Lokomotiva pod stromeček. TON prodává Prasátko

Lokomotiva T212.0585 z vlečky firmy TON v Holešově. Pramen: Bazos.czLokomotiva T212.0585 z vlečky firmy TON v Holešově. Pramen: Bazos.cz

Základní cena bez DPH je 180 tisíc korun, což je cena šrotu, při prodeji ale rozhodne nejvyšší nabídka.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

to zas je debata.tenhle inzerát měl radši skončit mezi těmi,kteří tomu hoví…nějaký spolek po něm skočí.na posun byly 212 výborné,nepotřebovalo to vodu.dolít olej a natočit

Pája

Jj, ono se to po miléniu ještě dalo spatřit u různých firem právě proto. Dolít olej, natočit, natlakovat, přesunout 1 – 2 vozy a zase odstavit. Větší mašina stojí už o poznání víc peněz a to nemluvím o cenách oprav.

Tomáš.679.2

Proč? Já myslím, že debata je tady dobrá. Alespoň jsme se pobavili.

Ander

Tato lokom.je pokračovatelem T 211,buď s mechanickým přenosem výkonu,a nebo hydraulickým přenosem výkonu. Pokud potřebuje repasi motoru,bude to dost náročný,poněvač používal se motor z Tatry 111 se vzduchovým řazením rychlosti přes spojku periflex a převodovkou Mylius. Toto se dnes již těžko sežene. Ty prachy za tuto mašinku bych rozhodně nedal.Dobrá je opravdu jen na výstavu do Lužné u Rakovníka.

E182-097

Náročné to nebude, tyhle mašiny mají z výroby motor T930 běžně se na to dají sehnat díly, nebo dokonce kompletní motory po repasu. Převodovku Mylius to nemá, má to převodovku ČKD M150-4. Maximálně princip převodovky je převzat ze systému Mylius. Periflexka je jen spojka mezi setrvačníkem motoru a náhonem převodovky. V převodovce se sice může lecos pokazit, ale dá se to rozebrat v podstatě na koleni, s primitivními prostředky a opravit. V jednom člověku jsem zvládl rozborku převodovky, výměnu hřídelí, repas spojky a složení, jen za použití několika trámků, kurtů a základního nářadí. Tahle cena je celkem ucházející, ještě stále… Číst vice »

Pája

Jedno prasátko a kolik radosti udělá 😃

vjkm

Kdo se bude na Štědrý den postit, uvidí zlaté prasátko.

Jiří 3

A bude mít i ty velké zahnuté zuby nahoru?

Tomáš679.2

Zahnutý zuby. Když vydržíš nejíst, budou i zuby.

Ondrag

Já nemusím! Já už ho vidím! :->)

Martin

…nárazníky….

Pája
Jiří 3

Tím pádem nastává otázka, čím se budou navážet vagony s uhlím do teplárny. Buď ČD Cargo nebo konec uhlí.

Karek
Pája

Ten zvuk mi v mobilu připomíná spíš zamračenou. Jinak jsem to tedy pochopil tak, že Cargo obstará i přistavení/vystavení a tak je Prasátečko nadbytečné? Když tak mně prosím opravte.

Karek

Není ten zvuk spíš ten buldozer co tam posunuje to uhlí?

182-097

ČD Cargo už zajišťuje posun při výkladce delší čas. I ten inzerát už se objevil celkem dříve

Pája

Díky. Už chvíli jsem v Holešově nebyl a tak jsem to nezaregistroval.

