Autobusy Dopravci Železnice

Lidé se pomalu vracejí do veřejné dopravy, obnovují se další spoje

Vlak RegioJetu s lokomotivou Traxx. Pramen: RegioJet
Vlak RegioJetu s lokomotivou Traxx. Pramen: RegioJet
Nárůst je zatím pozvolný, dopravci doufají v návrat cestujících do předvánoční špičky.

Veřejná doprava v Česku se pomalu vzpamatovává z velkého poklesu počtu cestujících způsobeného nouzovým stavem a omezením pohybu. Dopravci začínají opět obnovovat některé zrušené spoje.

V prodeji jízdenek sledujeme mírný nárůst. Ten souvisí s postupným návratem dětí do škol a rozvolňováním opatření v rámci nouzového stavu,“ uvedla mluvčí Českých drah Gabriela Novotná. Poptávka po cestování vlaky Českých drah na 35-40 % obvyklého stavu. „Kapacita našich vlaků je nyní dostatečná, nicméně situaci průběžně sledujeme a jsme připraveni spoje vracet do standardního provozu,“ dodala. České dráhy dnes oznámily, že s příchodem nového jízdního řádu od 13. prosince část omezení zruší.

Nárůst zaznamenává také RegioJet. „Je patrné, že začínají opět ve větší míře dojíždět lidé do práce, studenti do škol a cestuje se také více na návštěvy příbuzných,“ říká mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Mezitýdenní nárůst se podle něj pohybuje kolem 15 %.

Podle něj například už byly o víkendu některé dvanáctivozové vlaky z Ostravska do Prahy vyprodané. Na další víkend je RegioJet v neděli připraven v případě dále rostoucí poptávky nasadit na odpolední spoje z Ostravska do Prahy opět posílené soupravy.

RegioJet také vrací do provozu další spoje s dočasně přerušeným provozem. Od pátku 4. 12. RegioJet vrátí do provozu na trase z Prahy na Ostravsko a zpět jeden pár spojů – RJ 1015 s odjezdem z Prahy do Ostravy a Návsí v 16:50 hodin a v opačném směru pak spoj RJ 1010 s odjezdem z Návsí do Prahy v 9:48 (od 5. 12.). V pátek pojede také posilový spoj RJ 1011 z Prahy na Ostravsko s odjezdem ve 14:50 hodin.
Od 13. 12., kdy vstupuje v platnost nový jízdní řád, počítá RegioJet s takřka plným provozem svých vlakových spojů.

Více autobusových spojů

Dopravce vrací do jízdního řádu od zítřka i další autobusové spoje. Například na trase Liberec – Praha RegioJet od čtvrtka 3. 12. přidá RegioJet denně dalších 6 spojů na celkový počet 24. Autobusy RegioJet tak budou po větší číst dne jezdit až na výjimky v hodinovém intervalu. Spoje přidá RegioJet také na autobusových linkách z Prahy do Chomutova (2 spoje denně navíc), Českého Krumlova (4 spoje denně navíc), Karlových Varů (posílení o víkendu) a také do Znojma a z Brna do Zlína. V případě Znojma a Zlína jde o návrat k původnímu jízdnímu řádu před pandemií Covid-19.

Nárůst sleduje i Leo Express. „Mírně roste obsazenost na stávajících spojích v řádu procent, ale co je hlavní, jsme schopni dostatečně naplnit nově přidávané spoje, které byly kvůli dopadům koronaviru přerušeny. Společně s rozvolňováním a přidáváním spojů tedy roste i počet zákazníků,“ řekl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík. „Pokud bude rozvolňování dále pokračovat, počítáme, že před Vánocemi vyjede drtivá většina spojů,“ dodal Sedlařík.

