LOT jedná o koupi českých Smartwings, píší polská média
Boeing 737 MAX 8 letecké společnosti Smartwings. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Jednání jsou podle zdrojů polského webu v pokročilé fázi.

Jednání jsou podle zdrojů polského webu v pokročilé fázi.
Tak snad vymeni management
Snad to projde. LOT je silna evropska spolecnost znama ve svete. I z geopolitickeho hlediska pro CR dava smysl patrit pod Polsko jako hlavni trh vychodni EU.
Kdysi jsem to tady psal, že by to mohl koupit nějakej větší hrac. Mezi jinými jsem zmínil i LOT. Dostal jsem za uši. Jako proč by to dělal? No… Nevím proč… Ale asi to udělat chce.
Tak můžou mit low cost brand pro chartery… ale třeba ted zase nekdo do smartwing nalije dotace, aby prodávat nemuseli
Kdo kdy nalil do Smartwings dotace, když „zase“.
Už aby to bylo.
Jo! Prosím, ať to dopadne…
Prej uz dochazi ink personalnim zmenam…uz jsem to psal jinde a nikdo mi neveril
Doufam, ze pokud to převezmou, tak první půjde pryč jejich arogantní mluvčí Dufkova…
Co Vam udelala? Krom toho ze mele naučené prázdne fráze ?
Vaše starosti …
Celej management by potreboval vyhazet. Hlavne ten hlavni pilot, co lita bez motoru pres pulku evropy, a chce si hrat na rogalo se 150 lidma!
Ma vás ráda jen jako kamaráda?
Zajímavé, ale ono i ze zájmu o pravidelné linky SW je vidět, že Praha má velký potenciál. Rozhodně tady je prostor pro silnou aerolinku a LOT by takhle získal možnost ji tady vytvořit. Teď jen, jestli by tu měl bázi pod svým jménem jako v Budapešti, osobně by mi moc atraktivní nepřišlo létat LOT Polish Airlines. To nefunguje nikde na světě, aby si vlajkový dopravce jiného státu hrál na domovskou aerolinku někde jinde.
Ale kód OK je volný, je tu šance na něco ve stylu Brussels Airlines nebo SWISS, také pohrobky slavných historických aerolinek, které skončily jako ČSA.
Toť teorie.
Praxe je taková, že lidem jsou vlajkoví dopravci v podstatě ukradeni a letí s tím, kdo nabízí rozumné ceny a/nebo vhodné trasy.
Navzdory všem legendám se o kód OK nestrhla žádná rvačka a tak nějak je to všem jedno.
S Jurajem nemohu jinak než souhlasit. I mě je v podstatě jedno, kdo to letí, pokud je to vv rámci *A (kvůli FFP). S čím nesouhlasím je atraktivita. LOT je náhodou velmi dobrý. I catering v ceně najdete. Letadla v pohodě, čistá.
Buď nemáte zkušenosti, nebo stačí nebýt předpojatý…
Ja zase slysel ze jsou pokrocila vyjednavani s Pegasus. To je vse jedna baba povidala
Pegasus má mít už dokonce podepsaný LOI…
Jen ať je koupí a udělají s nimi totéž, co udělalo SWG s ČSA.
Jo? A co udelalo sw s csa? 🤣 Nebyt sw tak csa lehne popelem o tri roky drive. Za destrukci csa stoji nas cinsky kamos lufjarda. Nez neco napisete tak si to aspon nastudujte a pokud mozno tak ne na blesk.cz
Jediné co SW koupil byla ztrátová prázdná skořápka s nápisem ČSA, již dříve rozkradená managementem a zaměstnanci.
Jen aby pripadna akvizice nedopadla tak neslavne, jako akvizice firem M… a C.. firmou A…… 🙁
Ať už to dopadne jakkoliv, nelze předpokládat, že by LOT provozoval z PRG dálkové linky. Z PRG bude feedovat dálkové linky z Polska, tak jako dosud.
Na to si ale nepotřebují kupovat Smartwings. To dělají už nyní
Kdyby chtěl LOT provozovat dálkové linky z Prahy, Smartwings k tomu vůbec nepotřebuje. Ta koupě dává smysl proto, aby nekoupil někdo jiný.
Vzhledem k tomu že WAW je totoálně ucpané, chybí dostatek volných slotu a LOT tam má problémy s nějakým větším navýšením provozu, začínají rozlítavat linky z letišť jako KRK, GDN a WRO. Myšlenka koupě SW a nějakého rozlítání v PRG mi přijde jako ideální krok. Nové CPL u Varšavy se furt odsouvá, takže šance většiho rozvoje žije pouze mimo WAW a PRG nemá síťového dopravce, tak třeba se dočkáme.
