Liška, vlk nebo znovu žralok. České dráhy vybírají název pro nové motoráky z Polska

Motorová jednotka Pesa pro České dráhy. Foto: PesaMotorová jednotka Pesa pro České dráhy. Foto: Pesa

S výraznou převahou zatím vede RegioFox.

213 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Erža

Regiostara 🤣

Tomáš Morávek

RegioPolka

Mirek

… tak to už neumíme vyrobit ani vlak?

Josef

Dle zveřejněné fotky z výrobní haly mi to hrozně připomíná kosatku, tak že by k RegioShark přibyla RegioOrca?

EC104

Nové vlaky, a zase Olomoucký kraj bez nich. Tady snad nikdy nových vlaků nedosáhneme nebo co? Opět v provozu retro 460. Olomouc-Přerov-Hranice-Vsetín katastrofa.

Vlakvedoucí

Nebojte 2023 začnou chodit nové pantery pro olomoucký kraj. První budou nasazeny na trati do Uničova a následně i na rameni na Vsetín.

Petr S.

A co třeba kočka (RegioCat)? Tu už někde mají?

Vlakvedoucí

Jako že by chytal regiomouse😂

tarten

Nebo Buldok, podle toho předkusu.

korda

Nové motoráky s polska by se mohly jmenovat třeba pšonek

Rychloběžka

A už zase- hlasování je umožněno jen na Fb. Tohle už je opravdu trapné a diskriminující vůči těm, co tuhle sociální síť nemají a nechtějí ji.

Lech Malý

Mimochodem české slon pochází z tatarského aslan, což znamená lev. Naopak velbloud pochází z gótského ulbandus, jež souvisí s latinským elephantus, a to znamená… ale to je vlastně jedno. Zkrátka pro naše dávné předky to byla všecko velká exotická zvířátka, zoologické zahrady tehdy nebyly, no tak v tom měli trochu hokej, no.

Stepan

Tak aspoň toho brněnskýho draka měli vycpanýho přímo na očích, tam se splést nemohli.

Lech Malý

Jenže to je krokodýl, takže zase špatně:-)

tarten

Njn, na Komody bylo daleko 🙂

Happy

Škoda, ten předchozí design se mně líbil více.

Vapch

Mám to stejně. Žraloky jsou jedinečné. Nový Link už vypadá… tak nějak tuctově

Bert

Alespoň tenhle návrh nátěru s celomodrým čelem vypadá lépe než ten druhý, ale to se samozřejmě ještě může změnit.

Mathey

K tomu co tu hodně lidí píše a stěžuje si na “nečeské názvy” českých vlaků.. Mně osobně se názvy typu CityElefant, InterPanter atd. velmi líbí. S novými jednotkami přichází i nové názvy a tím dávají najevo tu změnu oproti “starym dobrým” hydrám a šukafonům. Zároveň to, alespoň pro mě, zvyšuje pomyslnou prestiž. Zní to prostě dobře. Také oceňuji, že se vybírají druhy zvířat na základě vzhledu jednotek: okna u RegioSpiderů, mohutnost u Elefantů a ostré rysy u Panterů. Zkrátka, od ČD za mně velmi dobrý marketingový tah.

Lech Malý

Chápu tento pohled, nicméně já jsem prostě v tomto ohledu trochu víc skeptický: tím, že něčemu dáte ‚světový‘ název, ještě není zaručeno, že to bude víc cool. Regiomouse bude zkrátka vždycky jenom osmsetdesítka (jakkoliv má v sobě cosi až dekadentně inspirujícího).

Mathey

Tomu také rozumím, ne každý šrot se pouhým názvem stane novinkou. Jen se mi ty názvy líbí

Stepan

Mně to trochu připomíná tu pohádku, jak se hloupý Honza učil latinsky, aby z něj byl pán.

Pavel Mares

Proč by se měli vlaky u českých Státních Drah jmenovat anglicky?

Mathey

Zní to hezky a nikomu to neubližuje🤷‍♂️ Takže proč ne

Lech Malý

Jo, jenom mám pocit, že autoři těch názvů jsou limitováni slovní zásobou někde na úrovni A2 v lepším případě, a to se pak nic moc originálního/vtipného vymyslet nedá. Kdyby se to jmenovalo třeba beruška nebo žihadlo, tak by to mělo aspoň nějaký nápad. No ale to zas narazí na to, jestli to potřebujeme mít anglicky, tak tomu nebude nikdo rozumět.

