Lidé za dálniční známky utratili zatím čtyři miliardy, někteří zkouší nákup až při kontrole

Elektronické viněty kontroluje mobilní automat. Pramen: MDČRElektronické viněty kontroluje mobilní automat. Pramen: MDČR

Celníci chystají v polovině prázdnin rozsáhlejší kontrolní akci.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

největší debilita je, že řidič zodpovída i za auto ktere neni jeho, na rychlo si ho třeba pujčil nebo ho ma firemní, auto nezna, neni jeho, neví jestli ten co mu řekl „jojo hele všechno cajk“ jetli mluvi pravdu nebo ne, pak čas sem čas tam, spěcha se, nikdo před odjezdem neznamim autem to auto rozebere jak servisak, jestli je v pořadku, pak aby si ověřoval platnosti stk atd atd.

Petr

Horší kontrola pro řidiče při řízení firemního (či půjčeného) auta je mínus tohoto systému. Ne vždy je dostupné online připojení, když s takovým autem člověk potřebuje jet na dálnici. Ano, i dnes ještě existují řidiči, kteří mají pouze tlačítkové telefony…

Jaaaa

Tak si to holt musíte zkontrolovat před jízdou…

R2R2

Na miste to bude pro cloveka bez chytreho telefonu problem (predpokladam, ze skupina lidi s hloupym telefonem, ale zaroven s nejakym jinym chytrym zarizenim s mobilnim internetem bude omezena). A spz auta, ktere vam bude pujceno casto neznate dlouhodobe dopredu.

MajsterN

Tak to si chce koupit chytrý telefon a do stodoly zavést elektricky proud

Kalanis

Pojdťe mi to říct sem… Má zbraň: Nokia 3310!

Otakar

Při vybraných 9 500 000 Kč na pokutách v 10 300 případech to dělá cca 900 Kč/případ. DZ stojí 1500 Kč/rok. Dokud se to bude vyplácet riskovat, tak lidi budou dělat takové přestupky. Za jízdu bez DZ by měla být pokuta třeba 5000 Kč, aby to kolenovrty odradilo.

Kebab

V Rakousku je pokuta za jízdu bez známky 120 Eur, což je zhruba 3100,- Kč a pro průměrného Rakušana je to přibližně stejně jako pro nás 1000,- Kč. Pokuta 5000,-Kč je při našich platech nesmysl.

Otakar

Jezdit bez DZ je nesmysl, kdo nechce pokutu, ten si koupí DZ nebo nejede po dálnici.

V Rakousku vyjde roční známka na cca 93 €, pokuta je 120 €, což je víc než známka. U nás stojí známka 1500 Kč a pokuta je 900 Kč. Tedy pokuta nižší než známka = spoustě lidem se to vyplatí zariskovat. Tak nemusí být pokuta 5000 Kč, ale třeba 3000 Kč, prostě víc než je cena DZ, aby to odradilo a ne naopak.

libcha

Řekl bych, že je dost malá pravděpodobnost, že budu celý rok jezdit bez dálniční známky a „chytí“ mě při tom jen jednou.

None

Dálniční známku má mít řidič a ne auto.

Michael

Non-sens.

libcha

To není žádný nonsens. Představte si, že byste si mohl při nákupu dálniční známky vybrat, jestli ji chcete mít vázanou na auto, nebo naopak na konkrétního řidiče.

Důležité je, že se v žádný okamžik nemohou na dálnicích objevit dvě auta, která by jela na jednu koupenou dálniční známku.

libcha

Mě by se tedy líbilo, kdyby se odpovědní začali zamýšlet nad reformou tarifů dálničních známek.

Připadá mi nefér, že pro denně dojíždějícího je celoroční známka prakticky za pakatel (obzvlášť v porovnání s dalšími náklady na auto a palivo), zatímco jednou jedoucí uživatel si musí kupovat drakonickou desetidenní.

Třeba v MHD bývá roční předplacenka řádově dvěstěnásobkem jednorázové jízdenky.

Díky elektronickému systému už nestojí v cestě žádné technické ani administrativní překážky, a je možné zavést třeba jednorázové mýtné, nebo různě dlouhé předplatné.

Fish

Mě nedává dálniční známka pro osobní auta smysl. Dálnice má být pro řidiče výhodnější oproti jízdě po okresce skrze města. Opotřebení dálnice osobákem taky nebude tak velké ve srovnání s náklaďáky a kamiony.
Pro všechny by bylo jednodušší o pár deseti haléřů zvednout spotřební daň z benzinu, na známky se vykašlat a řešit jen mýto pro těžké nákladní automobily.

Cestovatel z Vysočiny

Je to přesně tak, a to samé se týká i mýta. Trestat řidiče za to, že využívají komunikaci, kterou by prioritně využívat měli, nedává žádný smysl. Kolik škod napáchají auta a náklaďáky na objízdných komunikacích, často nevyhovujících pro takový provoz nebo vedoucích skrz obce? Právě takový provoz by se měl zpoplatnit.

Jaaaa

Prioritně by řidiči měli využívat VHD. 😉

Jiří Kocurek

Jasně, šofér betonmixu má jet autobusem a ne se s tím náklaďákem prohánět po silnici. A jídlo v obchodě prostě je.

libcha

Všechny předchozí příspěvky v tomto vláknu se týkaly osobních automobilů, tak naergumentujte betonmixem.

Jaaaa

Ale ona výhodnější je. Čas je taky náklad a je mnohdy dražší než ta známka.

Po okresce ho neuspoříte.

Kebab

O víkendu čas zpravidla nehraje zásadní roli a kdo jezdí jen příležitostně, tomu se opravdu vyplatí dálnice objíždět. Zvlášť když několik nejpotřebnějších úseků stále chybí…

libcha

To je pravda, já jsem si půjčil auto od tchána a odjížděl s ním do Německa po silnicích (většinou tedy ne okreskách), protože se mi nechtělo platit výpalné za jeden přejezd části republiky.

Josef

Existuje vubec nejaka zeme, kde maji dalnicni znamky a umoznuji koupit znamku pouze na jeden den? V Rakousku si denni taky nekoupite, Svycarsko pokud vim ma pouze rocni, na Slovensku taktez zadna denni neexistuje. Takze sice to technicky mozne asi je, ale nicmene si nemyslim, ze ma smysl tohle zavadet, ve vysledku by se to akorat zdrazilo vsem a nikdo by to zase nekupoval, protoze by se mu nechtelo platit tu stovku za jednu cestu,

Jan Semela

Tak třeba v Rumunsku je týdenní za 75,-Kč, tak proč 100,- za denní. Třeba to půjde u jednotné EU známky, o které se už několik let pouze mluví.