Dle zveřejněné fotky z výrobní haly mi to hrozně připomíná kosatku, tak že by k RegioShark přibyla RegioOrca?
EC104
2 let
Nové vlaky, a zase Olomoucký kraj bez nich. Tady snad nikdy nových vlaků nedosáhneme nebo co? Opět v provozu retro 460. Olomouc-Přerov-Hranice-Vsetín katastrofa.
Nové motoráky s polska by se mohly jmenovat třeba pšonek
Rychloběžka
2 let
A už zase- hlasování je umožněno jen na Fb. Tohle už je opravdu trapné a diskriminující vůči těm, co tuhle sociální síť nemají a nechtějí ji.
Lech Malý
2 let
Mimochodem české slon pochází z tatarského aslan, což znamená lev. Naopak velbloud pochází z gótského ulbandus, jež souvisí s latinským elephantus, a to znamená… ale to je vlastně jedno. Zkrátka pro naše dávné předky to byla všecko velká exotická zvířátka, zoologické zahrady tehdy nebyly, no tak v tom měli trochu hokej, no.
Alespoň tenhle návrh nátěru s celomodrým čelem vypadá lépe než ten druhý, ale to se samozřejmě ještě může změnit.
Mathey
2 let
K tomu co tu hodně lidí píše a stěžuje si na “nečeské názvy” českých vlaků.. Mně osobně se názvy typu CityElefant, InterPanter atd. velmi líbí. S novými jednotkami přichází i nové názvy a tím dávají najevo tu změnu oproti “starym dobrým” hydrám a šukafonům. Zároveň to, alespoň pro mě, zvyšuje pomyslnou prestiž. Zní to prostě dobře. Také oceňuji, že se vybírají druhy zvířat na základě vzhledu jednotek: okna u RegioSpiderů, mohutnost u Elefantů a ostré rysy u Panterů. Zkrátka, od ČD za mně velmi dobrý marketingový tah.
Chápu tento pohled, nicméně já jsem prostě v tomto ohledu trochu víc skeptický: tím, že něčemu dáte ‚světový‘ název, ještě není zaručeno, že to bude víc cool. Regiomouse bude zkrátka vždycky jenom osmsetdesítka (jakkoliv má v sobě cosi až dekadentně inspirujícího).
Jo, jenom mám pocit, že autoři těch názvů jsou limitováni slovní zásobou někde na úrovni A2 v lepším případě, a to se pak nic moc originálního/vtipného vymyslet nedá. Kdyby se to jmenovalo třeba beruška nebo žihadlo, tak by to mělo aspoň nějaký nápad. No ale to zas narazí na to, jestli to potřebujeme mít anglicky, tak tomu nebude nikdo rozumět.
Jo, jenže pro cestující, hlavně mladou generaci je to slon. Nesmyslně dlouhé názvy jako CityElefant samozřejmě málokdo vysloví, v tom je marketing ČD úplně vedle.
Tomu že tato vláda zázračně najde peníze na tuto rekonstrukci už nikdo příčetný nevěří. Velmi rád bych se mýlil, ale nevěřím tomu ani já.
Vlak
2 let
Regiopšonk
Lech Malý
2 let
Tak vývoj jde tímto směrem, hrát si na globální názvy, i když zhusta poněkud zmršené, a anglickému rodilému mluvčímu třeba i úsměvně připadající. V jedné německé písni si autor naříká, proč Microsoft nemůže být Kleinweich. Aspoň, že neoficiální přezdívky se zachovaly české, uznejte sami: krysa, banán, brejlovec, zamračená…. no a co třeba takové chrochtadlo!
Sám jsi *****, Zdendo.
Kdyby to někdo v cz uměl vyrobit, tak si to děláme doma sami (asi jako do kapesníčku pod dekou – to jen taková asociace), ale protože to neumíme, tak to vyrábí Poláci.
Já bych teda vybral něco z polských ssaků. Třeba ščura.
Pája
2 let
Jeden náš mladej navrhuje Lišáka, druhýho se zeptám odpoledne. A prý „jestli si budou umět dávat pusinky jako Žraloci a Panteři “ Přeložím: myslí, kolik může jet řízených z jednoho stanoviště a jestli to půjde svěsit i se Žralokem.
RegioSpotřeba
To, že ČD nezohledňujou, že to žere pomalu o třetinu víc, než ekvivalentní LINT 41 se stejnýma motorama, protože to je pomalu o dvacet tun těžší, mi přijde v současnosti dost krátkozraký.
