Lítačka už umí kombinovat dopravu, chůzi či kola. Trasu určí od dveří ke dveřím
Ukázka nové aplikace s online-polohami autobusů v Praze. Foto: Ropid
Nově umožňuje kombinovat cesty autem, na kole či pěšky v rámci jedné cesty.
Hmmm.. ocenil bych, že když si člověk dává nějakou vyhledanou trasu do „oblíbených“, tak kdyby se do oblíbených uložila nejen jako, že chci cestovat z bodu A do bodu B, ale aby součástí uložených dat byl i zadaný přestupní bod a znovuvyhledání z oblíbených by ho bralo v potaz.
Jinak aplikace super už dlouho 🙂
V článku by mělo být lépe rozlišeno, co bylo už ve starších verzích aplikace, a co má být teď zcela nového. Některé z těch popisovaných věcí tam jsou už delší dobu.
Zkusil jsem si tam teďka kombinaci s taxi a nabízí mi to naprosto nesmyslné a navíc časově nereálné kombinace.
To je pekny, ale kolikapasmovou jizdenku si mate koupit, kdyz mate bezny rocni kupon, to vam nerekne a cpe plne jizdne. Takze si musite pamatovat, za kolik pasem je vnitrni Praha (myslim, ze 4).
Ne, to jde nastavit
Máte tam dokonce dva způsoby, jak si to můžete nastavit. Buď si předplacená pásma zaškrtnete ručně, nebo vám je to načítá přímo z Lítačky, a to i když ji máte mimo mobil.
Koukam, ze u vyhledani jizdenky uz to ukazuje i variantu s kuponem. To je teda nejaka novinka a je to dobre. O zaskrtavani v nastaveni jsem nevedel, a to jsem to dost intenzivne hledal
V pohodě, je to tam teprve pět let. Necelých.
Ne, u vyhledani spojeni to jeste pred tremi tydny nebylo
Jistě, osobní nastavení byla překvapivě v osobních nastaveních.
Ano. Ja to cekal ve vysledcich vyhledavani a ne, ze se to bude jmenovat “predplacena pasma” v sekci jizdenky. Je irelevantni, ze jsem hloupej. Spravny UX ma byt takovy, aby uzivatel nepotreboval vystudovat ani zvlastni skolu. A btw podle dalsich komentaru v diskusi je takovych lidi vic. Takze asi tak. Vyvojar at si zije svuj sen o neschopnych lidech.
Jak překvapivé, že konfigurace toho, jaké jízdenky se vám mají nabízet na základě toho, jaká máte předplacená pásma, se nachází v konfiguraci jízdenek pod volbou „předplacená pásma“.
UX nemůže řešit všechny případy, kdy to někdo hledá na úplně nesmyslných místech.
UX chyba by byla, pokud ta by volba „podle kupónu“ nebyla výchozí. Což nevím, jak to je.
Bohužel defaultně bylo nastaveno „zadat ručně“ (což jsem navíc možná chápal jako při vyhledávání zadat), a dále nebylo vyplněno nic, takže i já žil v domění, že podle zakoupených kupónů to nefunguje, ač říkali, že to tak fungovat má.
Mimochodem jak funguje kontrola jízdenek při zpoždění? Když si koupím někde na okraji světa jízdenku na vlak (podle toho co mi lítačka navrhne) a ta mi vyprší ještě před tím než přijde průvodčí, kvůli zpoždění vlaku vzniklé během platnosti moji jízdenky, co mám ukázat? Expirovana jízdenka se nedá zobrazit.
Expirovaná jízdenka podle mne ještě nějakou dobu v aplikaci zůstává normálně viditelná. Každopádně staré jízdenky jsou pak vidět v historii.
Expirovaná jízdenka zmizí a v historii najdete leda daňový doklad, QR kód expirované jízdenky už nezobrazíte.
Je tam informace o jízdence. Je tam její časová a pásmová platnost, stačí ukázat. Pokud měl zpoždění předchozí vlak, tak i zpožděnku.
Zpoždění se v historii jízdenky nezobrazuje a ani nemůže, protože aplikace neví, které spoje jsem použil. Zpožděnky aplikace generovat ani zobrazovat vůbec neumí. Uznání propadlé jízdenky je revizorovi v tarifu povoleno (XXI.20), ovšem není nárokové, tj. záleží na libovůli revizora a cestující se ho nemůže domáhat. Při přestupu mezi vlaky se platnost prodlužuje pouze o dobu zpoždění a nikoliv o dobu čekání na další přípoj.