Franta Metel

Teď je všechno akorát regio, inter nebo city.

Jarda

co třeba „regiosnake“ 😀 když dlouhé vlaky připominají hada 😉 tak třeba by se ten nazev i využil.

tarten

Regiošneka nikdo neschválí.

Vapch

😀

Gajda

Je to pořád stejnej vlak, jen modernější verze. Slon je slon od prvního do posledního, tak todle by měl být prostě dál žralok a hotovo.

Jan Neruda

Pro mě není Slon, pro mě to vždy byl, je a bude Ešus

tarten

Jo, jenže pro cestující, hlavně mladou generaci je to slon. Nesmyslně dlouhé názvy jako CityElefant samozřejmě málokdo vysloví, v tom je marketing ČD úplně vedle.

Jackub

Navíc nechápu tu anglicko (city)-německou (elefant) spatlaninu…

Franta Metel

Já tomu třeba nikdy neřekl slon a neznám nikoho, kdo ano. Pro mne je to buď dvoupatrák nebo elefant.

Gargy

První a poslední série slona je někde jinde

X 1

Ano. Hlavně cenou. 🙂

zdydy

to budou nasazovat tam kde jezdí šukafony nebo hydry, aspon by byl pokrok

Josef Švejk

Třeba něco jako RegioPopelnice, nebo RegioHnus by se celkem hodilo

vtvt

Na fb ČD se objevil sympatický návrh: RegioPrima.

vtvt

Dotaz na redakci, v jakých krajích se objeví nové vlaky od PESA. Píšete:
Jihočeský
Středočeský
Pardubický
Vysočina
Královehradecký
Plzeňský
Zlínský

ČD na fb píše:
Jihočeský
Středočeský
Pardubický
Vysočina
Královehradecký
Plzeňský

Takže objeví se i ve Zlínském kraji, nebo ne?

Vlakvedoucí

Co vím z doslechu tak do zlínského by měly přijít původní regioshariky z plzeňského.

vtvt

A kolik Regiosharků z Plzně by mělo přejít? Otrokovice-Zlín-Vizovice by mělo být od 2024 do 2029 uzavřeno kvůli stavbě.
https://zdopravy.cz/posun-sprava-zeleznic-ziskala-uzemni-rozhodnuti-pro-modernizaci-trate-otrokovice-zlin-107506/

Ledaže by chtěli nahradit RegioNovy Kroměříž-Bystřice p. Hostýnem – ValMez

Jiří Kocurek

Kroměříž – VM je typické lokálkové rameno s jízdní dobou do 30 minut, k čemuž byla 810 konstruována.

Gargy

Co? Tam jezdí lidí že Sharky pomalu nestačí…to není žádná lokálka.evidentne stě tam nikdy nebyl

Pája

Mluvíme oba o stejné trati? Jezdily tam i R do Ostravy, Sp i os. Žraloci jsou tam dnes oblíbení, ale jen houšť ať je čím posílit.

Vapch

do 30 minut? Kdy jste tam naposledy jel?

Pája

Tomu že tato vláda zázračně najde peníze na tuto rekonstrukci už nikdo příčetný nevěří. Velmi rád bych se mýlil, ale nevěřím tomu ani já.

Vlak

Regiopšonk

Lech Malý

Tak vývoj jde tímto směrem, hrát si na globální názvy, i když zhusta poněkud zmršené, a anglickému rodilému mluvčímu třeba i úsměvně připadající. V jedné německé písni si autor naříká, proč Microsoft nemůže být Kleinweich. Aspoň, že neoficiální přezdívky se zachovaly české, uznejte sami: krysa, banán, brejlovec, zamračená…. no a co třeba takové chrochtadlo!

vtvt

MoraviaPanter není anglicky, ale česky

Michal82

česky je snad Moravský panter

vtvt

jde o převzetí historického názvu https://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotivy_Austria_a_Moravia

MHD

Přesto ani jeden z těchto názvů není česky.

Platamon

Moravia už má hezký český Ibalgin.

Jiří Kocurek

Moravia … je latinsky. A z latiny to pak převzaly i jiné národy, protože to bylo pro ně bylo nejjednodušší.

