Londýn promění kilometr Oxford Street na pěší zónu, má podporu obchodů
Podoba Oxford Street po přeměně na pěší zónu. Foto: Mayor of London

Kritici projektu varují, že není kam přesunou dopravu včetně autobusů.
Kritici projektu varují, že není kam přesunou dopravu včetně autobusů.
Se zbláznili, ne? Je úplně jasné, že obchody zkrachují, když bohatá klientela v autech nebude moct zaparkovat před vchodem, radši si zajedou jinam, kde mají civilizovaně parkoviště. Socky, co chodí pěšky a na kole obchody nijak nevytrhnou, když nemají ani na auto, těžko budou mít na to, aby nakupovali. Za vším je lobby fanatiků, kteří závidí úspěšným lidem auta.
(/sarkasmus)
Na Oxford street bohatá klientela nechodí, luxusní obchody jsou o ulici vedle a tam se autem zajet dá.
Kde jsou teď všichni ti diskutující, kteří tvrdí, že omezením aut bude město mrtvé a liduprázdné? A že obchody zkrachují.
No je zrovna 16:20, takže nejspíš vytvářejí kolony 😉
Centrum Londýna je jedno z nejvíce autocentrických míst na světě, kdy jsem si říkal zlatá Praha, všude troubení, všude auta, nikde pěší zóna, jedinná výjimka byla ta kratší ulice, která vede skrz Leicester square a možná i kvůli tomu mám Leicester square velice rád. Na Oxfordu jsem byl 2x, velice vytížená ulice, asi tak 60% bus, 40% auto, ale taky přehnaně moc lidí, pěší zóna určitě pomůže.
Jak stará je prosím Vaše zkušenost? Mám podobnou, ale už jsem v Londýně nebyl víc než 10 let a prý se podmínky pro pěší od té doby dost zlepšily.
Mohli by tam taky zavést tramvaj, ta si s pěší zónou rozumí a nahradila by část trasy těch busů. Třeba napájenou spodem, kvůli estetice.
Už se to tu řešilo, viz níže. Neprošlo to.
Oxford street co si pamatuju tak to byla v podstate dlouha fronta autobusu dost dulezitych paternich linek. Autobusy odtud vyhnat, to mi prijde prave jak s temi Prikopy a zavrenim tramvajove trati bez nahrady. Bohatsi vrstva Londynanu zas experimentuje s pokazenim fungujiciho a oblibeneho systemu MHD.
Máte pravdu, že většina dopravy na Oxford Street tvoří busy. Na druhou stranu ty chodníky na počet chodců tam často ani nestačí, takže chápu oba pohledy.
No jo.. Londýn.. Tohle ale v Praze nejde. Dokud nebudou hotový všechny 3 okruhy, tak mi na autíčka nesahejte!!
Já bych osadil klidně celou Prahu zakázy vjezdu motorových vozidel a bez výjimek. Výsledek jasný předem.
Člověče, byl jste někdy v Praze? Od roku 1985 je od Panské po Jungmaňák na Příkopech a 28.října plus kus Václaváku pěší zóna, sice tak poloviční, než je v plánu ta na Oxford st., ale v kontextu velikosti centra Prahy a centra Londýna je to srovnatelné. O 40 let dříve.
Byl jste někdy kdekoliv jinde než v Praze? Já byl třeba nedávno v Poznani a bylo mi smutno, jak moc jsou už i tam před námi.
Ano, Na Příkopech je pěší zóna, ale jinak je zbytek centra dodnes autoland, včetně nejcennějších částí Malé Strany. Jsem vděčný tomu, kdo v sedmdesátkách zavřel Karlův most, protože dneska by taková šikana motoristů neměla šanci projít.
Řeč byla o srovnávání Londýna s Prahou.
Nicméně od toho roku 1985 jsme těch pěších zón ve městě moc nepřidali. Možná tu a tam nějaký kousek, sem tam nějaké drobné zlepšení pro chodce, a solidní cyklostezku jen na malém kousku na malostranské, abychom na turisty vytvořili dojem, že tu nejsme sto let za opicema. Potěmkinova vesnice.
Já bych se zase neradoval. Původně tam chtěli zavést tramvaj, která by ty zmíněné potíže s busy vyřešila. Nicméně centrální Londýn, UK, no prostě řev děs běs. Tak z toho zůstala jen ta pěší zóna.
Představa Londýna s tramvajemi je zajímavá. Ale to co mají teď je docela praktické. Často je tam k vidění reklama, že 95% obyvatel Londýna má do 400 metrů zastávku busu. Město je dokonale pokryto spoustou linek od okrajů až po centrum, ve špičce to samozřejmě má zpoždění, některé ulice trpí kolonami, ale při té velikosti města to není zas tak dramatické a hlavně ty busy mají velmi krátké intervaly. Podzemka je super jako rychlá spojka, ale také dokáže ve špičce potrápit nedostatečnou kapacitou a pak je ten bus velmi fajn.
Tak v Londýně tramvaje mají. Jen jezdí na předměstí po zrušených vlakových tratích.
Máte pravdu, teď na to koukám. Takhle na jih pod Temží jsem vlastně nikdy nebyl, to je ostudné, ale i docela úsměvné, velké město no 🙂 Až tam příště budu, prozkoumám.
A mivali daleko rozsahlejsi sit tramvaji. A samozrejme, protoze Londyn, tak byly dvoupatrove. Jinak k tem 400 m na bus, pariz ma myslim do 500 metru odkudkoli ve meste metro, takze s busy to neni v hustem meste az takovy zazrak.
některé trpí kolonami? Většina.