Litomyšl má nový nadchod na průtahem. Už vymýšlí, co s rušnou silnicí po dokončení D35
Nová lávka přes silnici I/35 v Litomyšli. Foto: Chládek a Tintěra, Pardubice
Nová lávka bude sloužit i jako vyhlídka na město.
Nová lávka bude sloužit i jako vyhlídka na město.
S rušením čtyřpruhu bych fakt nespěchal. To je jen populistické gesto. Až se stane na případném dvoupruhu nehoda, auta najednou pojedou po náměstí apod. Stačí se podívat na Vysoké Mýto. Ti by jistě brali čtyřpruh všema deseti.
Dokáže mi někdo vysvětlit proč se výtahy většinou dávají do betonové šachty místo prosklené?
Mě se beton nelíbí a není user friendly – není vidět v jakém patře výtah je. Ale možná beton nějaké výhody.
Prosklená se za chvíli zašpiní a musela by se mýt. A občas se najdou různí tydýti, kterým se podaří sklo rozbít, ať je sebelíp bezpečnostní.
Litomyšl palec nahoru, město které se skutečně kvalitně stará o přípravu a realizaci veřejných staveb a o veřejná prostranství. Kéž by takovou architektonickou kvalitu u veřejných investic vyžadovaly i ostatní česká města.
I třeba místní Lidl je po architektonické stránce fakt zvládnutý. Kam se hrabe centrum Prahy.
Nevím, jestli má Litomyšl potenciál na nějakou lepší vlakové spojení.
Nádraží v Litomyšli je, mírně řečeno, uživatelsky nepřívětivé. Ani pořádný chodník k němu nevede. Nádraží v průmyslové oblasti, resp. dnes v brownfieldu.
Z Chocně do Vysokého Mýta to celkem jezdí, ale do Litomyšle dojede jen polovina spojů. A pokud sedm z osmi mezi-zastávek je na znamení a současně je průměrná rychlost kolem 30 km/h tak to cestující odrazuje.
Nové autobusové nádraží je za kopcem, na druhém konci města. Zhruba stejně daleko od hist. centra, ale ten rozdíl z pohledu cestujícího je obrovský.
A tou lokálkou by měli jezdit jako kam? Podél I35 a v budoucnu podél D35 do Chocně kde ani nepřesednou na dálkové vlaky? Pokud potřebuji, jsou relativně snadno autobusem v Třebové ci Olomouci.
Tu železnici tam možná drží jen vlecka do průmyslové zóny.
Být co k čemu, natáhnou tam trať a vybojujou spojku u Moravan
Odkud pochází Litomysl.eu v popisu obrázků? Tato doména nefunguje, Litomyšl má litomysl.cz.
díky za upozornění, opraveno
já bych s tím nespěchal… počkal bych až jak se to vyvrbí po celé dostavbě D35 z Hradce min. k Opatovci. Dost lidí bude jezdit přes město aby se na dálnici napojilo na dálnici ať už na Olomouc nebo na Hradec.
To se právě musí udělat hned.
vzhledem k tomu že nebude prozatím sjezd na silnice II/358 a II/360 od MuN a UnO tak je asi lepší počkat a vyhodnotit situaci po otevření.. Na druhou stranu, ale nevidím důvod pro by minimálně na průjezdních úsecích nemělo 1+1 stačit, uvidí se co křižovatky…
Zhruba tak, pořád je ve Třebové překladiště a někudy se to z/na něj dostat musí. Okolo zámku a středem města je to nesmysl, k tomu je potřeba ten sjezd.
A změny dělat až na základě vyhodnocení dopravní situace, ne podle něčího pocitu, pak vznikají paskvily.
Okolo zámku náklaďáky nesmí už teď. U D35 se plánuje nápojeni na Třebovou a překladiště z jihu… RSD už jede studií proveditelnosti.
Až bude celá D35 hotova, tak bude těch pár kilometrů navíc jedno, když to bude bez různých omezení.
Město u Nádraží – nemístní železničáři tak rádi přezdívají České Třebové, protože většina nádraží není v katastru Třebové
Městečko U Nádraží = Česká Třebová v jazyce šotoušů
že vy budete místní staromil co má odpor k dopravním stavbám i když jsou ku prospěchu většiny co? ?
Po vzoru Prahy by na ten ctyrpruh mohli dát cyklostezku, to bude mít úspěch.
Řeší, co s půlkou šířky průtahu? To je jednoduché, přece pokračování trasy pro (tram)vlak, jemuž dosud existence tranzitní silnice do značné míry překážela. Celou trať pak upravit pro rychlejší a plynulejší jízdu. Ovšem, jestli se napříště spokojíme všude už jen s auty…
Aby se město rozseklo vejpůl ještě hůř, protože železniční trať ani tramvajovou na otevřeném tělese nelze přecházet mimo přechod, zatímco silnici ano.
A lokálka do Litomyšle nenahradí chybějící kapacitu pro dálkové vlaky, ikdyby si František pořídil auto.
Ještě hůř by to nebylo, tuhle sinici díky zárubním a opěrným zdím nejde přecházet už dnes. Proto jsou tam už dneska nadchody a podchody.
Přivedením lokálky k autobusovému nádraží by alespoň došlo k řádnému propojení obou systémů dopravy.
Kapacitě by pomohlo lokálku propojit až do Svitav, akorát by to bylo pořádné šoto sci-fi.
Ne ze by to nedavalo castecne smysl, ale to by se musela trat Chocen-Litomysl cela dramaticky prestavet, idealne postavit spojku nekam k Zamrsku, aby existovaly napr. prime vlaky Pardubice-Litomysl. Stacily by na to asi i vlaky hybridni aby se nemuselo do Litomysle dratovat. Takto by se ale dalo snit ledas kde, napr. prime spesne vlaky Pardubice-Lanskroun kdy tech par km do Lan. by hybridni vlak dojel na elektriku.
Porovnal bych přepravní potávku Litomyšl – Choceň a Litomyšl-Pardubice. Kraj data mít bude, pokud tu veřejnou dopravu dělá alespoň trochu zodpovědně.
Aby se nestalo, že se postaví kolej pro méně lidí než postaru a navíc se přidá úrovňové křížení již tak přetíženého koridoru.
V Chocni bude tak jako tak potřeba přesmyk, má-li se dělat druhá kolej do Hradce. A pak postavit další dvě koleje do Třebové, ale ne přes kopec, to kvůli dálkovým nákladním vlakům, pro které je 25 promile stopka.
Já si taky myslím, že by se to hodilo, akorát na to nikdo nemá koule (veřejní představitelé, kteří by to byly schopní prosadit) to ani navrhnout.
Problém je v lidech Františku. Když se stavěla trať na Moravu, tak měla vést přes Litomyšl. Lidé v Litomyšli to zatrhli a muselo se to vést severně, že to nepotřebují a další kydy tehdejšího NIMBY. Když se to ukázalo jako omyl a chtěli to zpět, tak se jim aspoň postavila taková slepá trať. Města po hlavní trati na tom vydělala.
Nicméně za posledních 30 let se v Litomyšli hodně vylepšili – moderní architektura v souladu, město žije. Asi se poučili.