Litrový motor a jen na benzín. Škoda ukázala novou podobu Fabie, na diesel už nepojede
Automobilka Škoda Auto končí u dalšího modelu se vznětovými motory, tedy pohonem na naftu. Novou verzi modelu Fabia začne v
Automobilka Škoda Auto končí u dalšího modelu se vznětovými motory, tedy pohonem na naftu. Novou verzi modelu Fabia začne v druhé polovině roku prodávat už jen s nízkoobjemovými zážehovými motory.
Škoda Auto dnes ukázala facelift druhého nejprodávanějšího modelu na českém trhu, který představí na počátku března v Ženevě. Kromě designu jsou hlavní novinkou změny v motorizaci. V nabídce bude na výběr čtveřice tříválcových benzinových motorů. Motory MPI s nepřímým vstřikováním paliva mají výkon 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k). Dva motory TSI umožní výkon 70 kW (95 k) nebo 81 kW (110 k).
„Oba motory TSI nově dostaly filtr pevných částic. Nejvýkonnější ze čtveřice motorů je v nabídce také se sedmistupňovou převodovkou DSG,“ uvedla automobilka v tiskové zprávě. Podle automobilky zákazníci v této kategorii poptávají „sofistikované zážehové pohonné jednotky“. Parametry moderních zážehových tříválcových motorů se podle výrobce pohybují na srovnatelné úrovni jako u vysoce účinných vznětových motorů.
Fabia po faceliftu má novou příď i záď. Nově tvarované jsou hlavní a mlhové světlomety, jiná je maska chladiče. Poprvé jsou LED světla u předních světlometů i zadní skupinové svítilny. Poprvé bude v nabídce i možnost objednat osmnáctipalcová kola. Částečnou změnou prošel také interiér, rozšíří se nabídka asistenčních systémů, v nabídce bude i možnost vybavení USB porty.