Linec přijde o spojení s Frankfurtem, politici rozhodnutí Austrianu kritizují
Letoun ATR 72-600 letecké společnosti Braathens Regional Airlines (BRA) na letišti v Linci. Zdroj: Letiště Linz

Tvrdá rána přichází v době, kdy letiště v Linci není v lehké ekonomické situaci. Očekává finanční podporu od vlastníků.
Naštěstí to mají kousek na letiště do Budějovic..
Hmm, žádný velký překvapení, ve spádové oblasti Lince žije sotva 1–2 miliony lidí. Aby letiště aspoň trochu fungovalo, potřebuje mít v okolí tak 10 milionů obyvatel. Druhá možnost je, že je v místě, kam lidi létají na dovolenou (jako třeba Mallorca) nebo za obchodem.
Moc se těším na to, až před volbami přijde nějaká pokroková strana a začne tohle spojení dotovat z eráru, protože si to „lid zaslouží a potřebuje“. Jednou na ten populismum všichni chcípneme.
Já se moc nedivím. Aby to mělo smysl pro lidi, co cestují služebně, tak to musí lítat ráno i večer. A to je fakt těžké naplnit.
Hlavně pro Austrian je mnohem levnější ty lidi odvézt do Vídně vlakem.
Byly tam dokonce 4 frekvence denně ve všední dny + 3 o víkendu.
Čtyři lety denně do Frankfurtu pro region s 1–2 miliony obyvatel? To zní skoro jako luxus. Není divu, že to nakonec ekonomicky nevyšlo.
Tak tie lety samozrejme neboli pre cestujúcich do Frankfurtu, ale na prestupy ďalej.
Jasně, ale kdybych bydlel v Linci, raději než přestupovat ve Frankfurtu bych jel dvě hodiny do Vídně nebo Mnichova, odkud létá většina významných destinací přímo. I s cestou na letiště do Vídně nebo Mnichova bych byl v cílové destinaci rychleji, pohodlněji a spolehlivěji.
Cítím příležitost pro LKCS 😁
Vždyť tam mají ICE ve dvouhodinovém intervalu, i solidně rychle, tak co.
Obávám se, že to není úplně alternativa, zejména pro cestující, kteří využívají FRA jako tranzitní bod.
Jestli jim ICE staví na letišti, tak tam se odbavi taky rychle…
Šotouš nepochopí 😉🤪
Ale kňučení nad ztrátou letadel v takové zeleno-komunisticko-klima-neutrální zemi jako Horní Rakousy je nesmírně vtipné. Na dovolenou mají jít pěšky nebo jet na kole
„Podle rakouského deníku Kleine Zeitung tlačí šéf Ryanairu Michael O‘Leary na rakouské politiky, aby zrušili aktuálně platnou jednotnou odletovou daň ve výši 12 euro na pasažéra. Její výše je však dokonce 30 euro na pasažéra u velmi krátkých letů, kde odletové a příletové letiště jsou vzdálené méně než 350 kilometrů a let byl proveden dopravním letadlem o celkové hmotnosti vyšší než 2 tuny. Cílem Rakouska totiž je, aby na kratších vzdálenostech byla letecká doprava nahrazena dopravou železniční do jejíž rozvoje investuje ze státního rozpočtu stále větší částky.“ Takže se jim povedlo o co usilovali a začnou kňučet, že takhle to… Číst vice »
A fakt se tam platí těch 30€? Z Lince do Frankfurtu to je 450 km vzdušnou čarou…
Jet s DB na letiště ve stejný den, co máte let, je fakt špatný nápad. Už mě to několikrát málem vyškolilo 🙂
souhlas – z deseti jízd vlaky IC na trase Würzburg – Pasov jen 2 přijely včas a další dva „jen“ se zpožděním do půl hodiny. Rekord bylo dvouhodinové zpoždění… Ještě že v Linci mají přímé Railjety ÖBB na vídeňské letiště – ty mají málokdy zpoždění víc jak 5 minut…
Tady jde asi o přestupy na jiné lety, kdy ICE situaci pro letecké spojení spíš zhoršuje, protože jim vyžírá část cestujících.