Litoměřice mají zájem o napojení na rychlodráhu, alternativní trasu odmítají

RegipSprinter AŽD Praha v Litoměřicích. Foto: AŽD PrahaRegipSprinter AŽD Praha v Litoměřicích. Foto: AŽD Praha

Město je pro to, aby trať vedla na východ od města.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
none

Takze mame starostu ze strany A, co neco chce. Po volbach muze nastoupit starosta za stranu B a chtit neco presne opacneho. Pak treba opet zvitezi strana A, ale to uz bude platna nova varianta a tak se zacne znova? Kdyz planovani a pripravy u nas trvaji tak nejak pres nekolik volebnich obdobi?

Kamil Novotný

Neustále mě nepřestává fascinovat protestní vlna proti všemu železničnímu, když se neustále díky pomalosti železnice zvyšuje počet automobilů za neúprosnou mez. Ale auta prostě lidem nějak nevadí.

Gejza

Bylo by dobré, aby také zaznělo, že varianta H vede přes rozvojovou zónu u Nových Kopist, kde je aktuálně rozestavěno, či dokončeno cca 10 nových rodinných domů. Středohorský tunel pak bude začínat pár desítek metrů od nové obytné zástavby RD v Žalhostické ulici v Litoměřicích, kde povede s minimálním nadložím přímo po některými z nich. Možná, že trasa Středohorského tunelu mine ochranné pásmo úložiště radioaktivního odpadu, ale za to, že nenarazí na chodby dolu Richard, bych ruku do ohně nedal. Napojení na obě litoměřická nádraží bude poměrně krkolomná a neumožní přímou jízdu rychlíků v relaci Praha – Litoměřice – Ústí… Číst vice »

Jan Schmidt

A on někdo pojede do Ústí přes Litoměřice? Kdo chce z Prahy do Ústí pojede přímý vlakem. Kdo bude chtít z Litoměřic do Ústí pojede R23 která pojede rychle tunelem. Takhle to chápu podle dříve zveřejněných situací.

Středohor

Když mu přímák z Prahy do Ústí pojede až za hodinu, tak pojede tim dřívějšim co zastaví v Roudnici a pak sjede do Ústí po 072jce se zastávkou v Ltm. Sám se divím kolik se teď lidí z Prahy táhne do Ústí zastávkovým děčíňákem, než Ec nebo chebákem

Jan Schmidt

Přímák bude jezdit minimálně po 30 min.

Jan Schmidt

a pak bude taky plíva přes Lovosice

Jarda

Protože je levnější a platí tam duk tarif.

Miro Novak

Politik by se nemel takto vyjadrovat o svych spoluobcanech… Vase odborna kvalifikace je historie?

erik127

Kdyz se Kupce udelal tunel u Libeznic (prodrazeni si lze dopocist), tak se nesmi nikdo divit, ze tunel chteji i dalsi obce a mesta. Priklady tahnou, pane ministre…;)

Středohor

Varianta vedení trati západně od města není nic nového. Viz toto video z roku 2015 https://www.youtube.com/watch?v=J8Mb9PYLDbU
No bude to zajímavé. Litoměřice chtějí aby trať vedla východně od města, to zas nechtějí obce jako Křešice, Travčice, České Kopisty atd…Když už se na nějaké variantě shodne, tak si zas Ústí postaví hlavu aby vedla pod zemí. To přípravu úseku sjezd Lovosice-Krušnohorský tunel vrhne na začátek.

erik127

to patrilo sem: Kdyz se Kupce udelal tunel u Libeznic (prodrazeni si lze dopocist), tak se nesmi nikdo divit, ze tunel chteji i dalsi obce a mesta. Priklady tahnou, pane ministre…;)

Alibaba

Vždyť jsem tuhle u článků o Ústí n.L. psal https://zdopravy.cz/usti-nad-labem-nechce-aby-nakladni-vlaky-jezdily-centrem-mesta-136948/#comment-919961
, že by SŽ mělo oprášit variantu v územní rezervě. A tady je zase další indicie, že se to k tomu blíží.

PepaM

Ale Litoměřice nemají problém s aktuálně prověřovanými variantami SŽ, vadí jim jen ta navíc od pana Hausenblase.

Cargo

Nakonec spojení Praha -Ústí, po dokončení VRT, bude stejně rychlejší po 090, když ta VRTka bude stavět, jako Os vlak. Úsměvné 🙂

Radim

Co?

PepaM

Vlaky jedoucí přes Litoměřice budou stavět do Prahy jen v Roudnici n. Labem VRT. Na ten váš nesmysl jste přišel kde?

