Lokomotiva pod stromeček. TON prodává Prasátko
Lokomotiva T212.0585 z vlečky firmy TON v Holešově. Pramen: Bazos.cz
Základní cena bez DPH je 180 tisíc korun, což je cena šrotu, při prodeji ale rozhodne nejvyšší nabídka.
Základní cena bez DPH je 180 tisíc korun, což je cena šrotu, při prodeji ale rozhodne nejvyšší nabídka.
to zas je debata.tenhle inzerát měl radši skončit mezi těmi,kteří tomu hoví…nějaký spolek po něm skočí.na posun byly 212 výborné,nepotřebovalo to vodu.dolít olej a natočit
Jj, ono se to po miléniu ještě dalo spatřit u různých firem právě proto. Dolít olej, natočit, natlakovat, přesunout 1 – 2 vozy a zase odstavit. Větší mašina stojí už o poznání víc peněz a to nemluvím o cenách oprav.
Proč? Já myslím, že debata je tady dobrá. Alespoň jsme se pobavili.
Tato lokom.je pokračovatelem T 211,buď s mechanickým přenosem výkonu,a nebo hydraulickým přenosem výkonu. Pokud potřebuje repasi motoru,bude to dost náročný,poněvač používal se motor z Tatry 111 se vzduchovým řazením rychlosti přes spojku periflex a převodovkou Mylius. Toto se dnes již těžko sežene. Ty prachy za tuto mašinku bych rozhodně nedal.Dobrá je opravdu jen na výstavu do Lužné u Rakovníka.
Náročné to nebude, tyhle mašiny mají z výroby motor T930 běžně se na to dají sehnat díly, nebo dokonce kompletní motory po repasu. Převodovku Mylius to nemá, má to převodovku ČKD M150-4. Maximálně princip převodovky je převzat ze systému Mylius. Periflexka je jen spojka mezi setrvačníkem motoru a náhonem převodovky. V převodovce se sice může lecos pokazit, ale dá se to rozebrat v podstatě na koleni, s primitivními prostředky a opravit. V jednom člověku jsem zvládl rozborku převodovky, výměnu hřídelí, repas spojky a složení, jen za použití několika trámků, kurtů a základního nářadí. Tahle cena je celkem ucházející, ještě stále… Číst vice »
Jedno prasátko a kolik radosti udělá 😃
Kdo se bude na Štědrý den postit, uvidí zlaté prasátko.
A bude mít i ty velké zahnuté zuby nahoru?
Zahnutý zuby. Když vydržíš nejíst, budou i zuby.
Já nemusím! Já už ho vidím! :->)
…nárazníky….
Prasátko nemá hlad….
https://m.youtube.com/watch?v=4dUq_ox7t3E
Tím pádem nastává otázka, čím se budou navážet vagony s uhlím do teplárny. Buď ČD Cargo nebo konec uhlí.
https://youtu.be/aaQd1yyGW9M
Ten zvuk mi v mobilu připomíná spíš zamračenou. Jinak jsem to tedy pochopil tak, že Cargo obstará i přistavení/vystavení a tak je Prasátečko nadbytečné? Když tak mně prosím opravte.
Není ten zvuk spíš ten buldozer co tam posunuje to uhlí?
ČD Cargo už zajišťuje posun při výkladce delší čas. I ten inzerát už se objevil celkem dříve
Díky. Už chvíli jsem v Holešově nebyl a tak jsem to nezaregistroval.
Axelíček si může koupit svou lokotečku 😃
Takový hezký dáreček a třeba pak už dá pokojíček se svými infantilnůskami 😃🤦🤦
Nojo, Prasátečko a nějaké vagonky pod stromeček to chce
Tohle ale není lokotečka ani zdaleka .Tohle je lokotraktůreček ; – ) . Tenhle výraz když se tady objeví mi připomene písničku „Hurvínkova lokotka“ :- )
Ta není moc pasažérská. 🙂
Ba je. Ale do pasažérského šotoskanzenu, nikoliv do reálné pasažérské dopravy. Jako např. plánovaný u Kyjova.
https://zdopravy.cz/odtajneno-novy-vlastnik-planuje-podel-trati-cejc-uhrice-zeleznicni-zabavni-park-i-hotel-z-luzkovych-vozu-39858/
Blbé je, že takovéto šotoskanzeny asi vesměs budou mít charakter „ostrovního“ provozu vagonků/lokotek, protože budou „odříznuty“ od normálních kolejí… Tož se bude hodit, že tato lokotka má cca 20 tun = není potřeba extra silný jeřáb (=složit/naložit z kamionu) a také požadavky na únosnost terénu
Na této trati už jedno prasátko Jirky Kotase skoro rok jezdí, jako pracovní vláček 🙂
Prima.
A díky za info.
„Rozhodne nejvyšší nabídka“ je inzerát vhodný tak na Aukro a ne na Bazoš. Takové inzeráty člověk obvykle přechází a nevěnuje jim pozornost protože ví, že prodejní cena bude vyšší oproti uvedené v závislosti na charakteru zboží, exkluzivitě a poptávce po něm. Jako propagace však dobrý. A pak mě zaujalo to, že “ je plně funkční“ ,ale na druhou stranu “ je nutný repas brzd a motoru“. Tak si říkám, že pokud je nutné brzdy repasovat, že asi nemohou být plně funkční. Možná jsou fungující, ale asi ne plně funkční.
Plně funkční = jede o brzdění nepadlo slovo.
😀
Nevím jak vy, ale já si pod pojmem,, plně funkční“ představím, že funguje všechno.
Však ano, ale už opotřebení může být na hranici, kdy je potřeba výměna. Sjeté pneumatiky taky neznamenají, že bicykl nejede.
Já si to představuji asi takto. Pokud má být stroj plně funkční , musí být schopen vykonávat činnost, která je pro něj obvyklá a pro kterou je určen. Pro tento stroj je činností obvyklou posunovat vagóny. Jestliže stroj jede, ale není schopen zastavit (nebo je schopen zastavit, ale účinek brzd je omezený a brzdná dráha dlouhá), tak i funkčnost stroje bude omezená, protože s díky opotřebení brzd nebude moci bezpečně dojet z kopce pro vagóny.
Také jsem před nedávnem na Bazoši koupil Prasátko. Za podstatně nižší cenu, ale také podstatně menší :- )
TT, nebo H0?
H0
Taková ta Junior s přenosem na dvojkolí gumičkou?
Ne-e. Gützold BN150. Ten má převodovku a hnané obě nápravy. Je to model prototypu malých vlečkových lokomotiv ČKD Praha a odpovídá téměř přesně lokomotivě T 211.001 (s mech. přenosem výkonu – vyroben jeden prototyp).
Tohleto ale podle fotek nebude mít přenos gumičkou 😀
No jo, ale taky je to podstatně dražší :- )
Kdepak gumička, za dvěstě tisíc si můžete hezky kvedlat Myliusem.
Za tu cenu potřebuje Mylius i Tatra rozborku a repasi. To už bych po těch dlouhých letech asi neuměl. Ale gumičky do PIKO jsem musel měnit sousedce několikrát. To bych ještě zvládl. Já jsem TT…
Na to, že je to model někdy ze šedesátých let, tak je proveden velmi pěkně.
Předloha (fotky se hledají velmi těžko):
https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=733661.jpg&stranka=1
Model:
https://www.worthpoint.com/worthopedia/gutzold-gdr-ho-csd-czechoslovakian-416256132
;- )