Logistická krize v praxi. Schenker začal vozit zboží z Číny do Česka kamionem
Přeprava zboží kamionem. Foto: DB Schenker
Kamion urazí 13 tisíc kilometrů z Číny za dva týdny.
Kamion urazí 13 tisíc kilometrů z Číny za dva týdny.
Holt silnice už dohnala železnici i na dálném východě. Vzhledem k objemu investic do místních silničních sítí to byla jen otázka času, kamiony z Číny do střední Asie už jezdí běžně.
Tohle je divná doba, umíte si někdo představit ject přes celé Rusko s kamionem? Já teda moc ne a to jezdím už pár let v posádce…. 13000 km za dva týdny reálné je, ale to musí být bez komplikací….
Kdo to kdy viděl, že kamion urazí 13 tis. km za 14 dní. Jo, v ty firmě bych tedy fakt chtěl pracovat.
před mnoha lety jsem jel stopem s kamioňákem a říkal mi, že jezdí běžně Kazachstán a ve dvou lidech tak ty tři týdny (tam-zpět). takže ono jezdit tyto dálky není nic neobvyklého
A co jízda v dvojosádce?
a co si nejdříve zjistit detaily a pak mít chytré poznámky? Již CN úsek jedou dva řidiči. Po přeložení na CN/RU hranicích jedou opět 2 řidiči až do cílové destinace. Ještě, že v té firmě nepracujete…
je to jednoduché, děláš desítky, jedeš stovkou (průměrnou, tzn. snažíš se na tachometru mít pořád tak těch 140 až 150 km/h)
Kdyby jsme si vyráběli všechno od špendlíku po lokomotivu jako kdysi nemusíme nic dovážet nemusí se zabírat orná půda a pálit energie na dopravu. A opět by jsme měli zlaté ručičky a svět by si nás vážil.
Jasně, tomu se říká Ču Čche, vynalezl to Kim Ir Sen a KLDR dodnes názorně ukazuje, jak skvěle to funguje.
Komunismus věčně živý 💩
Autarkie rozhodně není komunistická myšlenka, nýbrž právě naopak. Velmi „úspěšně“ se uplatňovala v merkantilismu.
Komunismus sám o sobě je silně internacionalistický, včetně obchodní výměny (viz RVHP).
v praxi bylo ale RVHP podobné kolonialismu v nějaké hodně nepěkné formě, asi jako ekonomické drancování Číny v 19. století
Svycarsko taky je sobestacna zem, tak ze strc ten tvujCu cChe….vis kam. Ese bu dou tu zlodeji komuniste poucovat….
O Švýcarsku toho asi moc nevíte, co…
Jojo, každý tam nosí na každé ruce patery švýcarské hodinky. Ale chudák musí z nádraží chodit pěšky, protože nemá žádné soběstačné auto 🙂
Švýcarsko soběstačné?? Kdyby se do CH nedovážely potraviny, tak umřou hlady, kdyby nedováželi ocel, hliník, měď, taky nevyroběj (a nevyvezou) vlaky. Čistými dovozci jsou samozřejmě i v textilu, botách, drobném zboží, elektronice, zemním plynu, elektřině. A ač šotouši si myslí, že Švýcaři mají tak super vlaky, že auta nepotřebují, tak není to pravda – Švýcarsko je významným importérem aut všeho druhu, uhlovodíkových paliv, pneumatik..
Následek letních veder?
Ne, tomu se říká autarkie a vynalezli to už ve starém Řecku.
Mít zcela autarkní ekonomiku je silně neefektivní a nutně vede k pádu; to poznala jak Čína už za starých císařů, tak i mnohé evropské tehdejší mocnosti během novověku.
Přestože některé vepřové hlavy o tomto v podstatě uraženeckém přístupu sní dodnes, musíme si říct, co se pro nás z hlediska bezpečnosti vyplatí i přes vyšší náklady zajišťovat do určité míry vlastními silami. A to jak z hlediska vojenské bezpečnosti, tak energetické nebo environmentální. Ale to fakt nemůže určit Lojza z hospody.
A ty továrny by nezabíraly půdu? Soudruhu příště to více promyslete.
Na místě těch starých vyrostly moderní nové ,pane tak se hospodaří a ne zábor skladů.
