obrazok-zdopravy

Lidé nemají kam dávat auta. Praha 4 chce zavést parkovací zóny i přes noc

Parkovaní v Budějovické ulici na Praze 4. Zdroj: Mapy.czParkovaní v Budějovické ulici na Praze 4. Zdroj: Mapy.cz

Podle radnice jsou změny navrženy ve prospěch obyvatel městské části.

Odebírat
Upozornit na
guest
225 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

Problém s parkováním v Praze by se dal snadno vyřešit nastavením tržních cen za zábor veřejného prostranství auty, tedy třeba 1500 korun měsíčně, tj. 18000 ročně. Hned by bylo volných míst dost.

kanafasik

a bude místo za tržní cenu garantováno?

Filip Jirsák

Jistě, když si pronajmete parkovací stání nebo garáž, je to vaše parkovací místo a máte ho garantováno.

Frantisek

Už jsem se bál, že začnou stavět parkovací domy a nebo aby kancelářský domy/nákupní domy nabízely mista na noční parkování

Asd

To je příliš složité a pracné. Jednodušší je namalovat čáry a vybírat výpalné.

Filip Jirsák

Platba za pronájem cizího majetku je podle vás výpalné? A to je ve skutečnosti ta platba ještě směšně nízká, v Praze je jakýkoli jiný nájem veřejného prostranství podstatně dražší, než když je to pro parkování aut.

Pražák

No, ten majetek je veřejný a jeho správu mají v gesci politici, které si volíme ve volbách mj. na základě toho co chtějí s tím majetkem dělat. A zatím se zdá, že většina voličů preferuje možnost parkovat poblíž svého domu. A to nechávám stranou fakt, že ty okraje silnic byly ve většině případů budované právě jako parkovací místa, jiné využití většinou nemají, a to z daní těch voličů. Veřejný sektor jiné peníze než ty, které vybere od občanů a firem nemá. Takže až bude většina voličů preferovat chůzi, kolo, NHD a nebude chtít vlastnit auto, tak přijdou na řadu Vaše… Číst vice »

Michal Bartoníček

Smůlu spíš mají řidiči – pořád se budou potýkat s kolonami, nedostatkem parkovacích míst a podobně.
Ale jo, určitě jste nám to natřel. 😄 👎

Filip Jirsák

To, co preferuje většina voličů, jsou jen vaše ničím neodložené domněnky. Naopak je změřeno, že IAD zajišťuje v Praze méně než třetinu přepravního výkonu osob.

Že okraje silnic byly většinou budované jako parkovací místa? Na sídlištích ano, ale kdyby parkovací místa byla jen tam, kdo to tak původně bylo budované, bylo by to nádherné (a parkovacích míst by bylo podstatně méně, než dnes). Mimochodem, když se Praha 4 bude řídit tím, k jakému účelu bylo něco původně vybudováno, přestane blokovat prodloužení tramvajové trati z Pankráce na Budějovickou?

PetrH

To je sice hezké, ale netuším, jak vůle voličů vytvoří další okraje silnic zadarmo… Ale jistě to nějaké další volby vyřeší.

Michal Bartoníček

Poskytl byste svůj pozemek k veřejnému parkování zdarma?

Gwann

5kc za hodinu a neco to vyresi? Ha ha ha.
Asi je na case zacit limitovat i pocty aut mistnich. Jedno na byt maximalne?

Asd

Auto jen pro prověřené soustruhy s minimální ekologickou stopou. Přeci plebs nebude mít něco co může mít jen někdo.

Gwann

Aaaa, pan je lhar a manipulator. O soudruzich nikdo nepise, jen jedno auto na byt. To je o nejakem provereni? Nebo jako verite, ze v jednom byte bydli 30 lidi = 30
opravneni?

Pražák

To už se v místech kde jsou parkovací zóny v podstatě děje. Za druhé auto platíte víc. A opět to co jsem napsal dříve, až bude Vaše názory považovat za rozumné většina voličů, tak se třeba zrealizují. Zatím to na hromadné zbavovat se aut ovšem nevypadá.

Michal Bartoníček

To, co si myslí většina, nutně neznamená, že je to rozumné a správné. 😉 Ale pokud jí tenhle stav vyhovuje, proč ne? 😄

PetrH

Platíte víc za druhé auto na osobu, ne na domácnost. A tak to v podstatě nic neřeší.