Právě, pokud si koupíte jízdenku podle vyhledávače, mělo by tam ukazovat na jakou trasu 🙁
Je věcí dopravce, aby si zjistil zpoždění. Nikde není napsáno, že by se platnost jízdenky prodlužovala jen o dobu zpoždění. Je samozřejmě chyba, že není v tarifu explicitně uvedeno, že se platnost jízdenky prodlužuje o dobu nutnou pro dojetí do původně zamýšleného cíle cesty. Ale cestující se toho samozřejmě domáhat může, protože nemůže být pokutován za zpoždění vzniklé na straně dopravce. To by u žádného soudu nemohlo projít.
Soud to může soudit jenom podle zákona, smluvních podmínek a tarifu. Pokud podle tarifu je jízdenka propadlá a přepravní řád negarantuje náhradní dopravu ani vrácení časového jízdného, tak to žádný soud suplovat nemůže. Pokud si dvě minuty před příjezdem spoje aktivuji jízdenku a pak zjistím, že ten spoj je přeplněný a nevejdu se do něj, tak mi opravdu žádný soud nezaručí, že mi tu zmizelou propadlou jízdenku uzná řidič spoje o dvě hodiny později, nebo druhý den ráno. To by mi soud řekl, že jsem měl už předem žalovat ty smluvní přepravní podmínky, pokud jsou očividně nespravedlivé, a ne s… Číst vice »
Nikoli, tady se pohybujeme v rovině profesionální poskytovatel vs. spotřebitel. A tam i zákon předpokládá, že nejde o rovné smluvní postavení, že pokud spotřebitel se smlouvou nesouhlasí nemá ji uzavírat. Spotřebitel je tu ve výrazně slabším postavení, čehož ale dopravce nesmí zneužívat.
Obávám se, že by naopak u soudu neuspěla preventivní žaloba na nespravedlivé přepravní podmínky.
Kdyby to byl jeden dopravce, tak bych s vámi souhlasil, ale jinak je to bohužel trochu problematické pro dopravce zjistit, že jiný doprace měl zpoždění. Nicméně předpokládám, že pokud jedu v rámci jednoho spoje, a ten se zpozdí, takže mi vyprší jízdenka, tak není co řešit. Ostatně ROPID i doporučuje aktivovat si jízdenku na vlak podle jízdního řádu (zvláště, když se připočítává k zakoupenému kupónu), takže tam se často stane, že už vlak přijede později. Ale nepřijde mi, že by to průvodčí řešili. V autobuse by i bylo poněkud nemožné si koupit další doklad, když jsem pořád ještě v tom… Číst vice »
Bavíme se o PID, který má centrální dispečink, který sleduje všechny spoje a zná jejich zpoždění. Tak ať si to dopravce zjistí tam. No a pokud to neumí, tak je to jeho problém – tak bude muset věřit mému tvrzení. V autobuse si můžete označit další jízdenku, pokud ji máte. Ale ve vlaku nejsou ani označovače, takže před nástupem Lítačky nebyla možnost, jak si ve vlaku jízdenku prodloužit. Takže pokud vlak stál hodinu někde mezi poli kvůli zastavení provozu, měl asi podle Honzy V. projít průvodčí po té hodině vlak a od všech cestujících vyinkasovat pokutu za to, že má… Číst vice »
Neda, jen nejake metainformace o tom, ze jsem si ji koupil.
Ona je taky i otazka co se stane, kdyz si koupim jizdenku na zpozdeny vlak, kde litacka nastavuje automaticky cas aktivace podle zpozdeni, ale rekneme, ze ten vlak treba prijede a odjede o neco driv a pruvodci me pozada o jizdenku mezi dvermi. Samozrejme mu to nejak vysvetlim a on to (velmi rad) pochopi, ale je to takovy system…
Nikoli, jsou tam informace o tom, kdy jízdenka platila. Že to nezobrazuje i 2D kód není problém cestujícího.
Lítačka nenastavuje čas aktivace podle zpoždění, ale podle jízdního řádu.
Jinak ten vlak ani nemusí být zpožděný. Už jsem se setkal s tím, že vlak měl ve stanici asi minutový pobyt, večer proti špičce přijel ještě možná o minutu dřív. Měl jsem aktivaci jízdenky na čas odjezdu, průvodčí mne zkontroloval ještě ve stanici před odjezdem – a tvářil se, že je chyba, že jízdenka ještě neplatí, ale že mi jí milostivě uzná.
