Linka, kde vyhořel minibus, patří mezi nejproblémovější v Praze. Ropid tam pokutuje pravidelně
Požár minibusu dopravce About me. Foto: Jan Böhm
„Přítelkyni jsem těmi autobusy zakázal jezdit,“ popisuje své zkušenosti s linkou 153 čtenář Zdopravy.cz.
Ve hře Cities in motion: nastavení servisu finance – nízké, plat řidičů – nízký, stáří vozidla – vysoké = náhidné požáry vozidel na lince.
Fun fact: Linka 153 byla sice řádně vysoutěžena, ale kvůli malému zájmu dopravců o tento svazek (obsahující mj. linku 194) se About Me podařilo vyhrát s DOST vysokou cenou za kilometr. Takže to není o tom, že by jim na údržbu nezbývaly peníze, jen je asi používají na něco jiného 🙁
Tak to je super, že o tom Ropid ví, obzvlášť když tuto linku využívají především matky s malýma dětma, když jezdí do školky Na Pláni 👍🏻…takže gratulky a posíláme klíčenku 🙈😡
Nechápu, že tyto problémové firmy vůbec na linky ROPIDu pustí! Nebo je to česká klasika „ruka ruku myje“!? Bezpečnost nikoho nezajímá, hlavně že se vydělává! Autobus starý 12 až 13 let? Dříve se udávala maximální životnost autobusu v každodenním provozu nanejvýš 7 let. Když to vše provozoval jeden DP, problémy nebyly. Ty nastaly až s nástupem nových dopravců. Také je na pováženou, kolík procent řidičů autobusů tvoří Češi! Těch asi většina jezdí v Německu? Svět je postavený na hlavu. V železniční dopravě je to podobné. To, co leckde předvádí Arriva, je tristní. „Vysokopodlažní“ ojeté motorové vozy ex DB na městské… Číst vice »
Bydlim v miste, kudy linka 153 jezdi a po pravde ji nevyuzivam. Nicmene temer vzdy, kdyz autobus jako ridic osobniho vozu potkam, ridici/ridicky autobusu nikdy(!!!) nedavaji prednost zprava, a to je konkretne na Malvazinkach docela problem, na trase linky 153 jsou prednosti zprava skoro vsude!
A proto po Praze jedině autem
Další problémová taktéž částečně v režii společnosti About me je linka 166. Taktéž v nedávné době shořel jeden z autobusů
Osobní zkušenost, touto linkou jezdím denně: ANI JEDNOU nepřijelo řádné vozidlo, VŽDY bylo porouchané. Často linku nevidíte v mapě PID (anebo ji vidíte, jako by jela opačným směrem než ve skutečnosti), protože předpokládám, že má rozbitý i vysílač signálu do systému PID. Jako z povídky Šimka a Grossmanna: „Bydleli jsme ve vyřazené tramvaji až do roku 1950, kdy vůz musel znovu na trať“. Zlepšení za téměř pět let provozu? Nula, naopak, požár je jen logickým vyústěním totální ignorance provozovatele. Firma ABOUT ME tak nutně budí podezření, že zakázku získala podvodem.
A píšete denně stížnosti? Nepišete? Chyba! V dnešní skvělé době to jinak nejde, na nějakou samozřejmou serióznost a profesní hrdost zapomeňte! Dnes jsou na prvním místě PRACHY, lidi a jejich zájmy takřka nikoho nezajímají! V žádném odvětví!
Uvařená převodovka, ukončení jízdy v půlce silnice, otevřené nebo nedovirejici se dveře (občas přilepené lepící páskou nebo provázkem), chybějící sedačky, prohybajíci se schody… Jezdím na 153 několikrát týdně a téměř každou jízdu je něco rozbité. Funkční označovač nebo terminál na jízdenky si snad nepamatuji. Odpružení a rány z podvozku jsou každodenní záležitostí, hlavně u Rošera 1902. Jediné, co tuto linku zachraňuje, jsou skvělí řidiči, kteří mají trpělivost pracovat v takovémto prostředí.
Sepsal jsem o tom malé vlákno na X, https://x.com/TomVeverka5/status/1829576832708202917?s=19
Znám, je to vždycky jízda smrti. Jsou to ty nejhorší kraksny. Jednou jsem tím musel jet s kočárkem. Nešly otevřít zadní dveře. Řidič je silou otevřel, jenže pak nešli zavřít (dovřít). Tak jel prostě s otevřenýma dveřma. A s kočárkem se do toho minibusu vejdete jenom vzadu na plošinu u zadních dveří. Bohužel jsem nezareagoval hned a jednu zastávku jsme si takhle projeli, než jsem vystoupil a šel pěšky.