Gwann

Presne tak, ale tenhle drobny rozdil zjevne chape jen mensina.

Gwann

At se volici temi auty na P4 klidne zalknou, jejich problem. Ja jim jen nezistne radim, jak si pomoct.

Lukáš

Proc na byt? Jak zjistite, kdo ve kterem byte bydli? Bude se proverovat list vlastnictvi? Pak nastane problem, ze neni byt jako byt, je rozdil byt s plochou 30 m² a 90 m²…

Jaroslav Bartoš

A jak se parkuje třebas ve Vídni, Mnichově či Hamburku? Samozřejmě že ne zdarma na ulici, ale v podzemních garážích. To ovšem naši politici odmítají, neboť „bojem proti parkujicim cizákům“ bodují u voličů na politické scéně. Smutné…

Adam Ř

Politici určitě proti garážím nebojují. Naopak je to jedna z nejsnáze projednatelných staveb. Tedy pokud máte pozemek, hurá do toho!

Bob

Jenomže tam se v těch podzemních garážích platí tržní cena, takže je za co je stavět. V Praze stavíme jedno parkovací stání za milion, pak ho pronajímáme za 50 na den a divíme se, že nemáme peníze na stavbu dalších parkovišť.

Michal141

Kde stojí v Praze parkování 50,-/den? :-)) tak levné nejsou ani K+R parkoviště na kraji města 😀
Já zrovna bydlím v té zóně na P4, a cena je tu cca 500,-/den (pracovní) pokud nejste rezident…

Adam

Jo, udělejte to jako ve Vysočanech. Všude jen fialové zóny a místní stejně nemají kde zaparkovat. Jen magistrát se napakuje.

Luk

Těch 30 Kč/hod. je tedy zjevně málo, za tuto cenu je to stále velmi atraktivní.

adam

Stačilo by udělat aspoň nějaké zóny pouze pro rezidenty.

Filip Jirsák

Což by sice problém nevyřešilo, jen by to situaci zhoršilo.

Gwann

Prijmy z parkovani v cele praze jsou tusim 1,5 mld rocne vcetne povolenek na zony a pro podnikatele. To zas takove terno neni.

Jo a mimochodem, magistrat reprezentuje koho? Obyvatele Prahy. Kdyz bydlite ve Vysocanech, tak i vas…

Ale sobecke ocekavani darecku ze spolecneho a vymezovani se proti tomu, ze jsem toho soucasti…to je snad uz diagnoza

MRC

1,5 miliardy, to je kolik parkovacích míst v parkovacích domech? cca 1500? 🙂

Luk

1,5 miliardy se vybere, od toho je potřeba odečíst náklady. Zbude přibližně polovina. Aby se dala vybudovat parkovací místa v parkovacích domech, je ještě potřeba získat pozemek. To jsou další peníze k tomu milionu, konkrétní výše závisí na poloze – tedy v centru to bude klidně i více než ten milion, na okraji Prahy zase výrazně méně. Plus musí být vhodný pozemek vůbec k dispozici, což třeba v centru není moc časté. A pokud se jen postaví parkovací domy a nezmizí žádná místa v ulicích, přitáhne to tam další auta a tím dál zhorší dopravní situaci.

Michy

Pokud by šlo naprosto vše jen do výstavby nového parkování (a nic na údržbu stávajího ani na náklady na výběr parkovacích poplatků) tak ano. Výběr ze všech částí Prahy (přiznám se, že teď nevím, kolik to přesně je – dohledal jsem jen za rok těsně před Covidem, kde to byla třičtvrtě miliarda) by tedy v případě výše zmíněné částky stačilo na parkovací dům pro celých 1500 aut…pro celou Prahu, kde jich je registrovaných 1,3 milionu 😀 Pro současný stav má pojmenování „voliči předstírají, že za parkování na ulici platí, politici předstírají, že problém řeší“. Dokud se něco nezmění na tomhle,… Číst vice »

Gwann

Cca 1500. Priprava 5+ let. Realne spis 500, protoze udrzba typu uklid parkovist, sprava parkovneho aj taky neco stoji.

A jak pisou jini – utratit prachy a nezrusit mista na ulici nedava smysl. S tim rusenim neuspejete, takze tomjemk nicemu.