LINT 41 se pořád vyrábí, zrovna letos třeba pro Bayerische Regiobahn. A váží 68t, 844 86, tohle je snad ještě těžší. A spotřeba je snad poměrně podstatnej parametr při výběru vozidla, které objednám.
nejlépe aby to žralo kýbl nafty že soudruhu tajemníku? Takové, jako jste Vy, si moderní společnost naštěstí nezvolí. Lidé v kraji chtějí cestovat, ne být přepravováni jako dobytek !
ano, protože tihle ,,odborníci,, , co se ohánějí těmito argumenty jsou obvykle fanoušci jediného správného stroje, a to sovětského šukafonu, který cestující týrá téměř půl století
Co se o sobě člověk nedozví. Takže já chci vyloženě ve všem lepší a pohodlnější vozidlo, než PESU, ale podle vás chci šukafon, protože jsem řekl, že PESA žere neúměrně ke kapacitě a jízdním vlastnostem.
Počkejte seděl jste někdy v Lint 41 a v 844? 😀 Já jen, že jako dobytek koukající ven střilnama z bunkru si přijdu v té druhé. Navíc narozdíl od 844 taky líp akceleruje, má Mg brzdu, no a ještě k tomu míň žere, protože je mnohem lehčí.
Pesa link 2 muze mit take Mg brzdu, DB ji u svych pro rychlost 140kmh ma. Pro ČD na 120kmh Mg brzdu nemaji (alespoň ty současné). To že Pesa používá ocel místo hliníku ma samozřejmě svoje výhody i nevýhody. Nevýhoda např váha. Výhoda při nehodách.
přesně tak, akorát nejsou debilně zkonstruované jako bunkr na kolečkách. To, že hmotnost vozidla taky dělá něco s infrastrukturou už asi ani zmiňovat nebudu.
Také ale o to déle brzdí, ne? Nehodám by pak bylo lépe předcházet, než kvůli nim provozovat tanky tak neefektivní, že půlka lidí raději sedne do méně bezpečného autobusu či rovnou auta.
A chtějí také válčit o zbytečnou ropu, která se propálí navíc? Na kulturu cestování snad hmotnost sama o sobě nemá vliv, zato na jeho cenu dost podstatný.
Vzhledem k tomu, že jsou jako plevel, tj. je jich jak naseto a byly (naštěstí už nejsou) prakticky všude, tak to většinu cestujících negativně poznamená.
Má to v hlavě vyšukaný, to je ten problém s tím slovem. Na nic jiného nedokáže myslet. A mimochodem, mám takovej pocit, že se tomu motoráčku začalo říkat orchestrion, podle toho flašinetu z Chalupářů a neposlušného tl. spínače. Šukafon mohl vymyslet leda nějakej přiblblej, vychlastanej chorvat. Sorry akože. 🤨
záleží co si do ní přejete dát.
z novějších dodávek LINT 41 pro Nordjyske Jernbaner váží 67t, pro Bentheimer Eisenbahn 76t. Ale i nejtěžší lint je tak pořád o deset tun lehčí, než pesa. 🙂
Omyl pane… Polský železniční průmysl je dnes mnohem dál, než ten náš, čemuž bychom se možná ještě před 10 lety smáli… Narozdíl od našeho dokáže prodávat i za hranice ve velkém počtu a tím tahat do země peníze…
Toť otázka, pokud si odmyslíte polské pobočky zahraničních firem, Stadler např., tak jediné co ve větším počtu exportují a je to polské je právě Link, což je vozidlo řekněme přinejlepším průměrné. A že je ten „úspěch“ dostal do úpadku a musela je z veřejných peněz zachraňoval vláda je též součást příběhu. Tedy není důvod se jim posmívat, ale ani je jakkoliv adorovat.
Jasně, raději Regionovu, která TSI nesplňovala nikdy.
Michal82
2 let
Regiovlak
Konečně střední Čechy??
2 let
Na názvu nezáleží. Důležité je aby byly hlavně oproti Sharkovi už tiché a jezdili Praha – Vrané – Čerčany a Čerčany – Světlá nad Sázavou a Beroun – Křivoklát a na obě tratě na Semmering!
Pokud i tady časem nepřestanou objednávat spoje, protože stoupne cena, zatímco parametry tratí se nezmění (ještě možná tak 173 mezi Prahou a Nučicemi, dále kdo ví).
To chcete po lůze modlící se k bohu Kvokamůrovi moc. Oni tu musí především šířit nenávist, a tak nemají čas jet někam vedle. To by jim uniklo, že Budvar zdražil o 2 koruny a nestihli by jít včas na Letnou !
Tuhle jsem cestoval do Vídně, teda do Vienny – aby mi všichni rozuměli, a jeden tamní vlak se jmenoval Wiesel. Proč to ti zpozdilci nepojmenovali pěkně anglicky weasel? No protože němčina je ještě více puristická, než čeština. Je to zajímavý fenomén, některé jazyky mají s přejímáním cizích slov větší problémy, jiné to tolik neřeší. V češtině se chytil počítač, Polákům stačí komputer. Mně osobně jsou bližší česká pojmenování, a myslím, že to s ochotou učit se a vidět kus světa nemá nic společného.
