Lítačka i pro 1. třídu nebo skupiny. Kraj řeší s novými vlaky rozšíření tarifu PID
RegioPanter 640.2 pro Pražskou integrovanou dopravu. Foto: České dráhy
Jednou z možných změn je i roční jízdenka na splátky.
Jednou z možných změn je i roční jízdenka na splátky.
Já si myslím, že by měla být zavedena první třída i v autobusech.
Máme doma režijku a stejně se vyplatí jezdit autem. Pohodlí, rychlost, žádný hledání parkovacího místa u nádraží, žádný mačkání se v narvaném vlaku, zpoždění dle vlastního uvážení… Půlka stanic není bezbariérová. Navíc už mě dost nebaví že tady v tom vlaku režijka platí, tady neplatí, tady platí jen na rychlíky, tady je soukromník, který nepočká na přípoj od ČD… A expresní rezervace je taky geniální tah jak naštvat lidi…
„zpoždění dle vlastního uvážení…“
Když ke zácpa má silnici, tak dáte na střechu maják a všechny objedete? Nebo jak jste to myslel?
Hlavně at si pražáci nenechají zrušit tarif čd. jinak jsou v .. stejně jako my v msk kraji.
Co konkrétně je špatného na tarifu ids jmk?
Psal že MSK, takže tam mají ODIS, za mě ODIS super, z KHK závidím, a ještě je k dispozici OneTicket, pokud pán není spokojen s ODIS a nevadí mu platit stejné ceny jako mají ČD.
Proč? Tarif ČD by se měl zakázat úplně všude 🙂
Tarif ČD už jsou jen takové zbytky, čd přešlo kompletně na one ticket (jízdenky někdy mají hlavičku čd, ale ceny jsou stejné jako oneticket) a tarif čd používají jen proto, aby nemusely poskytovat zpáteční slevu (radši prodají dva lístky s hlavičkou čd (ovšem za cenu oneticket) než jeden zpáteční oneticket; existenci zpáteční slevy se daří držet před cestujícími v tajnosti).
Jak čtu komentáře, tak nejvíc se řeší se první třída a režijky.
Horší je tohle: Praha – Plzeň, rodiče + dvě děti.
autem z Prahy od hl. n. do Plzně k hl. n. hodina, 200 Kč benzín
Vlakem v nejlepším případě 1:30, 500 Kč jízdenky.
Auto se vyplatí od 2 osob, (řidič + dítě). A vlak neřeší problém „poslední míle“ (ani první), tedy jízdenky MHD a čas v MHD.
Výluky Karlštejn – Beroun a související binec do času nepočítám.
Když v Praze bydlíte v centru u Hlavaku, tak máte i 500kc na listek a nebo i několik tisíc měsíčně změna garáž k tomu autu…
Co třeba cesta ze Stodůlek (150k lidí), z Jizaku (~150k), Lhotky, Čerňáku, Kobylis… Auto vede. Navíc nemusíte řešit, že musíte být někde v nějaký čas jinak taky máte zážitek na hlavaku o hodinu či dvě delší.
No ono záleží kdy zrovna jedete, naposled jsem jel autem z Plzně do Prahy čtyři hodiny, ale taky jsem už jel vlakem z Radotína na Hlavák tři hodiny. Spolehnout se nedá ani na jedno. Ale musím říct že čekat ve vlaku bylo daleko pohodlnější než čekat a poskakovat v autě.
No já jel naposledy do Plzně cca 6,5 hodiny. (vážná nehoda na D5 u Rokycan)
Od Praha hl.n. do Plzně hl.n. za hodinu? To možná teď v noci, ale rozhodně ne přes den…
To auto jste dostal zadarmo od strýčka, který platí i jeho návštěvy v servisu?
Ne, tím autem vozím nákupy, babičku k lékaři nebo s ním jedu na letiště, kam koleje nevedou (tedy osobní vlaky nejezdí).