A přitom je celkem běžné, že do vozidla se nastupuje ještě před jeho odjezdem, že? Stejně tak jako v metru je nutné nejprve vstoupit do přepravního prostoru, než vozidlo odjede. A představte si, že tvůrcům tarifu ani tvůrcům Lítačky tohle nedošlo. A to ten tarif má 132 stránek, ale tohle se tam jaksi nevešlo.
Protože tarif není psán pro cestující ale pro černé pasažéry. A je chyba cestujícího, když se jako černý pasažér nechová. Bohužel v tomhle Praha pořád patří někam daleko na východ.
To je dobry dotaz. Neni to nahodou tak, ze kdyz casova jizdenka vyprsi, tak jedete nacerno, zpozdeni-nezpozdeni?
Pár let zpátky jsem se ptal na DPP a tam mi řekli, že zpoždění neberou v potaz, tzn. pokud vám jízdenka kvůli zpoždění vyprší, musíte si koupit novou. Ale nevím, jestli je to politika dopravce nebo celého systému.
Ano, v některých jiných IDS to mají pořešené. Tarif PID je aburdně obsáhlý, ale základní situace tam neřeší.
Při zpoždění vlaku se časová platnost jízdenky prodlužuje o zpoždění (na zpožděnce) + 10 minut
Což ovšem celé stojí na nutnosti vyžádat si osobně zpožděnku od vlakové čety. To je technologie jak z 19. století. A v autobusové dopravě nic takového neplatí.
Cestuju v rámci PID, koupil jsem si jízdenku na celou cestu. Zpoždění ať si revizor zjistí od dopravců PID, na rozdíl ode mne na to má prostředky.
Úkolem revizora je posoudit, jestli v okamžiku kontroly máte platnou jízdenku. Dohlížet na to, jestli jste s někým uzavřel nevýhodnou přepravní smlouvu, opravdu není úkolem revizora. V PID neexistují vázané jízdenky na konkrétní cestu, ale pouze jízdenky s předem danou časovou a pásmovou platností. Proč by měl revizor zjišťovat nějaká zpoždění, když platnost jízdenky na tom nezávisí?
Revizor nic takového zjišťovat nemusí, stejně jako nemusí zjišťovat platnost jízdenky. Ale pokud chce cestujícímu udělit pokutu, musí zjistit, zda se cestující provinil něčím, za co má být pokuta uplatněna. Pokud cestující má neplatnou jízdenku, ale vina je na straně dopravce, nemůže být cestující pokutován – bylo by to v rozporu s dobrými mravy.
Smluvní platby nemají nic společného s nějakou vinou.
Nebavíme se o žádných smluvních platbách. Bavíme se o tom, že cestující nemůže být pokutován za něco, co vzniklo na straně dopravce (zpoždění).
Jízdné i poplatek za jízdu bez jízdenky (dříve nazývaný přirážka) jsou smluvní poplatky. I kdyby to zákon nazýval smluvní pokutou, stále to nebude mít nic společného s vinou ani zaviněním.
Nazývat to můžete jak chcete. Nic to nemění na tom, že je to pokuta za jízdu bez platného dokladu, a že by bylo nemorální, kdyby dopravce takovou pokutu chtěl uplatňovat v případě, kdy je příčina jízdy bez platného dokladu zpoždění vzniklé na straně dopravce. Vždyť je to úplně absurdní. Jako kdyby vám odběratel zaplatil pozdě fakturu a pak vám ještě neúčtoval penále za pozdní platbu.
Nikoliv, v PIDu si kupujete jízdenku na určitý počet pásem a určitý čas.
Ano, koupil jsem si jízdenku na počet pásem a čas, který pokrývá plánovanou cestu podle jízdního řádu. Nemůžu být trestán za to, že má dopravce zpoždění.
Však za to nejste trestán, jen si tu cestu musíte zaplatit. A pokud je tarif časový, tak prostě pomalá jízda vyjde dráž než rychlá jízda. Na jízdní řád platnost té jízdenky není vůbec vázána.
Vám vážně nedochází absurdita toho, co píšete? Cestující má podle vás platit pokutu za zpoždění způsobené na straně dopravce? Co vymyslíte dál? Co třeba kdyby za neodjetý spoj rovnou zaplatili pokutu všichni, kdo tím spojem chtěli jet? Prostě kdyby nejel spoj, došel by na zastávku revizor a všem by dal pokutu. Nebo když dopravce nedodrží řazení a nezařadí vagon s první třídou, i když podle jízdního řádu má jet, všichni cestující v druhé třídě zaplatí doplatek za 1. třídu.
