Londýn od dnešního dne rozšířil mýto pro starší auta na celé město, vjezd vyjde na 350 korun
Doprava v Londýně. Foto: Jan Sůra
Vedení Londýna chce, aby auta tvořila jen kolem dvaceti procent cest po městě.
Vedení Londýna chce, aby auta tvořila jen kolem dvaceti procent cest po městě.
Tyto emisní zóny jsou tragedie. Né kvůli tomu že jsou, ale jak jsou realizovány. Každý stát ma jinou nálepku, jinde je třeba registrace na webu pro každé město. Pokuty jsou podle nálepek né podle emisí (jako by ta nálepka nebo registrace udělala auto čistčí). Ve francii mají dokonce ZPA, které platí jenom v některých ulicích a jenom někdy když starosta rozhodne – pokud nečtete úřední desky v městech tak ani nevíte, že něco porušujete.
Mám pocit, že jediným důvodem nejrůznějších zón je vybírat pokuty a udělat to tak zmatené, aby platilo co nejvíce lidí
nalepka auto cistsi nedela. ale druh nalepky mate podle cistoty
Euro 6 auto s nálepkou je OK, bez nálepky je za pokutu. S ekologii to nemá nic společného
To ani emisní zóna jako taková. Pokud není vyhlášena na Měsíci, případně na dalších kosmických tělesech.
Šikana a buzerace. Pořád se jde cestou negativity. Proč se to nedělá naopak, tedy nezpříjemňuje doprava MHD, na kole a pěšky? Proč je potřeba šikanovat ty, kteří musí jet autem? Tohle je prostě špatně!
Nejhorší na tom je, že šikanují chudé, kteří nemají na nové auto. Prostě chudým berou, bohatým dávají
Nejhorší na tom je, že šikanují chudé, kteří nemají na nové auto. Prostě chudým berou, bohatým dávají.
Koukejte se na to očima chodců a uživatelů mhd a vyjde vám, že je to cesta pozitivity. Těch pár ústupků, které musí chudáci autíčkáři podstoupit, je ve srovnání s tím, jak ostatní dopravu roky vytlačovali z města naprosto v pořádku. Je to spíš konec šikany.
Jako uživatel MHD můžu říci, že cestovat v 5 lidech s kufry na týdenní dovolenou není přes den zcela snadné a navíc můžete množstvím zavazadel porušovat přepravní podmínky (což určuje řidič a musíte doufat že se dobře vyspal). Není to jen o tom, že je někdo líný
no , ale ruku na srdce , kolikrát ročně toto podstupujete aby to nešlo přežít ? 2x ?
Stejně tak se dá napsat, že ta má jedna návštěva centra ročně žádné zaznamenáníhodné emise nevyprodukuje. Ostatně u Londýna je cesta autem do centra z pohledu času naprostý nesmysl i bez ULEZ. Neříkam že to nejde udělat i jinak, jen ta představa že lidé jezdí do centra proukovat emise jen tak z plezíru, tak jím to zatrhneme když můžou MHD, tak ta představa je mimo
Jenže tam jaksi nejede jen jeden. Jedna bezvýznamná návštěva z 9 mil obyvatel k druhé a máte plné a smradlavé ulice. Lidi (někteří) se hlavně neumí omezit v používání auta, tak se na to holt musí jít silou, protože appel na rozum je k ničemu. Každý si důvod najde.
Vše je o daňovém nastavení. Pokud je o cestu „negativity“, tak probíhající robotizace a umělá inteligence donutí státy významně omezit či zrušit zdanění lidské práce, tím vypadne největší část daní, a platit se bude muset začít většina věcí, které mají lidé dnes zadarmo, jako třeba i ty silnice. Další v této problematice daňová potíž je, že daně na silnice vybírá jen stát přez zdanění benzínu a nafty, ktežto vnitřní městké silnice si platí sám Londýn, pro něhož je tudíž ještě násobně výhodnější, než aby se čekalo až to celé postupně rozbourá elektromobilita, aby se to vyřešilo co nejrychleji velkým skokem,… Číst vice »
V Londýně je problém to, že je prostě bohatej. Tam jsou todle pokusy, který sice přinesou peníze do pokladny, ale nepomůžou zácpám a ani ovzduší. Tam je to marnej boj.
To mýto se (ne)platí podle roku výroby, jak je uvedeno v článku a nebo podle emisní normy, kterou vozidlo (ne)splňuje?
Podle emisní normy, rok výroby nehraje roli.
Tak jsem si to dohledal:
https://cs.urbanaccessregulations.eu/countries-mainmenu-147/united-kingdom-mainmenu-205/london
Článek v tomto skutečně není pravdivý, protože klidně i benzínové auto z roku výroby 1999 ty podmínky splňuje 😉
Přesunout se z centra Prahy do centra Londýna, z toho může jeden utrpět šok. V Londýně se dá celkem slušně dýchat, je tu spousta místa pro chodce i cyklisty (kterých není až tolik). Individuální automobilová doprava je mnohem řidší, parkujících aut je naprosto minimálně. A točtovolanti celé Prahy divte se, město žije! 🙂
Za to Londýnské metro není nic moc, je to celé malé, stísněné a ještě je v tom vedro, protože jim pořádně nefunguje vzduchotechnika.
A to nemluvím o tramvajích, které v 10x větším Londýně prakticky neexistují.
Když si tramvaje v půli minulého století zrušili v centru. U metra je problém, že i přes velký počet linek to je málo. Hlavně na jih a východ Londýna toho jezdí málo. Jubilee pak jezdí po 2 minutách a stejně to vypadá, že by potřebovala napěchovače jako v Japonsku. Ale aspoň v té nové části Jubilee není ten puch, co je jinde (viz ta vzduchotechnika).
Linky jako Central platí daň za to, že mají tunely ražené před 150 lety. Podpovrchové, třeba District, jsou otevřené a vzdušné. Svézt se novou Elizabeth line je zážitek hodný 21. století. A když se to sečte s Overground a sítí vlaků, plus fakt, že mají jeden bezkontaktní systém odbavení, můžeme jenom závidět.
Hlavně přiložíš kartu/telefon a jedeš. Žádné debilní jízdenky.
byl jste vubec nekdy v londyne?
Jo. Další otázka?
Susan nevím kdo jsi ale přeju ti hodně štěstí 👍
Tomu se říká ideologie a grifting
Velký to nepoměr této diskuze k diskuzi o poplatku 200 Kč na pražskou Malou Stranu.
On je i nepoměr mezd londýnským City a Malou stranou.
Hádám, že by si nejeden vláčkař za první mzdu z „City“ šel koupit nové auto, aby na focení nemusel vlakem. Teslu 3, aby to mohl nabíjet v doprkanclu?
Nekoupil, většinu by dal za bydlení v širším centru.
Mam naftové auto z 11/2015 s Euro 6 amusel bych platit? Do Londýna se autem nechystám, ale přijde mi to trochu zvrácené, mám minimální emise.
mám 6.2 a minimálními emisemi bych to teda nenazval:)
Lokálně asi ne, globálně klidně mohou vyjít minimální, podle životnosti té 6.2.
No tak vám zadotují nové!
z článku: „bude dotovat pořízení nového vozu“
Mám pocit, že tady jde o dotace jenom pro někoho.
Pro kohokoliv, kdo bydlí v Londýně a má staré auto, jenže je to trapných 50.000 Kč, když v Anglii i malá auta stojí minimálně 8x víc.