Lokomotivní depo v Turnově se zařadilo mezi památky, zejména díky rotundě
Depo v Turnově. Stav v květnu 2017 Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Zápis mezi památky má usnadnit získání dotací na rekonstrukci.
Zápis mezi památky má usnadnit získání dotací na rekonstrukci.
výtečné.
teď ještě kdo podá návrh na zpamatneni přesuvny v Brně na dolním nadrazi? a prosím ještě Chocen.
Jen se tu nějak nemluví vubec o Vršovicích… myslím že to je taky slušné „muzeum“
Škoda, že u navrhovatelů není povinnost se o dotyčnou památku i postarat. Pak by ubyla hromada nesmyslných návrhů. Kolik takovejch budov potom stejně spadne, protože vlastním nemá vhodný využití, případně nemá ani chuť ani peníze na výmysly památkářů. A tady by mě vcelku zajímalo, o kolik se navýší cena případné opravy střechy. Ono se stačí podívat, na web NPU , co požadují při opravách z apodmínky a co se musí splnit. Pak je opravdu kolikrát jednodušší a levnější tu budovu prostě nechat spadnout.. To se týká hlavně těch natruc návrhů
zbourat a postavit tam supermarket 😀
Prdlačky. Zvýšené pódium na točně a máte to jako v Krumlově. A může tam hrát kapela.
Mě fascinuje, že v ČR požádá kdokoliv o zápis stavby mezi památky a někdy i majitelům navzdory. To mi přijde vcelku jako brutální zásah do práv majitelů těch nemovitostí.
No mně přijde ještě brutálnější vaše představa, že ochranu památek tedy úplně zrušíme.
Hlavně v je potřeba mít spolu s ochranou i vyřešené financování. Památka si na sebe vydělá jen těžko a ceny oprav ochrana zvyšuje…
Jak by se líbilo například MD, kdyby například v ceně rychlíků na 10 let byla zahrnuta i oprava památky? Taková nabídka by neměla šanci…a nyní je takový tlak na cenu, že financování památek ze zisků dopravní společnosti prakticky v úvahu nepřipadá.
Já si myslím že ta myšlenka zahrnutí ceny opravy památek do cen jízdného, že není uplně zcestná.. je to jen věc veřejného mínění a kulturnosti národa, ale myslím že to je v klidu něco na čem by všeobecná shoda mohla nastat.. dosud takovou myšlenku nikdo veřejně nekomunikoval, ale podle mě v našem národu je dost kutilů a technických fajnšmekrů, nebo obecně jen lidí, kteří dokáží ocenit technický či stavební um našich předků, že kdyby se otevřeně nastavil a komunikoval systém třeba tak že, střelím. „z každé jízdenky nad 100 Kč půjde 1 Kč na opravu nějaké železniční technické památky“, že… Číst vice »
Dobročinnost vypdá úplně jinak než plošná přirážka k ceně jízdného nad 100 Kč. A proč právě nad 100 Kč?
Jak jsem psal, je to jen věc ochoty a komunikace, stejně jako třeba existující solidární daň, je to takový všeobecně přijatý prvek snesitelné nespravedlnosti v systému, toto by nemuselo být nic jiného.. a tu hranici 100Kč, jsem opravdu jen střelil (je to tam napsáno!), nejde o konkrétní nastavení parametrů, jde o nastavení principu.. a pokud tedy dobročinnost vypadá jinak, tak se táži jak? když se loni masivně šily roušky, tak to nebylo o ničem jiném, než o tom že někdo uznal něco za vhodné a obětoval tomu kus svého času, materiálu a práce, a šlo to. Tady by byla oběť… Číst vice »
hele, Kocurku, dřív se platil v kině ke každému lístku příspěvek na fond kinematografie či jak se to jmenovalo. zcela bez keců. proč tomu tak bylo, nevím, bylo mi tehdy max 10 let. zde to může být obdobné. a pokud vám přijde, že je diskriminace až pro lístky nad 100 kč…ok, tak jedno procento z jízdného. a máte po diskriminaci.
On psal o zrušení památkové ochrany? Jen o tom, že památkovou ochranu lze uvalit i na autobusovoou zastávku z vlnitého plechu a starosto suď se. Nebo na panelák a výměna hliníkových rozvodů elektřiny za měděné se stane problémem.
ochrana památek je veřejným zájmem. tedy to logicky může podat kdokoliv. obdobně jako ochrana života. tudíž až někdo noerfa třeba píchne, tak kupodivu se nebude čekat na to, až podá podnět k vyšetřování noerf a nebo jeho vdova, ale zacne to policie šetřit ihned…jakmile se sama ci z podnětu oznamovatele o tom dozví. princip je stejný i zde…dokonce i vlastník stavby (obdobné jako poškozený či jeho pozůstalí) účastní řízení…a má jistá procesní práva.
inu, veřejné právo, to je panečku věc…
Mezi historické památky by se bohužel dala zařadit celá železniční infrastruktura v Libereckém kraji…
Klasická dřevěná konstrukce střechy, která se běžně používá i na rodinných domech. Chápu, že chtějí získat dotace na údržbu, ale vadí mi jak se poslední dobou každý používá nějaké zástupné důvody k získání dotací.
To zase bude mínusů…..
A oprávněných !!!
Garantuji, že 95% těch, kdo dělá vazby by tě poslalo někam, kdyby jsi po nich chtěl toto vytvořit. Ja potřeboval vyměnit jednu vaznici na 100 let starý vazbě a všichni mi řekli, že je to na novou. Nakonec jsem to dělal sám za rad 80 letého tesaře.
Rovněž i areál bývalého depa báňské dráhy v Ostravě je kulturní památkou.
Vzpomene si ještě někdo na depo v Karlových Varech Tuhnicích ?
Chodil jsem tam jako středoškolák každé prázdniny na brigády,
když jsem pak viděl, jak ho srovnali se zemí, tak to bylo fakt hnusný od ČD.
v různých skupinách na sociálních sítích se často objeví fotky z 90. let
Areál výtopny v Jaroměři je také kulturní památka.
Spolky by místo pronájmu by měli výtopnu odkoupit a zachránit, teď když je to památka to půjde snadno. Úplně kacířská myšlenka že ji koupí jiný dopravce a na své náklady ji opravý, nejlépe z peněz které dostane od krajů a nebo MD na provoz vlaků, po ČD to ostatní chtějí tak proč ne někdo jiný.
Depa v provedení kruhová rotunda+točna s paprsky dnes není pro osobní dopravce atraktivní ( často provozují dlouhé trvale spojené jednotky které se nevejdou na točnu ani do rotundy) a zbylou nákladní dopravu pokryje depo v Nymburku.
A ty jednotky ani není potřeba otáčet předkem dopředu, aby nejely uhlím napřed. U nich je to jedno, stejně jako u elektrické lokomotivy.
Nemáte úplně pravdu: například pokud jezdí stále po jedné trati, je třeba je občas otočit, aby nedocházelo k jednostranným ojetím .
Dobře, ale to nemusí dělat při každé jízdě. A navíc je možné otočit jen podvozky pod vozovou skříní.
Přesně,ale ČD by dle názoru šotoušů své prehistorické remízy udržovat a nejlépe za korunu pronajímat. Že na to mají stejné zdroje financí jako ostatní dopravci nevadí ČD musí ostatní ne.
ČD to koupit nemuseli , dostali to do užívání a po celou dobu životnosti na to nikdo nehrábl. Ta památková ochrana je spíše obrana proti neschopnému majiteli
A „On.“ by si měl na své náklady zopakovat základní školu.