Pokud si někde zaplatíte dovolenou, ale nevyjde vám počasí podle vašich představ, tak vám taky nikdo nic vracet nebude, ani tím nezískáte právo tam zůstat zadarmo o týden déle. Časová jízdenka prostě platí určitý čas, ať už během toho času máte příležitost někam jet, anebo vám zrovna nic nejede. Tarif PID vám opravdu negarantuje, že pokud jste si v té době dost nezajezdil, tak dostanete zadarmo nášup. A pokud jde o tu vaši „vinu“, dopravce za neprůjezdnost komunikací nebo různá nahodilá zdržení zpravidla nenese o nic větší vinu než vy jako cestující. Ale je pravda, že logičtější by bylo, kdyby… Číst vice »
Ta dovolená je dobrý příklad. Akorát ne s počasím, protože špatné počasí není vina na straně dopravce. Takže ten příklad by mohl být třeba takto. Pokud si někde zaplatíte dovolenou, CK nebo hotel udělají chybu a po příjezdu na místo se zjistí, že pro vás v hotelu nemají místo a přesunou vás do levnějšího hotelu. V normálním světě vám vrátí rozdíl v ceně hotelu a ještě poskytnou nějakou kompenzaci. Ve vašem světě byste naopak vy jako klient CK ještě zaplatil přirážku za expresní rezervaci hotelového pokoje. Přestaňte s tou demagogií „moc jste si nezajezdil“. Bavíme se o situaci, kdy si… Číst vice »
Dochazi mu to, jen se chce hadat…
Mě trochu překvapuje, jak často to večer až v polonoci nabídne časově nereálný přestup. Nemyslím na geparda, ale normální tempo, někdy dokonce i na želvu. Příčinou jsou nevyjezditelné časy pro večer a polonoc na některých tramvajových linkách, jinými slovy mírná zpoždění, že přestup pak těsně nevyjde. Už tolikrát se mi vyplatilo s tímto faktorem počítat a trefit večer vždy dřívější tramvaj (tj. většinou spoj o 10 minut dřív), pak je to pohoda klídek.
Ale jinak aplikace je čím dál lepší, klobouk dolů před vývojáři, líbí se mi i práce s vizemi, co by mohla umět.
Pokud jízdní řád uvádí nevyjezditelné časy, není to přece chyba aplikace na vyhledávání spojení, ale toho jízdního řádu.
Rychlost přestupu si v aplikaci můžete nastavit.
Pokud aplikace nedokáže zohlednit ani přestupní časy, ani obvyklou přesnost/nepřesnost provozu, pak je to chyba aplikace. U některých nalezených spojení vidím na první pohled, že jsou nerealistická nebo příliš riskantní. To by aplikace měla umět vyhodnotit taky.
Pls reportovat skrz appku
Máte dojem, že v posledních pěti letech jste podnětů dostali málo? Reportovat má smysl nějaké nečekané anomálie, ale základ fungování musí být především systematicky promyšlený.
Tak si v aplikaci nastavte delší čas na přestup. Od toho tam ta volba je.
Já naopak nechci, aby mi aplikace prodlužovala všechna spojení o rezervy na přestup, takže tam mám nastavené krátké časy na přestup. A pokud jde o situaci, kdy potřebuju větší rezervu, najdu si třeba předchozí spoj.
Ale to přece má vědět ta aplikace, jaký čas na přestup je kde potřebný. Pokud je přestup garantovaný, tak přestupní čas může být klidně záporný. Ale pokud aplikace do spojení zařadí spoj, o kterém může vědět že má denně čtvrthodinová zpoždění, tak je předem jasné, že ani na pětiminutovou přestupní dobu se nedá spolehnout. Když to dojde běžnému uživateli, proč by to nemělo docvaknout vývojářům?
Tohle neřeší vývojáři, ale zadavatelé a analytici. Ti také vědí, zda vůbec mají potřebná data, a pokud ano, vědí, jaký mají rozptyl. I já jako cestující vím, že ze zpoždění nějakého spoje se nedá predikovat zpoždění toho samého spoje následující den. Někde se třeba dva spoje na lince sjedou, což svědčí o tom, že to zpoždění není systematické, protože ve stejný čas dva spoje dokážou zajet trasu ve dvou různých časech, které se liší o celý interval. Stejně tak jako cestující vím, že jeden den ten spoj přijede včas a druhý den má 8 minut zpoždění. Jinak je to ve… Číst vice »
Vývojáři jsem rozuměl ty, kdo vyvíjejí aplikaci a určují její podobu, nikoliv pomocné programátory.
