Loni zemřelo na silnicích 454 lidí, nejméně od zavedení statistiky začátkem 60. let

Nehoda na obchvatu Chýnova. Pramen: Policie ČRNehoda na obchvatu Chýnova. Pramen: Policie ČR

Negativním trendem ve vývoji nehodovosti je zvyšování podílu alkoholu, a to zejména alkoholu nad 1,5 promile.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Esi je nepsali, jako že umřeli na covid 19. To se pak statistiky ohnou kam je třeba….

Pavel

Možno by nevadilo zvýšenie maximálnej rýchlosti na diaľnici na 140 km/h

Libcha

To by v zásadě nevadilo, kdyby se zároveň nějak plošně vynutilo její dodržování. Základním problémem (vytížených) dálnic je, když jsou velké rozdíly mezi rychlostí vozidel.

Typicky v pravém pruhu jedou kamiony zhruba 90, v levém zas debilové zhruba 160. A vyber si…

Kebab

A i přesto je nehodovost na dálnicích minimální.

Jan Sova

Nehodovost minimální není, jenom ta smrtelná. V tom je rozdíl.
Na dálnici lze smrtelně bourat prakticky jen v noci, přes den se tam ani nelze smrtelně rozjet.

Mysel

Poproste nekoho ze znamych, kteri maji auto, at Vas nekdy po nejake dalnici sveze. Je to tam dost jine, nez si zjevne predstavujete.

Jouda

A protože trend nehodovosti dlouhodobě klesá, jako odměnu společnosti, jakousi motivaci k nadále dobrému chování řidičů je ze strany státu je naopak přitahování šroubů, více represe a dražší pokuty . Tohle není opravdu dobrá motivace. A na alkoholiky a smažky to beztak neplatí. Ty si pojedou dál ve svém režimu. Je to jako na základce , kdyby učitel třídě za odměnu že se zlepšila naložil víc úkolů. A to nezmiňuji fakt, že nyní je provoz podstatně rychlejší, složitější, najíždíme úplně jiné kilometry atd. Takže pokud by se srovnával rok řekněme 1974 se současnou optikou, tak je to jako by v… Číst vice »

Jakub Kováč

Zapomněl jste vzít v potaz fakt, že auta jsou násobně bezpečnější než před 50 lety a zabít se v moderním autě už není tak ‚jednoduché‘. Pořád je drtivá většina úmrtí úplně zbytečná a padá na vrub sobeckému jednání několika jedinců, kteří si myslí, že pro ně fyzikální zákony neplatí a předpisy jsou jen buzerace.

Mrkněte kolik lidí zahyne na silnicích třeba v Irsku.

ABC

Jestli to taky nesouvisí s kvalitou dopravní infrastruktury

Kebab

Jak nám ta naše poměrně unikátní nulová tolerance a to i u cyklistů dobře funguje, viďte?😉 O postupech řešení nejčastější a jedné z nejtragičtějších příčin nehod, tedy nevěnování se řízení, jsem se ve vyjádření hlavního dopraváka taky nic nedočetl, asi chce dál marně měřit nepřiměřenou rychlost radarem. To, že nedání přednosti bude po reformě bodového systému prakticky oficiálně považováno za pouze středně závažný přestupek, radši nechám stranou.

Pavel Skládaný

Národní strategie bezpečnosti silničního provozu, zpracovaná námi a Ministerstvem dopravy ČR, nese svoje ovoce. Ovšem upřímně řečeno, v mezinárodním srovnání relativizovaných ukazatelů tento výsledek velká sláva není, pořád jsme spíše na chvostu Evropy.

Kebab

V absolutních číslech asi ano, ovšem na to, jaký je u nás provoz a po čem na rozdíl od západu jezdí, mi to nepřijde zase tak zlé.

Franta

U nás je provoz mnohem menší než v západní Evropě. Tady se na dálnicích člověk skoro bojí, jak je sám. Kvůli tomu to ale paradoxně svádí k tomu, že se jezdí rychle, coz pak zpusobuje vice nehod. Tři příklady. Rok jsem žil v Nizozemí a tam se v dopolední a odpolední špičce doprava na silnicích totálně zastavila. Kdyz po dalnici jedete 50 km/hod, tak si muzete gratulovat. V Praze nejsou zadne vyznamne zacpy, protoze lidi porad berou auto jako dopravni prostredek = ze se s tim da nekam dojet (v Nizozemi to uz pred 20 lety dopravni prostredek pro denni… Číst vice »

Xena

O půlnoci jsem pravidelně vyjížděla z centra Mnichova po A9, směr Norimberk, Praha. Ty čtyři pruhy byly moje. Největší provoz samozřejmě na októbrfest, ale jindy to docela odsejpalo, nesmíte odbočovat doleva.
V jedenáct z Prahy směrem na Brno, celkem to jelo a u Brna (194-196) vždy přicpané. Švýcarsko v pohodě, i v Curychu, ale spíše večer.
Holandsko zabité.

Původní Pražák

No vzhledem k tomu, že i tak na dálnicích u nás umírá jen zlomek z celkového počtu obětí nehod, tak provozem na nich to asi opravdu nebude.

Joker

Kristova noho, kde jezdíte ?! Na Šumavě ? Nebo v Novohradských horách ?

Beekee

Asi bych ten vývoj četl takto

2012,3,4,5 = 650
2016,7,8,9 = 550
2020,1,2 = 450

Petr Šimral

Což tak nějak pasuje s generační výměnou vozidel za bezpečnější, pokud naopak počet těžce zraněných stoupá…