Stepan

Těmi názvy se nám České nedráhy snaží dokázat, že jsou opravdu, ale opravdu národním dopravcem?

blue

Posledních dvacet let jste byl v hibernaci nebo jste spal?

Gargy

Oni ho vypli

Stepan

Kdybych dvacet let spal, tak bych přece nevěděl, kolik akciovek se prohlašuje za „národní dopravce“. Jen asi nevědí, kterého národa.

Miky

Fox on the run and hide away! Oh yes, my jsme ty svetouvi emeričani z Nabržeži!

Zdenda

Stejně jako ty minulé paskvily. Polská mrdka

Pája

Po přečtení Vašeho příspěvku jsem si uvědomil, že neptat se našeho nejstaršího – mutujícího puberťáka má svůj důvod 😃

Honza

Sám jsi *****, Zdendo.
Kdyby to někdo v cz uměl vyrobit, tak si to děláme doma sami (asi jako do kapesníčku pod dekou – to jen taková asociace), ale protože to neumíme, tak to vyrábí Poláci.

Pavel Mares

Uměli jsme to vyrobit 120 let.
Než Pravda a Láska fabriku rozkradl,celou republiku rozprodal a umělá z ní německý protektorat

Gwann

Poslední opravdu hromadné vyráběny motorak…je sukafon.

842 a 843 jsou už jen záchvevy, a minimálně v případě 843 v okamziku vyroby koncepčně neskutečně zastaralé.

A tak to bohužel bylo s většinou výrobků našeho hospodářství.

Havel za to rozhodně nemohl, bolševici ovšem nepochybně.

A vy tímhle tesknenim buď predvadite zvláštní psychickou nemoc nebo pochopitelný štěstí po mladí.

Gwann

Stesk po mladi

tarten

Pane Rozkradl, nejde o neumění. České fabriky by to vyrábět klidně mohly, jenže motoráky jsou celkově neperspektivní. Elektrika letí mnohem víc.

Jouda

Mně třeba napadl RegioSnail

Tomáš679.2

Žralok tady již je. Z toho zbývajícího asi vlk. Má to takový vzteklý vlčí výraz. Takžei z mé strany nejlépe RegioWolf

Pražák

Mně to spíš připomíná Franka Burnse, tedy Regio Marten 😀

Jeřdno

To by se mi líbilo, to by přijel vlak a já bych řekl.. Ó, Franku.. akdyž by měl zpoždění, tak bych mu říkal kuní ksicht.

Gwann

Tak přezdívka kuni ksicht je dobrá!!!

Vapch

😀 (y)

Marek Janík

20th Century Fox

qěcy

https://www.iop.krakow.pl/Ssaki/gatunki

Já bych teda vybral něco z polských ssaků. Třeba ščura.

Pája

Jeden náš mladej navrhuje Lišáka, druhýho se zeptám odpoledne. A prý „jestli si budou umět dávat pusinky jako Žraloci a Panteři “ Přeložím: myslí, kolik může jet řízených z jednoho stanoviště a jestli to půjde svěsit i se Žralokem.

Pája

Tak prý je to Žralok 2, „protože tak přece vypadá, ne?“

Pája

Tak oba malí si to rozmysleli a preferují Žralok 2. Jak jste koupil, tak prodávám. Puberťáka se radši neptám 😉😃

PR Agentura

Galošanakamoša

Vtvt

RegioAuto. Je výhodnější jet pohodlným autem než v cíli řešit parkování.

Vtvt

Oprava: pohodlným vlakem

OndraG

co tak to pojmenovat „Bolek a Lolek“ nebo „Pampalini“? 🙂

Pražák

Kapitán Klos 😉

Tomáš679.2

No a co takhle Kot packowy ?:-)
(zakázaná reklama 2014)

Džaro

Telefon komurkowy amerykaski

Tomáš679.2

🙂

Tomáš679.2

:- )

Gwann

Lizak malinowy

Tomáš679.2

:- )

Kontra

Fazule jantarowe, lyzaki malinowe? Telefon komurkowy amerikaňski…

Tomáš679.2

:- )

Ladislav

Bolek i Lolek už jsou současní Sharci v děčínském depu.

