Lokomotivy RegioJetu jezdí poprvé v Německu, vozí nákladní vlaky
Lokomotiva RegioJetu v čele nákladního vlaku u obce Großkorbetha poblíž Lipska. Foto: Mathias Schrödter
Redukovaný jízdní řád dálkových spojů přinutil největšího soukromého železničního osobního dopravce v Česku RegioJet hledat pro své lokomotivy i jiné
To u nás v Mladé Boleslavi to funguje jinak. MHD jezdí v omezeném režimu. Nicméně autobusy městského dopravního podniku stojí odstavené a řidiči jsou doma , ale najaté externí firmy nestíhají…
Radan má rád Traxxe. Vyrostl na něm. Vectrona nemusí.
Proto si ho půjčovat před Covid 19?
Redakce: A nevíte, kdy jim Bombardier dodá první trojkové traxxy?
Nádherná ukázka že firma si najde práci…ne jak Leo a jeho remcani že nemají peníze…
Není fér srovnávat Traxx MS se stejnosmernou jednotkou.
Nikdo jim stejnosměrné Flirty nevnucoval…to je jako by RJ jezdil stále se 162. Holt každý svého štěstí strůjcem 🙂
Pokud ja vim Leo koupil jednotky co si koupil a objednal RJ.
Jaké jednotky máte na mysli?
Flirty, nepamatujete jak pan R.J. sliboval jaké bude mít super čuper jednotky a ejhle ono pak uhlí z itálie.
Taky různí krajští politici říkali, že Jančura je jen tlučhuba a nikdy se žádným vlakem nevyjede.
………štěstí strojvůdcem 🙂
No a proč si ten Leoš pořizoval tramvaj co je mu v podstatě na hovno ,nelze operativně měnit kapacitu a ani jezdit po celé republice? Jančura je také prevít,ale alespoň mu to myslí
1. Lze operativně měnit kapacitu spojováním různého počtu souprav.
2. Na ježdění v severní polovině Československa po hlavních tratích stačí, a na to si soupravy pořizoval. Na jiné účely a v jiné době logicky pořizuje vozidla jiná.
3. Správně spočítal, že provoz tramvaje bude úspornější než provoz pancéřovaného vlaku.
Vít Jůza: 1) u souprav tažených lokomotivou můžete přidat vagóny dle libosti a potřeby, tedy pokud je máte. Spojit jednotky lze také, ale pokud máte pět pětivozových jednotek, z toho čtyři provozní, tak můžete posílit pouze jeden spoj a kdyby jste měl více jednotek, tak se nezaplatí jen kvůli posílení provozu v pátek a neděli. 3) jednotky Flirt mají nizké provozní náklady, na druhou stranu dnes na trase Praha – Ostrava tahá Regiojet nikoliv pět vagonů jako v době nástupu LE, ale v průměru v béžném provozu osm vagonů, což snižuje odpisy lokomotivy a provozní náklady v ceně lístku za… Číst vice »
Nemožnost zajíždět do Plzně, Brna, Bratislavy je docela omezující a až se přepne pravobřežka, tak mu v případě průseru na koridoru nezbude než si operativně sehnat diesel nebo vícesystémovku aby ho odtahla.
1. operativně lze měnit kapacitu souprav v přidání další soupravy cca 300 míst což je opět na hovno ,při potřebě ve špičce cca jednoho vagonu .2 Na jiné účely použije vícesystémovou tramvaj ,takhle můžu uvažovat pokud mám i jiné soupravy a ucelenky provozuji jen na vybraných tratích (viz ČD Pendolino)3 rozdíl na dopravní cestě není tak velký ,kalkukačka je dostupná na webu SŽ.
To sou moudra… Jak kdyby tu někdo naspal, že regina je na ho***, protože se s ní nedají tahat nákladní vlaky. Každé to vozidlo má své parametry, své výhody a nevýhody, své pole působnosti.
Regína je každopádně na ho***. Nehodí se ani na osobné ani na nákladní dopravu.
Já jsem teda rád i za Regínu, na lokálky je to dobré jako autobus na kolejích. Jinak by se to moc nevyplatilo a už bychom jezdili jen těmi autobusy, což zvlášť s dětmi není nic příjemného.
Ale dají. Už v roce 1998 GJW.
Nevím, kde by se v roce 1998 vzala regina, ale OK, 810 pár nákladních vozů uveze, ale nedá se říct, že by to bylo univerzální řešení nákladní dopravy…
Kubrte, chtěl bych vidět Šukafon jak veze dvě plné Wapky do 15 promile. 😃
V čem je Jančura prevít? Protože vyfoukl ČD linku R8 a jiné linky v Ústeckém kraji? A nebo kvůli komerčním vlakům? 🤔
Protože se tak chová…
Já teda nevím, ale nezdá se mi že by se choval jinak než ČD.