Náklady na auto tedy rozpočítáváte do ceny nákupu, cestování s babičkou a na letiště? Nebo když budete počítat náklady na tyhle cesty, zase budete počítat jen benzín?
Souhlas, nastavení na rodinu je zalostne. Family ticket je nutný, jinak je jízda v PID s rodinnou ekonomicky nesmysl.
Moje zkušenost před lety v elefantech byla, že v první třídě jezdilo velké množství režijkářů. Soudě
podle témat hovorů to byli zaměstnanci ČD či SŽDC.
Ale třeba už je to dnes jinak, či to tahle nová možnost změní a jednička bude plná kravaťáků, kteří nechají auto doma…
Režijkář může mít koupený doplatek do 1. třídy.
Některé pozice mají režíku i na první třídu. Takový ředitel přece nebude jezdit se spodinou ve druhé třídě. Nevim od jaké pozice to mají, naši rodiče jako dělnická třída jsme za nějaký příplatek nebo možná zadarmo (po odpracovaných letech) dostávali takovou nudli, kam se dalo vyplnit asi 6 cest první třídou. Nutno říct, že kdykoliv jsme to chtěli využít, byla jednička horší než dvojka, nebo ve vlaku pro jistotu nebyla. Myslím že to pak rodiče využili sami. Kdysi dávno si šlo dokoupit doplatek jako k normální jízdence i k režíce a k tramvajence (rozdíl první a druhé třídy na dané… Číst vice »
Lítačka pro skupiny ano a například týdenní nebo vícedenní kupóny zase ne protože nepředstavitelné sci-fi. Nikdo nechce pochopit, že v STČ kraji se velké části lidí nevyplatí měsíční kupón, tak většina kupuje jednotlivé jízdné k roční nebo kvartální pražské lítačce. A nejlépe platební kartou. U každého autobusového „pražského“ spoje stojí fronta a odbavení trvá zbytečně dlouho. Na druhou stranu obavy ze ztráty tržeb stále odsouvají nástup všemi dveřmi.
Můj názor mezi šotyši bohužel nepolární.
1. třída prom pár snobů a relikvářů nemá v příměstské dopravě co dělat.
První třída zabírá zbytečně místo a to především ve špičkách.
Mít toho aby se rozšířila nabídka spojů a kapacita souprav, vymýšlí se první třída z principu.
Názor že kdo se nechce mačkat ať připlatí za jedničku je totální zvrácenost.
Nikdo se přeci nechce mačkat a chce mít komfort.
Kvalitní veřejná doprava, pokud chce konkurovat IAD, by měla nabídnout všem.
Tady nejde o těch pár korun. Myslím že jsem relativně finančně zajištěn, přesto se mne připlácení za první tříd příčí z principu.
Proč tedy ve Švýcarsku tvoří 1. třída tak velkou část?
Nemůžeme chtít po těch, kteří si 1. třídu s mrzkým doplatekem nemůžou dovolit čekat, že ví, co se děje ve Švýcarsku. Někdo kdo, doplatí pár korun je pro něj snob, tak co by pro něj byl Švýcar… Tihle soudruzi když na něco nedosáhnou, tak nechtějí aby to neměl ani druhý.
Díky za reakci.
A proč bychom se museli opičit zrovna po Švýcarsku.
Proč je potřeba cestující kastovat do nějakých tříd ?
Veřejná doprava nemá být socka pro nikoho, a nějaký základní komfort si zaslouží všichni.
Takže proč by kvalita dopravy odpovídající první třídě nemohla být v celé soupravě pro všechny ?
Tak já si přestavuji moderní atraktivní dopravu ve 21. století, ne kastování cestujících podle nějakých tříd a přeplatků za ně.