Skeptik

4 z tanku a pes 😉

Dav

RegioBlatník…. tvar je přesný 🤷‍♂️

Franta Metel

Jakypak blatník? To není přece anglicky! Musíte říct RegionuMudguard!

Kryštof

Hlavně by to chtělo nějaké účinné pasti nebo účinný krysí jed na regionální myši a do poslední je vychytat a nechat pochcípat

Frantisek

Kdo pak ale bude kypřit půdu a živit dravé ptáky? Stroje na naftu a umělá krmiva?

tarten

O stroje na naftu právě jde, Mlho.

Martin

😀

PvvS

Ale co nejrychleji, než se zas namnoží 🙂

Někdo

810 namnoží?

PvvS

Reko na Regiomouse z popelnic 810..

oportunistická krysa

RegioIngot

Doktor Trychtýř

Co třeba RegioTchoř? 😉

Martin

Myslite becka?

Jenda

To by musel být InterTchoř

Gwann

To už je zabrane. Vozy Bdt

Vojtěch Suchan

RegioSpotřeba
To, že ČD nezohledňujou, že to žere pomalu o třetinu víc, než ekvivalentní LINT 41 se stejnýma motorama, protože to je pomalu o dvacet tun těžší, mi přijde v současnosti dost krátkozraký.

smasska

Co znamena „nezohlednňují“ u vozidla, které ještě nevyjelo, a jak se s tím vyrovná 15 let starý motorák?

Vojtěch Suchan

LINT 41 se pořád vyrábí, zrovna letos třeba pro Bayerische Regiobahn. A váží 68t, 844 86, tohle je snad ještě těžší. A spotřeba je snad poměrně podstatnej parametr při výběru vozidla, které objednám.

xyz

Nějak moc „snad“ na jeden komentář. Nebylo by lepší uvádět přesné údaje než doměnky?

Kryštof

nejlépe aby to žralo kýbl nafty že soudruhu tajemníku? Takové, jako jste Vy, si moderní společnost naštěstí nezvolí. Lidé v kraji chtějí cestovat, ne být přepravováni jako dobytek !

mlokXCM

Takže někdo se zamyslí na spotřebou, a vy ho nazvete „soudruhu tajemníku“ a ještě něco píšete o nějakém kýblu nafty?

Kryštof

ano, protože tihle ,,odborníci,, , co se ohánějí těmito argumenty jsou obvykle fanoušci jediného správného stroje, a to sovětského šukafonu, který cestující týrá téměř půl století

Vojtěch Suchan

Co se o sobě člověk nedozví. Takže já chci vyloženě ve všem lepší a pohodlnější vozidlo, než PESU, ale podle vás chci šukafon, protože jsem řekl, že PESA žere neúměrně ke kapacitě a jízdním vlastnostem.

Vít Jůza

Napište toho o sovětském šukafonu víc, já o sovětském šukafonu čtu poprvé.

Stepan

Tak v podstatě jsme sovětské zřízení měli i my. jenom jsme těm našim sovětům říkali „národní výbory“.

Tomáš679.2

Prý sovětský šukafon. No to se povedlo:-) . Ne vše na čem bývala nebo je hvězda musí být nutně sovětské.

Pavel Mares

Úpal?
Nebo vás sestřička v porodnici upustila na dlaždičky.?

Vojtěch Suchan

Počkejte seděl jste někdy v Lint 41 a v 844? 😀 Já jen, že jako dobytek koukající ven střilnama z bunkru si přijdu v té druhé. Navíc narozdíl od 844 taky líp akceleruje, má Mg brzdu, no a ještě k tomu míň žere, protože je mnohem lehčí.

zwi

Pesa link 2 muze mit take Mg brzdu, DB ji u svych pro rychlost 140kmh ma. Pro ČD na 120kmh Mg brzdu nemaji (alespoň ty současné). To že Pesa používá ocel místo hliníku ma samozřejmě svoje výhody i nevýhody. Nevýhoda např váha. Výhoda při nehodách.

Kubrt

Linty jsou taky ocelové.

Vojtěch Suchan

přesně tak, akorát nejsou debilně zkonstruované jako bunkr na kolečkách. To, že hmotnost vozidla taky dělá něco s infrastrukturou už asi ani zmiňovat nebudu.

Gargy

Ten Lint je jak skleník.pesa náhodou za mne dobrý stroj..

