Lokálka Českým rájem slaví 120 let, otevře se i turnovské depo
Parní lokomotiva 310.0134, která je nasazována pro nostalgické vlaky po Českém ráji. Foto: Klub přátel železnic Českého ráje
Na trať vyjede mimořádně 423.094 provozovaná KHKD, turnovská 310.0134 je porouchaná.
Akce bude jistě pěkná, ale trochu mě mrzí kumulace dalších jistě pěkných akcí na jediný víkend (120 let Turnov Jičín, 130 let Moravské pohraniční, setkání zamračených v Lužné, oslavy 150 let Pražsko-duchcovské hned na dvou místech – Zlonice a Středokluky a možná ještě další). Naproti tomu se následující dva víkendy neděje téměř nic…
Stačí hledat… 14.10. se děje: Oslavy 140 let Kolešovky. V rámci oslav pojedou parní vlaky Z Lužné do Kolešovic. Více informací na Facebookovem profilu KHKD.
Tak kterou akci jste nakonec zvolil?
Za hodně normálních lidí a rodinek z Turnova a okolí, bych rád poděkoval, že klub přátel železnice …, tuto a i jiné další akce pořádá.
Děkujeme a těšíme se:)
Já bych tady rád připomněl jednu věc a tou je, že pokud v roce oslav 120. výročí této tratě můžeme říci, že se jedná o jednu z nejmalebnějších tratí tak v roce 2033 kdy bude tato trať slavit 130. výročí toto již s největší pravděpodobností nebudeme moci říci.
No nevím…historické vlaky tam jezdí každý den…jet z Hradce do Turnova 2 a čtvrt hodiny osobákem, to je opravdu div techniky.
Ale já vím.Jen jestli ono to není spíše tím, že se jedná o místní dráhu se vším co k takové dráze patří. Myslím si, že ani kdyby tam jezdilo ICE TD jízdní doba by se příliš nezkrátila. Nebo snad byste chtěl, aby se ta dráha narovnala a zadrátovala? Pak by už ale nikdo nemohl napsat, že se jedná o jednu z nejmalebnějších tratí.
Místní dráha nerovná se tragikomicky pomalá dráha pane.
Pro lidi co tu trať např. denně využívají je to způsob dopravy, ne skanzen jako pro Pražáky 🙂 bohužel.
A Vy tu trať denně využíváte?
Ano 😉
Díky za odpověď.
Kdyby byla rychlá, nemohla by být jednou z nejmalebnějších. Počkejte si až postaví I/35ku. Pak se do toho Turnova dostanete možná rychleji. Ovšem za cenu toho, že tato trať svoji malebnost na mnoha místech ztratí. Tenhle článek není o rychlosti cestování. Tenhle článek je o oslavách výročí tratě, o výročí parní lokomotivy 310.0134 č.1 „Litovel“ a o výročí KPŽČR jimž vděčíme za to, že nám tahle parní babička slále dělá na kolejích radost.
Tak to je škoda že byla postavena například D1, cesta po okreskách by byla určitě malebnější 😉
Tady jde o to, že je to nejrychlejší vlakové spojení dvou dopravních uzlů. Když budu chtít výlet do historie tak zamířím do skanzenu, a ne na trať co je “takovéto důležitosti”.
Já s Vámi souhlasím, ale těžko s tím něco udělám. Tady totiž narážíme na to, že v těchto končinách je do značné míry nutnost vlastnit auto, protože cestování železnicí je často zdlouhavé.
Nerovná, ale hodně se tomu přibližuje. Na dálkovou dopravu jsou i jiné prostředky.