„Dodal, že shodou okolností obě vozidla na lince 153 zkontrolovali pár hodin před požárem a vyčíslili sankci v celkové výši téměř 20 000 Kč za tuto konkrétní kontrolu. „Žádná ze závad ale nebyla takového charakteru, aby bylo nutné vozidlo odstavit z provozu,“ uzavřel Drápal.“ Tohle by chtělo uvést na pravou míru – kontroly, které provádí ropid, rozhodně nejsou zaměřeny na „technický stav vozidla“, na to jednak nikdo z ropidu nemá oprávnění a hlavně ani kvalifikaci. O autobusech jakožto o vozidlech nemá naprosto nikdo z ropidu sebemenší ponětí, netuší, z čeho se vozidlo z technického ohledu skládá, jak je poháněno, jaké… Číst vice »
Tak to se ani nikdo nesnaží tvrdit, že by prověřovali technický stav vozidla. Nicméně kopec nálezů i zhlediska ROPIDího, tedy víceméně stav interiéru a vybavení, naznačuje, že to vozidlo bylo poněkud v rozkladu.
Sorry, to, že kontrola zjistí, že vám ve vozidle chybí aktuální matice cen jízdného pid, protože je tam vylepena stará verze z dubna 2022, neznamená to, že zjistila, že za půl hodiny vozidlo lehne popelem.
Tak nevím jak se vám pozdálo, že bych něco takového tvrdil.
Kolegové kontrolují to, co mohou. Skutečně nedokážeme kontrolovat stočené kilometry, motory, stavy odpružení či převodovek, nebo pneumatik. V tom máme pravomoc úplně stejnou jako kterýkoli cestující. Tedy zavolat Policii ČR, která může vozidlo takto prověřit, případně odstavit. Pokud jde o technický stav, tak se dávají sankce za věci, které mohou ohrozit cestující v interiéru, poškozené sedačky, zádržné tyče, nebo třeba poruchy na otevírání dveří. Ale jestli je nějaký problém v motoru, to prostě nepoznáme. Jinak u About Me třeba loni sankce převýšily několik milionů Kč, letos je to cca o polovinu nižší v průměru za prvních 7 měsíců, ale opravdu… Číst vice »
Neznám tuto linku, ale je to skutečně minibus? Po Praze jezdí na těchto linkách, kam se nedostane autobus, obvykle midibusy, například linka 128.
Máte u článku hromadu obrázků. Co na nich vidíte?
Podle ropidích definic jo.
Nevíte někdo, jak je to s linkou 166? Tam už taky několikrát autobus shořel a uvnitř nich odkaz na About Me byl, i když za sklem je držitelem licence ČSAD. Ale zajímavé bylo, když jsem si před nějakým rokem stěžoval na ČSAD, odkazovali mě na About Me.
Linku 166 oficiálně provozuje dopravce ČSAD Střední Čechy který uspěl v nabídkovém řízení na tuto linku, ALE zcela okamžitě některé pořadí předal About Me která mu dělá subdovávku…Ropidu je to zjevně jedno, je vše v pořádku. Je to vždy loterie. Buď přijede hezká klimatizovaná Sorka od ČSAD nebo hnusná špinavá zablešená Sorka od About me….
Díky za informaci. Tím pádem shořelý autobus na Ládví byl About me (žlutý, charakteristický, několikrát jsem s ním jel, prorezly a o regulérní technické prohlídce jsem měl velké pochybnosti), ale ve statistikách se to neprojeví, protože se to přičítá ČSAD… dobrý způsob to schovat…ale ano, jezdí i autobusy, nové, klimatizované, které dokonce ukazují po stisku tlačítka STOP na displeji červeně „Zastavíme“. Linka plná překvapení.
Skutečnost, že pan Bohin zakázal své přítelkyni jezdit linkou č. 153 je zcela irelevantní a na této skutečnosti postavit článek je obyčejný bulvár. Dopravce má smlouvu s ROPID a ne s panem Bohinem. Sankce dává ROPID a ne pan Bohin. Hodnocení zda-li má pan Bohin oprávnění omezovat pohyb a pobyt jeho přítelkyně ponechávám na ní.
Článek je postaven na stanovisku Ropidu a udělených pokutách.
Pokuty zřejmě k nápravě stavu nevedou. Kdo těmi linkami jezdí denně, ví, že to je kvalita na úrovni rozvojových zemí.
ROPID je řízen špatně. Už mnoho let. A alibisticky tvrdí, že za všechno můžou krajští politici. No můžou, ale jen přeneseně. ROPID nakecá politikům jakoukoliv hovadinu tak, že to politici ROPIDu uvěří.