Ve srovnání s kaličem vody Pavlem Krtkem je Jančura veskrze užitečný tvor, který pomohl zvýšit standardy železniční dopravy v ČR.
Chápu, že jako zaměstnanec ČD to vidíte jinak, ale váš pohled není k širšímu prospěchu, ale jen vašemu vlastnímu.
A ty jeho velkohubé řeči, opakované bezdůvodné napadání konkurence, sdírání a buzerování zaměstnanců, vytrvalá protizákonná snaha překazit vytvoření odborů, to je jako co?
Radim Jančura je dle mého názoru poněkud tlučhuba a slibotechna. Těch šest tříd mu budeme předhazovat ještě za deset let. Jenže je tu velké ALE. Bez své drzosti a vhodně ostrých loktů by patrně stál někde na dílně nebo seděl v kanceláři a vyplňoval tabulky pro šéfa. Dotáhl svou firmu celkem daleko a ano, řadu lidí pravděpodobně rána jeho loktů ještě bolí. Otázkou je, jestli je možné se z nuly a bez výhry v loterii v tomto odvětví a v ČR prosadit.
Martin.K: Jančura se nechová vždy ukázkově, ale jeho autobusy mají převahu nad flixbusem, stejně jako kdysi seznam nad googlem.
Pro české občany to má výhodu, že mají kvalitní služby. A vlaky mu začali vydělávají poslední tři roky i bez objednávky státu, což je věc v Evropě málo vídaná.
Já myslím, že mu to někteří budou předhazovat i po smrti. Jako Baťovi štreku, kterou nedostavěl a tak selhal na plné čáře.
Spíše bych řekl, že bylo na mysli chování k zaměstnancům. Co jsem slyšel tak fluktuace u RJ je prý přímo pověstná.
Tak to jsi slyšel špatně, já spokojený jsem a vím, že nejsem sám. A to i v této divné době 😉
A co tam děláte? Fíru?
Totéž můžete napsat o řadě 460, 471, 560 a také o lokomotivě 151 – jsou k ničemu, nemůžou jezdit v celé ČR.
Tak LE by ty náklady mohl tahat tou tramvají teoreticky taky. Vypadalo by to divně. Museli by mít kratší soupravy. Posunovačům by jeblo z redukce spřáhla. Co by tramvaj krom sebe tak mohla uvézt za sebou?
Co jste bral za matroš?
Viktor: Regiojet poslední dobou půjčuje nákladním dopravcům i Vectrony ve žlutých barvách.
Sice moc nechápu logiku, když jsi půjčí Vectron u Lokotrainu a zároveň půjčuje jiný Vectron třeba IDS?
Ne? A co se ho třeba takhle zeptat na faktury po splatnosti? 😂
Brzdič zániku: Dřív jsem měl informace, že platil pozdě, mimochodem ČD ovšem také, ale například ČD Cago platilo ukázkově. Jak je to nyní nemám informace. Ale předpokládám, že kdyby tam byl zásadní problém, tak by dodavatelé pro něj nepracovali.
Pokud má peníze (což asi má když neškemrá jako např LE nebo v letectví SWG) tak nemá důvod platit pozdě, a předpokládám že mu hodně pomohlo to že se na R8 přisál ke státnímu „cecíku“ 😅
No tak se ho Oldo zeptej.
Co třeba Vectrony od LT na dlouhodobý pronájem nebo jako náhradu za lokomotivu na údržbě a krátkodobá operativní zápůjčka nákladním dopravcům (lhostejno kterým)…..
P.S. to IDS je IDSC, když už….. 🙂
A proč ČD nenasadily Pendolina na vozbu dřeva? Anebo na tahání uhlí?
No co, to maj někde stát? Ukázka, že dokáže firma rychle reagovat na danou situaci. Škoda jen, že to nejde i u vagónů. Odmontovat sedačky a vozit banány. :DDDD
Ale ty krabice by se daly naskládat na sedačky, na poličky atd jako se to dělalo u A330 při dopravě ochranných pomůcek z Číny do ČR. 🙂
Technicky jo, otázkou je jestli by se na to našla poptávka a zároveň by se nenašel někdo kdo by to blokoval.
(ČD Cargo a jejich vyblokované manipulační koleje)
Problém je v jiné věci. Klima ty banány neuchladí, takže doveze mňágu. Druhak netuším, proč zboží překládat z nákladního kontejneru po krabicích a pak to z vlaku po krabicích vykládat. Normálně se to dělá paleťákem.
Tak místo banánů třeba jablka, něco co snese transport v českém podnebí 😀
Proc ne, je to ukazka operability a flexibility spolecnosti a soucasne vyhod modernich lokomotiv, ktere jsou schopne tahat cokoliv, kdekoliv.