Nikoho nekastujeme, človek sa do 1. triedy nenarodí, človek si ju zaplatí. Možnosť zaplatiť si ju má každý cestujúci. Je normálne že ak chcem zaberať viac miesta, tak to holt musím zaplatiť väčšiu sumu. Samozrejme môže byť kvalita zodpovedajúca prvej triede v celej súprave, pokiaľ celý vlak bude platiť cestovné zodpovedajúce prvej triede. V reálnom svete je najlepšie dať ľuďom na výber a tak osloviť aj cestujúcich ktorí chcú hlavne nízku cenu, aj náročnejších cestujúcich ktorí preferujú komfort.
V příměstských soupravách je rozdíl v komfortu 1 a 2 třídy co se týká sedaček dalšího vybavení zcela minimální. V dálkové dopravě dokonce nastává paradox, kdy jako první třida zařazen starší vagon a ve druhé třídě jsou nové moderní vagony. Připlácíte si tedy hlavně za to, že necestujete v obsazených vagonech s ostatními, za nic více. To je přesně to co se mne nelíbí. Mačkat a stát na jedné noze přece nechce nikdo, proč štědře dotovaná veřejná doprava nabízet takové služby aby se toto nedělo? Až bude základní třída v takové úrovní, aby to nebyla socka a zbude ještě další… Číst vice »
Já s Vámi souhlasím, pokud 1. třída nemůže mimo jiné barvy sedaček nabídnout nic navíc, nemá v regionální dopravě co dělat.
Odpoved je prosta – nikdo vas nenuti si prvni tridu kupovat…. vic se k tomu neda rict.
Nejde o sedačky, ide o to že je to menej narvané. To znamená že na jedného cestujúceho pripadá viac priestoru a to je presne to za čo si platíme.
Protože Švýcarsko je v oblasti veřejné dopravy něco jako naprosto nedostižný vzor. 2. třída ve Švýcarsku je o x levelů výše než 1. třída v řadě českých vlaků. Ideologie, kdy všichni mají mít stejně, naštěstí skončila. Pokud nechcete kastování, doporučuji Severní Koreu.
2. třída by rozhodně neměla být pro nějakou nižší kastu.
1. třída by ale měla nabízet nějaké služby navíc. Třeba stůl u každého místa, zástrčku na el. u každého místa, lepší sedadla, tichý oddíl… a za tyto služby navíc si připlatíte.
Což 1. Třída v CityElefantech dokonale splňuje…
Přesně tak. První třídu si nepřiplácím jako symbol snobství. Ale pokud chci to, co píšete. Primárně klid a místo na práci.
Za 6000 ročně jsem snob. 🥰 Jsem myslel že je být snobem mnohem dražší a ještě vyžaduje jisté chování, ale evidentně ne, to mi zlepšilo už tak pěkný den. Každopádně když mi druhá třída nabídne adekvátní místo na nohy vzhledem k mé lehce nadprůměrné výšce 183 cm rád ušetřím, ale bohužel ani propletení nohou s cizími lidmi na čtyřkách ani otlačená kolena na dvojkách mi nevyhovují. Uvidíme jak to bude v nových PID panterech.
„Paní, vidíte ho? On si do práce jezdí první třídou. Fuj. Považte, takové snobství u nás v ulici. Představte si to. Fuj ještě jednou. Náš táta jezdil s režijkou na dřevěné lavici.“ Jako bych ty tetky slyšel. 😀
Tak první třída většinou nabízí tu výhodu, že nemusíte cestovat s ožralýma debilama. Pro mě je to důvod, proč si někdy připlatim. Podotýkám , že nejsem snob, hodinky mám Casio a nakupuju v Lidlu ve slevě.
Já myslím že všechny změny budou pozitivní. Rodinné jízdné bude trochu víc konkurenceschopné než normální jízdenky. Doplatek do 1. Třídy ve vlacích pid tak trochu chyběl. Jenom pozor píše se i díky na sezení regiofoksů ale na S6 a S75 se stále vyskytují regonovy. Všechny vlaky tam mají mít první třídu ale regonovy ji nemají.