Jiří Kocurek

Tak 86 tun na 6 nárpav, 14 tun na nápravu.
Pokud je tohle příliš těžké, tak co potom nákladní vlak?

Frantisek

Také ale o to déle brzdí, ne? Nehodám by pak bylo lépe předcházet, než kvůli nim provozovat tanky tak neefektivní, že půlka lidí raději sedne do méně bezpečného autobusu či rovnou auta.

Bert

Pokud má Mg brzdu, tak déle nebrzdí. Větší hmotnost se jednoduše vyrovná větší brzdnou silou.

Frantisek

A chtějí také válčit o zbytečnou ropu, která se propálí navíc? Na kulturu cestování snad hmotnost sama o sobě nemá vliv, zato na jeho cenu dost podstatný.

Kryštof

Aha, takže chcete všude nasadit šukafon jen pro to, abyste nepropálil nějakou naftu navíc ale v důsledku odradil co nejvíce cestujících ?

blue

Existuje pro tebe taky jiná odpověď než „šukafon“? To jsi vážně tak zaostalý?

Kryštof

Vzhledem k tomu, že jsou jako plevel, tj. je jich jak naseto a byly (naštěstí už nejsou) prakticky všude, tak to většinu cestujících negativně poznamená.

blue

Zajímavé, zdá se, že jediný poznamenaný jsi ty sám. Takže to asi nebude konkrétním vozidlem, ale tvou nekonečnou blbostí.

Chleba Nakup

A poznamenalo to nejspíš i hromadu mašinfírů, kteří jsou potom, co z motoráčku vylezou, jako hrom do police.

lesov

Má to v hlavě vyšukaný, to je ten problém s tím slovem. Na nic jiného nedokáže myslet. A mimochodem, mám takovej pocit, že se tomu motoráčku začalo říkat orchestrion, podle toho flašinetu z Chalupářů a neposlušného tl. spínače. Šukafon mohl vymyslet leda nějakej přiblblej, vychlastanej chorvat. Sorry akože. 🤨

kix

trochu nemoc ne?

PvvS

Hm, a přihlásil se výrobce Lint41 do výběrka ? Bez toho se těžko vybírá.

Kernteriér

V tom případě se nabízí RegioShrew.

Apollo 17

Nelžete,rozdíl je 8 tun.Hliníkový Lint 78 tun,Pesa 86 tun.

Vojtěch Suchan

záleží co si do ní přejete dát.
z novějších dodávek LINT 41 pro Nordjyske Jernbaner váží 67t, pro Bentheimer Eisenbahn 76t. Ale i nejtěžší lint je tak pořád o deset tun lehčí, než pesa. 🙂

Apollo 17

V Chebu stojí často obě jednotky u jednoho nástupiště a hmotnost Linta je na bočnici 78 tun.Prospektové údaje nejsou relevantní.

Gargy

Schválně kolik to žere?

Tomáš679.2

No vida. Tak přece jen vlk. Ten seřere podstatně více než liška 😉

Stenli

A co třeba polská rakev. Za mě to je stejna katastrofa jako regionova. Z polska nikdy nic dobrého na železnici neprijelo.

Ferda Vomáčka

Omyl pane… Polský železniční průmysl je dnes mnohem dál, než ten náš, čemuž bychom se možná ještě před 10 lety smáli… Narozdíl od našeho dokáže prodávat i za hranice ve velkém počtu a tím tahat do země peníze…

Pražák

Toť otázka, pokud si odmyslíte polské pobočky zahraničních firem, Stadler např., tak jediné co ve větším počtu exportují a je to polské je právě Link, což je vozidlo řekněme přinejlepším průměrné. A že je ten „úspěch“ dostal do úpadku a musela je z veřejných peněz zachraňoval vláda je též součást příběhu. Tedy není důvod se jim posmívat, ale ani je jakkoliv adorovat.

Apollo 17

Škoda i CZ loko prodávají žel.vozidla do zahraničí.

Ferda Vomáčka

A že jich je… Hotová továrna na peníze…

Apollo17

Jednotek Elefanty,Pantery přes stovku do Lotyšska,Litvy,Slovenska, do Německa soupravy s lokomotivou.CZ Loko desítky do Itálie,Srbska,Polska,atd..

Jiří Kocurek

Jasně, raději Regionovu, která TSI nesplňovala nikdy.