Je to CPK. A nemyslím si, že se to “furt odsouvá”, rok 2032 je považován za reálný termín dokončení spolu s VRT Y.
Měli bychom si přát spíše fůzi než přímo koupi. Zachování značky Smartwings pro charter by bylo fajn. Oživení ČSA je spíše fantazie. Každopádně síťový dopravce se základnou v Praze by byla skvělá zpráva.
Značka Smartwings nemá žádnou hodnotu.
A jak jsi na to přišel? Máš nějaké hodnotné vysvětlení…..napis….jinak je to blabol🤔
A Vy máte nějaké hodnotné vysvětlení, že tu hodnotu má? A jak byste jí vyčíslil? Jinak je to jen další blábol… 🙂
No, nemá. Značka je strašně virtualní záležitost, a myslet si, že značka podprůměrné aerolinky z česka má nějakou hodnotu, je dost naivní.
Obecně hodnota značek se dost přeceňuje, obzvlášť českých. Se podívejte jak snadno teď třeba se ruší Sazka a to by člověk řekl že to je dobrá značka, nebo dříve Benzina
Podívejte se na pojišťovnu Direct, nebo na lecjakou hospodu, kde se změnil majitel i obsluha. Název dost často zůstává. Proč? Prostě je pro ně takový start a další fungování jednodušší.
Já tedy takových hospod moc neznám. Většinou když nějaká hospoda končí, tak je to proto, že nepřitáhne zákazníky. A na takovou nikdo moc navazovat nechce. V jiných oborech to bude stejné.
Ta značka má možná nějakou hodnotu pro své majitele. Pro spotřebitele hodnotu nemá.
Samozřejmě, že hodnotu má. Hodnotu má i stará Tesla na rychlovarné konvici neznámého čínského výrobce. Lidi si volí raději známější jména než neznámá.
Jenže u Smartwings nejsou primární
zákazníci lidi (spotřebitelé) ale cestovky. A jsem si jistý, že český spotřebitelé by ocenil víc značku ČSA.
Super zpráva. Pokud to plně začlení a přidají bázi v Praze.
Snartwing dneska maji letadla v Praze, Brně, Ostravě, Bratislavě a Budapešti. A minimálně Praha, Bratislava a Budapešť budou pro LOT zajímavé.
Tak pokus o bázi v BUD už u Lotu byla a nedopadlo to dvakrát slavně…
Jenže SW tam maji dobrou pozici a základ v charterové dopravě.
BUD báza expandovala až do zavedenia cestovných obmedzení počas pandémie.
A proč ji potom neobnovili?
Protože by se to nevyplatilo?
Tak možná expandovala, ale prodělávala, dálkové linky se nikdy nedostaly do černých čísel.
Tak teď otázka co by se SW měli v planu
1. Nabízí se začlenit je pod Lot (více síťových linek, vstup do Star Alliance a pokračování chartrů. Ponechat oba brandy. Třeba bazovat v Praze i nějaké dálkové letadlo které by operoval Smartwings
2. Možnost přebrendování na Lot a posílit v síťové destinaci
No čas ukáže co nabídnou. Jsou to jen mé názory co? kdyby? Nic oficiálního.
Další scénář, který mě napadl, je ten, že by LOT nějakým způsobem obnovil brand ČSA a lety z Prahy by pod tímto brandem létaly. Je ovšem otázka, jak moc je to reálné. ČSA jsou aktuálně vlastníkem Smartwings, tak si myslím, že by to mohlo jít. We will see.
Ano to by bylo zbožné přání všech fanoušků ČSA, taky mě to napadlo třeba překvapí Poláci
Proč by to dělali?
Tak Lufthansa je se strategii mistnich brandu na nenemeckych trzich uspesna, naprosti tomu treba Lufhansa Italia, nebo LOT pod vlastnich brandem v Budapesti uspech nemely. Ostatne asi me nenapda zadny priklad z posledni doby kdy by narodni aerolinka dlouhodobe uspesne provozovala bazi pod vlastnim brandem mimo domovsky trh. A CSA, jakkoliv uz neexistuje, ma na nasem trhu urcite porad lepsi povest nez existujici Smartwings.
Taky mne to napadlo, bylo by to hezké, ale to je asi tak všechno. Důvod k tomu nemají. Tipuji, že provedou rebeand na lot.
Mimochodem úplně stejně to udělalo Lufthansa se značkou Swiss.
Proc by proboha nevo takoveho delali? Aby nam udelali radost, tak si budou komplikovat zivot dalsimi brandy? CSA to proste tehdy pos@alo a tak to holt je🙁
Lidé mají rádi silné značky a silných značek může být na trhu a v paměti zákazníků jen pár. Komplikovat si portfolio s ČSA by z pohledu LOT, který k té značce necítí nostalgii, zbytečné.
