LOT 3a leaderboard

Londýňané objevují kola, investice do pruhů a cyklostezek se městu začínají vracet

Cyklisté v Londýně. Foto: TfLCyklisté v Londýně. Foto: TfL

Londýn je dalším městem, jehož radnice vsadila v městské mobilitě výrazně na jízdní kola. Investice do nových cyklostezek či úprav

Zpět na článek
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
adr

Takže motoristé jsou šikanování a cyklisté používají kola o 5% více. Tak to je skoro na úrovni statistické chyby. Chápu, že by se měli podporovat různé druhy dopravy, ale všeho s mírou a hlavně s rozumem.

TPal.

Londýnu dávám palec nahoru. Tolik by mi pomohlo, kdyby se něco takového bylo zaváděno v okolí Kroměříže či Pardubic. Ne kvůli tomu, že bych pořád používal kolo, ale cyklostezky jsou taky úžasné pro běžce. Že nevede cyklostezka z Kroměříže do velmi blízkého Plešovce (pardón, vím, že Plešovec je obec poměrně neznámá, ale musel jsem se vyjádřit), je vcelku ostuda…

Chorobný prokrastinátor

Až si toto počtou na dýfensovi, tak z toho dostanou disfunkce orgánů😍

Panelák

Hlavně se za chvíli přiřítí nějaký Kolo*Mat, proč že to nejde v Praze.
(Protože největší „kopec“ v Londýně je Notting Hill a největší stoupání ze Strandu ke Covent Garden…)

E.M.

Vzhledem k široké nabídce elektrokol včetně přestavbových sad pro obyčejná kola už kopce nehrají roli.

Poudy

Ano, elektrokola tomu pomohou i v té naší Pražské kotlince. Bohužel jsou zatím poměrně drahá a nemá na něj každý, nebo se to každému takhle solit zatím nechce. Já už na něj schraňuji penízky, sice jsem docela aktivní cyklista, ale do práce se to na kole fakt nedá. Trasa do práce je nějakých 15 kilometrů, tam většina po rovině a jeden kopec dolů (Prosek-Libeň), což by teoreticky bylo v pohodě, až na ten detail že se nemám v práci kde osprchovat a lážo plážo jezdit za a neumím, za b nestíhám. Toto bude s elektrokolem naprostá pohodička a já si… Číst vice »

Odpadlik

Chce to tlačit na zaměstnavatele aby sprchu a stojany na kola zřídil. Zas tak velká investice to neni. My to v práci máme a je to supr

Zbyněk

S těmi sprchami mi to přijde taková mantra. Pokud člověk jezdí pravidelněji, tak už umí odhadnout oblečení „tak akorát“ aby se nepotil ani netřásl zimou. A pokud je v létě vedro, tak se zpotí i v tramvaji nebo cestou k autu. Zkrátka během dne mít párkrát opocené čelo, třeba cestou do schodů nebo z horkého jídla je úplně normální.

VRT

Milý paneláku, onehdy jsem dal v Praze na sdíleném e-kole cestu z Arbesa na Strahov za 12 minut… Další otázky?

X 1

VRT
To jsi to kolo narval do autobusu? 😉

Kinov

Ze Smíchova na Strahov jsou to asi dva kilometry, ačkoli do kopce na elektrokole to lze za 12min zvládnout celkem v pohodě. Mimochodem, mohou to být právě elektrokola, která se v Londýně spolu se zlepšením infrastruktury podílela na velkém nárůstu cyklojízd.

X 1

To byl vtip.
Jinak velocipedismu taky fandím. 😉

VRT

A to mám nulovou fyzičku… Prostě dneska už argument kopci neobstojí.

ČD4ever

A co Greenwich?

Panelák

Dopravní obslužnost Royal Observatory? :-0

Liberečák

Jsa z Liberce mohu tiše Londýnu závidět – ne rozložení dopravní infrastruktury, to se nedá srovnávat, ale osvícenost místní samosprávy a její podporu mezi obyvatelstvem. U nás mají lidé naučeno, že se městská doprava řeší primárně autem a i jinak seriozní politici od tohoto nemůžou vzhlédnout bez obavy, aby je někdo příště ještě volil.

Nešlo by tento článek otisknout v nějakých místních novinách 😉 ?

MildaIV

U nás se to zlepší, až vyrostou generace v ulicích přecpaných auty.

VRT

Bohužel

Y.K.

No ono v tom Londýně se to také vleklo dekády a milovnící automobilů a skrze ně samospráva se nechovali ani moc osvíceně. Nicméně začíná to tam nabírat zajímavý směr. Jsme holt o něco pozadu.

S britským humorem shrnuto zde:
https://youtu.be/gohSeOYheXg
https://youtu.be/_DNNIB_PdaA