Velká omezení končí od pondělí také ve Středočeském kraji. Kraj oznámil, že od pondělí bude obnoven plný provoz denních příměstských autobusových linek PID, končí tedy prázdninové omezení u části z nich. Zatím však zůstává ukončen denní provoz stejně jako u linek pražské MHD cca do 22:30. Stejně tak zůstává v platnosti omezení večerních a nočních vlaků PID, kdy je na páteřních linkách S prodloužen interval cca mezi 21:00 a 23:00. Zůstává také zrušen víkendový noční rozjezd vlaků z Prahy ve 2:30. Půlnoční rozjezd vlaků z Prahy do Středočeského kraje je i nadále zachován.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
idk123

Až stát přestane buzerovat, tak se lidi jistě vrátí, takhle víc jak 50% obsazenosti doprava dlouho nedosáhne

Vlk

Já jsem zvědavý, kdy tu dopravu zase utáhnou……rozvolňování je brzké a vše se vrátí…..No, kdo chce tam, pomožme mu tam……

Petr

Tak vy zajisté zůstáváte zodpovědně doma, home office, žádná hospoda, dárky přes eshop, jídlo jedině přes itesco za dveře, a s kamarády jen po telefonu, takže co se děje v osobní dopravě má na vás zcela zanedbatelný vliv.

Vnější pozorovatel

Panika, strach? Byl jste s tím někde?

Jan

Bože, další fanatik…

Šejdr

Spíš člověk živený státem. V mém okolí jsou největšími zastánci maximálních omezení zaměstnanci státu a důchodci. Jim je to totiž úplně jedno, peníze jim budou chodit pořád a navíc mají na příští rok slíbeno ještě víc. Že lidé kolem nich přicházejí o příjem, protože firmy snižují platy, propouštějí nebo rovnou krachují, to je nezajímá.

Samo

Príde aj na nich, na konci dňa aj tí štátni zamestnanci žijú z toho čo vyprodukuje súkromný sektor. Najbližšie roky sa bude vo veľkom zefektívňovať. A potom už bude neskoro plakať.

Ketchup1970
Jan Tuhý

Kéž by se vrátilo i nějaké to Pendolino..

medical_examiner

Třeba do Itálie…

Jan Tuhý

Jako vtip slušné :).

Leoš Konečný

Když vidím tu fotku s Traxxem, přijde mě designově jak návrat do devadesátek, to mě Vectron přijde jako povedenější lokomotiva.

Kubrt

Každý výrobek má nějaký životní cyklus; Traxx teď končí generaci 2, která vznikla po 2000 (a vzhledem se moc neliší od první z devadesátek) a začíná 3, která už vypadá mnohem moderněji. Vectron vyjel 2010, měl jisté designové předskokany v posledních eurosprinterech (SNCB 1800). Teď se zdá, že Vectron všechny válcuje, ale dovolím si připomenout, že v letech počátku Vectronů (2010-2012) to počtem objednávek skoro vypadalo, že Siemens v lokomotivách končí.

Pezos

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:BR185-185_2.jpg
Zde je ve zkratce většina rozdílů mezi Traxxem 1 a 2 🙂

noerf

Časem možná bude na fotce i trojkový traxx Regiojetu?

Jan

*mně

Vnější pozorovatel

Co je dřív slepice nebo vejce? Kdyby nerusili spoje byl by ten návrat rychlejší.

Luděk S.

Jako že by studenti VŠ začali už teď jezdit vlaky?

Avlaky

Kdyby nerušili spoje, tak by zkrachovali

Vít Jůza

Zajímavé je, že se nikde moc neuvádí a nerozmazává, že v rámci rozvolňování je od 3.12. také USNESENÍm VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY ze dne 30. listopadu 2020 č. 1262 o přijetí krizového opatření zakázáno bodem I. 2. c) užití lanových drah veřejností, a zda přesto lanové dráhy budou jezdit.

Luděk S.

Vlekaři jsou vedle myslivců nejvlivnější lobby. https://youtu.be/BWJSGrDzzG4

Šejdr

Netřeba rozmazávat, ví se, že nebudou. Zřejmě je fronta lyžařů v helmách před vlekem mnohem nebezpečnější než fronta lidí s halabala nasazenou rouškou před oddělením masa a uzenin v hypermarketu.

Jaaa

Otázka pak může být, jestli teda oddělení masa a uzenin, nebo vleky.

Partneři

Škoda transportation