Litoměřice a Terezín nově spojila pravidelná lodní linka
Nová lodní linka Litoměřice - Terezín. Foto: Ústecký kraj
Nová linka má podpořit cestovní ruch, využívá Labe i Ohři.
Nová linka má podpořit cestovní ruch, využívá Labe i Ohři.
Pozorovani 3x dnes, prazdna lod, nastesti aspon kapitan jede.
Uvidime jak to vychytaji, zatim jsem videl 1x prazdnou lod a 1x neprijela.
Lodička, je fajn, bude to určitě zábavné.
Napadá mě jen, jestli za hezkého počasí stačí 12 míst.
Také by mě zajímali, jestli přepravují kola. To považuji za obchodně důležité.
Vliv na počet noclehů to podle mě bude mít zcela marginální.
Proč přepravovat kola, když hned vedle má vést cyklostezka, je to dohromady tak 5 km a jsou to jen 2 km? Kdyby to byl přívoz někde, kde není most přes řeku, bylo by to potřeba, ale tady fakt nee.
Pardon, chtěl jsem napsat – vede to v úplné rovině a je to jen 2 km…
Líbí se mi využití potenciálu další řeky, Ohře, nedala by se prozkoumat možnost doplout tou lodičkou Ohří ještě dále, k zámkům Doksany, Budyně, Libochovice?
Jezy s tím nepřekonají
https://mapy.cz/s/nulegovelo
Není tam plavební komora a její výstavba by přišla na hodně pěněz. Trošku drahá sranda.
A hlavně tam žádné úpravy nepovolí památkáři. Navíc jsou tam jezy dva (jeden malý je přímo pod mostem) a pod druhým jezem je mělčina.
BTW pod terezínským mostem nikdy žádná větší loď než kanoe neprojede, protože rozpětí oblouků je něco kolem 1 m. Most byl koncipován tak, že v jeho obloucích mělo být možné přehradit řeku pro vzdutí za účelem zaplavení pevnostních příkopů a inundačních kotlin.
Přesně, jak píšete. Navíc mezi („novým“ sklápěcím) jezem a mostem je dno vydlážděné pískovcovými deskami a v létě tam je sotva nad kotníky vody. A jednotlivé oblouky mostu mají kolem 2,5 – 3 metrů, to jste jim ubral. 🙂 Ovšem to nic nemění na tom, že by tu měla problémy i obyčejná rybářská pramice. O těch pískových mělčinách za mostem nemluvě… Jinými slovy – bez mastných investic do úseku „nový jez – výpustní stavidla“ je splavnění řeky nad Terezín naprostá utopie. A pro vyhlídkovou cestu na zámek do Libochovic motorovou lodí by se musely upravit (= udělat komory) i u… Číst vice »
Asi jsem opravdu ubral, protože ničím stísněnějším na řekách nejezdím. Pro plavbu do Libochovic by to i při deklarovaném ponoru 30 cm vyžadovalo totální kanalizaci, protože mimo zdrže jezů jsou místy mělčiny, kde je v létě problém proplout i s kanoí. Což by neprošlo přes orgán ochrany ŽP, ani přes mé napřažené pádlo.
Neměl by někdo radnicím vysvětlit ekologický přínos motorového vozu M152.0 nad spalinami tamtěch velkých lodí spalujících mazut?
Loď pro dvanáct cestujících spaluje mazut? Na to bych se šel podívat…
Petře,
Kocur paradoxně plete hydraulický přenos výkonu u lodí a šukafonu.
Plus trasa a neexistence vlečky..
To je mňau na druhou.
Nicméně pražské parníky kdysi prošly reko na mazut, to se stalo.
Ale ne všechny.
Jo, na loď pro 12 lidí je to blbost.
Klasickej Kocourkov… 🙂
Vůbec ne, ty velké lodě mají lodní šroub hnaný přímo od klikovky, bez jakéhokoliv zpřevodování. Šukafon má přenos výkonu mechanický, nikoliv hydraulický.
Ovšem zastánci šukafonu nám tady tvrdí, že žere 5x méně než autobus a je dokonce ekologičtější než trojebus. Ve světle tohoto je mazut v benzínovém motoru jenom lehká nadsázka.
PS: Nevíte někdo přesný typ motoru? Může to být od 995 ccm až po 3,0 litru. Což je srovnatelné s osobním vozem, který ale 12 lidí nepobere.
Ještě by to chtělo dointegrovat všechny přívozy po Laby v Ústeckém kraji, Lanovku na Větruši a veškerou MHD která dosud není v DÚK. F1 snad nebude poslední integrovaný přívoz, ještě existuje loď Marie a LAN OC Forum – Větruše. Nebylo by od věci kdyby Ústecký kraj vydával sjednocenou DÚKartu jako je to u ODISky, DÚKapka pak ani nepomůže když se vybije mobil… Dále by bylo fajn integrovat do DÚK okres Česká Lípa a vygumovat IDOL + integraci MHD Č.LÍPA DO DÚK. Chtělo by to podpořit i vlaky s integrací německých stanic jako pro 401, vlaky Ex5(EC, Railjet, IC) by měli… Číst vice »
Proti integrací přívozů do IDS nic nenamítám, spíše naopak.