Tonda Sehnal

Axelíček si může koupit svou lokotečku 😃
Takový hezký dáreček a třeba pak už dá pokojíček se svými infantilnůskami 😃🤦🤦

Pája

Nojo, Prasátečko a nějaké vagonky pod stromeček to chce

Tomáš679.2

Tohle ale není lokotečka ani zdaleka .Tohle je lokotraktůreček ; – ) . Tenhle výraz když se tady objeví mi připomene písničku „Hurvínkova lokotka“ :- )

nowas

Ta není moc pasažérská. 🙂

Axel

Ba je. Ale do pasažérského šotoskanzenu, nikoliv do reálné pasažérské dopravy. Jako např. plánovaný u Kyjova.
https://zdopravy.cz/odtajneno-novy-vlastnik-planuje-podel-trati-cejc-uhrice-zeleznicni-zabavni-park-i-hotel-z-luzkovych-vozu-39858/

Blbé je, že takovéto šotoskanzeny asi vesměs budou mít charakter „ostrovního“ provozu vagonků/lokotek, protože budou „odříznuty“ od normálních kolejí… Tož se bude hodit, že tato lokotka má cca 20 tun = není potřeba extra silný jeřáb (=složit/naložit z kamionu) a také požadavky na únosnost terénu

md11fr

Na této trati už jedno prasátko Jirky Kotase skoro rok jezdí, jako pracovní vláček 🙂

Axel

Prima.

A díky za info.

Tomáš679.2

„Rozhodne nejvyšší nabídka“ je inzerát vhodný tak na Aukro a ne na Bazoš. Takové inzeráty člověk obvykle přechází a nevěnuje jim pozornost protože ví, že prodejní cena bude vyšší oproti uvedené v závislosti na charakteru zboží, exkluzivitě a poptávce po něm. Jako propagace však dobrý. A pak mě zaujalo to, že “ je plně funkční“ ,ale na druhou stranu “ je nutný repas brzd a motoru“. Tak si říkám, že pokud je nutné brzdy repasovat, že asi nemohou být plně funkční. Možná jsou fungující, ale asi ne plně funkční.

Jesenik

Plně funkční = jede o brzdění nepadlo slovo.

Martin

😀

Vašek

Nevím jak vy, ale já si pod pojmem,, plně funkční“ představím, že funguje všechno.

Jiří Kocurek

Však ano, ale už opotřebení může být na hranici, kdy je potřeba výměna. Sjeté pneumatiky taky neznamenají, že bicykl nejede.

Tomáš679.2

Já si to představuji asi takto. Pokud má být stroj plně funkční , musí být schopen vykonávat činnost, která je pro něj obvyklá a pro kterou je určen. Pro tento stroj je činností obvyklou posunovat vagóny. Jestliže stroj jede, ale není schopen zastavit (nebo je schopen zastavit, ale účinek brzd je omezený a brzdná dráha dlouhá), tak i funkčnost stroje bude omezená, protože s díky opotřebení brzd nebude moci bezpečně dojet z kopce pro vagóny.

Tomáš679.2

Také jsem před nedávnem na Bazoši koupil Prasátko. Za podstatně nižší cenu, ale také podstatně menší :- )

Pája

TT, nebo H0?

Tomáš679.2

H0

Pája

Taková ta Junior s přenosem na dvojkolí gumičkou?

Tomáš679.2

Ne-e. Gützold BN150. Ten má převodovku a hnané obě nápravy. Je to model prototypu malých vlečkových lokomotiv ČKD Praha a odpovídá téměř přesně lokomotivě T 211.001 (s mech. přenosem výkonu – vyroben jeden prototyp).

tarten

Tohleto ale podle fotek nebude mít přenos gumičkou 😀

Tomáš679.2

No jo, ale taky je to podstatně dražší :- )

Lemmy

Kdepak gumička, za dvěstě tisíc si můžete hezky kvedlat Myliusem.

Pája

Za tu cenu potřebuje Mylius i Tatra rozborku a repasi. To už bych po těch dlouhých letech asi neuměl. Ale gumičky do PIKO jsem musel měnit sousedce několikrát. To bych ještě zvládl. Já jsem TT…

Tomáš679.2

Na to, že je to model někdy ze šedesátých let, tak je proveden velmi pěkně.
Předloha (fotky se hledají velmi těžko):
https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=733661.jpg&stranka=1
Model:
https://www.worthpoint.com/worthopedia/gutzold-gdr-ho-csd-czechoslovakian-416256132
;- )