Kazdopadne timhle tempem jsme driv na Marsu nez je v Praze pulka mist v garazich.

Jan K.

A jestli si tu někdo myslí, že lidi budou dávat auta za prahu jenom proto, že v Praze se nedá parkovat tak je na omylu. Za Prahou se taky nedá moc parkovat. Některý města zavedly za Prahou zóny na parkování. A hlavně není tam nikde místo kam to dát to auto. A taky kdo by jezdil příměstským autobusem za prahu kterým by jel hodinu k vlastnímu autu místo toho, že by měl auto někde v okolí v docházkové vzdálenosti třeba do 15ti minut.

Náhodný Kolemjdoucí

Teď myslíte dojíždějící, kteří zaparkují někde u nádraží a pokračují do Prahy vlakem nebo autobusem? Nebo že by Pražáci parkovali třeba v Kutné Hoře?

Gwann

Tak si asi bude muset zaridit garaz, misto ve vicepatrověm parkovacim dome nebo bude proste bez auta. Jak proste…

Taky touzim po brejlovci, klidne nepojizdnem, a par vagonech. Jen mi magistrat jeste nepostavil vlastni odstavnou kolej. Kde to muzu reklamovat?

Asd

Za mě nějaké modré čáry problém parkování nevyřeší. Ale to si lidé musí uvědomit hlavně při volbách.

Radek

Tak ony by to řešily, ale pouze při tržních cenách. Tzn kdy by počet registrovaných a počet míst byl shodný. Do té doby je to bizarní systém – zaplatíte, ale nezaparkujete a nezaparkujete, protože je to zkrátka příliš levné.

Gwann

Bohuzel politicky nepruchozi. A nepruchozi i omezeni poctu mist na jednotku.

Michy

V tom případě se bude situace s parkováním jen a jen zhoršovat – a voliči dále pi*ovat, že s tím vedení města nic nedělá (jak by s tímhle nastavením taky mohlo, ať tam bude kdokoliv)

Gwann

Je puvabne jak se u nas nadava na politiky.

Pritom si je sami volime, vcetne kousku, co se ikskrat znemoznili. A do stran nevstupujeme. Pricemz ty modni populisticke uz ani cleny nechteji.

Tomáš

Vyřešily na Smíchově. O doby zón je pohoda. Navíc ubylo těch, co detsíky minut objíždí bloky domů s ropnými auty a smrdí a hrčí lidem do oken.

Jan K.

Nevim jak na něco takového mohli přijít, že zóna vyřeší parkování, ale je to obrovská lež. Na Praze 4 chybí parkovací místa protože tu prostě nejsou. Jinde v Praze staví domy s garážemi kde si každý odstaví auto do garáže. Na Praze 4 a i jinde v Praze je spoustu domů který nemají garáže. Jsou to hlavně staré domy ,paneláky kde se garáž nestavěla. Řešení by bylo postavit parkovací dům s parkovným za minimální cenu třeba 100 kč na týden. Dnes ty jiný některý parkovací domy (ne v obchodním domě) chtějí hrozně velký obnos peněz za parkování.

Ondra

To by cena za rezidentské parkování nesměla být na ulici tak směšně levná, když by se to blížilo za parkování v park. domě tak by se to začalo měnit. Jinak budou furt všichni parkovat venku

Radek

Další komunista. Postavit parkovací dům s náklady 1 milion na místo a pak to dávat za 100 Kč na týden. To vám fakt nedocvakne, že to je zjevně neudržitelný systém a že kdyby takové blbosti požadoval po státu každý tak ten stát zbankrotuje ještě dneska? Nedostatek parkování je prave proto, protože jej města nabízejí příliš levne a tim subvencuji poptávku. Doučte se základy tržní ekonomie.

MMXA

Právě, že ty parkovací domy by měly být o něco levnější než dlouhodobé stání na ulici, aby motivovali řidiče si tu plechovku schovat pod střechnou, než tím zabírat veřejný prostor. Tu Prahu si ucpávají auty hlavně pražáci, když není možné zaparkovat v noci, to tam moc přespolních nebývá.

Filip Jirsák

Jenže aby parkovací domy v Praze byly levnější, než parkování na ulici, to už by se tam muselo platit řidičům za to, aby tam parkovali.