To se pleteš, jako hrom!!!
Jen východoslovenské železárny zabraly kolik? 1000ha?
Když bychom si vyráběli všechno sami, tak bychom těch továren potřebovali násobně více, ty staré by samozřejmě zůstaly, ale namísto skladů by musely stát továrny a taková továrna zabere více místa než sklad už hotových dílů.
kdybychom si vše chtěli vyrábět sami, tak nás tu musí být násobně více. se obávám.
Není, problém, je na to chybí, železná ruda, měď, hliník…. Z našich zdrojů se toho moc nevyrobí.
Aha to co jste napsal je hloupost. Spoustu věcí se muselo dovážet na výrobu i výrobky. Např. železo, ruda, stroje. ne všechno se tu vyrábělo to co říkáte je nesmysl
A v každé vesnici vysoká pec. To doporučoval už soudruh Mao!
A pak následoval hladomor.
Po tomhle přepravním směru je obrovská poptávka, bohužel železnice nepodala odpovídající nabídku. Vidím to nerad. V Rusku asi třetí kolejnici zřizovat nebudou, stavět novou 1435mm pokud možno elektrifikovanou taky ne. Vozidla s měnitelným rozchodem k dispozici teď hned okamžitě nejsou. Nic z toho nechce zákazník slyšet. Chce znát cenu za kontejner a čas. „Poslední míli“ kamionem každý chápe, ale 13 000km je opravdu brutální číslo.
Proto se raději bude podporovat další výstavba dálnic, dalších pruhů, parkovišť, křižovatek, další likvidace krajiny, půdy atd. To nemá logiku. Prostě peníze musí jít do kolejí a ne do jejich rušení. A to ani v regionální úrovni, protože zdroje i cíle dopravy nejsou jen na hlavních tazích a jen ve velkých městech. Navíc, proč by na našich hranicích se to nedalo přeložit na koleje? Proč už dávno není pořádně zpoplatněno používání silnic? Takto se nic nezmění, není žádná motivace.
Silniční daň, Daň z paliva, mýto atd. Co by se ještě mělo zpoplatnit, když ani wc u dálnic často není zadarmo?
Dopady na zdraví obyvatel, na obyvatelnost, ztrátu příležitostí a na přírodu.
Zdá se vám, že platíte dost? Tak na to zaponeňte. Skutečné náklady jsou asi čtyřnásobné.
To jako kamion poveze kontejner 12500 kilometrů na české hranice,tam se naloží na vagón,a po 200 km zase na kamion, protože poslední míle? Voni sou hlava,jich je škoda!
Protoze budete regulovat omezovat narizovat a stejne si ta doprava najde pro ni nejvhodnejsi cesticku a tou se stal kamion v urcitem okamziku a tak se taky stalo a jede to
Jednou pro vzdu to pochopte muzete mit soto sen ale pokud bude pro nekoho vhodnejsi vzducholod tak to proste doveze vzducholod
Jj, je to super, ta „cestička“. Pak si to řekneme, až se sem budou tlačit miliony lidí, kterým těmito „cestičkami“ zničíte životní prostředí.
Ale to ne, vy zase budete vinit je a nikoli sebe.
Režimů co se snažily přetlačit trh už po světě bylo spoustu. Vždy to skončilo stejně, úpadkem. Protože o peníze jde vždy až v první řadě. Zelený komunismus je jen další v řadě levicových pokusů o „nový a lepší“ svět bez trhu, jenže člověka nepředěláš. Takže to dopadne stejně jako ty předtím. Holt zkušenosti jsou nepřenosné a každá generace potřebuje nějakou utopii.
Až na to, že „zelený komunismus“ není „válka proti trhu“, ale naopak „splnění přání silných hráčů trhu“.
Naproti obecnému přesvědčení jsou Volkswage a PSA ti, kdo si vydupali ekologické limity na auta (aby zabránil dovozům amerických a čínských aut do Evropy, tím ně netlačila levná konkurence a oni mohli dál prodávat zadraho).
zeleznicni kontejner je jiny nez lodni kontejner? 🙂
Kontejnery zůstaly v evropských překladištích, protože lodě spěchaly pro další várku zboží. Proto je kontejnerů nedostatek a to i těch železničních.
ono taky otázka dostupné kapacity vagónu na ty koňťáky…
👍Ano, protože je na vagónu. Na kamionu je zase silniční kontejner. Čemu na tom nerozumíte? 😀
Jezdil jsem pred dlouhou dobou na Intransu s kontejnery a mam pocit, ze namorni kontejner musi proti silnicnim ci zeleznicnim byt extra znaceny kvuli vyssim pozadavkum na tesnost. Netvrdim, jen si vzpominam.
