LOT je podle polských médií blízko převzetí Smartwings. Jasno by mohlo být ještě letos
Boeing 737 MAX 8 letecké společnosti Smartwings s registrací OK-SWJ. Zdroj: Smartwings

Další možní zájemci by mohli narazit u antimonopolních úřadů.
Tak teď ještě otázka, co to bude doopravdy znamenat pro cestující 🙂
Horší to nebude
co by to melo pro cestujici znamenat? Ti na tom neprodelaji.
Bud tu zustane smartwings vlastneny lotem, ktery dal bude litat chartery, par linek, a prodavat zbyla volna mista na charterech,
nebo tu bude pusobit LOT, jako sitova aerolinka, a tady taky cestujici nijak „neprodelaji“ . a konkurenci a cenam letenek v Praze by to jenom prospelo.
no, a nebo cokoli mezi tim.
Nic horsiho, nez soucasny stav, v podstate nemuize principialne nastat.
Myslím, že je to pro ně dobře. Dát tomu nějakou štábní kulturu. Nicméně, jestli LOT potřebuje nová letadla, nevím jestli jsou na dobré adrese:-) Minimálně třetina letadel okolo 20 let bude potřebovat obměnu, a kdyby chtěli něco dát do Polska, tak to bude chybět na českém trhu. Každopádně už aby to bylo.
Tak třeba bude i nejaka dálkovka.
Dokud tady (a je jedno, jestli LOT nebo kdokoli jiný) nebude sitova aerolinka, ktera bude schopna tu dalkovku necim feedovat, tak se smirte s tim, ze zadna dalkovka (letajici pravidelny provoz) bazovana v Praze nebude.
proc porad ta predstava, ze to lot chce zazdit a „vybrat“ si letadla?
scenar, ze (napr.) lot hleda moznosti rustu (protoze na chopinovi uz moc moznosti k rustu diky kapacite letiste uz nema), a praha diky absenci sitoveho dopravce nabizi celkem zajimavou moznost obsadit celkem lukrativni trh, vas nenapadla? Praha potencial na sitovou aerolinku má.
Lot nemá důvod zásadně měnit business model smartwings co se týče charteru. Určitě bude užší spolupráce mezi dopravci a dojde ke sladění pravidelných linek a díky tomu jistě bude moci část flotily posílit linky lotu.
Přínosem pro LOT jsou jednoznačně 738/7M8. A rozhodně to neznamená, že si je jednoduše převede do Polska a v Praze potopa. Kdo si v poslední době všimnul nových linek (BLQ,..) a přidaných letů (NCE,..)z WAW, téměř ve všech případech jde o 7M8. Jednoduše ve WAW je možnost růst už jen vyšší kapacitou, nikoliv výrazným přidáváním letů a na to QS přesně potřebuje. V Praze chartery nekrachnou, vždy se na ty letní měsíce někdo najde. Ale Polákům bych část těch Boeingů převedl a naopak bych se těšil, že by v Praze něco málo rozlétaly Embraery. Kéž by…