LokoTrain skokově rozšířil flotilu lokomotiv na 20 vozidel

Lokomotiva Siemens Vectron z poolu LokoTrainu. Pramen: Loko TrainLokomotiva Siemens Vectron z poolu LokoTrainu. Pramen: Loko Train

Novinkou jsou především siemensovské lokomotivy ES64F4. Jde o první stroje tohoto typu ve vozovém parku LokoTrainu.

Společnost LokoTrain, která od roku 2015 patří pod skupinu EPH, za poslední půlrok výrazně rozšířila svou flotilu. Celkem pořídila sedm nových strojů, a to formou nákupu či výpůjčky. Celkem tak LokoTrain nabízí již 20 lokomotiv.

Novinkou jsou především dvě siemensovské lokomotivy ES64F4 (189.155 od Akiem, 390.001 od ZOS Zvolen). Jde o první stroje tohoto typu ve vozovém parku LokoTrainu. Firma je hodlá využívat v rámci holdingu, kam mimo jiné patří nákladní železniční dopravce EP Cargo.

Formou pronájmu od společnosti Akiem flotilu posílily i lokomotivy Traxx 2 a Traxx DC3 (Last Mile). Nový je i Vectron půjčený od společnosti Alpha Train, který bude sloužit zákazníkům LokoTrainu.

Firma dosud největší rozšíření svého vozového parku zdůvodňuje neustále rostoucí poptávkou po střednědobých a krátkodobých pronájmech. „Vzhledem k situaci, kdy i tento nárůst počtu lokomotiv v lokpoolu LokoTrainu nedostačuje poptávkám zákazníků, bude počet lokomotiv i nadále navyšován. LokoTrain se dlouhodobě snaží pružně reagovat na potřeby svých zákazníků a takové rozšíření lokomotivního parku, který nyní čítá dvacítku lokomotiv, je toho důkazem,“ sdělil deníku Zdopravy.cz šéf LokoTrainu Ludvík Kobza.

Holding přitom na železnici neposiluje pouze skrze LokoTrain. Pro maďarskou odnož EP Carga pořídil například lokomotivu Alstom Astride (pronájem od Akiem) a lokomotivu řady 742.400 zvanou Kocour (nákup od ZOS Zvolen). Pro polský trh pořídil letos holding 30 vagonů Uacs na sypké produkty, 11 vagonů Tads-y a 20 Eas/Eaos pro zemědělské produkty.

Dalších 38 nových vagonů je určeno pro stavební logistiku v tuzemsku i zahraničí.

Tagy LokoTrain
19 komentářů