Proč zrovna odporné a soudruhu? Může to být jen reakce na přehnanou snahu vše nazývat anglicky, jako kdysi zase byla snaha se přiblížit Rusku, třeba i pojmenováním stanic metra typicky složením názvu čtvrti a přípony -ská, kteréžto snahy se už zase někde celkem nesmyslně objevují, zatímco jinde přivlastňovací zájmena užít neumíme, byť by byla namístě (např. ‚Škola Radlice‘) – někde dokonce ani druhý pád (zastávka ‚Radnice Praha 12‘)… Chápu, že někdo to může brát jako výkřik „rádobyvlastence“, ale nemusí to tak být.
Nemáte pravdu. Angličtina naopak NENÍ jedním z oficiálních úředních jazyků EU (díky Brexitu). Narozdíl od češtiny, která oficialním jazykem EU je. To že angličtina je de facto pořád jednacím jazykem je historický relikt který se státy jako Francie a Německo snaží změnit… takze abyste to brzy nepřejmenovával na RegioFuchs a RegioMaus nebo RegioRenard a RegioSouris… 😀
Je to přesně naopak, pandemie urychlila přijetí konsenzu, že v angličtině se Evropa domluví nejsnáze. Tak najednou anglicky mluví i europoslanci ze zemí, které tradičně používaly svůj jazyk.
Kde jste sebral takovýhle podivuhodný nápad? Proč by měl Brexit ovlivnit jazyk, který je dodnes úředním jazykem v několika členských zemích? Dnes už si člověk nevystačí jen se zeměpisem Sovětského svazu.
Regiostara 🤣
RegioPolka
… tak to už neumíme vyrobit ani vlak?
Dle zveřejněné fotky z výrobní haly mi to hrozně připomíná kosatku, tak že by k RegioShark přibyla RegioOrca?
Nové vlaky, a zase Olomoucký kraj bez nich. Tady snad nikdy nových vlaků nedosáhneme nebo co? Opět v provozu retro 460. Olomouc-Přerov-Hranice-Vsetín katastrofa.
Nebojte 2023 začnou chodit nové pantery pro olomoucký kraj. První budou nasazeny na trati do Uničova a následně i na rameni na Vsetín.
A co třeba kočka (RegioCat)? Tu už někde mají?
Jako že by chytal regiomouse😂
Nebo Buldok, podle toho předkusu.
Nové motoráky s polska by se mohly jmenovat třeba pšonek
A už zase- hlasování je umožněno jen na Fb. Tohle už je opravdu trapné a diskriminující vůči těm, co tuhle sociální síť nemají a nechtějí ji.
Mimochodem české slon pochází z tatarského aslan, což znamená lev. Naopak velbloud pochází z gótského ulbandus, jež souvisí s latinským elephantus, a to znamená… ale to je vlastně jedno. Zkrátka pro naše dávné předky to byla všecko velká exotická zvířátka, zoologické zahrady tehdy nebyly, no tak v tom měli trochu hokej, no.
Tak aspoň toho brněnskýho draka měli vycpanýho přímo na očích, tam se splést nemohli.
Jenže to je krokodýl, takže zase špatně:-)
Njn, na Komody bylo daleko 🙂
Škoda, ten předchozí design se mně líbil více.
Mám to stejně. Žraloky jsou jedinečné. Nový Link už vypadá… tak nějak tuctově
Alespoň tenhle návrh nátěru s celomodrým čelem vypadá lépe než ten druhý, ale to se samozřejmě ještě může změnit.
K tomu co tu hodně lidí píše a stěžuje si na “nečeské názvy” českých vlaků.. Mně osobně se názvy typu CityElefant, InterPanter atd. velmi líbí. S novými jednotkami přichází i nové názvy a tím dávají najevo tu změnu oproti “starym dobrým” hydrám a šukafonům. Zároveň to, alespoň pro mě, zvyšuje pomyslnou prestiž. Zní to prostě dobře. Také oceňuji, že se vybírají druhy zvířat na základě vzhledu jednotek: okna u RegioSpiderů, mohutnost u Elefantů a ostré rysy u Panterů. Zkrátka, od ČD za mně velmi dobrý marketingový tah.
Chápu tento pohled, nicméně já jsem prostě v tomto ohledu trochu víc skeptický: tím, že něčemu dáte ‚světový‘ název, ještě není zaručeno, že to bude víc cool. Regiomouse bude zkrátka vždycky jenom osmsetdesítka (jakkoliv má v sobě cosi až dekadentně inspirujícího).