To je těžký. Samozřejmě můžete zkusit předat ty linky lepšímu dopravci (pokud tento sežene lidi) – ale bude to o pytel dražší. Naopak ze strany ODS je silný tlak na předávání dalších linek soukromníkům, „aby se ušetřilo“.
Aby se napakovali kámoši. 😉
Ono když bude mít kvůli špatnému technickému stavu autobus nehodu a někdo doživotní následky na zdraví, tak vždy půjde o nějakého pana Nováka, Bohina nebo někoho takového. Ropid zdraví nemá, je to jen organizace. A proto je dobré připomínat, že lidi nejsou jen statistika v kolonce, ale reálné bytosti, s tvářemi, jménem a svými běžnými starostmi. Ale chápu, že se tak spousta lidí může tvářit, dokud se jich nebo jejich blízkých osobně nedotkne.
Zas to nedramatizujme. Onehdy začalo auto hořet pod rukama mně. Lidské i technické nehody se stávají, s tím ani ta nejpoctivejsi práce nic nenadělá.
Dobrý den, a co to spis pojmenovat jinak? 1. Ty autobusy jsou v havarijnim stavu. V zime jsem s nimi sam prestal jezdit, kdyz tam jezdili s uplne rozbitym podvozkem. Kvuli sobe. Se sousedem se dvakrat mezi zastavkami zastavil a musel pokracovat pesky. U toho horiciho jsem byl mezi prvnimy. 2. Za ten stav jsou nejakym dilem spolecne zodpovedni architektura vyberovych rizeni, ROPID a soukromy dopravce About me s.r.o. Myslim, ze je dulezite o tom ve verejnem prostoru nahlas a explicitne mluvit, aby se zvysila sance, ze se toho chytnou politici a zmeni soucasne nastaveni vyberek, ktere preferuji nejlevnejsi nabidku… Číst vice »
Všechny linky v Praze by měly obsluhovat DPP a ne jiní dopravci.
Proč?
Konkurence vždy prospěje, byť by bylo fajn, kdyby byla méně… Hořlavá
Tady taky konkurence přispívá k lepší kvalitě a lepšímu technickému stavu busů ?
Nijak….pan Lér jen hodil kamen do vody. Rozdíl mezi vozidly které provozuje DPP a soukromníci je naprosto propastný a lituju cestujícíc, kteří nemají na výběr a musí jezdit soukromníkem
Taky jsem chvilku myslela ze ted sor nb12 do pocernic je nejaka popelnice od soukromnika. Akorat, ze po pohledu na loga na tom „autobusu“ se ukazalo, ze vubec.
Bohužel si „konkurují“ pouze cenou, často dumpingovou…
Podle této ceny politici či jejich dosazenci vybírají provozovatele linky.
Jenže to není žádná konkurence.
Konkurence by byla, kdyby zároveň přijeli 3 autobusy různých dopravců a cestující si podle jeho kvality a řidiče vybrali, kterým pojedou a podle toho to ROPID proplatil.
A pak by se na tom základě třeba vybral stálý provozovatel.
Když je ROPID monopol a ten si jen vybírá nejlevnější subdodavatele, tak to žádná skutečná „konkurence“ není.
A ta konkurence, jak ji uvádíte vy, je zase zakázaná paragrafy v jízdním řádu.
Za a) jizdni rad nema paragrafy. Za b) Odkdy nejaky predpis zakazuje provoz autobusu na stejne trase vice dopravci? (U vlaku a letadel to evidentne nevadi, tak proc by to najednou melo vadit u autobusu)
Od té doby, co je veřejná doprava regulovaná?
A) předpokládám že myslel poznámku „§ ve stanicích bc je zakázán nástup do stanic cd“
Pro to třeba Žluťák ve špičkách nevozí lidi z Chebu do Karlových Varů (kdo chce, musí krajským vymetákem).
B) Jo to samozřejmě lze, dokonce i v PIDu jsou „linky“ kde druhej dopravce není subdodávka, ale jiná licence na stejnou trasu, cestujícím uváděná stejná trojciferná zkratka čísla linky.
ROPID je mafiánská skupina a chodí si pro výpalný. Nezaplatíš tak schoříš.Dopravce to v nákladech..
Choříš? Když přijedou chasiči tak ne.
Nebuť chnidopih.
Jednou jsem jel (na meziměstské lince) s praštěným řidičem který jel opravdu rychle (doslova to mydlil jako kráva) a během jízdy se s někým nahlas bavil něco hlasitě vykřikoval divoce gestikulovala a rozhazoval rukama až nad hlavu. Bylo to vidět až ze zadní části autobusu. A přitom šlapal na plyn skoro až na podlahu. Bus jel opravdu rychle (naštěstí rovný úsek). To bylo jednou jedinkrát kdy jsem se opravdu bál že se vysekáme. Jinak v pohodě.
