Linka, kde vyhořel minibus, patří mezi nejproblémovější v Praze. Ropid tam pokutuje pravidelně

Požár minibusu dopravce About me. Foto: Jan BöhmPožár minibusu dopravce About me. Foto: Jan Böhm

„Přítelkyni jsem těmi autobusy zakázal jezdit,“ popisuje své zkušenosti s linkou 153 čtenář Zdopravy.cz.

Ve středu shořel během provozu na lince 153 v Praze minibus společnosti About me. Požár poškodil další auta v okolí, nikdo však nebyl zraněn. Podle údajů v systému kontrol STK měl vůz stočený tachometr o téměř 100 000 kilometrů, podle jednatele dopravce k tomu mohlo dojít kvůli výměně tachografu.

Organizátor pražské dopravy Ropid linky dopravce About me v rámci Pražské integrované dopravy sleduje se zvýšenou pozorností. „Na linkách tohoto dopravce provádíme na základě předchozích kontrol a vysokého počtu závad zvýšenou kontrolní činnost,“ uvedl mluvčí Ropidu Filip Drápal pro Zdopravy.cz.

Vyhořelému midibusu za rok na tachografu ubylo 100 000 km. Stejný typ hořel dopravci už dříve

Konkrétně linky 153 a 194 patří podle něj mezi nejproblémovější v Praze. „Jen u linky 153 byly dopravci za období leden–červenec letošního roku uděleny sankce převyšující 47 000 Kč,“ popsal Drápal.

Kontroly se týkají technického stavu, ale i tzv. rizikových situací. „Jde o jevy nebo závady ohrožující bezpečnost cestujících, jako je např. jízda s otevřenými dveřmi či neupevněné sedačky či přídržné tyče,“ vysvětlil Drápal.

Dodal, že shodou okolností obě vozidla na lince 153 zkontrolovali pár hodin před požárem a vyčíslili sankci v celkové výši téměř 20 000 Kč za tuto konkrétní kontrolu. „Žádná ze závad ale nebyla takového charakteru, aby bylo nutné vozidlo odstavit z provozu,“ uzavřel Drápal.

Podivné rány z podvozku

Na linku propojující Radlice se Smíchovem si však stěžují i cestující. „Přítelkyni jsem těmi autobusy zakázal jezdit,“ říká čtenář Zdopravy.cz Michael Bohin.

Půl roku nazpět když jsem s tím jel dolů z Dívčích hradů na Radlickou, tak se v tom autobusu ozývaly v podvozku takové kovové rány, jako kdybyste kovovou trubkou mlátil o kov. Jak kdyby v depu vyndali pérování a prodali ho,” popsal svou zkušenost Bohin.

O zvucích informoval řidiče a kvůli vlastnímu bezpečí přestal linkou raději jezdit. „Se sousedem se zase ten autobus dvakrát zastavil a musel pokračovat pěšky,“ popsal další problém.

Dopravce nyní po požáru nasazuje na linku 153 minibusy ROŠERO – P First FCLLI, které původně jezdily pro dopravce ČSAD Autobusy České Budějovice. Vozy jsou 12–13 let staré.

Požár minibusu dopravce About me. Foto: Jan BöhmPožár minibusu dopravce About me. Foto: Jan BöhmPožár minibusu dopravce About me. Foto: Jan BöhmPožár minibusu dopravce About me. Foto: Jan BöhmPožár minibusu dopravce About me. Foto: Jan BöhmPožár minibusu dopravce About me. Foto: Jan BöhmPožár minibusu dopravce About me. Foto: Jan BöhmZáznamy kontrol vyhořelého minibusu. Zdroj: Kontrolatachometru.cz
Tagy About Me praha radlice ropid
99 komentářů