Lokomotiva RegioJetu strhla v Brně trakční vedení. Vlaky stojí, hasiči evakuují cestující
Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v čele vlaku RegioJet ve stanici Brno-Královo Pole. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

K náhradní dopravě mohou cestující využít tramvaje.
Vlakové soupravy by před vyjetím na linky měly být pečlivě překontrolovány a vadné opraveny nebo odstaveny, pokud jde o náročnější opravu. Souprava s vadným sběračem neměla vůbec vyjet na trať a nestalo by se to. Taky by vedení mělo mít jištění, aby vypadla jen jedna kolej a ne celé nádraží. A vlaky by pak mohly plynule projíždět po ostatních kolejích.
To je nějaký text vygenerovaný AI, nebo jak tomáme chápat?
Souprava měla sběrač v pořádku, jen s ním vjela, kam neměla. A ukažte mi vaši představu, jak chcete „jistit“ nádraží proti pádu stržené troleje.
Jj vlak bez proudu klima bez proudu a dvere neotevrete jako super v lete kdyz se to stane.
Fyzicky jdou dveře otevřít, jinak by odstavenej vlak po vybití baterky byl nedobytnej 😀
Ale jsou nějaký předpisy. První minuty se počítá s provozem na vedlejší koleji a pak alibismus.
A do toho tam ještě našli munici 😂😂
Jako v tom vlaku ?
Na nějakém staveništi okolo. Občas se v centru najde cosi co během WWII nevybuchlo a volaj se pyrotechnici.
Nechápu, jak se to může stát, když momentálně provozovaná půlka nádraží už je hotová, to je na reklamaci, ne? Nebo chyba v projektu?
Proč reklamace?
Je tam úsek který se má projíždět se staženým sběračem
Strojvedoucí RegioJetu ho z nějakého důvodu nestáhl
Buď zapomněl nebo se zasekl
Četl jsem že při posunu. Regiojet zde objíždí ze 7. do 5a zpátky přes 5 na majlontské záhlaví 1. koleje, zpátky na 7. A neměl by tak mít potřebu stahovat. Není ale nad to, hned svalovat vinu na fíru.
Ono taky záleží kam ho dispečer pošle
Pokud ho poslal až za stahovačku tak to byla opravdu chyba strojvedoucího
To chápu. Jen nechápu, proč tam po rekonstrukci/modernizaci vůbec je přítomen úsek, který se má projíždět se staženým sběračem, navíc provedený takto neblbovzdorně, že v podstatě banální chyba způsobí takovýto kolaps.
Co technicky brání tomu udělat tam nějaké odizolované mechanické přemostění (elektricky ekvivalentní stažení sběrače), které by alespoň zamezilo fyzickému poškození troleje v případě chyby strojvedoucího?
Proto si myslím, že je to chyba provedení, nebo (pravděpodobněji) chyba projektu, tedy je to na reklamaci.
Otázkou je, co bylo v zadání. Přecijenom stahovačky jsou o trošku levnější než děliče. A dlouho podezírám Spržel, že nemá nic jako řízení rizik, vystačí si s alibismem.
Protože se předělává druhá půlka nádraží
Na tejto trati majú za posledné 3 dni fakt pech. Najprv v utorok na vjazde do Kr. Pole od Kuřimi umrel RegioPanter JMK – 80 minút zastavený provoz než tam dostali zálohu z Maloměřic aby to odtiahla aspoň na nástupište, a dnes toto…
Na to jaký je to kousek, je 80minut příliš
Šetří se, nikde nikdo a nic není. Éra kdy se vzala první mašina co byla po ruce nebo v depu seděl přípravář nebo byla k dispozici dispečerka jsou pryč.
Šetří se, přitom dotace na provoz i jízdné neustále zdražuje… kampak ty peníze jenon mizí….
jestli ono to nebude tim, ze i vstupy zdrazuji …
… jeďte tramvajemi, které kolebovaly kvůli vykolejení u krematoria
Co to je tramvaj? V Brně jedině šalinu 😉
To byl takovej ten vtip, jak vypráví nějakej pražák, že byl v Brně, a ty jejich šaliny vypadají stejně jako tramvaje, akorát jezdí skrz vesnici.
Sorry, nic proti Brnu, jen jsem si vzpomněl na tenhle vtip. Naopak jsem oceňoval krátké intervaly, takže nedávalo smysl dobíhat šalinu, když další jede třeba jen za 4 minuty (v Praze má takové intervaly snad jen metro).