Parkovací domy ať staví developeři, a parkovné ať si nastaví takové, aby se jim to vyplatilo. Jenže podmínkou toho je, aby přestala nekalá konkurence v podobě parkování dotovaného z daní.

Radek

Těžko můžete jít s cenou níže než to, co teď stojí modré zóny kdyz investiční naklady jsou přes milion korun na jedno stání. Proste základní důvod nedostatku stání je, že je města nabízí příliš levne.

MMXA

Ano, prostě to dlouhodobé stání na ulici musí být dražší než nabídnou nejlevnější parkovací domy (bez ohledu na provozovatele). Pro politiky to samozřejmě je nepopulární, aby rezidenční stání na městském bylo drahé, protože by si naštali elektorát, tak se snaží ukázat hlavně na ty přespolní – ti je volit nebudou.

Michy

100 korun na týden…a ty peníze se na ty parkovací domy při podobném nacenění vezmou kde?

mgr.pavel

Proč by měl někdo stavět za své peníze garáž, když může skoro zdarma nechat auto na ulici (jen holt někdy musí chvíli kroužit než najde volné místo)?

Ony ty tržní a ekonomické principy fungují i zde. Až bude pro lidi parkování na ulici podobně drahé, jako parkovat ve vlastní garáži, lidi si ty garáže začnou stavět.

Do té doby je nepostaví ani soukromník.

Petr

100 Kč za týden? Děláte si srandu? A to mám dotovat ze svých daní?

Gwann

100kc na tyden??? Fakt dobry for. To misto bez pozemku stoji postavit 500tis-1mio… i pri 2tis/mesic to je tezce prodelecny byznys.

milanek

No jo, ale lidem auta zakázat nelze, to byste jako politik skončil. píšete cena za parkovací misto 1 mio korun. Parkovací dům vydrží dejme tomu 100 let, to je cca 1000 měsíců a 4000 týdnu. Výsledek je 250 Kč týdně. A ano do této rovnice žádný soukromnik nepůjde, protože návratnost investice je za horizontem lidského života, a tedy nezajímavá. Ale pro veřejný sektor to cesta být může.

V Praze je cca 300 000 aut, ktera jezdí po městě, na MHD se vydává 24 mld ročně, dávejte z toho 10 mld ročně do parkovacích domů a za 30 let je vyřešeno.

Gwann

Mate predstavu kolik stoji provoz onoho parkovaciho domu? Jake budete muset behem zivot delat tezsi udrzby? Na parkovaci domy s 300k misty navic neni v Praze ani prostor, vice nez 3-4 patrovy asi vytvori i zacpy, takze to nejde postavit kdekoliv atp. Kdyz pocitam ma misto 3×5 metru, kouficient ulicek atp. 2, pak 30 m2 na auto, pri 300k autech v osmi patrech jsme na 1.1 milionu m2 pozemku, coz je 110 ha, neboli 1.1 km2. Tedy parkovaci dum na pozemku o velikosti 0,5% plochy cele Prahy. To neni uplne malo, protoze pohledem na mapu je neco kolem 1/2 Prahy… Číst vice »

Gwann

K nakladum na stavbu – 10 mld rocne jen na parkovani je strasna prasarna. Prijmy mesta jsou na 2025 budgetovany na 112 mld Kc. 9% jen na parkovani, ukladani soukromeho majetku prakticky vzdy levnejsiho nez parkovaci misto, fakt ne.

PetrH

+10 mld ročně na jízdném asi nevyberete (není politická vůle, dokonce i Motoristi slibovali metro zdarma, ODS/ČSSD dali jízdné zdarma dětem do 15 a důchodcům, to nikde není), takže by to znamenalo dost podstatně omezit rozsah MHD, což znamená co, Halík?
Ano, ještě více aut v ulicích. Což bych vám upřímně přál, to zas jo.

Michal Bartoníček

Nikoliv, na Praze 4 nechybí parkovací místa. Na Praze 4 je jen moc aut.
A když navrhujete parkovací dům, kolik byste si jich tak představoval? Jeden vedle každého paneláku?

Jaaa

Ale no jistě. 30 let podporujete auta a teď se divíte, že to lidi využívají. A světe div se, i jiní lidé, než jen vaši rezidenti, co by vás mohli volit. Kdo by to byl řekl!