Bože.
Ne, je to jedna a ta samá bedna.
proto taky jede lodí, vlakem, kamionem a zboží furt zůstává v bedně 😉
Ale to je jasne. Jenom mam stale v podvedomi, ze ne kazdy kontak muze pres more. Pri nakladkach do zamorskych statu byly vyzadovany tyto tzv. namorni kontaky a jerabnik na prekladisti jej musel casto dolovat ze stosu nekde z dola, protoze se tak casto nepouzivaly.Ale jak jsem psal, je to cca.40 roku a trea je to dnes jinak.
Treba.. Pardon
Pružnost železnice v praxi :-/
Spíš lodní doprava. Tato zpráva bude jenom PR Schenkeru ,možná se chytli se spedicí na nějakém kšeftu . Moc se Čína nejezdí (vlastně vůbec , protože se překládá na hranicích ) ale už tu tyto přepravy byli . Nehledal bych v tomto nějaký nový trend přeprav . je to nějaké nepředvídatelné . Za dva tři měsíce až se přesměrují lodě to může být jinak a pokud by stav přetrval tak vyrobí pět lodí a je po … V ideálním stavu by pro tyto „expresy“ byla výzva pro železnici , ale to asi dřív prokope Bureš se Zemákem DOL
V současnosti je cena přepravy na rekordní horní úrovni. Ta je však dlouhodobě neudržitelná.
Jakmile klesne cena přepravy pod určitou úroveň, tak už se kamion nevyplatí.
Zajímalo by mě, jaký druh zboží se takto přepravuje. Zřejmě něco, co nelze přepravovat letadlem a zároveň je potřeba rychlé doručení. Takže třeba akumulátory nebo EV Tesla;)
Na hraniciach EU vyrubit ekologicke clo 1€ za kazdy zacaty km jazdy toho kamiona a bude po ptakach. Proti takemuto svinstvu treba bojovat.
A podobně zdanit jízdu dieslových vlaků na elektrifikovaných tratích!
ty blaho, to jsou napady!
Přesně tak, vyhnat ze železnice další dopravce a další přepravy, to je to, co potřebujeme. Kdo nemáš 100 mega na vectrona, nechoď mezi nás.
Ty nebudeš nejostřejší tužka v penálu.
Takže se vyplatí
a) pašovat
b) letadlo
Což obnáší vyšší cenu pro zákazníka a nárůst kriminality. Případně někdo spáchá daňový „podvod“ tím, že kamion skončí před hranicí Polska a převeze se to na vagoně. Lukašenkův režim už ty papíry za úplatu klidně padělá.
No, takže to abychom rovnou zrušili clo, ne?
Hmm, a nějaký smysluplný návrh řešení situace, kromě nesmyslné represe by nebyl?
Podpora domacej ekonomiky, ekologicke hladisko, tlak, aby lepsie riesenia hladal trh. Vsetko v jednom cle.
A nějakou konkrétní věc by jste neměl?
To je jak z univerzálního volebního programu jakékoliv strany.
Dejte si to patentovat a po dovolených můžete začít prodávat licence.
Nemáte někdo tu trasu? 13000 km se mi zdá dost. Já to hodil narychlo do map a našlo mi to Ostrava – Zabajkalsk cca 8300 km. Nebo se to bere i s tou Čínou?
Doprava je z nakládky na vykládku a přeložení takže v Číně určitě není taky nic zadarmo 🙂
Mezi Zabajkalskem a Wu-chanem další 3000 km a toto město a takovým středem Číny. Továrny jsou nepřekvapivě umístěny v ústí Perlové řeky.