X 1

V Roudnici nebudou zastavovat všechny rychlovlaky.
Mezinárodní rychlovlaky z Hamburku do Vídně v Roudnici určitě zastavovat nebudou.
A kdoví jestli v Brně na hl.n.
Spíš jen na terminálu za městem (Vídeňská). Vopruz s úvratí v Brně sebere 15 – 20 minut. Pokud zajíždění do centra nebude dotovaný, tak se na to většina dopravců vykašle a cestující se naučí jezdit na terminál za městem.

PepaM

Vždyť píšu, „vlaky jedoucí přes Litoměřice“, to budou pouze rychlíky z Děčína, expresy přes Litoměřice vůbec nepojedu. Nejdřív číst, pak odpovídat ;). A v Brně závazkové expresy na hlavní nádraží pojedou, se zastavováním pouze na Vídeňské se uvažuje u komerčních Sprinterů.

Ondra K.

Otázkou ovšem je kde se na tom hlavním nádraží vezme volná kapacita na obraty těch expresů.

Jiří Kocurek

Vopruz s úvratí v Brně…. by vůbec nemusel existovat. Ale to by se nesmělo stavět úžasné nádraží u ř—, ale postavit podzemní nástupiště dle návrhu Cityplanu na Nových sadech. Špilas kvůli tomu dozajista nespadne, když to půjde mimo něj…

Ondra K.

Ono je v podstatě jedno jaká varianta ŽUBu by se vybrala pro realizaci, protože prachy nebudou bez ohledu na zvolenou variantu. Ve výsledku se tak jako tak bude muset úvraťovat na stávajícím hlaváku.

Jan Schmidt

ty myslím nenavrhl Cityplan ale Občanská koalice Nádraží v centru.

Jan Schmidt

ale jinak souhlas!!!

Středohor

Upřímě jste teď úplně mimo

Jarda

třeba by se se ta trať začla více využívat, že by se elektrifikovala až do úštěka, no a pak by se mohl probudit libereckej kraj a mohlo by se jezdit z lípy do litaku na rychlodrahu 😀

Jan Schmidt

Pokud se někde sjezd VRTzapojí do stávající trati 087, tak tomu město podle mého názoru zabránit. A ať se pak tedy vyjadřují tak maximálně k barvě zábradlí a vzoru zámkové dlažby. Když se jim zahloubení, po kterým na Praze 6 volali desetiletí, tady nabízí na talíři a je jasné, že ekonomické hodnocení VRT by to v pohodě utáhlo.

Jan Schmidt

chtěl jsem napsat: „nemůže zabránit“

Jan Schmidt

přesně tohle by nastalo a do Liberce by se jezdilo rychleji tudy než po té ještě dlouho neexistující rychlotrati Praha – Liberec

Luboš Beneš

Jaká je spádovost – počet obyvatel nutný na to, aby se vyplatila stanice VRT? Domnívám se, že tuhle cifru Litoměřicko nedá.

Racek

„Rychlodráha“ je panťák z Masaryčky do Kladna přes letiště, ne? Ten bych do Litoměřic raději netahal 😉

Kryštof

Mínusy asi nepochopily narážku na používané sousloví „rychlodráha na letiště“.

Sch

Přesně, rychlodraha už 30 let má vést v Praze na letiště a ma jezdit 80kmh. Ona je to teda spíš pomalá železnice. Ja mám za rychlodrahu spíš neco haoo rychlou tramvaj než vlak.
Každopádně kolem Litoměřic povede vysokorychlostní trať, tedy ani rychlostní trať. Oni by si ti novináři měli udělat jasno a to i v ČTK.

Alibaba

„Rychlodráha“ je v Pardubicích místní název pro ulici Hlaváčova a Kapitána Jaroše. 🙂

Takymitotadynebudestavět

Naštestí podobné ANO voly nikdo nemusí brát vážně. Už vidím jak rychlodráha zastavuje, aby nastoupil pár místních co jedou stejně jenom do Ústí. Zdopravy je skvělý počin, ale tyhle myšlenkové bláboly ANO maniaků radši nezveřejňujte.

Kubrt

I na hlavní japonské rychlodráze mají 4 různé vrstvy vlaků, podle četnosti zastavení.

HK~

Jo, ale ještě musíte říct to B

Tohoku Shinkansen má sice 4 vrstvy (a Tokaido 3), ale všechny stanice krom Tokia a Osaki mají PRŮJEZDNÉ koleje a rychlostní přejezdy na obou stranách, aby se neblokovali plus opravdu přesně řízení vlaků. U nás tohle neumíme dělat ani na koridorech, takže každý courák zdržuje Ex.

Alibaba

Ale to B na našich VRT bude taky. Tady se na rozdíl od Japonska nikde neplánuje nástupiště u koleje, která je pojížděna vyšší rychlostí nad 200 km/h.

Dělat tohle na koridorech je plýtvání.