Že to není chyba ksichtu (aplikace co mám v mobilu) ale nějakého zdroje dat odkud čerpá, to je sice pravda, ale nic to pro uživatele nemění.
(Mimochodem idos ukazuje min/max zpoždění za posledních 14 dní).
No je to sice hezký, ale když už to tak chválí tak by tam měli napsat úplně a hlavně pravdivé informace, tzn. že litacka má referenci použití socky. Schválně jsem si to vyzkoušel dvere- dveře a Google mi to autem ukázalo 28 min a litacka 1 h….takže raději používat Google mapy než tohle..
Může tady někdo z minusaru napsat co se vám nelíbí??? Že jsem napsal pravdu??? To jste tak zaslepeni svou pravdou že jen MHD je ta správná cesta? Ne není…jsi případy kdy je MHD výhodnější a je spousta případů kdy tomu tak není…jen nesmíte být zaslepeni že MHD,kolo atd. A že bude mít Google mapy daleko relevantnejsi data? No tak o tom asi úplně diskutovat nebudeme ne?
Asi se nelíbí vaše zaslepenost. Nazýváte MHD „sockou“, na základě jednoho příkladu obviňujete, že neuvádí pravdivé informace. A ještě tam máte spoustu chyb. Ty trojité otazníky ve vaší odpovědi ten dojem vaší zaslepenosti jenom podtrhují.
Ne v každých dveřích se dá parkovat, s tím asi Google počítat neumí.
To je moc krásné, ale já bych rád, aby mi konečně Lítačka nabízela na jízdu vlakem Zahradní Město – Stránčice koupit jen 20 Kč jízdenku, když mám v aplikaci nahraný kupón na Prahu, a ne ten za 40, abych pokryl i pražská pásma.
Přitom jsem někde četl, že toto má umět, ale jaksi pořád nic.
To už dávno umí, stačí si v nastavení zadat předplacená pásma
Tohle Lítačka umí snad odjakživa. Akorát si to nesmíte v aplikaci vypnout. V nastavení „Jízdenky a kupony“ si zvolte doporučování podle platných kupónů.
Jízdenky se aplikací dají kupovat od verze 3.0 (12.9.2018). Doporučování s přihlédnutím k předplaceným pásmům funguje od verze 3.3 (6.5.2019). Vizte https://app.pidlitacka.cz/aktualizace
Jo, bohužel defaultně bylo „zadat ručně“, což i jestli jsem viděl, tak jsem chápal jako při vyhledávání, nebo jsem téhle možnosti v nastavení vůbec nerozuměl. A ručně tam samozřejmě nic nastaveno nebylo.
Tak to je špatné UX, protože drtivá většina uživatelů, kteří mají kupon, budou chtít jízdenky právě podle kuponu. Navíc i při nákupu jízdenky podle kuponu to vždy nabízí alternativu kupon ignorovat, takže i kdyby to měl někdo zapnuté omylem, tak v okamžiku nákupu uvidí ty dvě varianty.
Po reálných zkušenostech s povrchovou hromadnou dopravou soucítím s těmi, kdož si nevyhradí dostatečnou časovou rezervu a spolehnou se na vyhledávače. Co ty jsou schopné nakombinovat, je k neuvěření.
Je vhodné kombinovat vyhledávače s vlastním rozumem. Ale třeba se časem zdokonalí tak, že rozum už nebude potřeba.
Myslím že pokud PID lítačka navrhne nějakou délku třeba do 30 minut, pak by měla stačit třicetiminutová jízdenka, stejně jako si kupuju kilometrický tarif nebo traťovku. Pokud je to skutečně koupeno přímo přes tu aplikaci, co vyhledává to spojení.
Já pro cesty po Středočeském kraji využívám aplikaci PID lítačka a už je to dlouho co jsem si všiml že přestup v Motole z linky 365 na tramvaj do centra není možné stihnout. Vždy mi tramvaj ujela a stihl jsem až další spoj.