Ale to už je dlouho,cca 10 – 15 let a nebylo to v Praze
Zážitky z jižní Itálie nebo z Pákistánu jsou pod tímto článkem irelevantní
Ale no tak. Co byste chtěli od strojů které jezdí cca 20 hodin denně? Jezdil těmito minibusy (Malostranské náměstí) jelo to v pohodě a ničeho jsem se nebál. To, že nějaký autobus občas vyhoří, se prostě občas stává as to i u jiných dopravců než je About Me.
Tak mají těch autohnusů koupit víc a ne dávat nejnižší cenu.
Nechápu, jakto, že se s tím ROPID nezvládne trvale vypořádat.
Třeba nemá potřebu 🙃
Nemá potřebu a hlavně ROPID nemá za nic odpovědnost. Tu mají politici.
Mě na tom článku nejvíc překvapuje, že mezi čtenáři Zdopravy.cz jsou lidé, kteří mohou něco zakazovat svým přítelkynim.
Jo, to mě taky zaujalo. Ale ještě je možnost, že jí platí taxíka. No, asi ne.
Zdravím, přítelkyně vám děkuje za tip. 😁
Používá se to „lidově“, i když se ve skutečnosti o opravdový zákaz nejedná, například „Doktor mi zakázal“. Trochu nadhledu, prosím 🙂
… chapani psaneho textu.
Prekvapuje me, ze mezi ctenari zdopravy je nekdo, kdo s nim ma tak zasadni problem.
Zdravím, vy byste tu svou nechal jet v aute/autobuse, jehož náhodná součástka je rozbitá? 🤔
Já tu svou nechávám lozit po skalách. Neříkám že jsem z počátku neměl strach, ale baví ji to a jištění používá. Na menší kopce jdu i s ní. A trochu ji i podporuju aby vedla děti ke sportu.
Tak někteří čtenáři třeba mohli být překvapeni i tím, že mezi čtenáři zdopravy.cz jsou i tací, co mají nějaké přítelkyně. 🙂
Prosím autora článku o reportáž na této lince, ne články jeden pán povídal, ať ta žurnalistika stojí za něco, děkuji čtenář.
Já linkou 153 občas jedu, je to opravdu zážitek…
Autobusy téměř nezvládají vyjet kopec na Malvazinky, většina z nich je v různém stádiu rozkladu, atd.
Úplně se divím informaci, že ROPID dává této firmě pokuty. Spíše jsem si myslel, že má About MEe od ROPIDu nějakou podobnou ochranu?
Také zde mám stále častěji pocit, že članky se od odborného přesouvají k bulvarnímu obsahu. Něco napsat o About me, jako posledním kšeftu před odchodem z magistrátu pro kolibříka, jak se lze stát přes noc dopravcem v PID, to ne.
Doporučoval bych si nastudovat, jak a kdy se ke stávající smlouvě na výkony na tyto lince About Me dostalo. Kolibřík s tím nemá nic společného.
Kolibrik = Ex primátor Bém a poslední věta má jinou zákulisní validitu i když pro veřejnost je “správná”
A máte předplaceno, že si tahle diktujete?
Jak tyto autobusy prolezou STK ? A proč nikdo nepožádá dopravaky, aby bus zkontrolovali za jízdy?
Naše děti jezdí 117 do školy a to je taky děs a běs. Samý kraksny, několik BMC. Jižní řád se nedodržuje několik let.
Upadlý nárazník za jízdy, jiný bus tlumiče v řiti, dalšímu odešla spojka, takže jsem uprostřed křižovatky zajistil evakuaci. A spousty dalších poruch, rachot, nefungující dveře, nefunkční tlačítka na znamení, infopanely, hlášení,…
A reklama na bordel na části florily.
Doufám, že dopravce About Me definitivně skončí! O linky 117 a 203 by se mohl postarat dopravce ARANEA, linku 194 by mohl jezdit znovu DP Praha přičemž by do trasy Nemocnice pod Petřínem – Malostranské náměstí mohl prodloužit linku 148. Na lince 164 by se mohl objevit Stenbus. Kompletní převzetí veškerého provozu od About Me by měl přetrvávat do 1. května 2025. Určitě About Me neprodloužit smlouvu na další období.
Jak si představujete prodloužení 148-ky, co končí na Karláku?
Teleport!