Tomu také rozumím, ne každý šrot se pouhým názvem stane novinkou. Jen se mi ty názvy líbí
Mně to trochu připomíná tu pohádku, jak se hloupý Honza učil latinsky, aby z něj byl pán.
Proč by se měli vlaky u českých Státních Drah jmenovat anglicky?
Zní to hezky a nikomu to neubližuje🤷♂️ Takže proč ne
Jo, jenom mám pocit, že autoři těch názvů jsou limitováni slovní zásobou někde na úrovni A2 v lepším případě, a to se pak nic moc originálního/vtipného vymyslet nedá. Kdyby se to jmenovalo třeba beruška nebo žihadlo, tak by to mělo aspoň nějaký nápad. No ale to zas narazí na to, jestli to potřebujeme mít anglicky, tak tomu nebude nikdo rozumět.
Teď je všechno akorát regio, inter nebo city.
co třeba „regiosnake“ 😀 když dlouhé vlaky připominají hada 😉 tak třeba by se ten nazev i využil.
Regiošneka nikdo neschválí.
😀
Je to pořád stejnej vlak, jen modernější verze. Slon je slon od prvního do posledního, tak todle by měl být prostě dál žralok a hotovo.
Pro mě není Slon, pro mě to vždy byl, je a bude Ešus
Jo, jenže pro cestující, hlavně mladou generaci je to slon. Nesmyslně dlouhé názvy jako CityElefant samozřejmě málokdo vysloví, v tom je marketing ČD úplně vedle.
Navíc nechápu tu anglicko (city)-německou (elefant) spatlaninu…
Já tomu třeba nikdy neřekl slon a neznám nikoho, kdo ano. Pro mne je to buď dvoupatrák nebo elefant.
První a poslední série slona je někde jinde
Ano. Hlavně cenou. 🙂
to budou nasazovat tam kde jezdí šukafony nebo hydry, aspon by byl pokrok
Třeba něco jako RegioPopelnice, nebo RegioHnus by se celkem hodilo
Na fb ČD se objevil sympatický návrh: RegioPrima.
Dotaz na redakci, v jakých krajích se objeví nové vlaky od PESA. Píšete:
Jihočeský
Středočeský
Pardubický
Vysočina
Královehradecký
Plzeňský
Zlínský
ČD na fb píše:
Jihočeský
Středočeský
Pardubický
Vysočina
Královehradecký
Plzeňský
Takže objeví se i ve Zlínském kraji, nebo ne?
Co vím z doslechu tak do zlínského by měly přijít původní regioshariky z plzeňského.
A kolik Regiosharků z Plzně by mělo přejít? Otrokovice-Zlín-Vizovice by mělo být od 2024 do 2029 uzavřeno kvůli stavbě.
https://zdopravy.cz/posun-sprava-zeleznic-ziskala-uzemni-rozhodnuti-pro-modernizaci-trate-otrokovice-zlin-107506/
Ledaže by chtěli nahradit RegioNovy Kroměříž-Bystřice p. Hostýnem – ValMez
Kroměříž – VM je typické lokálkové rameno s jízdní dobou do 30 minut, k čemuž byla 810 konstruována.
Co? Tam jezdí lidí že Sharky pomalu nestačí…to není žádná lokálka.evidentne stě tam nikdy nebyl
Mluvíme oba o stejné trati? Jezdily tam i R do Ostravy, Sp i os. Žraloci jsou tam dnes oblíbení, ale jen houšť ať je čím posílit.
do 30 minut? Kdy jste tam naposledy jel?
Tomu že tato vláda zázračně najde peníze na tuto rekonstrukci už nikdo příčetný nevěří. Velmi rád bych se mýlil, ale nevěřím tomu ani já.
Regiopšonk
Tak vývoj jde tímto směrem, hrát si na globální názvy, i když zhusta poněkud zmršené, a anglickému rodilému mluvčímu třeba i úsměvně připadající. V jedné německé písni si autor naříká, proč Microsoft nemůže být Kleinweich. Aspoň, že neoficiální přezdívky se zachovaly české, uznejte sami: krysa, banán, brejlovec, zamračená…. no a co třeba takové chrochtadlo!
MoraviaPanter není anglicky, ale česky
česky je snad Moravský panter
jde o převzetí historického názvu https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotivy_Austria_a_Moravia
Přesto ani jeden z těchto názvů není česky.
Moravia už má hezký český Ibalgin.
Moravia … je latinsky. A z latiny to pak převzaly i jiné národy, protože to bylo pro ně bylo nejjednodušší.
Těmi názvy se nám České nedráhy snaží dokázat, že jsou opravdu, ale opravdu národním dopravcem?
