LOT jedná o koupi českých Smartwings, píší polská média
Boeing 737 MAX 8 letecké společnosti Smartwings. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Jednání jsou podle zdrojů polského webu v pokročilé fázi.

Jednání jsou podle zdrojů polského webu v pokročilé fázi.
Vzhledem k tomu že WAW je totoálně ucpané, chybí dostatek volných slotu a LOT tam má problémy s nějakým větším navýšením provozu, začínají rozlítavat linky z letišť jako KRK, GDN a WRO. Myšlenka koupě SW a nějakého rozlítání v PRG mi přijde jako ideální krok. Nové CPL u Varšavy se furt odsouvá, takže šance většiho rozvoje žije pouze mimo WAW a PRG nemá síťového dopravce, tak třeba se dočkáme.
Super zpráva. Pokud to plně začlení a přidají bázi v Praze.
Snartwing dneska maji letadla v Praze, Brně, Ostravě, Bratislavě a Budapešti. A minimálně Praha, Bratislava a Budapešť budou pro LOT zajímavé.
Tak pokus o bázi v BUD už u Lotu byla a nedopadlo to dvakrát slavně…
Jenže SW tam maji dobrou pozici a základ v charterové dopravě.
BUD báza expandovala až do zavedenia cestovných obmedzení počas pandémie.
Tak teď otázka co by se SW měli v planu
1. Nabízí se začlenit je pod Lot (více síťových linek, vstup do Star Alliance a pokračování chartrů. Ponechat oba brandy. Třeba bazovat v Praze i nějaké dálkové letadlo které by operoval Smartwings
2. Možnost přebrendování na Lot a posílit v síťové destinaci
No čas ukáže co nabídnou. Jsou to jen mé názory co? kdyby? Nic oficiálního.
Další scénář, který mě napadl, je ten, že by LOT nějakým způsobem obnovil brand ČSA a lety z Prahy by pod tímto brandem létaly. Je ovšem otázka, jak moc je to reálné. ČSA jsou aktuálně vlastníkem Smartwings, tak si myslím, že by to mohlo jít. We will see.
Proč by to dělali?
To by bola fantastická správa. Som zvedavý aku presne stratégiu LOT pre Smartwings plánuje, či by to pokračovalo ako primárne charterová prevádzka, alebo by sa to integrovalo ako sieťový dopravca do LOTu, v oboch prípadoch by ale išlo o veľmi pozitívny vývoj.
Vezme si jejich leetadla na rozsireni provozu v Polsku 😀
A chtějí koupit jen Smartwings nebo celé ČSA pod které Smartwings patří?
ČSA je aktuálně pouze značka, jinak jako aerolinka dávno zanikli
ČSA fakt nejsou značka, už ani jejich web neexistuje a na zahájení nových letů teďv říjnu radši ukázali 737 než A220 s livery ČSA (mimochodem A220 mají nalakován pouze „ocas“, zbytek jsou „samolepky“). Když přiletěly do flotily, tak radši ani nic neřekli, což je v kontrastu s oslavami příletu nového MAXe). ČSA je stále existující akciovka, která vlastní SW….
ČSA už rok neexistuje. A to, že pár letadel má ještě livery ČSA už nic neznamená.
Tady spíše přispěvatel/ka „Míla“ naráží na něco jiného, a to na obchodní strukturu SW, celá letecka divize je vlastněna společností České aerolinie, a. s. Pokud vím, tak všechny dcery SW (Slovakia,…) spadají přímo pod SW, nikolik pod „holdingové ČSA“, takže možnost, že by se prodalo SW z „vlastnictví“ ČSA tady je. Považoval bych to minimálně za „velmi vtipné“ a za jakousi tečku za deklarovanou snahou „udržení značky ČSA“, kdy se pro cestující „nic nemění“.
LOTu tu ide skor o to aby nebol fackovaci panak pre Lufthansa Group. Lenze Smartwings a LOT funguju uplne inak novonok aj interne aj ked maju rovnake lietadla. Smartwings az teraz zacina rozvyjat svoje pravidelne linky. Evidentne LOT trpi nedostatkom pilotov , technikov. To sa ale nedivim .Kedze vacsina zamestnancov LOTu su zivnostnici. Aj to nove letisko pre mna viac ako Colombova zena. Ano mozu ho postavit ale zarobi na seba asi nie. Prepravne toky v Polsku sa za poslednych 20 rokov vyrazne zmenili.
Sieťový dopravca nerieši primárne miestny dopyt a rovnako ambícia CPK nie je byť letiskom len pre cestujúcich z/do Poľska.
Nedostatkom personálu trpia prakticky všetci lebo tlak na ceny je na leteckom trhu taký že sa s toho ťažko platia realistické mzdy.
Lenze voci CPK je v Polsku velmi velky odpor.
To byť môže, zároveň je preň veľká podpora a stavať sa to na 90% bude. Ale práve to čo píšeš by podporovalo logiku otvárania nových hubov pre LOT.
Zajímavé. I když ani v rámci letecké komunity v Polsku nejsou k dispozici žádné podrobnosti, tak svým způsobem to asi dává větší smysl než prodej Izraelcům, kde by asi byl problém se statusem EU dopravce, pokud by jejich podíl byl vyšší než 50%.
Mohlo by to znamenat, že bychom v Praze konečně měli konečně síťového dopravce, nebo by se ji nechali jako nějakou divizi pro koupáky? Je mi jasný, že spekuluji a nikdo nic neví, ale trvalá báze Lotu by byl pro Prahu dobrý krok.
Chcu tlacit vsetkych cestujucich cez nove Varsavske letisko, lenze to tak nefunguje. Skusali zalozit bazu v Budapesti ale nefungovalo to pretoze nemalo feeder linky.
BUD feeder linky mala, len žiaľ vznikli tesne pred covidom takže hneď aj zanikli.
CPK ešte dlho realitou nebude a LOT niekam expandovať potrebuje. Ale nemyslím si že na to potrebujú Smartwings.
V Praze je síťových dopravců spousta. Jen ty přestupy se konají jinde.