Londýn výrazně zpřísní a rozšíří pravidla pro provoz starších aut po městě
Doprava v Londýně. Foto: Jan Sůra
Londýn chce, aby do roku 2040 byla jen jedna z pěti cest po městě autem. Ostatní mají připadnout na MHD, chůzi nebo jízdu na kole.
Vyspělá společnost se pozná podle toho, že i bohatí lidé dávají přednost MHD.
To není vyspělá společnost, ale socialismus.
Co to má společného se socialismem? Když už, má podle mne mnohem blíž socialismu stav, kdy vzdělaní kvalifikovaní lidé částečně pracují jako řidiči.
To není o tom, že by nemohli jet autem, ale proto, že MHD je rychlejší pohodlnější a nemusí řešit parkování mýtné a stání v kolonách. Že je to levnější není pro ty bohaté to nejdůležitější.
Aby to nemělo opačný účinek a centrum se pomalu vylidnilo.
Takový účinek je dost pravděpodobný. Na druhou stranu proti tomu půjde pomalý kolaps čínské realitní bubliny (v Londýně je dost investic do nemovitostí z Číny) a třeba by to mohlo vést k přesunu některých firem a služeb na kraj města či do jiných hrabství a k tomu spojeným změnám.
Nemělo.
Neexistuje žádný mechanismus, jak by to k vylidnění mohlo vést.
Zastavte to nebezpečné zelené šílenství z Bruselu. Žádný Green Deal, Czexit! Chceme zpátky 50. léta, kdy se autem dalo dojet všude. #autemnakarluvmost
Tak to ani náhodou. Není nutné, aby ty popelnice překážely a smrděly všude, kde to jen jde. A všude jsi nedojel ani v 50. letech, tak nelži.
Přesně tak, včetně počtu registrovaných vozidel. Vy jste snad ještě přísnější než ten Brusel.
to je doufám ftip.
protoze do 50.let může chtít jen totální blázen či velice zly a nenávistný člověk….
IMO z toho příspěvku dost stříká Okena. Nebo že by Iron?
Myslím že jenom troluje.
Jen jsem chtěl zkusit, kolik lidí vůbec nad těma komentářema uvažuje.
a) Brusel s tím nemá co dělat
b) do 50. let by se vrátil jen ma*or
c) Autem na Karlův most snad nechtějí ani ti největší zastánci automobilismu.
A přece se najdou tací, co si myslí, že takový příspěvek může být myšlen vážně.
Autem na Karlův most můžete naopak dnes se souhlasem magistrátu kdykoliv, stačí mít milion v kapse a ještě vám ho vyklidí od překážejících lidí. Na emise se pak nehledí, klidně mohou být neskutečně vysoké. Nebo že by vozy F1 měly katalyzátor? 50. léta byla naopak krásná doba, nikde žádné hromady turistů a McDonalds. Na dovolených se bydlelo v hotelech nebo u příbuzných a známých, žádný mor v podobě Airbnb apod. Zboží se vyrábělo lokálně, žádné transporty čínských šmejdů. A na cestách se pohybovali všichni dohromady v míru, bez pruzení aktivistů. No a Brusel, to bylo takové menší, nijak významné město,… Číst vice »
1 lb = 30 Kč
12,5 lb = 375 Kč
15 lb = 450 Kč
…pro ty jako já, co se zrovna nevrátili z Londýna.
1lb = 0.453kg
1GBP = 30.25CZK
Neni libra jako libra.
To je skoro jako když medvídek Paddington počítal svoji cenu, nebo tak něco, taky převáděl libry na libry a pence.
hmm, když chápete tak se nevrtejte.
libra je furt jedna. libra brambor, peří, zlata nebo šterlinků.
Já bych taky chtěl aby mi místo na libru šterlinku vrátili na libru zlata.
mno…víte pro je libra (měna) librou?
asi nevíte, ale šlo o to, že z tehdejší libry se vyrazelo dvacet krátkých solidu – tj 12ks – (později zvaných šilinků) malých stříbrných mincí – pencí.
jen si rozhodně nejsem jist, že tehdejší libra drahého kovu byla váhové stejná jako dnešní váhové jednotka.
v čechách jsme taky měli libru (cili hrivnu) pražskou a ta byla 253g. vídeňská 280g. prostě tyhle „měnové“ libry byla skoro pravidelně méně než dnešní váhové jednotka