Posledních dvacet let jste byl v hibernaci nebo jste spal?
Oni ho vypli
Kdybych dvacet let spal, tak bych přece nevěděl, kolik akciovek se prohlašuje za „národní dopravce“. Jen asi nevědí, kterého národa.
Fox on the run and hide away! Oh yes, my jsme ty svetouvi emeričani z Nabržeži!
Stejně jako ty minulé paskvily. Polská mrdka
Po přečtení Vašeho příspěvku jsem si uvědomil, že neptat se našeho nejstaršího – mutujícího puberťáka má svůj důvod 😃
Sám jsi *****, Zdendo.
Kdyby to někdo v cz uměl vyrobit, tak si to děláme doma sami (asi jako do kapesníčku pod dekou – to jen taková asociace), ale protože to neumíme, tak to vyrábí Poláci.
Uměli jsme to vyrobit 120 let.
Než Pravda a Láska fabriku rozkradl,celou republiku rozprodal a umělá z ní německý protektorat
Poslední opravdu hromadné vyráběny motorak…je sukafon.
842 a 843 jsou už jen záchvevy, a minimálně v případě 843 v okamziku vyroby koncepčně neskutečně zastaralé.
A tak to bohužel bylo s většinou výrobků našeho hospodářství.
Havel za to rozhodně nemohl, bolševici ovšem nepochybně.
A vy tímhle tesknenim buď predvadite zvláštní psychickou nemoc nebo pochopitelný štěstí po mladí.
Stesk po mladi
Pane Rozkradl, nejde o neumění. České fabriky by to vyrábět klidně mohly, jenže motoráky jsou celkově neperspektivní. Elektrika letí mnohem víc.
Mně třeba napadl RegioSnail
Žralok tady již je. Z toho zbývajícího asi vlk. Má to takový vzteklý vlčí výraz. Takžei z mé strany nejlépe RegioWolf
Mně to spíš připomíná Franka Burnse, tedy Regio Marten 😀
To by se mi líbilo, to by přijel vlak a já bych řekl.. Ó, Franku.. akdyž by měl zpoždění, tak bych mu říkal kuní ksicht.
Tak přezdívka kuni ksicht je dobrá!!!
😀 (y)
20th Century Fox
https://www.iop.krakow.pl/Ssaki/gatunki
Já bych teda vybral něco z polských ssaků. Třeba ščura.
Jeden náš mladej navrhuje Lišáka, druhýho se zeptám odpoledne. A prý „jestli si budou umět dávat pusinky jako Žraloci a Panteři “ Přeložím: myslí, kolik může jet řízených z jednoho stanoviště a jestli to půjde svěsit i se Žralokem.
Tak prý je to Žralok 2, „protože tak přece vypadá, ne?“
Tak oba malí si to rozmysleli a preferují Žralok 2. Jak jste koupil, tak prodávám. Puberťáka se radši neptám 😉😃
Galošanakamoša
RegioAuto. Je výhodnější jet pohodlným autem než v cíli řešit parkování.
Oprava: pohodlným vlakem
co tak to pojmenovat „Bolek a Lolek“ nebo „Pampalini“? 🙂
Kapitán Klos 😉
No a co takhle Kot packowy ?:-)
(zakázaná reklama 2014)
Telefon komurkowy amerykaski
🙂
:- )
Lizak malinowy
:- )
Fazule jantarowe, lyzaki malinowe? Telefon komurkowy amerikaňski…
:- )
Bolek i Lolek už jsou současní Sharci v děčínském depu.
4 z tanku a pes 😉
RegioBlatník…. tvar je přesný 🤷♂️
Jakypak blatník? To není přece anglicky! Musíte říct RegionuMudguard!
Hlavně by to chtělo nějaké účinné pasti nebo účinný krysí jed na regionální myši a do poslední je vychytat a nechat pochcípat
Kdo pak ale bude kypřit půdu a živit dravé ptáky? Stroje na naftu a umělá krmiva?
O stroje na naftu právě jde, Mlho.
😀
Ale co nejrychleji, než se zas namnoží 🙂
810 namnoží?
Reko na Regiomouse z popelnic 810..
RegioIngot
Co třeba RegioTchoř? 😉
Myslite becka?
To by musel být InterTchoř
To už je zabrane. Vozy Bdt
RegioSpotřeba
To, že ČD nezohledňujou, že to žere pomalu o třetinu víc, než ekvivalentní LINT 41 se stejnýma motorama, protože to je pomalu o dvacet tun těžší, mi přijde v současnosti dost krátkozraký.
Co znamena „nezohlednňují“ u vozidla, které ještě nevyjelo, a jak se s tím vyrovná 15 let starý motorák?