Michal82

Regiovlak

Konečně střední Čechy??

Na názvu nezáleží. Důležité je aby byly hlavně oproti Sharkovi už tiché a jezdili Praha – Vrané – Čerčany a Čerčany – Světlá nad Sázavou a Beroun – Křivoklát a na obě tratě na Semmering!

smasska

Na to je jich ale málo, budou v SČK jezdit na tratích 173 a 174.

Frantisek

Pokud i tady časem nepřestanou objednávat spoje, protože stoupne cena, zatímco parametry tratí se nezmění (ještě možná tak 173 mezi Prahou a Nučicemi, dále kdo ví).

robert

Do Rakouska bude jezdit taky?

Vapch

Oproti Sharkovi tiché? Asi trochu nechápu. Jel jste někdy Regionovou?

boro

Regio Frost

El Capitano

Pšonek

Rychlé Eso

RegioPšon

Greta

RegiokruciFix

Jan Hojsák

To zní přímo kacířsky. 😀

Marty

Raději by měli řešit aby jezdila první série. To se v poslední době moc nedaří.

Gargy

Kde nejezdí? Všechny valmezske jezdi..

Anonym ze severu

To se nedaří dlouhodobě…

Petr

Pokud vím, tak problémy mají pouze Pardubice, jde jsou dva žraloci.

jerry

Okresní Liška. To je blbý, to se bude líbit. 😀

Martin Verner

Proč to kryndapána zase musí být anglicky?

Pedro

Přesně. Je to neoriginální a trapný.
Pochopím to u jednotek jezdící do zahraničí, ale pro české lokálky?

Kokodák8

Je to již zážitá řada názvů.

City = městská, příměstské
Regio=regionální
Inter = dálková vnitrostátní

Už i mezi veřejností je poměrně vnímaná a je to velmi dobré i pro marketing, nemluvě o dětech.

Georg

a koho to zajima? me zajima standard sluzby, ktery muze byt v tomtez segmentu dramaticky odlisny – coz by se nemelo stavat…

Frantisek

Ještě přeložit do češtiny ono regionální, tedy nejblíže asi krajský, oblastní (dříve by šlo užít okresní), a marketing. 🙂

Jinak jsou dost vtipné i složeniny, kde se stalo zvykem číst jednu půlku česky a druhou anglicky.

Kernteriér

Ano, budeme mít oblastní myš, krajského slona… A autora toho nápadu pak lidé nazvou obecním blbem.

qěcy

Region hlavně znamená oblast, nikoliv venkov, jak se slovo region často v Česku nesprávně používá.

Stepan

Význam slova je daný mimo jiné i tím, jak se to slovo reálně používá.

Ondřej

Region se v Česku používá jako výraz pro venkov? Odkdy?

Poudy

Anglicky? Kéž by, je to anglicko německá složenina.

Frantisek

Regio má původ už v latině. Pravda, být to celé anglicky, měli bychom číst zhruba „rýdžou-šárk“.

Ondřej

„Rýdžyjo”, když už

tarten

Přesněji Rýdžjo šák.

Ondřej

Britsky možná…:)

blume

To by byl „RegioFuchs“ 🙂

Juraj

Protože svět se netočí kolem svíčkové, budvaru a Řípu.
Ale žádný strach, Martine, nikdy není pozdě začít se učit a vidět kus světa.

Kryštof

To chcete po lůze modlící se k bohu Kvokamůrovi moc. Oni tu musí především šířit nenávist, a tak nemají čas jet někam vedle. To by jim uniklo, že Budvar zdražil o 2 koruny a nestihli by jít včas na Letnou !

Lech Malý

Tuhle jsem cestoval do Vídně, teda do Vienny – aby mi všichni rozuměli, a jeden tamní vlak se jmenoval Wiesel. Proč to ti zpozdilci nepojmenovali pěkně anglicky weasel? No protože němčina je ještě více puristická, než čeština. Je to zajímavý fenomén, některé jazyky mají s přejímáním cizích slov větší problémy, jiné to tolik neřeší. V češtině se chytil počítač, Polákům stačí komputer. Mně osobně jsou bližší česká pojmenování, a myslím, že to s ochotou učit se a vidět kus světa nemá nic společného.

