Londýn promění kilometr Oxford Street na pěší zónu, má podporu obchodů
Podoba Oxford Street po přeměně na pěší zónu. Foto: Mayor of London

Kritici projektu varují, že není kam přesunou dopravu včetně autobusů.
Kritici projektu varují, že není kam přesunou dopravu včetně autobusů.
Mohli by tam taky zavést tramvaj, ta si s pěší zónou rozumí a nahradila by část trasy těch busů. Třeba napájenou spodem, kvůli estetice.
Už se to tu řešilo, viz níže. Neprošlo to.
Oxford street co si pamatuju tak to byla v podstate dlouha fronta autobusu dost dulezitych paternich linek. Autobusy odtud vyhnat, to mi prijde prave jak s temi Prikopy a zavrenim tramvajove trati bez nahrady. Bohatsi vrstva Londynanu zas experimentuje s pokazenim fungujiciho a oblibeneho systemu MHD.
No jo.. Londýn.. Tohle ale v Praze nejde. Dokud nebudou hotový všechny 3 okruhy, tak mi na autíčka nesahejte!!
Já bych osadil klidně celou Prahu zakázy vjezdu motorových vozidel a bez výjimek. Výsledek jasný předem.
Člověče, byl jste někdy v Praze? Od roku 1985 je od Panské po Jungmaňák na Příkopech a 28.října plus kus Václaváku pěší zóna, sice tak poloviční, než je v plánu ta na Oxford st., ale v kontextu velikosti centra Prahy a centra Londýna je to srovnatelné. O 40 let dříve.
Byl jste někdy kdekoliv jinde než v Praze? Já byl třeba nedávno v Poznani a bylo mi smutno, jak moc jsou už i tam před námi.
Ano, Na Příkopech je pěší zóna, ale jinak je zbytek centra dodnes autoland, včetně nejcennějších částí Malé Strany. Jsem vděčný tomu, kdo v sedmdesátkách zavřel Karlův most, protože dneska by taková šikana motoristů neměla šanci projít.
Řeč byla o srovnávání Londýna s Prahou.
Já bych se zase neradoval. Původně tam chtěli zavést tramvaj, která by ty zmíněné potíže s busy vyřešila. Nicméně centrální Londýn, UK, no prostě řev děs běs. Tak z toho zůstala jen ta pěší zóna.
Představa Londýna s tramvajemi je zajímavá. Ale to co mají teď je docela praktické. Často je tam k vidění reklama, že 95% obyvatel Londýna má do 400 metrů zastávku busu. Město je dokonale pokryto spoustou linek od okrajů až po centrum, ve špičce to samozřejmě má zpoždění, některé ulice trpí kolonami, ale při té velikosti města to není zas tak dramatické a hlavně ty busy mají velmi krátké intervaly. Podzemka je super jako rychlá spojka, ale také dokáže ve špičce potrápit nedostatečnou kapacitou a pak je ten bus velmi fajn.
Tak v Londýně tramvaje mají. Jen jezdí na předměstí po zrušených vlakových tratích.