Vy nevíte, že Brno je poslední vesnice v zatáčce před Vídní?
Hůř, poslední obydlené zatáčkách před Vídni. Nic ve zlém, ale vtipy se mají vyprávět správně. 😉
Pražan zabloudí v Brně – Líšni a ptá se kolemjdoucích: Prosimvás, kde je nejbližší zastávka tramvajé? Brňan se zamyslí a odpoví: Asi v Olomóci.
Stanice „Dědina“ je ovšem pražská záležitost.
Doufám, že ti cestující chtějí u těch hasičů vidět nějakou průkazku, aby je neevakuoval falešný hasič, který jim třeba chce jen ukrást kolo!
Hrozně vtipnej
Máš průkazku v hlavě
To je hned,ani to nedá takovou práci.aspon vidíte jak je elektrická trakce zranitelná
Jen Správa Železnic si umí dát z obou stran nádraží stahovačku na půl roku, přestože je TV v celé aktuálně vytrhané části nádraží kompletně odstrojené, a tak se nemá kdo čeho omylem dotknout. Ale vždycky se to tak dělalo.
Určitě se to nedá dělat jinak než značkou a nějakým předpisem, který tu odpovědnost přenese na fíru. Jinak to prostě nejde!
Proč se vždy řeší jen přenášení odpovědnosti na strojvedoucí? Jiné provozní profese na železnici nejsou? Odpovědnost na ně není přenášena? A tu otázku myslím seriózně, zajímá mě postoj/názor jiných.
Protože jsou předpisy napsané tak, že za všechno může strojvedoucí? Nebo myslíte že #mynic vzniklo jen tak z plezíru?
Misto aby SŽ dělala to co dělá tak aby to bylo pro všechny nejlepší dělá to tak aby měla hlaveň krytá záda a v případě průseru mohla říct, na to je předpis který byl porušen.
Viz. Bohumín – Vrbice.
Proč potom dopravci a fedarace předpisy připomínkují a tvoří se za jejich účasti? #mynic je aktuálně docela sranda, když se podívám na reakce nejen zde, ale u jakéhokoliv pochybení strojvedoucího – já nic, to SŽ, to předpis… 😀 Závažná nedbalost, nepozornost – kdo ví – použití potlačení proti stůj, projetí – může za to pravidelný vjezd na obsazenou kolej a SŽ, strojvedoucí nic. Jízda 100 km/h do odbočky na 40, může za to kódování mezikruží, jízda do odbočky, strojvedoucí nic. Někdy se průseru chodí zbytečně naproti, ale tohle už přeháníte. U toho potlačení dvojnásob. Pokud používám rizikovou funkci, zbystřím a… Číst vice »
Bohužel časem vznikne rutina (kdy si člověk přestane některé věci ověřovat). A z ní potom nějaký průser.
Tohle platí v každém povolání.
Já jsem si toho vědom a snažím se tomu předcházet. Jakmile jde o obcházení nebo potlačování funkcí ZZ, zvyšuju pozornost a kontroluju. V Japonsku na to už dlouho existuje efektivní metoda Pointing and calling…
Ono se to snadno kritizuje z pozice vypravciho, kterému ZZ kryje zadel ze všech stran a poslat vlaky proti sobě je prakticky nemožné.
Kdyby byla činnost vypravčího zabezpečena stejně mizerně jako strojvedoucího, docházelo by stejně často k pochybením i u nich. Jistě byste pak byl smířlivější
Souhlasím, že by k pochybením u nás docházelo – o tom žádná. Že není možné poslat vlaky proti sobě není ale pravda. Telefonické dorozumívání stále existuje, ZZ 1. a 2. kategorie také a při poruchách jezdíme taky. JOP teda umí při poruchách hodně pomoct. Ale obecně právě v těchto případech je potřeba, aby byla soustředěnost maximální, stejně tak jako při každém potlačování.
Jo a nejlepší jsou ty blikající cedule, ve kterých se po týdnu vybije baterka, a další 4 týdny trvá než ji někdo vymění 😉
Rande to dělat dvěma dělicí za sebou a náhradou stahovacky vypinackou, nebo dodatečným děličem “směr rovně” a pak úplně bez stahovacky.
Ale proč radši nevymyslet hákovnice apod…
Hákovnice se už nepoužívají. A vkládat dělič do nové troleje na provizorní stav není jen tak, pak se musí sundat a dát trolej i lano zase dohromady a holt investor nechce přebírat spojkované nové trakční vedení. A znovu to sestříhávat a tahat úsek třeba 700m není zrovna levná a chvilková záležitost.