Tohle nemám ověřené, ale z odhadu situace jsem večer na Zličín jezdil dřívějším metrem než jsem měl. Autobusy k nám domů jezdí ze stanoviště 6 a nechtěl jsem riskovat ujetí posledního spoje.
Vidíte, mně zase vadí, že vyhledávače nabízejí časovou rezervu naopak přehnanou – i když píšou, že čas na přesun je třeba 3 minuty (i když reálně mi stačí minuta), tak nevyhledají spoje s přestupem kratším než 5 minut (reálný příklad z Nemocnice Motol). Takhle se uměle znevýhodňují trasy s použitím metra a místo toho to generuje šílené kreace s povrchovou dopravou.
To záleží na tom, jak si vyhledávač nastavíte. PID Lítačka má tři volby rychlosti pěšího přestupu, CG Transit umožňuje nastavení po minutách včetně 0 času na přestup.
I když v Lítačce nastavím rychlé přesuny, tak pořád to ve zmíněném příkladu najde pouze spojení s rozdílem času příjezdu busu a odjezdu metra minimálně 4 minuty.
IDOS nejde nastavit vůbec.
CG Transit nepoužívám.
To už beru tak, že je rozdíl mezi základní aplikací zdarma, která nemá tolik možností, nebo placenou aplikací (CG Transit), která mi těch možností nabídne víc. Akorát by bylo fajn, kdyby Lítačka (a jiné aplikace) poskytovala API pro nákup jízdenek, abych si mohl z aplikace pro vyhledání spojení vyvolat nákup jízdenky v odpovídající aplikaci.
Tak abychom byli úplně přesný, on CG Transit placený není, jen potom data do něj…
Ale to přece záleží na tom, kde, z čeho a na co se přestupuje. A to právě musí vyhodnocovat ta aplikace.
ANo, to aplikace vyhodnocuje. Má zadaný standardní čas na přestup, Lítačka ho umí zkrátit nebo prodloužit (předpokládám, že to přenásobí nějakou konstantou). CG Transit umí také použít výchozí čas na přestup, nebo si můžete zadat svůj čas v minutách. A pak si v nalezeném spojení můžu listovat spoji, takže když se mi zdá čas na přestup moc krátký, přepnu si tam následující spoj. Akorát se to drží nalezené trasy a přestupních zastávek, takže se takhle nedají variovat různé trasy třeba s různým počtem přestupů. Ale ono by to málokdy výrazně pomohlo.
Jaký smysl má zadat „svůj čas v minutách“ bez ohledu na to odkud, kam, z čeho a na co přestupuji?
Smysl to má ten, že se to připočte ke standardnímu času na přestup, čímž si řeknu, jak velkou tam chci mít rezervu. Třeba že chci rezervu na přestup vždy alespoň 5 minut.
Ale ten standardní čas se přece musí z něčeho počítat. Z přestupní vzdálenosti, překážek na přestupní trase, obvyklého rozptylu zpoždění přijíždějícího spoje, doby nutné k odbavení v odjíždějícím spoji. K tomu už není nutné žádnou další rezervu připočítávat, leda že byste potřeboval těch 5 minut na cigáro.
Počítá se vzdálenosti, případně se tam mohou zohlednit věci, které vás mohou při přestupu zpomalit –např. že je to do kopce nebo přes semafory.
Obvyklý rozptyl zpoždění přijíždějícího spoje se do toho počítá, protože nic takového neexistuje. Doba nutná k odbavení v odjíždějícím spoji se do toho také nepočítá, ta má být započítána v jízdním řádu.
Rezervu si k tomu můžete připočítat třeba proto, že chodíte pomaleji, nebo proto. že chcete mít rezervu na přestup, kdyby třeba přijíždějící spoj měl zpoždění.
Mít cestující za šneky je klasika v těch panelech u metra, zhasnou spoj co přijíždí za 60 sekund a to jste nahoře u schodů na Chodově. Naštěstí se stíhatelnost dá odhadnout při odečení intevralu těch dvou následujících spojů.
Ono je spíš relevantní, kdy odjíždí, ne kdy přijíždí. Na to je v případě metra dobrá mapa PID, kde se odjezdy metra dají najít nezaokrouhlené na celé minuty. Ale pouze pro aktuálně jedoucí spoje.
To prý mají schválně, nechtějí totiž, aby jim lidé po schodech běhali…
Cestovat veřejnou dopravou se musí umět. 🙂
Naštěstí už většinou jezdím autem. Ta integrace odradí i šotouše od cestovaní VHD. 🙁