LINT 41 se pořád vyrábí, zrovna letos třeba pro Bayerische Regiobahn. A váží 68t, 844 86, tohle je snad ještě těžší. A spotřeba je snad poměrně podstatnej parametr při výběru vozidla, které objednám.
Nějak moc „snad“ na jeden komentář. Nebylo by lepší uvádět přesné údaje než doměnky?
nejlépe aby to žralo kýbl nafty že soudruhu tajemníku? Takové, jako jste Vy, si moderní společnost naštěstí nezvolí. Lidé v kraji chtějí cestovat, ne být přepravováni jako dobytek !
Takže někdo se zamyslí na spotřebou, a vy ho nazvete „soudruhu tajemníku“ a ještě něco píšete o nějakém kýblu nafty?
ano, protože tihle ,,odborníci,, , co se ohánějí těmito argumenty jsou obvykle fanoušci jediného správného stroje, a to sovětského šukafonu, který cestující týrá téměř půl století
Co se o sobě člověk nedozví. Takže já chci vyloženě ve všem lepší a pohodlnější vozidlo, než PESU, ale podle vás chci šukafon, protože jsem řekl, že PESA žere neúměrně ke kapacitě a jízdním vlastnostem.
Napište toho o sovětském šukafonu víc, já o sovětském šukafonu čtu poprvé.
Tak v podstatě jsme sovětské zřízení měli i my. jenom jsme těm našim sovětům říkali „národní výbory“.
Prý sovětský šukafon. No to se povedlo:-) . Ne vše na čem bývala nebo je hvězda musí být nutně sovětské.
Úpal?
Nebo vás sestřička v porodnici upustila na dlaždičky.?
Počkejte seděl jste někdy v Lint 41 a v 844? 😀 Já jen, že jako dobytek koukající ven střilnama z bunkru si přijdu v té druhé. Navíc narozdíl od 844 taky líp akceleruje, má Mg brzdu, no a ještě k tomu míň žere, protože je mnohem lehčí.
Pesa link 2 muze mit take Mg brzdu, DB ji u svych pro rychlost 140kmh ma. Pro ČD na 120kmh Mg brzdu nemaji (alespoň ty současné). To že Pesa používá ocel místo hliníku ma samozřejmě svoje výhody i nevýhody. Nevýhoda např váha. Výhoda při nehodách.
Linty jsou taky ocelové.
přesně tak, akorát nejsou debilně zkonstruované jako bunkr na kolečkách. To, že hmotnost vozidla taky dělá něco s infrastrukturou už asi ani zmiňovat nebudu.
Ten Lint je jak skleník.pesa náhodou za mne dobrý stroj..
Tak 86 tun na 6 nárpav, 14 tun na nápravu.
Pokud je tohle příliš těžké, tak co potom nákladní vlak?
Také ale o to déle brzdí, ne? Nehodám by pak bylo lépe předcházet, než kvůli nim provozovat tanky tak neefektivní, že půlka lidí raději sedne do méně bezpečného autobusu či rovnou auta.
Pokud má Mg brzdu, tak déle nebrzdí. Větší hmotnost se jednoduše vyrovná větší brzdnou silou.
A chtějí také válčit o zbytečnou ropu, která se propálí navíc? Na kulturu cestování snad hmotnost sama o sobě nemá vliv, zato na jeho cenu dost podstatný.
Aha, takže chcete všude nasadit šukafon jen pro to, abyste nepropálil nějakou naftu navíc ale v důsledku odradil co nejvíce cestujících ?
Existuje pro tebe taky jiná odpověď než „šukafon“? To jsi vážně tak zaostalý?
Vzhledem k tomu, že jsou jako plevel, tj. je jich jak naseto a byly (naštěstí už nejsou) prakticky všude, tak to většinu cestujících negativně poznamená.
Zajímavé, zdá se, že jediný poznamenaný jsi ty sám. Takže to asi nebude konkrétním vozidlem, ale tvou nekonečnou blbostí.
A poznamenalo to nejspíš i hromadu mašinfírů, kteří jsou potom, co z motoráčku vylezou, jako hrom do police.
Má to v hlavě vyšukaný, to je ten problém s tím slovem. Na nic jiného nedokáže myslet. A mimochodem, mám takovej pocit, že se tomu motoráčku začalo říkat orchestrion, podle toho flašinetu z Chalupářů a neposlušného tl. spínače. Šukafon mohl vymyslet leda nějakej přiblblej, vychlastanej chorvat. Sorry akože. 🤨
trochu nemoc ne?
Hm, a přihlásil se výrobce Lint41 do výběrka ? Bez toho se těžko vybírá.
V tom případě se nabízí RegioShrew.