Spíš z LOT udělat síťového dopravce pro obě země a stejně tak ze SW lcc a charterovku pro všechny trhy, kde něco trhnou jako konkurenta RYR, Wizz, Enter, 001…
To by bola fantastická správa. Som zvedavý aku presne stratégiu LOT pre Smartwings plánuje, či by to pokračovalo ako primárne charterová prevádzka, alebo by sa to integrovalo ako sieťový dopravca do LOTu, v oboch prípadoch by ale išlo o veľmi pozitívny vývoj.
Vezme si jejich leetadla na rozsireni provozu v Polsku 😀
A chtějí koupit jen Smartwings nebo celé ČSA pod které Smartwings patří?
ČSA je aktuálně pouze značka, jinak jako aerolinka dávno zanikli
ČSA fakt nejsou značka, už ani jejich web neexistuje a na zahájení nových letů teďv říjnu radši ukázali 737 než A220 s livery ČSA (mimochodem A220 mají nalakován pouze „ocas“, zbytek jsou „samolepky“). Když přiletěly do flotily, tak radši ani nic neřekli, což je v kontrastu s oslavami příletu nového MAXe). ČSA je stále existující akciovka, která vlastní SW….
ČSA už rok neexistuje. A to, že pár letadel má ještě livery ČSA už nic neznamená.
Tady spíše přispěvatel/ka „Míla“ naráží na něco jiného, a to na obchodní strukturu SW, celá letecka divize je vlastněna společností České aerolinie, a. s. Pokud vím, tak všechny dcery SW (Slovakia,…) spadají přímo pod SW, nikolik pod „holdingové ČSA“, takže možnost, že by se prodalo SW z „vlastnictví“ ČSA tady je. Považoval bych to minimálně za „velmi vtipné“ a za jakousi tečku za deklarovanou snahou „udržení značky ČSA“, kdy se pro cestující „nic nemění“.
LOTu tu ide skor o to aby nebol fackovaci panak pre Lufthansa Group. Lenze Smartwings a LOT funguju uplne inak novonok aj interne aj ked maju rovnake lietadla. Smartwings az teraz zacina rozvyjat svoje pravidelne linky. Evidentne LOT trpi nedostatkom pilotov , technikov. To sa ale nedivim .Kedze vacsina zamestnancov LOTu su zivnostnici. Aj to nove letisko pre mna viac ako Colombova zena. Ano mozu ho postavit ale zarobi na seba asi nie. Prepravne toky v Polsku sa za poslednych 20 rokov vyrazne zmenili.
Sieťový dopravca nerieši primárne miestny dopyt a rovnako ambícia CPK nie je byť letiskom len pre cestujúcich z/do Poľska.
Nedostatkom personálu trpia prakticky všetci lebo tlak na ceny je na leteckom trhu taký že sa s toho ťažko platia realistické mzdy.
Lenze voci CPK je v Polsku velmi velky odpor.
To byť môže, zároveň je preň veľká podpora a stavať sa to na 90% bude. Ale práve to čo píšeš by podporovalo logiku otvárania nových hubov pre LOT.
Vzhledem k tomu, že pro první fázi je projektovaná kapacita CPK 34 milionů cestujících, tak by si takové letiště na sebe mělo bez problémů vydělat. Jsem jen zvědav, zda se na tom příští rok začne pracovat, ale vzhledem k tomu, že stávající letiště je na hranici kapacity bez možnosti rozšíření, tak jim asi nic jiného nezbyde.
Zajímavé. I když ani v rámci letecké komunity v Polsku nejsou k dispozici žádné podrobnosti, tak svým způsobem to asi dává větší smysl než prodej Izraelcům, kde by asi byl problém se statusem EU dopravce, pokud by jejich podíl byl vyšší než 50%.
Mohlo by to znamenat, že bychom v Praze konečně měli konečně síťového dopravce, nebo by se ji nechali jako nějakou divizi pro koupáky? Je mi jasný, že spekuluji a nikdo nic neví, ale trvalá báze Lotu by byl pro Prahu dobrý krok.
Chcu tlacit vsetkych cestujucich cez nove Varsavske letisko, lenze to tak nefunguje. Skusali zalozit bazu v Budapesti ale nefungovalo to pretoze nemalo feeder linky.
BUD feeder linky mala, len žiaľ vznikli tesne pred covidom takže hneď aj zanikli.
CPK ešte dlho realitou nebude a LOT niekam expandovať potrebuje. Ale nemyslím si že na to potrebujú Smartwings.
V Praze je síťových dopravců spousta. Jen ty přestupy se konají jinde.