Zase režijky, ať si na to přispějí zaměstnavatelé ne z eráru. Ještě navíc i pro rodiny. Ach ta naše dotační ekonomika
Proč si myslíte, že to nebude s příspěvkem zaměstnavatele? Nedovedu si představit, jak by ROPID odůvodnil, že jen tak dává slevu zaměstnancům některých firem.
A teď si představte, že i to ostatní jede na dotacích.
Závist? 😉
“Zvedení family ticketu přinese rovněž zrychlení odbavování”- jestli ta rychlost odbavování nebude vy hlavičky také tím, že PID systém neumožňuje tisk více jízdenek na jeden papír, taková drobná, ale efektivní změna, by přinesla mnohem víc…
Psali rodin, ne skupiny dinosaurů – kdo dneska používá tištěné lístky?
Důchodci, skupiny, výletníci, sociálně slabí nejvíce – vyjdete někdy ze svojí bubliny, vidím to dennodenně. V olomouckém kraji je dokonce tištěné IDS jízdné nejlevnější a pokud si člověk nestáhne apku, tak nemá kde by si online ticket koupil, Můjvlak ani idos je prodávat neumí.
V aplikaci je úplně ten samý problém. při cestě více osob musíte každý lístek kupovat, aktivovat i načítat jednotlivě, což je neskutečný opruz. Dinosauři jsou ti, kdo to takhle vymysleli.
Tak tady jsem se od srdce zasmál… 😂
Třeba takoví, kteří nevěří ve 100% činnost elektroniky. Co když zrovna před revizorem dojde baterka nebo spadne systém?
Stejně tak nejde mít v PID aplikaci více jízdenek pod jedním QR kódem a musím načítat každému. A když nakupuju dospělé a dětské jízdenky, musím zaplatit každé zvlášť…
A když mám víc než iirc 10 (nebo 20?) lístků, musím kupovat na dvakrát
Zavést po vzoru Rakouska či Německa klima ticket a ideálně ještě s daňovým odpočtem a pořád nehledat princip a spravedlnost, že někdo náhodou jede déle a nebo o kousek dál. Důležité je, že nechá auto doma.
Ty hromadný lístky – ti lidi zabírají stejně místa jako ostatní platící, tak leda na časy, kdy je kapacity přebytek.
A nebo umožnit libovolnému zaměstnavateli, aby zaměstnancům lítačky pořídil jako benefit.
A roční platící o víkendech pro až dva dospělé a až tři děti není nic, co by svět neviděl.
A proč by to mělo být jen pro firmy s odbory/kolektivní smlouvou? Jo v Rakousku si to vyhadaly odbory – ale lidí z menších firem a nebo OSVČ můžou do MHD a je dobře, že nechají auto doma častěji.
Já to nikde neomezuju na firmy s kolektivní smlouvou/odbory. Kde jste na to přišel, že mi to vyčítáte?
Píšu LIBOVOLNÉMU!! zaměstnavateli.
§7b: Cestující by to využívali.
tvl co to vidí oko mé na konci, oni si všimli, že i lichváři s 30% lichvou dávají na měsíční splátky roční lítačku levněji než dopravní podnik? takhle zkazit jeden z nejlepších nápadů splátkového prodeje, co jsem minulý rok viděl…
https://www.levnatramvajenka.cz/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw3bm3BhDJARIsAKnHoVVTzAAiRzuibMFdfdgW2eWmJtlFCFWh8l-ta0hAi1WCN7MF5LvTMPIaAolMEALw_wcB
To je dlouhodobá pitomost organizátorů, že si tuto možnost nechávají ujít. Přitom by to šlo krásně navázat na pravidelné obnovování z platební karty a po dosažení roční ceny při řádném splácení se může platnost automaticky prodloužit na 12 měsíců od začátku. Ale to je v PIDu příliš revoluční myšlenka.