Když se tam stejně dá minimálně jeden, může se hned vedle dát i druhý. Čemu pomůže, že tam nebude, z hlediska tohoto problému? Klidně na sebe mohou ty dva děliče přímo navazovat, počet „stříhání troleje“ se pak nezmění vůbec.
Hákovnice: A co je to teda v Roudnici?
Není zranitelná, tramvaje mají taky dráty a nekolabují
A mají tam stahovačky s hákovnicí ?
Kolejová doprava je vůbec zranitelná. Na druhou stranu za války se ukázalo, že to není tak zlé, že si železniční vojsko s nějakými takovými sabotážemi poradí. No ale za války se ještě jezdilo na páru.
Je 17 hod a železničáři to stale nerozjezdili a ani nebyli schopni zajistit adekvazní NAD.
Kdyby neschopnost nadnášela, místo mraků jsou na obloze železničáři
Ty zje chuj jak lampa.
Kdyby měli troleje v cajku, tak je žádná mašina nesundá. Jsem zvědavý na VRT. V té rychlosti se do těch drátů namotá tak, že to budou řešit týden.
Jenže oni je v cajku měli
Jen RegioJet projížděl se zvednutým sběračem úsek kde se má stahovat
A proč se má na nové troleji stahovat?
A proč někdo dole píše, že se mu to stalo při zvedání sběrače, když … „očití svědkové z jiného kraje“ mají jasno?
Ne fakt nemá v odpolední špičce žádnej dopravce v pankejtu 50 volnejch busů a k nim řidiče. V Brně to prostě stojí a je jedno jestli jste v autě, tramvaji, autobusu nebo vlaku. I ty chodníky tam stojí za ho.no….
To je problém železnice, ze si neumí sehnat dostatečnou kapacitu NAD. Anebo rychleji odstraňovat průsery 🙂
Otázka je, jestli se může jezdit po jedné kolejí pod trolejí nebo zda-li daný úsek může přetahovat dieslová lokomotiva v postiženém úseku.
Tak nepoužívajte železničnú dopravu, keď je taká katastrofálna… Sadnite napríklad do auta alebo autobusu a postavte sa dvakrát denne do zápchy. Vtedy budú neschopní cestári predpokladám.
🙂 ve špičce je to stále rychlejší než jet zastanou kuřimí
Většina lidí už se vaší radou dávno řídí. Ve vlaku už zůstali hlavně ti co nemají jinou možnost.
Jak tedy mohla vzniknout vyčerapná kapacita u Prahy, když lidi přestali jezdit?
Ještě že jsem jel o půl hodiny před tím
Byla chyba opustit myšlenku vzducholodí v VHD! Tradice tu nějaká byla…
Nějaké ohlasy cestujících s KORDISem? Informovanost a tak.
žádné, jejich průvodčí neinformují, nebo na vlaku raději vůbec nejsou..
Jel jsem rychlíkem z 17:49 z Křižanova. Ve vlaku nám řekli, že kvůli stržené troleji v Králově poli se bude končit v Tišnově a dál ibalginem. Na iRisu jsem viděl, že něco už stojí v Kuřimi a mezi Kuřimí a Brnem žádná S3 není, ale říkal jsem si, že třeba budeme první. Dojelo se do Kuřimi, informační systém ve vlaku neukazoval žádnou mimořádnost, část lidí ještě nastoupila, na nástupišti normálně svítilo Hustopeče. Chvíli se nic nedělo, pak bylo slyšet vypnutí elektriky a za chvilku „vůz jízdu končí, prosíme vystupte“. Průvodčího jsem mezi Tišnovem a Kuřimí ani během stání v Kuřimi… Číst vice »
Když jsme u té informovanosti: Vždy mě dojme info: „Jak informovaly České dráhy na platformě X, …“. K čemu mají vlastní web nebo aplikaci? Když se stane mimořádnost, tak informace máme hledat na sociálních sítích, to jako fakt? A proč zrovnana X? Takový Discord by mohl být zajímamý a posílat tam kompletní komunikaci technických a záchranných složek, aby obyvatelstvo bylo dokonale informováno. A nakonec mohou informace podavat obrazově na OnlyFans, aby uživatel sociální sítě se nemusel namáhat s hledáním na https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu.
při 1. zvedání sběrače prý něco zahořelo na střeše mašiny a následně při druhém pokusu nastal zkrat