Londýn výrazně zpřísní a rozšíří pravidla pro provoz starších aut po městě

Doprava v Londýně. Foto: Jan SůraDoprava v Londýně. Foto: Jan Sůra

Londýn chce, aby do roku 2040 byla jen jedna z pěti cest po městě autem. Ostatní mají připadnout na MHD, chůzi nebo jízdu na kole.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ala

Vyspělá společnost se pozná podle toho, že i bohatí lidé dávají přednost MHD.

Vasek

To není vyspělá společnost, ale socialismus.

Filip Jirsák

Co to má společného se socialismem? Když už, má podle mne mnohem blíž socialismu stav, kdy vzdělaní kvalifikovaní lidé částečně pracují jako řidiči.

Jiří Kadlec

To není o tom, že by nemohli jet autem, ale proto, že MHD je rychlejší pohodlnější a nemusí řešit parkování mýtné a stání v kolonách. Že je to levnější není pro ty bohaté to nejdůležitější.

Kkarel

Aby to nemělo opačný účinek a centrum se pomalu vylidnilo.

K.S.

Takový účinek je dost pravděpodobný. Na druhou stranu proti tomu půjde pomalý kolaps čínské realitní bubliny (v Londýně je dost investic do nemovitostí z Číny) a třeba by to mohlo vést k přesunu některých firem a služeb na kraj města či do jiných hrabství a k tomu spojeným změnám.

robert

Nemělo.

Filip Jirsák

Neexistuje žádný mechanismus, jak by to k vylidnění mohlo vést.

David

Zastavte to nebezpečné zelené šílenství z Bruselu. Žádný Green Deal, Czexit! Chceme zpátky 50. léta, kdy se autem dalo dojet všude. #autemnakarluvmost

robert

Tak to ani náhodou. Není nutné, aby ty popelnice překážely a smrděly všude, kde to jen jde. A všude jsi nedojel ani v 50. letech, tak nelži.

Pavel

Přesně tak, včetně počtu registrovaných vozidel. Vy jste snad ještě přísnější než ten Brusel.

Gwann

to je doufám ftip.

protoze do 50.let může chtít jen totální blázen či velice zly a nenávistný člověk….

původní Jakub P bez tečky

IMO z toho příspěvku dost stříká Okena. Nebo že by Iron?

K.S.

Myslím že jenom troluje.

David

Jen jsem chtěl zkusit, kolik lidí vůbec nad těma komentářema uvažuje.
a) Brusel s tím nemá co dělat
b) do 50. let by se vrátil jen ma*or
c) Autem na Karlův most snad nechtějí ani ti největší zastánci automobilismu.
A přece se najdou tací, co si myslí, že takový příspěvek může být myšlen vážně.

Jakub P.

Autem na Karlův most můžete naopak dnes se souhlasem magistrátu kdykoliv, stačí mít milion v kapse a ještě vám ho vyklidí od překážejících lidí. Na emise se pak nehledí, klidně mohou být neskutečně vysoké. Nebo že by vozy F1 měly katalyzátor? 50. léta byla naopak krásná doba, nikde žádné hromady turistů a McDonalds. Na dovolených se bydlelo v hotelech nebo u příbuzných a známých, žádný mor v podobě Airbnb apod. Zboží se vyrábělo lokálně, žádné transporty čínských šmejdů. A na cestách se pohybovali všichni dohromady v míru, bez pruzení aktivistů. No a Brusel, to bylo takové menší, nijak významné město,… Číst vice »

Beekee

1 lb = 30 Kč
12,5 lb = 375 Kč
15 lb = 450 Kč

…pro ty jako já, co se zrovna nevrátili z Londýna.

Mysel

1lb = 0.453kg
1GBP = 30.25CZK
Neni libra jako libra.

K.S.

To je skoro jako když medvídek Paddington počítal svoji cenu, nebo tak něco, taky převáděl libry na libry a pence.

Beekee

hmm, když chápete tak se nevrtejte.
libra je furt jedna. libra brambor, peří, zlata nebo šterlinků.

K.S.

Já bych taky chtěl aby mi místo na libru šterlinku vrátili na libru zlata.

Gwann

mno…víte pro je libra (měna) librou?

asi nevíte, ale šlo o to, že z tehdejší libry se vyrazelo dvacet krátkých solidu – tj 12ks – (později zvaných šilinků) malých stříbrných mincí – pencí.

jen si rozhodně nejsem jist, že tehdejší libra drahého kovu byla váhové stejná jako dnešní váhové jednotka.

v čechách jsme taky měli libru (cili hrivnu) pražskou a ta byla 253g. vídeňská 280g. prostě tyhle „měnové“ libry byla skoro pravidelně méně než dnešní váhové jednotka