V Číně je potřeba započíst trasu od centra Číny (nejpravděpodobnější město bude Wu-chan, které slouží jako dopravní centrum 9 provinciím) a také cestu z těchto provincií
Ono to zdánlivě může konkurovat lodní, letecké nebo železniční přepravě, ale reálně vůbec ne. Hlavní problém totiž je, že kamionová přeprava je dodnes strašně „žravá“ na lidskou sílu. Ve chvíli, kdyby se to mělo více rozšířit, tak by to začalo vyžírat obrovské množství řidičů (jedna kontejnerová lod by zabrala cca 10 000 řidičů), a velmi brzy by přepravní cena stoupla vysoko nad ostatní (kde stačí jenom několik málo lidí na přeavu stovek kontejnerů). V ekonomii vždycky panují síly, které balancují stav do rovnováhy, a dokud nebudou běžně dostupné autonomní kamiony, budou v této rovnováze kamiony na cestě Asie Evropa vždy… Číst vice »
Ne, kecám, 20 000 řidičů (2 na jeden kamion).
Jj, to je potenciál pro samořiditelné kamiony, odpadnou i přestávky a tak, nebo jeden živý řidič potáhne 5-10 dalších autonomních v závěsu…
Gratuluji, právě jste vymyslel vlak!
Taky mě to napadlo (a ne silniční jako v Austrálii ) Jednou znovu objeví i psací stroj 🙂
V autrálii tomu říkají road train. A ne, fakt to nemusí mít koleje.
Ale bez nádražáků.:) Nejde o princip vlaku, ale o to že se dráha úspěšně dusí sama.:)
no, proč teda ty přístavy nefungují, když je potřeba několik málo lidí?
To je právě ta vysoká hra koronavirového byznysu. Vytvoříte nedostatek a zvýšíte tak mnohonásobně zisky z jeho pokrývání. O čem jako myslíte, že tenhle ten bacil z Číny jako je? Vždyť se Čína již řadu let zabývá právě tím, jak zvýšit výtěžnost ze své produkce. Tohle zdražení všech jejích komodit je navíc jištěno zájmem o zboží a tak se nemusí obávat snížení odbytu při vyšších cenách. Jinými slovy takto si Čína kupuje státy světa za jejich peníze. Geniálně „vychcané“, viďte. Mimochodem, kde se asi bere materiál z kterého máte vyrobené třeba Vaše papuče? 😀
To je hodně zajímavá konspirace, ale není vůbec jisté, že by se to Číně vyplatilo.
Když totiž zvýší ceny surovin, tak relativně sníží podíl ceny lidské práce na výrobě, čili hlavní důvod, proč se tam vůbec něco vyrábí.
„Několik málo lidí“ je potřeba relativně, oproti kamionům (řekněme 100x méně) nikoliv absolutně.
PS: psal jsem, že u lodí je potřeba „několik málo lidí na přepravu stovek kontejnerů“
Pokud umíte počítat, a víte, že lodě přepravují přes deset tisíc kontejnerů, tak vám dojde, že ta loď ve skutečnosti potřebuje k obsluze několik stovek lidí (z nichž jen část je posádka – další část jsou zaměstnanci přístavu, celníci atd.).
A to je jedna loď a v tom přístavu nestojí jedna, žeano.
A me, co najezdim autem 5 tis. km / rok a zbytek kolo, vlak, bude nekdo buzerovat nejakou radoby ekologii…
Nebylo by lepší, aby si evropské firmy začali vyrábět díly i zboží sami, možná by to vyšlo i levněji, hlavně bychom nebyli závislí na Číně.
Vysoké náklady na dopravu z Číny samozřejmě pomáhají (některým) evropským výrobcům. Tržní ekonomika.
to je tak když ekologii outsourcujeme do Číny a Indie
To by ale drtiva vetsina lidi musela zvednou zadek od pocitacu a jit neco delat.
Lidstvo přirozeně tíhne k tomu vykonávat co nejméně namáhavou práci za co nejvíce peněz (a je to jedna z hnacích sil pokroku). Co s tím? Umístěnky? Holka se dobře učí, chce jít na práva, ale uliční výbor rozhodl – žádný vysedávání u počítače, pěkně do fabriky k lisu tahat plechy. Nebo by se to týkalo jen sousedových dětí, vlastních ne?
Má pravdu, předseda.
