Lokálka Bošice – Bečváry ožije pravidelným provozem motoráků 810. Může za to ETCS

Stanice Zásmuky. Autor: Palickap – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=26543138Stanice Zásmuky. Autor: Palickap – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=26543138

Od prosince výrazně přibude vlaků i na lokálce Straškov - Libochovice. Tratě na okraji zájmu po letech zase plní dopravní funkci.

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M 474 003

Pořád je to lepší, než kdyby to převáželi kamionem. Nafta se nesmí doplňovat jen tak někde, prohlížecí kanál taky není, nějaká údržba se musí provádět. Zejména kontrolovat palivovou soustavu a přívod energie od baterek ke startéru, který není jištěný. Zajímalo by mně, kudy by se dostávaly, kdyby trať už byla zlikvidovaná.

N.N.

Já vám nevím, ale kolikrát týdně (po kolika km) se musí servisovat běžný vesnický autobus? Jezdit s tím na kanál 2x za týdně mi přijde totálně přestřelné.
Naftu do stavebních strojů také doplňují přímo na místě, technika se nevozí na čerpačku na podvalu.

182-097

Záleží jak mají stanovené kilometrické proběhy do jednotlivých stupňů prohlídek. A co se týče nafty, to se na síti SŽ nemůže dělat jen tak libovolně mimo určená zařízení.

Marťas

Strašná škoda, že z této trati dle militantních názorů mnoha diskutujících už není cyklostezka… Takový šlapací šukafon, to by bylo teprve něco 😆

petr

Tak sláva,no máme jich v Nymburce hodně 👌👍nevím proč píšou o Kolínu,když všechny 810 patří Nymburku

182-097

Na Ostravsku už díky tomu skoro rok taky ožívají některé tratě a vlečky. Například díky 1400 metrů dlouhému úseku výhradního provozu z Vrbice do Ostravy jezdí některé uhelné vlaky směřující od Chalupek do Ostravy přes Český Těšín a Havířov, PKP CI zase hojně využívá svých vleček (zejména mezi Loukami, Doubravou, Heřmanicemu a Ostravou), buď k přepravě uhlí ve stejné relaci, nebo tudy projíždí i jiné vlaky směřující třeba z Ostravy do Bohumína, nebo na nějaký hraniční přechod s Polskem, případně v rámci zdejší průmyslové aglomerace. Z Hlavního na Svinov je taky potřeba to skrze 300 metrů objet přes Kunčice a… Číst vice »

Zelinář

Kdyby ČD měly alespoň trochu podnikavého ducha, tak tyhle vlaky provozují jako veřejné na svoje komerční riziko. Včetně těch nočních. Vydělaly by nějaké drobné peníze navíc a mohly by ten provoz využít i marketingově.

AFO

Kdybyste měl podnikavého ducha vy, tak tenhle geniální nápad nevyzrazujete konkurenci, ale ty davy lidí v jednu ráno ze Zásmuk do Kolína kasírujete sám.

Hoermalmeister

V osm ráno a ve dvanáct za mě není nic hrozného. V jednu ráno by to bylo jasné, ale tady někdo nečetl pečlivě

Hakl

Taky myslím, že je to škoda. Minimálně nějací šotouši by se určitě občas přišli svézt. Třeba to ještě přehodnotí.

Ivan_pha

Těch pár cestujících by nezaplatilo ani ten personál, co tam navíc bude kvůli přepravě cestujících.

Hoermalmeister

No a musel by tam někdo být? Na S11 je samoobslužné odbavení, ne?

Hoermalmeister

Přesně tak, v Bečvárech a Zásmukách to stejně musí kvůli úvrati zastavovat, tak by je to moc nezdrželo. No a přinejhorším by s tím prostě nikdo nejel

Noerf1

Pokud se nepletu, tak za služební jízdu je nižší sazba, než pokud by to jeli jako linku. Takže výběr z jízdného by nepokryl vyšší poplatek za užití dopravní cestu SŽ.

Tomáš Záruba

Podle me jde hlavne o to, aby twn vlak mohl v pripade nepotreby bez problemu nejet. Aby to pak jeste nedopadlo nutnosti NAD pri nejake vyluce. 🙂

Jinak teda ty Libochovice by za me mely obzivnout pravidelne ve standardnim rezimu. Idealne zastavit R20 ve Vrananech, ono by to cca vyslo na uzel 30, z druhe strany bus do Melnika…

Bob

Před lety jsem se zajímal, proč z Hejnic jede poslední vlak odpoledne o půl šesté,když opačným směrem do Bílého Potoka jedou ještě dva, které se pak vracejí jako souprava. Z neoficiálních zdrojů jsem se dozvěděl, že kraj to zakázal, aby jely jako os.a braly cestující. 😮‍💨

xyz

„Když skončila objednávka pravidelných spojů, jezdil tu dál turistický Podlipanský motoráček firmy KŽC Doprava. Ale i ten je dnes už minulostí. Z jízdního řádu zmizel s červnovou změnou 2021.“

Reálně tedy naposledy jezdil v sezóně 2020, protože v 6/2021 byl zrušen krátce před předpokládaným začátkem sezóny 2021.

Nicméně, zrovna u toho spoje jsem vícekrát viděl dost nízké vytížení a několikrát nebylo vůbec co vidět, protože prostě nejel (a nebylo to ani nějak předem avizováno).

Hakl

Ano, Podlipanské motoráčky jezdily extrémně málo vytížené až prázdné, a to hlavně z důvodu prakticky nulové propagace. Osobně jsem se v Zásmukách na nádraží ptal lidí, co se na nádraží překvapeně došli podívat na vlak, proč se nesvezou. A oni odpověděli, že neví co je to za vlak a jestli se jím můžou svézt a kdy se případně vrátí.

Martin

A pak že na dráze nejsou prachy. Na pálení nafty při jalové okružní výhlídkové jízdě se prachy najdou vzdycky 😀

Pája

Pálení nafty by bylo vozit je do/z depa s dieselovou mašinou kvůli ECTS

Hakl

Aha – a jaké efektivnější řešení bysta teda navrhoval?
Nadále zaměstnávat loko a fíru navíc, přičemž ty soupravové vlaky budou nadále překážet na koridoru a navíc pálit naftu pod trolejí?

N.N.

Takhle spálí nafty ještě více. Možná by bylo dobré podívat se, jestli by se dala zřídit mobilní tankovancí stanice, podobná těm v JZD.