LOT se chystá obměnit flotilu regionálních letadel. Možná přejde k Airbusu

Airbus A220-100 a Airbus A220-300. Foto: AirbusAirbus A220-100 a Airbus A220-300. Foto: Airbus

Dopravce si vybírá mezi Embraery E2 a Airbusy A220, K obchodu se 60 stroji má nyní údajně blíže Airbus.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
otik

Problem je ze prevadzkuje regionalne letecke linky s nizkou kapacitou. Pocet pasazierov je od 72 pasazierov pri Dash 8 – Q400 az po Embraer 195 s 112/18 pasazierov. V polsku ide casto o linky ktore spajaju hub vo Varsave s regionalnym letiskom ako Rzesov aj 4x denne. Takze Airbus A220-300 alebo Embraer 195 E2 su velke lietadla. Pri linkach mimo Polska je situacia kusok ina ale podobna. Ludia preferuju vysiu frekvenciu letov na linke. Dnesna flotila je to preco je LOT uspesny vie lietat na letiska ktore Air France , KLM , Lufthansa Group atd vyhybaju.

David

Ale existuje vůbec nějaká náhrada těchto letadel? Teď mám na mysli E170/ Dash.

otik

To je ten Problem. Jediny najblizsie k tomu je Airbus A220-100 a stale nevyrabany Embraer 175 E2. Stale je to o 30 miest viac ako potrebuju. Potom je tu este lietadlo od Mitsubishi ale vyvoj tochto lietadla je pozastaveny. Regionalne letecke linky funguju pretoze LOT lieta s malimy lietadlami s velmi dobrou ekonomikou a technickymi parametrami.

Michal

SSJ100

otik

SSJ100 je nerealne. Najma vyrobna kvalita lietadla a prevadzkove nakladay. Kazda aerolinka ktora nelieta v Rusku. Sa tochto lietadla zbavila. Na papieri je to dobre lietadlo ale v realy je to katastrofa.

Lukáš F.

Nové Dash 8 se pořád vyrábějí, když si je někdo objedná.

Ivan

Ještě máme tříkolku, tedy ATR 72-600, což je relativně moderní letadlo.
Škoda však E175 E2, to by se hodilo více.

Lukáš F.

Navíc mě tak napadlo, ATR by mělo mít ze všech jmenovaných alternativ nejnižší spotřebu paliva na osobu. Škoda, že nikdo neví, jak se budou vyvíjet ceny ropy.

Apex

Oni to není tak jednoduché, jakkoliv oba typy letadel, jak ATR, tak DASH, jsou určeny pro podobný provoz. Na první pohled to lépe vychází pro ATR 72, které je na spotřebu úspornější než Q400, ale…. Q400 přepraví více cestujících, což znamená, že při přepočtu spotřeby paliva na jedno sedadlo na stejnou vzdálenost vychází Q400 o 8 % lépe. Navíc Q400 má vyšší cestovní rychlost, tj. letadlo se dostane do cíle rychleji (hodinový let letadla Q400 trvá u letadla ATR 72 hodinu a 15 minut) a léta výše. Rychlejší lety znamenají více sektorů za den. To znamená, že Q400 může oproti… Číst vice »

michal

An-148

Nekdo

tak ale s postupujúcou výstavbou a opravami tratí v Poľsku by sa mala dostupnosť Varšavského letiska zlepšovať a logická by v dlhodobejším horizonte bola úzka spolupráca LOT a PKP, a to až po spoločný lístok na vlak a lietadlo.

Dudjd

Odmietam tie nezmysli ako prestup vo VIE na vlak do GRZ alebo SZG.