Jasně, zrušíme pobočku RedHatu a pošleme ty vývojáře do gumáren. Sice se vyplýtvá lidksý potenciál a znalosti, ale dělnická pěst bude spokojená… do chvíle než někde kelkne server, o kterém dělnická pěsta neměla ani tušení, protože internet má přece v mobilu.
skoro se zde bojím o některé návštěvníky těchto stránek, že to neunesou, chtěli by zavádět nákladní dopravu do každé horní dolní Lhoty nebo Mochova a pak jede kamion přes 1/3 světa
ti budou místo ostudy železnice řešit malé zdanění kamiónů
Siláž do kravína jedině vlakem. To vyřeší problémy s kamiony na D1. Další koleje zkrz republiku netřeba, dálkovou dopravu vyřeší lokálky.
Opravdu ekologické. Měli byste se stydět.
Kdo?
Všichni!
😀
Za trest si večer nedám viržínko!
Teď nechápu. Vy chcete nakupovat čínské zboží a oni se mají stydět?
No, vy povazujete lode za ekologicke? Smesne… trochu si zagooglujte a uvidi, jaky humus delaji lode. Auta jsou nic. Ovsem, to by zastavilo dopravu po celem svete. A to si nikdo netroufne. Nakonec, frajeri ekologiste mlci…
Nekecej, resi se i tohle, jen zivotnost lodi je ponekud vetsi nez u aut.
A vygůglil jste si tu studii, která řešila jen a pouze oxid siřičitý? A změnu norem na paliva z roku 2018, kdy povolený obsah síry v mazutu klesl z 4,5 % na 0,5 %?
Ty lodní motory jsou zatraceně efektivní. Spotřebují asi jen 160 g paliva na kWh. Motor v osobáku je rád když spotřebuje jenom dvounásobek….
To se netýká nějaké logistické krize. Čína, RF a Kazachstán budují rychlejší železniční a dálniční spojení dlouhodobě. Může to být mnohem rychlejší a je to mnohem kratší. Je to rozdíl cca 15 dní po železnici vs. cca 60 dní po moři.
Samozřejmě, že se to nelíbí USA a především Arabům, kteří ovládají současnou trasu.
“USA a Arabové ovládají současnou trasu”. Kdy jsi na tom byl?
Největší rejdařské a přepravní společnosti na světě jsou z Evropy a Asie.
Tak třeba Suezský průplav je v arabských rukou, a peníze za menší počet lodí se jim logicky nehodí. Co má za problém USA nevím.
Panáčku pozor, pro Egypťany je velká urážka, když je označíte jako Araby. Zopakujte si dějepis.
Suez drží Egypt a skutečně ji ovládá, tedy spíš z ni těží dolary.
A tímto jako Arabové a USA ovládají světovou námořní dopravu?
Blbe. 🙂
1. Maersk – Holanďan
2. MSC – Švýcar
3. COSCO – Číňan
4. CMA-CGM – Francouz
5. Happag – Germán
Američan není ani v první desitce.
Maersk ovládají Dánové. Náš management s nimi často jedná.
V první větě pátého odstavce se nějak vytratilo slůvko tisíc. 13 kilometrů za dva týdny by asi nebylo příliš lukrativní spojení 😁
Ještě chybí aby zavedli letecký most… 🙁
Ten už dávno existuje. U věcí, co se vyplatí poslat letecky, se to letecky posílá už dávno.
Letecká nákladní doprava je nejspíš na hraně kapacit.
Ale docela jsem se divil, když jsem si potřeboval poslat nějaké věci z Thajska, tak se 2 metry krychlové vyplatilo poslat letadlem.
Bylo to samozřejmě rychlejší, než lodí (do týdne, oproti šesti týdnům), ale i levnější (16450,- vs. 17240,- THB).
Vypadla mi věta:
Před COVIDem, v roce 2018
Zvláštní doba si žádá nestandartní řešení.
—-
Au.
ce se vám nelíbí, prostě existují věci bez vlastní vlajky tj. bez standarty 😀
Vyspělá civilizace se pozná podle toho, že všechno doveze a základní věci neumí vyrobit, protože je to drahé. Ještě mi někdo bude kvakat o ekologii. Výroba čehokoliv na světě vydá stejné emise ať to vyrábíte kdekoli. Problém je doprava, která produkuje emise navíc.