Jiří Kocurek

Protože jsou koridory přetížené. Další 2 koleje tomu rozhodně pomůžou, obzvlášť, když na nich nebudou ty couráky. A zajetí odbočkou k bočnímu nástupišti se umí naprojektovat i v ČR.

Luboš Beneš

Ty couráky na staré trati zůstanou…

Luboš Beneš

A v dané aglomeraci žije 3x tolik lidí co v celé ČR, že…

Radim

Může tam jezdit něco jako REx (třeba 200km/h), který bude zastavovat častěji

PepaM

Expresní vrstva bude jezdit mimo Litoměřice rovnou do Ústí, rychlíky budou sjíždět na Lovosice, resp. Litoměřice a pokračovat na Ústí a Děčín po stávajících tratích.

Středohor

Budete se divit ale půlka Litoměřic právě dojíždí do Prahy. Litoměřice mají přirozený spád na Prahu, na Ústí také ale méně, dále na Chomutov už vůbec ne. Nevím kde k tomu Adámek přišel.

Luboš Beneš

To je 25 tisíc i s vesnicemi okolo…. tedy polovina je 12,5 tis z toho pracujícich tak 3 tísíce?

Romanero

Btw. ne že by se nehodila mapička k takovému článku.

Bez mapičky můžu jen obecně konstatovat, že jsem rád, že Litoměřice vidí ve VRT příležitost, ne hrozbu.

Frantisek

Akorát, že trať na 350 km/h by měla mít stanice pokud možno zejména v krajských uzlech s přímou návazností na okolní tratě. Ne zastávku v polích u Roudnice a v polích u Litoměřic. Dost na tom, že i u Ústí se v dřívější variantě objevila stanice někde kus za městem, a na východ od Prahy ji zase kreslí do polí u Nehvizd, zcela ignorujíce alespoň možnost jejího napojení od Čelákovic.

PepaM

Vždyť v Ústí se plánuje stanice přímo v centru, v Praze taky budou vlaky z VRT jezdit na hlavák. A Litoměřice budou řešeny sjezdem na stávající trať 072, máte pocit, že zastávka Litoměřice město je v polích?

Oce

Víceméně ano, je. Zastávka Litoměřice město leží na okraji města. Do centra sice pár kroků, ale na sídliště pěšky do kopce přes celé město.

Jiří Kocurek

Leda by to jezdilo na Horní, ale je to vůbec výškově realizovatelné? Přičemž u Horního zase není autobusák, spoje pro lidi z okolí. Vždycky to bude někomu vyhovovat líp a jinému méně.

Michal Kowalski

Ano výškově je to realizovatelné, a to jak na povrchu, tak se zahloubením tratě i stanice. Terminál nad stanicí v úrovni 0.
Za účelem vytvoření dalšího P+R určeného zejména pro „přespolní“ lze modernizaci tratě již v 1. etapě „vytáhnout“ z Litoměřic až k Trnovanům, kde lze v tomto úseku vytvořit dostatečně kapacitní P+R
s vazbou na silnici I/15, kde by v 1. etapě končila linka od Prahy. Tím by se odlehčilo městu při jízdě autem při cestě na vlak (která vede přes město nejen při cestě na horní nádraží, ale i na zastávku město).
Michal Kowalski, PRO CEDOP

Luboš Beneš

Je to dálka….obvykle to řeší MHD

Středohor

Dopadne to tak, že než se prosadí nějaká varianta tohoto úseku, tak bude hotov úsek Praha-sjezd Lovosice. Pokud pojede nějaký pomalejší Ex který bude zastavovat v Lovosicích( na stávající trati) pak najede na Vrt a zastaví na terminálu Roudnice a pak až v Praze. Už v tomto případě pokud se použije jako přípoj do Lovosic stávající lokálka z Horňáku tak to bude hodně velký posun.

Jiří Kocurek

Trpělivě a znova: V Nehvizdech to končit nebude, vlak dojede až do Prahy. To je stanice pro okolní obce, Vinohrad se na pražské hlavní taky nejezdí lokálkou.

Alibaba

Když Ústí neví co chce. Chce trať, ale aby to vycházelo lépe ekonomicky tak se počítá s nákladní dopravou, kterou zase Ústí nechce, takže to posílá ekonomicky do tmavých míst.

Kde berete furt ty Nehvizdy?
Koukněte se sem: https://www.gobec.cz/vrt-bechovice-poricany/#15/1639626.4/6467779.27/GYQwjA3ATAJmPRlSA5EKg jak je první úsek výjezdu VRT z Prahy navržen.

Richard

Uz se nemuzu dockat, sem si dal reminder do kalendare… 🙃

https://www.spravazeleznic.cz/vrt/stredohorsky-tunel
Uvedení do provozu: předpoklad 2045

Radim

Tak toho bych se ještě dožít mohl 🙂

Luboš Beneš

Již brzy…..