Nelžete,rozdíl je 8 tun.Hliníkový Lint 78 tun,Pesa 86 tun.
záleží co si do ní přejete dát.
z novějších dodávek LINT 41 pro Nordjyske Jernbaner váží 67t, pro Bentheimer Eisenbahn 76t. Ale i nejtěžší lint je tak pořád o deset tun lehčí, než pesa. 🙂
V Chebu stojí často obě jednotky u jednoho nástupiště a hmotnost Linta je na bočnici 78 tun.Prospektové údaje nejsou relevantní.
Schválně kolik to žere?
No vida. Tak přece jen vlk. Ten seřere podstatně více než liška 😉
A co třeba polská rakev. Za mě to je stejna katastrofa jako regionova. Z polska nikdy nic dobrého na železnici neprijelo.
Omyl pane… Polský železniční průmysl je dnes mnohem dál, než ten náš, čemuž bychom se možná ještě před 10 lety smáli… Narozdíl od našeho dokáže prodávat i za hranice ve velkém počtu a tím tahat do země peníze…
Toť otázka, pokud si odmyslíte polské pobočky zahraničních firem, Stadler např., tak jediné co ve větším počtu exportují a je to polské je právě Link, což je vozidlo řekněme přinejlepším průměrné. A že je ten „úspěch“ dostal do úpadku a musela je z veřejných peněz zachraňoval vláda je též součást příběhu. Tedy není důvod se jim posmívat, ale ani je jakkoliv adorovat.
Škoda i CZ loko prodávají žel.vozidla do zahraničí.
A že jich je… Hotová továrna na peníze…
Jednotek Elefanty,Pantery přes stovku do Lotyšska,Litvy,Slovenska, do Německa soupravy s lokomotivou.CZ Loko desítky do Itálie,Srbska,Polska,atd..
Jasně, raději Regionovu, která TSI nesplňovala nikdy.
Regiovlak
Na názvu nezáleží. Důležité je aby byly hlavně oproti Sharkovi už tiché a jezdili Praha – Vrané – Čerčany a Čerčany – Světlá nad Sázavou a Beroun – Křivoklát a na obě tratě na Semmering!
Na to je jich ale málo, budou v SČK jezdit na tratích 173 a 174.
Pokud i tady časem nepřestanou objednávat spoje, protože stoupne cena, zatímco parametry tratí se nezmění (ještě možná tak 173 mezi Prahou a Nučicemi, dále kdo ví).
Do Rakouska bude jezdit taky?
Oproti Sharkovi tiché? Asi trochu nechápu. Jel jste někdy Regionovou?
Regio Frost
Pšonek
RegioPšon
RegiokruciFix
To zní přímo kacířsky. 😀
Raději by měli řešit aby jezdila první série. To se v poslední době moc nedaří.
Kde nejezdí? Všechny valmezske jezdi..
To se nedaří dlouhodobě…
Pokud vím, tak problémy mají pouze Pardubice, jde jsou dva žraloci.
Okresní Liška. To je blbý, to se bude líbit. 😀
Proč to kryndapána zase musí být anglicky?
Přesně. Je to neoriginální a trapný.
Pochopím to u jednotek jezdící do zahraničí, ale pro české lokálky?
Je to již zážitá řada názvů.
City = městská, příměstské
Regio=regionální
Inter = dálková vnitrostátní
Už i mezi veřejností je poměrně vnímaná a je to velmi dobré i pro marketing, nemluvě o dětech.
a koho to zajima? me zajima standard sluzby, ktery muze byt v tomtez segmentu dramaticky odlisny – coz by se nemelo stavat…
Ještě přeložit do češtiny ono regionální, tedy nejblíže asi krajský, oblastní (dříve by šlo užít okresní), a marketing. 🙂
Jinak jsou dost vtipné i složeniny, kde se stalo zvykem číst jednu půlku česky a druhou anglicky.
Ano, budeme mít oblastní myš, krajského slona… A autora toho nápadu pak lidé nazvou obecním blbem.
Region hlavně znamená oblast, nikoliv venkov, jak se slovo region často v Česku nesprávně používá.
Význam slova je daný mimo jiné i tím, jak se to slovo reálně používá.
Region se v Česku používá jako výraz pro venkov? Odkdy?
Anglicky? Kéž by, je to anglicko německá složenina.
Regio má původ už v latině. Pravda, být to celé anglicky, měli bychom číst zhruba „rýdžou-šárk“.
„Rýdžyjo”, když už
Přesněji Rýdžjo šák.
Britsky možná…:)
To by byl „RegioFuchs“ 🙂
Protože svět se netočí kolem svíčkové, budvaru a Řípu.
Ale žádný strach, Martine, nikdy není pozdě začít se učit a vidět kus světa.
