LOT představil novou strategii a ukázal, jak budou vypadat modernizované Dreamlinery
Nová kabina v Dreamlinerech LOT Polish Airlines. Zdroj: RECARO
Do pěti let chce létat polský dopravce se skoro 110 letadly, nyní jich má 75.
Jak je na tom linka do Ostravy s obsazenosti? Zvedlo se to uz aspon pres 50%? 🙂
Pokud nebudou lepší časy, nebude to moc kam růst… Denně ranní a polední odlet, polední a večerní přílet a bude to mít šanci. Tak, jak to je teď, nedává komfortní možnost plánovat lety z/do OSR. Bohužel.
Kupte si zpáteční lístek a uvidíte a ještě podpoříte bohulibý záměr MSK. 🙂
My uz leteli v dubnu, to ta obsazenost byla prave tech cca 50%… Tak me zajimalo jestli se lepsi.
Zkuste repete a zjistíte a pomůžete letecké dopravě 🙂
Letěla jsem jen do Varšavy 26.9. – zpět 28.9. Tam 20 lidí a zpět 23. Většina co letěla tam tak přestupovala dál.
LOT by před lety skoro v bankrotu. Třeba se ČSA taky zvednou …
ne nezvednou, protože se nechce, kdyby se chtělo tak by to teď vypadalo s čsa už jinak
No to je argument ignorující vývoj v ČSA, protože za fungování pod státem se ČSA rozhodně zvedaly, ale poněkud nad své finanční možnosti. To naštěstí LOT nepotkalo, asi přeci jen měli štěstí na schopnější managery, zejména stran plánování linek a celkové strategie. Taky LOT dostal od vlády třičtvrtě miliardy pomoc v dobách covidu, takže se nemusel dostat do smrtelných dluhů v době bez příjmů, jak se to stalo ČSA a je to důvod jejich bankrotu. To že zvedání se z dluhů trvá dlouho je jasné, teď jim nikdo obrovský kapitál na divokou expanzi nepůjčí, takže si to musí pomalu prošlapat… Číst vice »
…. pomoc tři čtvrtě miliardy dolarů ….
No, LOT si také prošel velmi problematickým obdobím, ale na rozdíl od nás do toho polský stát nikdy nehodil vidle a naopak hledal cesty, jak si dopravce udržet. A i když se i v Polsku objevovali pokusy o politicky ovlivněné obsazení vedení společnosti, tak se to nakonec podařilo vybalancovat a vždy tam prevážili profesionálové. Ale hlavně a zjevně se to polský přístup ukázal jako správnější a prozíravější cesta, protože ty investice se postupně vracejí a LOT roste. Jistě tomu pomáhá i větší polský trh, je ale třeba si uvědomit, že na domácím trh musí LOT čelit značnému tlaku LC dopravců.… Číst vice »
LOT měl vždy podporu ze strany státu, který chápal důležitost zachování letecké dopravy. V ČR se stát zbavil odpovědnosti za něco, co neneslo politikům body a peníze.
Potenciál LOTu je ve 40 milionové zemi s její rozlohou a výraznou částí populace mimo Polsko zcela odlišný od potenciálu ve 1/4 Česku, které se dá přejet za den na koloběžce….
Při téhle logice by mělo zde dobře fungovat 1/4 ČSA. Vidíte tu něco takového?
A uz vubec nechapu, jak do teto logiky zapada KLM a Nizozemsko…
A co teprve Finnair, to je úplná záhada.
finair vyrostl a profitoval na tom, ze se profiloval do aerolinky, ktera spojuje evropu s dalnym vychodem.
po vpadu putlera na ukrajinu a nemoznosti vyuzivat russky vzdušny prostor sel relativne do kytek, neb jo to pripravilo o lukrativni cast businessu.
nicmene, povedlu se mu s touto zmenou celkem solidne poprat.
KLM do toho zapada velice jednoduse. Stejne jako nemecko . v historii se jim povedlo z amstru udelat vyznamny hub, ktery na sebe nabaluje sam o sobe dost provozu. k tomu pridejme celkem vysokou kupni silu holandanu, kteri taky naplni znatelnou cast kapacit.
o nemcich se da rict totez
vytvorit takovy hub, aby se stal funkcnim, ale neni zalezitost prti let. je to zalezitost desitek let vyvoje a rozvoje.
Nizozemsko? ČR není koloniální velmoc*, ani bývalá. ČR není námořní velmoc, ani bývalá**. ČR také není bránou pro překročení Atlantiku, ani středem mezinárodního obchodu – bodejť: Úspěšné firmy je nutno zlikvidovat a sousedovi kozu taky.
*) Byli jsme leda tak kolonií SSSR, drancovali tady uran, obyvatelstvo na nucených pracech
**) Škodovka dodávala pancíře pro britské Královské námořnictvo – to byla velmoc.
Umíte opravdu číst a chápat souvislosti? Kolik čechů na rozdíl od poláků potřebuje po Česku vnitrostátně létat? Kolik čechů trvale žije a podniká mimo Česko a taky mimo Evropu? Vidíte tu potenciál 1/4? Já tak 1/40 a proti tomu je ČSA nad plán :-)))
Presne tak, cecháčci radeji doma nez nekde riskovat krk. To je rozdil oproti polakum.
Rozdíl, zcela zásadní, je v tom že Polsko má cca 39 milonů obyvatel a dalších 14 milionů poláků žije trvale ve světě. Jen v USA a Kanadě jich je cca 10 milionů a světe div se v Braziílii cca 1,5 milionu. Potenciál LOTu je někde jinde…. Zabržděné Česko už dávno není tím za co ho mnoho Čechů považuje, nalijme si čistého vína… nic než legrační skanzen a montovna aut v srdci Evropy…
Uplne nadherne receno
Ty jsi takový čechaček,nemůžeš porovnávat nás s Polskem jsme jinak jak velikostně i početně.
Navic i mentalne, cechacku.
Navic konzervativni cesko ma minimum vlastencu nekde v zahranici, oproti polsku zanedbatelne mnostvi.
Ano, ale je vystaven i mnohem větší konkurenci ze strany low cost dopravců.
Asi bych tak úplně neřekl, že neneslo peníze. Zdá se, že na samém počátku problémů CSA byla miliarda korun, kterou měly na účtech a na které dostala zálusk tehdy vládnoucí ČSSD.
A stejně jim ty peníze došly.
No, bolševikům a komoušům vždy dojdou ukradené panize. V historii vzdy a vsude.
Ten rozdíl je ve státní podpoře. Lufthansu, Airfrance KLM aj. když šlo do tuhého vždycky nějak podržel stát. O dopravcích z Perského zálivu ani nemluvím. V ČR stát dosazováním nekompetentních lidí do vedení ČSA potopil.
Druhý zásadní rozdíl je vůbec v myšlení lidí. To vidím i v téhle diskusi. Takový kolega Tomas a jemu podobní Vám řeknou desítky důvodů proč něco nejde a nikdy neřeknou, jak by to udělat šlo.
Tomu se rika realismus.
NN realismus se říká úplně něčemu jinému, najděte si to ve slovníku.