Problémem budou Rusko Polské hranice, které se takto přetíží a nebude problém tam stát 2-3 dní minimálně. A cena dopravy půjde stejně nahoru, protože je to jednodnostranna přeprava a nějak auta na nakládku dostat musíte. Bohužel ne zadarmo.
To je to samé jako zemědělské dotace v EU. proč všichni zemědělci nemají stejné dotace? Na ekologii se kašle a buzeruji se jen EU občane.
Souhlas. Řeší se jen následky, ne příčiny, protože ty se jim řeší snadněji. A ještě dostanou prisypano, že z lidí dělají idioty.
Jo a těmi dotacemi jsem si vzpomněl na Orwellovu Farmu.
a Hlavu 22
Mame aj prazdne prekladisko v Ciernej nad Copom :-). Netreba cakat na rusko-polskych hraniciach.
Třeba čekat na rusko-ukrajinských hranicích a překonat Karpaty.
Ano, ukrajinsko ruska hranica je problem. Napr.
suprava metra z Bulharska na rekonstrukciu do Ruska sa viezla cez Slovensko, Polsko, Bielorusko do Ruska. Prekonat Karpaty nie je problem s elektrickou trakciou.
Link na prepravu bulharskeho metra do Ruska cez SK:
https://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=39042&album=lastup&cat=18&pcat=0&pos=3&pcat=-1
Protože Ukrajinsko-Ruská hranice je díky vzájemným sankcím neprostupná jak pro zboží,tak pro lidi.
Čierna je obětí globální politiky. Maximálně pro Cargo na Ukrajinu,ale tam velice úspěšně operují polští speditéři. Nemusí se přes Karpaty, když to není nutné.
Emise jsou právě nejsou stejné kdekoliv. V EU jsou daleko přísnější emisní limity.
Kromě toho se za veliký úspěch považuje vypráskání všech těžařů z Evropy. Aktivistům dokonce vadí, když vyvezete do moře sůl zachycenou v odsolovacím zařízení na pitnou vodu. Ano, tu sůl která v moři už byla. Jsou to aktivisté.
myslíte hranice polska s Kaliningradskou oblastí? přes ní to určitě nejede….
Ano spletl jsem se.
A zapomněl jsem na dnešní vztahy nás a Ruska. Takže není problém pozdržet zboží na hranicích.
To budou vozit Kazaši, Litevci a pod. Aby se dostali do EU a mohli tady zůstat a podlejzat ceny. Viz Girteka a pod.
Polsko sice s Ruskem sousedi, ale pouze s Kaliningradskou oblasti. Asi jste mel na mysli problemy na polsko-beloruske hranici.
ekologie v přímém přenosu.
a kvalita železnic
Asi se přiměřeně nedaní negativní externality. Zrovna Číně nebo Rusku to je asi jedno.
Taková loď spotřebuje asi 8 kW výkonu, aby odvezla totéž, co kamion.
Ale protože mnozí vidí jen absolutní čísla, tak volají po menších dopravních prostředcích. Jejich volání bylo vyslyšeno, kamion sežere mnohem mín než ta loď. Protože na přepravní výkon se to přepočítávat nesmí, jak tvrdí loďobijci.
Ono nejde jen o výkon, ale taky o to, co za zasírovanej sajrat ty lodě až donedávna (tuším že do loňska) spalovaly.
A kam ten odpad z filtrů vylívají.
Pamatuji, jak jedna firma z Alsaska před 15 lety zajišťovala kamiony Francie – Čína, jezdili se Scaniemi Long Line V8 – 580 PS a najímali hlavně manželské páry na dvouposádku.
Tak Adam s Edou měsíc v kabině není asi nejlepší řešení. Viděl bych to spíše na střídání na ose. Organizačně by se to dalo zvládnout (posádky, střídání, hotely) a kamion by mohl jet prakticky bez přerušení..
Vzhledem k pověstem o řidičích dálkových kamionů se nedivím, že jejich manželky měly potřebu jet raději s nimi 😀
Dnes už taková posádka není ničím výjimečna, jezdí tak hodně párů.
viděl jsem i čistě ženskou dvouposádku, to byla legrace, když měly holky couvnout k rampě… naštěstí jim všude každý rád pomůže…
To je docela špatná vizitka pro železnici, že při „kvalitě“ cest v Rusku a podobných zemích dojede kamion rychleji. Neobhajuju ani nechválím silniční dopravu, jen doufám, že se to časem změní.