To chcete po lůze modlící se k bohu Kvokamůrovi moc. Oni tu musí především šířit nenávist, a tak nemají čas jet někam vedle. To by jim uniklo, že Budvar zdražil o 2 koruny a nestihli by jít včas na Letnou !
Tuhle jsem cestoval do Vídně, teda do Vienny – aby mi všichni rozuměli, a jeden tamní vlak se jmenoval Wiesel. Proč to ti zpozdilci nepojmenovali pěkně anglicky weasel? No protože němčina je ještě více puristická, než čeština. Je to zajímavý fenomén, některé jazyky mají s přejímáním cizích slov větší problémy, jiné to tolik neřeší. V češtině se chytil počítač, Polákům stačí komputer. Mně osobně jsou bližší česká pojmenování, a myslím, že to s ochotou učit se a vidět kus světa nemá nic společného.
Modernizované DOSTO soupravy už jsou Cityjet
Němčina je tak puristická, že se telefonu běžně říká neexistujícím slovem handy. 😉
Jmenuj se to Wiesel, protože ještě nikoho nenapadl Railjet.
Tady jsme ale v České republice a motoráky budou jezdit v České republice.
Zase nějaký flastenec a volič Svazu Primitivních Dementů že ?
Protože angličtina je v EU zavedený úřední jazyk narozdíl od odporné češtiny, soudruhu
Proč zrovna odporné a soudruhu? Může to být jen reakce na přehnanou snahu vše nazývat anglicky, jako kdysi zase byla snaha se přiblížit Rusku, třeba i pojmenováním stanic metra typicky složením názvu čtvrti a přípony -ská, kteréžto snahy se už zase někde celkem nesmyslně objevují, zatímco jinde přivlastňovací zájmena užít neumíme, byť by byla namístě (např. ‚Škola Radlice‘) – někde dokonce ani druhý pád (zastávka ‚Radnice Praha 12‘)… Chápu, že někdo to může brát jako výkřik „rádobyvlastence“, ale nemusí to tak být.
Koukám, že mezi Vámi a pitomiovci, min. co se nenávisti týče, žádný velký rozdíl není.
Čemu říkáte u mě nenávist a v čem jsem dle Vás podobný Svazákům Primitivních Dementů ??
Všemu a vším.
Já myslím, že pan Kryštof šíří více nenávisti, než SPD (která dle mě naopak nijak zvlášť nenávist nešíří)
SPD šíří nenávist vůči poctivě očkovaným na covid19, vůči válečným uprchlíkům, nadnárodním menšinám, zaměstnavatelům, podnikatelům atd atd
Čeština je také v EU zavedený úřední jazyk. Který jazyk pak je komu odporný, to je, pravda, různé.
Tak proč ji používáte??
Když budu psát in english , nebude mi lůza rozumět
Proč dobrovolně mluvíte jazykem, který je Vám odporný?
EU má 24 úředních jazyků včetně češtiny.
Jo, nejvtipnější na tom je to že mezi těmi 24 úředními jazyky angličtina není…
To je zcela nepravdivé tvrzení. Angličtina samozřejmě je mezi 24 úředními jazyky EU, viz https://en.wikipedia.org/wiki/Languages_of_the_European_Union či https://european-union.europa.eu/principles-countries-history/languages_cs
Angličtina je hlavní úřední a jednací jazyk EU 😉
Nemáte pravdu. Angličtina naopak NENÍ jedním z oficiálních úředních jazyků EU (díky Brexitu). Narozdíl od češtiny, která oficialním jazykem EU je. To že angličtina je de facto pořád jednacím jazykem je historický relikt který se státy jako Francie a Německo snaží změnit… takze abyste to brzy nepřejmenovával na RegioFuchs a RegioMaus nebo RegioRenard a RegioSouris… 😀
To není pravda. Brexit na statusu angličtiny nic nezměnil. Angličtina je úředním jazykem v Irsku a na Maltě, a tedy je i nadále úředním jazykem EU.
Je to přesně naopak, pandemie urychlila přijetí konsenzu, že v angličtině se Evropa domluví nejsnáze. Tak najednou anglicky mluví i europoslanci ze zemí, které tradičně používaly svůj jazyk.
Kde jste sebral takovýhle podivuhodný nápad? Proč by měl Brexit ovlivnit jazyk, který je dodnes úředním jazykem v několika členských zemích? Dnes už si člověk nevystačí jen se zeměpisem Sovětského svazu.
Okresní Liska. To je blbý, to se bude líbit. 😀
To patřilo jinam. Sorry. 😀
Není to spíš oblastní liška?
Aktuálně jich je objednáno závazně 66.
Přesně tak. A zanedlouho jich bude objednáno ještě více, díky těm novým smlouvám na Plzeňsku.
Máte pravdu, opravili jsme.