Doktor Trychtýř

Modernizované DOSTO soupravy už jsou Cityjet

tarten

Němčina je tak puristická, že se telefonu běžně říká neexistujícím slovem handy. 😉

tarten

Jmenuj se to Wiesel, protože ještě nikoho nenapadl Railjet.

Josef Švejk

Tady jsme ale v České republice a motoráky budou jezdit v České republice.

Kryštof

Zase nějaký flastenec a volič Svazu Primitivních Dementů že ?

Kryštof

Protože angličtina je v EU zavedený úřední jazyk narozdíl od odporné češtiny, soudruhu

Frantisek

Proč zrovna odporné a soudruhu? Může to být jen reakce na přehnanou snahu vše nazývat anglicky, jako kdysi zase byla snaha se přiblížit Rusku, třeba i pojmenováním stanic metra typicky složením názvu čtvrti a přípony -ská, kteréžto snahy se už zase někde celkem nesmyslně objevují, zatímco jinde přivlastňovací zájmena užít neumíme, byť by byla namístě (např. ‚Škola Radlice‘) – někde dokonce ani druhý pád (zastávka ‚Radnice Praha 12‘)… Chápu, že někdo to může brát jako výkřik „rádobyvlastence“, ale nemusí to tak být.

Pražák

Koukám, že mezi Vámi a pitomiovci, min. co se nenávisti týče, žádný velký rozdíl není.

Kryštof

Čemu říkáte u mě nenávist a v čem jsem dle Vás podobný Svazákům Primitivních Dementů ??

blue

Všemu a vším.

Miloš

Já myslím, že pan Kryštof šíří více nenávisti, než SPD (která dle mě naopak nijak zvlášť nenávist nešíří)

Kryštof

SPD šíří nenávist vůči poctivě očkovaným na covid19, vůči válečným uprchlíkům, nadnárodním menšinám, zaměstnavatelům, podnikatelům atd atd

Vít Jůza

Čeština je také v EU zavedený úřední jazyk. Který jazyk pak je komu odporný, to je, pravda, různé.

XP3

Tak proč ji používáte??

Kryštof

Když budu psát in english , nebude mi lůza rozumět

Ondřej

Proč dobrovolně mluvíte jazykem, který je Vám odporný?

Lukáš F.

EU má 24 úředních jazyků včetně češtiny.

JirkaJJ

Jo, nejvtipnější na tom je to že mezi těmi 24 úředními jazyky angličtina není…

WHN

To je zcela nepravdivé tvrzení. Angličtina samozřejmě je mezi 24 úředními jazyky EU, viz https://en.wikipedia.org/wiki/Languages_of_the_European_Union či https://european-union.europa.eu/principles-countries-history/languages_cs

Ondřej

Angličtina je hlavní úřední a jednací jazyk EU 😉

JirkaJJ

Nemáte pravdu. Angličtina naopak NENÍ jedním z oficiálních úředních jazyků EU (díky Brexitu). Narozdíl od češtiny, která oficialním jazykem EU je. To že angličtina je de facto pořád jednacím jazykem je historický relikt který se státy jako Francie a Německo snaží změnit… takze abyste to brzy nepřejmenovával na RegioFuchs a RegioMaus nebo RegioRenard a RegioSouris… 😀

WHN

To není pravda. Brexit na statusu angličtiny nic nezměnil. Angličtina je úředním jazykem v Irsku a na Maltě, a tedy je i nadále úředním jazykem EU.

Ondřej

Je to přesně naopak, pandemie urychlila přijetí konsenzu, že v angličtině se Evropa domluví nejsnáze. Tak najednou anglicky mluví i europoslanci ze zemí, které tradičně používaly svůj jazyk.

tarten

Kde jste sebral takovýhle podivuhodný nápad? Proč by měl Brexit ovlivnit jazyk, který je dodnes úředním jazykem v několika členských zemích? Dnes už si člověk nevystačí jen se zeměpisem Sovětského svazu.

jerry

Okresní Liska. To je blbý, to se bude líbit. 😀

jerry

To patřilo jinam. Sorry. 😀

Stepan

Není to spíš oblastní liška?

Tomariero

Aktuálně jich je objednáno závazně 66.

Petr

Přesně tak. A zanedlouho jich bude objednáno ještě více, díky těm novým smlouvám na Plzeňsku.