Jednak jsou na plné kapacitě patřičná překladiště a jednak organizace nákladní železniční dopravy v exCCCP prostoru je pořád zoufalá, vedoucí k přepravní rychlosti kolem 25 km/h. Určitě je co zlepšovat.
Zde je vidět, že ekonomika a poptávka si jdou vlastní cestou „nenahraditelné“ železnici navzdory.
Obzvlášť když železničáři bojují proti sjednocení železničních norem, nebo např. zabezpečovače. Že by to byli nastrčení agenti silniční lobby si nemsylím.
To u železničních přeprav z Číny je opravdu důležitá věc…
Čína jiný rozchod, jiné náležitosti.
Rusko jiný rozchod, jiné náležitosti.
A z Polska už se to bez problémů umí jednou mašinou.
Nikdo netvrdí, že železnice je z hlediska krátkodobého volného trhu nenahraditelná. Problém nastává v okamžiku, kdy máte řešit dlouhodobou udržitelnost.
Ono je to dáno mizernou kvalitou železnic v zemích bývalé SSSR a tím, že mají širší rozchod kolejí než v Číně a zbytku Evropy.
A proč to nevozí po železnici, kterou čína už léta buduje????? viz Nová hedvábná stezka.
Viz text
A co aerolinie západní hedvábné stezky z Baku a její B 747.400 F a objednané B 777F?
Zeleznice je neschopna pomala a cena za kamion je 15600dolaru dojede vam az na firmu k vratum a trva to 13dnu od nakladky zbozi v cine
Vozi nam to kazasi
Vlak je pomalejsi
Lod taky pomalejsi
A ceny uz jsou prakticky srovnatelne
Jen muzete nalozit 22500kg na misto 28500 do kontejneru
„Jen muzete nalozit 22500kg na misto 28500 do kontejneru“
což je ale pro každého (mimo silniční loby) také dost podstatná věc
U velké části zboží putujícího mezi Asií a Evropou je to fuk.
Jak jsi na to přišel ? Čím myslíš , že ty kontejnery na loď a z lodi vozí ? 28500 vyřeší tříosý tahač a bagoun mu zamává. Tuto přepravu z největší pravděpodobností nevyhrají ale naši dopravci a dlouhodobě pravidelná asi taky nebude
Jinak na Čínské hranice naši dopravci jezdí a stejně tak Sýrii , Irák i Kazachstán . Je to jen o ceně a zda tam vede cesta 🙂
Bagoun zamava jen pokud poveze kontejner protoze v kombinovane preprave je v nemecku povolena celkova hmotnost jizdni soupravy44t jinak 40 a muzes mit naprav jak stonozka a stale plati 40t
První řádek , desátá slovo . Už vidím Němce jak čecháčkům vlastní prací a potem překládají zboží na palety . Vyřešit lze ale cokoli. Rozhoduje opravdu jen a jen cena.
Do kamionu při celkové 40t se nakládá kolem 25t.
Ale ne kdyz to tahate pres celnice tam kazdej kilogram mimo normu na napravy je problem a myslim ze zrovna belorusove to umi ocenit proto se vozi tento limit
Hele většina komodit dovážených z Číny nezatíží kontejner 25t plus je potřeba přičíst zhruba 4t za 12m dlouhou konzervu.
Zrovna u kontejnerů je to většinou naopak . Velky na pohodu a malý po strop na tonáž a bonus k tomu vysoko těžiště.
Čili méně než dolar za kilo, to je slušná cena. Asi doposud nebyla tak velká poptávka nebo to státní železnice po cestě moc nezajímá, aby do té trasy více investovaly. Přece přepravovat desítky kontejnerů najednou místo jednoho řidiče na jeden kontejner musí vyjít daleko výhodněji.
Proč si nepřečte první článek než vstoupíte do diskuze???
Kdo?
Pardon, z nějakého důvodu se mi až po odeslání předchozí zprávy zobrazilo, že reagujete na VJY, tvářilo se předtím to jako samostatný příspěvek.