V Brně fungoval systém, kdy šlo automaticky kupovat měsíční jizdenky za každý měsíc nižší cenu, až se člověk dostal na cenu, která téměř odpovídala jedné dvanáctině ceny roční jiízdenky. Takže následující rok, už to byla vlastně roční na splátky. Pro nízký zájem zrušeno.
Ostrava má model 10 měsíců placených plus 2 měsíce zdarma při automatické obnově z platební karty. Je to dražší než roční jízdenka, ale hlavním cílem podle mě je posunout k nákupu online.
Přesně, v příměstském vlaku je šestina místa naprosto zbytečně ponechána 1. třídě a lidi ve druhé si od druhé zastávky nemají ve špičce kam sednout (Milovice-Lysá-Praha). Ještě by to chtělo 1.třídu do tramvají a metra…
Není tam zbytečně, kde by jinde byli lidi s režijkou a nepřizpůsobiví?
A to jste vysledoval jak Františku?
Tak ať si připlatí a sednou si.
Jako že místo toho aby se zvýšila kapacita souprav, případně rozšířila nabídka spojů, tak lidem řekněte připlaťte si a jezděte první třídou ?
Tahle ty lidi z aut určitě nedostanete.
První třída pro snoby nemá v příměstské dopravě co dělat, naopak je potřeba rozšířit kapacitu pro všechny aby cestovní bylo kulturní.
Jinak ty lidi z aut do vlků nedostanete.
Není tam zbytečně. Je tam pro ty, co si rádi připlatí, aby se nemuseli sardinkovat tolik jako ve dvojce, a občas, aby jeli v poloprazdném oddílu. Čehož se například v nových Pantérech nedá dosáhnout, bo to je čirý průchoďák.
Můžete mi vysvětlit, jak v PID panterech, kde jsou první třídy na konci vlaku, může být první třída průchoďák?
V nových panterech je uprostřed
Prosím, rozlišujte mezi INTERpanterem (tam je jednička skutečně rozcáraná po celé jednotce) a REGIOpanterem (jednička na konci resp. na obou koncích) 😇 Řeč je v tomto případě právě o regiopanterech..
A je v těch nových regiopanterech oddělená dveřmi? Protože pokud ne, tak stejně neplní jednu ze základních funkcí, a sice zajištění klidu na práci.
Se podívejte na ten obrázek nahoře, kde jsou ty žluté proužky…
On tim ještě nejel…
A ta šestina je 26 z 310, 16 z 240 nebo 9 ze 115? Ani na poměr plochy to nevychází, ona je totiž 471 pro cestující kratší (5 oken nahoře) oproti 071 / 971 (8 oken). A minochodem ve špičce je první třída aspoň na S1 / R41 hojně využívaná (často i na 100 %). Pochybuju že S2 / S22 je na tom výrazně jinak.
Ano, i u nás na S2/S22/S9 je 1. třída využívána a právě docela často lidmi, kteří přešli z aut. Ve špičce bývá i full všech 23 míst, protože třeba na S9 bývá pravidelně jen jedna souprava, což je na příjezd 8:15 do Prahy prostě málo a to i ve dvojce.
Odkdy je 23/310 šestina? 🙂 Druhak tohle vždy píšou cestující, kteří tou 1. třídou nejezdí, jinak by věděli, že je to nesmysl. Zeptejte se lidí v Čelákovicích, kteří by si třeba před osmou ráno v S9 chtěli sednout do 1. třídy a nebylo už volné místo. Takže příště méně dojmů a více zkušeností.
S Gold Class v metru jsem jel v Doha. Před 4 lety stál lístek 60 Kč. Když je poptávka, proč by neměla být i nabídka?
https://rail.nridigital.com/rail/future_rail_nov22/qatar_rail_network_world_cup/484227/q_1.960_0_1.jpg
Trojka – štenice. Dvojka bez štěnic. Jednička bez štěnic a s ramínkama.