Lokálka Českým rájem slaví 120 let, otevře se i turnovské depo

Parní lokomotiva 310.0134, která je nasazována pro nostalgické vlaky po Českém ráji. Foto: Klub přátel železnic Českého rájeParní lokomotiva 310.0134, která je nasazována pro nostalgické vlaky po Českém ráji. Foto: Klub přátel železnic Českého ráje

Na trať vyjede mimořádně 423.094 provozovaná KHKD, turnovská 310.0134 je porouchaná.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rabín

Akce bude jistě pěkná, ale trochu mě mrzí kumulace dalších jistě pěkných akcí na jediný víkend (120 let Turnov Jičín, 130 let Moravské pohraniční, setkání zamračených v Lužné, oslavy 150 let Pražsko-duchcovské hned na dvou místech – Zlonice a Středokluky a možná ještě další). Naproti tomu se následující dva víkendy neděje téměř nic…

Jiří Martínek

Stačí hledat… 14.10. se děje: Oslavy 140 let Kolešovky. V rámci oslav pojedou parní vlaky Z Lužné do Kolešovic. Více informací na Facebookovem profilu KHKD.

Trumway

Tak kterou akci jste nakonec zvolil?

Martin

Za hodně normálních lidí a rodinek z Turnova a okolí, bych rád poděkoval, že klub přátel železnice …, tuto a i jiné další akce pořádá.
Děkujeme a těšíme se:)

Trumway

Já bych tady rád připomněl jednu věc a tou je, že pokud v roce oslav 120. výročí této tratě můžeme říci, že se jedná o jednu z nejmalebnějších tratí tak v roce 2033 kdy bude tato trať slavit 130. výročí toto již s největší pravděpodobností nebudeme moci říci.

Matt

No nevím…historické vlaky tam jezdí každý den…jet z Hradce do Turnova 2 a čtvrt hodiny osobákem, to je opravdu div techniky.

Trumway

Ale já vím.Jen jestli ono to není spíše tím, že se jedná o místní dráhu se vším co k takové dráze patří. Myslím si, že ani kdyby tam jezdilo ICE TD jízdní doba by se příliš nezkrátila. Nebo snad byste chtěl, aby se ta dráha narovnala a zadrátovala? Pak by už ale nikdo nemohl napsat, že se jedná o jednu z nejmalebnějších tratí.

Matt

Místní dráha nerovná se tragikomicky pomalá dráha pane.

Matt

Pro lidi co tu trať např. denně využívají je to způsob dopravy, ne skanzen jako pro Pražáky 🙂 bohužel.

Trumway

A Vy tu trať denně využíváte?

Matt

Ano 😉

Trumway

Díky za odpověď.

Trumway

Kdyby byla rychlá, nemohla by být jednou z nejmalebnějších. Počkejte si až postaví I/35ku. Pak se do toho Turnova dostanete možná rychleji. Ovšem za cenu toho, že tato trať svoji malebnost na mnoha místech ztratí. Tenhle článek není o rychlosti cestování. Tenhle článek je o oslavách výročí tratě, o výročí parní lokomotivy 310.0134 č.1 „Litovel“ a o výročí KPŽČR jimž vděčíme za to, že nám tahle parní babička slále dělá na kolejích radost.

Matt

Tak to je škoda že byla postavena například D1, cesta po okreskách by byla určitě malebnější 😉

Matt

Tady jde o to, že je to nejrychlejší vlakové spojení dvou dopravních uzlů. Když budu chtít výlet do historie tak zamířím do skanzenu, a ne na trať co je “takovéto důležitosti”.

Trumway

Já s Vámi souhlasím, ale těžko s tím něco udělám. Tady totiž narážíme na to, že v těchto končinách je do značné míry nutnost vlastnit auto, protože cestování železnicí je často zdlouhavé.

Karel

Nerovná, ale hodně se tomu přibližuje. Na dálkovou dopravu jsou i jiné prostředky.