Ještě v den požáru jsem přímo tímhle vozem jel a na vůz z roku 2015 to bylo fakt v příšerném stavu. V našem městě jezdí i jeden vůz z roku 2000 a ten je na tom daleko líp, než jak byl tenhle.
Neodolám poprvé se účastnit zdejší diskuze. Linka 153 byla jediná linka v Praze, ve které jsem se kdy opravdu bál. Když jsem si před několika lety na zastávce Malvazinky četl informaci, že bude zavedena linka 153 až na zastávku U Zvonu, tak jsem měl radost. Moje cesta do práce by byla ušetřena o úsek Na Knížecí/Anděl. Moje radost z linky o něco klesla, když jsem poprvé ráno viděl přistavený vůz od fy About Me, ale řekl jsem si, hlavně že to jede (cesta z Malvazinek ke Zvonu je z kopce, tak jistota dojetí ± byla). Cesta zpět odpoledne, ale stála… Číst vice »
Tak ono na lince 105 to taky není slavný – ty jejich midibusy. Do kopce to jede jak „klepadlo“, že jste celej z toho vyklepanej na Filmových ateliérech… Chápu, že v těch úzkých ulicích něco jezdit musí. Ale, tohle? Za chvíli z toho začnou vydávat podivný zvuky, že se i školáci budou bát jezdit touto linkou…
Na 105 jezdi DPP a pokud se nepletu, tak tam z vetsiny jezdi standardni SORy a Solarisy, ne??
Minimálně při zavedení linky tam standardní bus jezdil, takže úzkými ulicemi to nebude.
Midi +, takže Solaris.
Dneska tam je kombinace Urbino 8.9 LE a nových SOR ICN 9.5. To už jsou oboje důstojná vozidla, jen ten kopec je pro nafťáky dost nešťastný.
Dokud bude vždy na prvním místě soutěží cena, nikdy zde nebudou jezdit nové vozy, ale vždy jenom ojeté vraky.
Cena klidně může být jediným hodnotícím kritériem, ale musí být podepřena kvalifikačními kritérii dodavatele a kvalitativními kritérii na vozidla a úroveň služby. Nové smlouvy v rámci PID jsou drsnější, než dosavadní.
A co má být na prvním místě jiného než cena? Jak to máte promyšlené?
Hezké, že ROPID pokutuje, ale záleží na poměru pokuty k proplacené částce. Pokud je to měsíčně 20 tisíc z milionu, tak to dopravce trápit nebude. Pokud ze 100 tisíc, tak to je jiná.
Asi před měsícem 194. Přesně ten pocit, že na podvozku něco chybí, každý hrb kovová rána, v zastávce se mu neotevřely dveře, přístrojová deska svítila barevnýma světýlkama jako o Vánocích. Chápu, že na tý trase to dostane fakt zabrat, ale ten bus fakt vypadal, že se na příštím hrbu rozpadne.
To ale neni vada, to je prostě vlastnost dnešních busů, protože kvůli nízkopodlažnosti to nemá žádný tlumení. Chci zpátky starý karosy.
Na 194 se normální bus nevytočí, ale hlavně celá pointa té linky je zajistit bezbariérové cestování těm, kdo potřebují do Nemocnice pod Petřínem, resp. popojet po centru.
Prasklá pružina, zničené dorazy a tlumiče. Normálka. Plus rozmlácené ulice.
About Me, s.r.o. je dlouhodobě za mě nejstrašnější dopravce v celém Česku. Řidiči, s kterými je o strach jezdit, autobusy neuvěřitelné šroty, občas nepřijede, občas shoří. Opravdu ne, je to naprostá šílenost.
Niekto tu pochoden po Hotlineri musi niest dalej…
Tak na horkou linku nemá snad ani ten aboutme.
Hotliner si moc busů nezapálil. Už i DPP uměl hořící citybusy.
Šrotliner aspoň právnicky rozjezdil konkurenci (Praha- Liberec) krátce po něm (i když prakticky současně) přišel Žluťák 🙂
A uměl dělat věci, do kterých se DPP nechtělo (nonstop náhradka za tramvaje v době, kdy systémy ani směnaři dpp neuměly převlečení noční -> denní linka).
Ti ridici tam taky stoji za to…
Určitě přijímají můžete jít jezdit místo nich jestli jste lepší a stačí vám jejich finanční ohodnocení
„Jak kdyby v depu vyndali pérování a prodali ho,”
Tak to zase vystihuje uplne vsetky Rosera, Dekstry a Stratosy, co kedy boli vyrobene…
obecně všechny moderní názkopodlažní busy, proto už s busama radši nejezdim pokud je jiná možnost, radši dojdu pěšky na vzdálenější tramvaj