Neschopnost politické autolobby se odhaluje ve své nahotě. A snaha to dál protežovat povede jenom k dalším a dalším absurdním opatřením.

Asd

Jak by jste to chtěl řešit? Zakázat lidem auta? Nebo je jim zdražit?

Radek

Zrealnit cenu za parkování – tzn alespoň ji přiblížit tržním cenám. Mělo byto jednu obrovskou výhodu – pak by se do budování parkování pustil i soukromý sektor, namísto toho, aby se tomu snažil vyhnout jako čert kříži.

Hoho

Podporovat smysluplnou alternativu přepravy, která není tak zatěžující pro své okolí (mhd), auta regaluovat, například jako v Paříži. Prostě pokud má kýbl 10 litrů, tak nalít tam dalších 5 litrů řešení není.

Filip Jirsák

Jednoduše. Nechat vlastníky aut, ať platí veškeré náklady s vlastnictvím auta spojené. Takže zavést mýto, parkovné zvýšit na tržní úroveň.

Air Traveller

mohu se zeptat – vy jako fanousek cyklistiky a MHD platíte ze svého veškeré náklady se stavbou a údržbou cyklostezek? vy si platíte ze svého veškeré náklady spojeneé s údržbou a stavbou metra, tramvajových tratí, provoz autobusových linek?

Jaaa

Ano, platím poměrově za zabraný prostor a údržbu víc, než vy za zabraný prostor a údržbu všeho pro auta.

Navíc ani to kolo nemám kde si zaparkovat. Zatímco vy si vesele se svou plechovkou parkujete na ulici, já s kolem nesmím.

Air Traveller

Netahejte tam ppomery za zabraný prostor. To jsou jen výmluvy a snaha z toho vycouvat.

Mluvím o nákladech rozdělených mezi uživatele dané služby – za stavbu cyklostezek, školy, školky, MHD a další služby financované skrz Pražský magistrát a městské části.

Samozřejmě, že to platit nechcete. Situace, kdy se vám na to skládají i ostatní, vám totiž náramně vyhovuje. Jste pokrytec.

Filip Jirsák

Mně situace, kdy se na to skládají všichni, nevyhovuje. A ne proto, že na to já doplácím. Ale prostě z principu – zkresluje to naše vnímání toho, co je jak nákladné, což vede k neefektivitě.

Filip Jirsák

Já jsem fanoušek toho, když si každý platí své náklady sám. Nemám problém s tím, kdyby si každý přispíval na stavbu cyklostezek nebo MHD, aby se zaplatily náklady. Nebo ať se z daní přispívá na úrovni toho nejlevnějšího, a když někdo užívá něco dražšího (MHD, IAD), ať si doplatí ten rozdíl. Dovedu si představit i to, že se víc přispívá na MHD, protože je to veřejná služba a mohou ji využívat i lidé s nízkými příjmy. Ale nevidím důvod, proč bychom měli nejvíc přispívat na nejdražší způsob dopravy, který využívá menšina lidí. Navíc tady ani není řeč o dopravě, ale… Číst vice »

Air Traveller

Diskuse není o „přispívání“.

Diskuse je o tom, jestli jste si ochoten platit MHD, cyklo, školy/školky komplet ze svého .

Stejně, jako kolega s 3 „a“ v přezdívce jen ukazujete, že jse jen pokrytec, kterému vyhovuje to, z čeho sám benefituje.

Filip Jirsák

Napsal jsem to jasně, stačí, kdybyste si přečetl zbytek mého komentáře.

Nejsme pokrytec, jenom nemám rád demagogy jako jste vy.

Michal Bartoníček

Vy jako pokrytec to musíte vědět nejlíp. 🙂

Gwann

Pokud by v Praze bylo 300k aut parkujicich komplet venku urovnove, tak je to bez ulicek cca 4,5 milionu m2. Pri 10 Kc za metr a den (poplatek za stavebni zabor na P5) a den jsme na hezkych 16 mld Kc/ rok. Furt je to lidovych 150 Kc na den….tak se ukazte nesobce. Jste tohle ochoten lepit? Jinak k dotacim MHD – to je cena za nezkolabovani mesta. Typicka dotovana vec. Jakkoliv muze prazska salinkarta stat klidne 10k Kc. Furt bude dotovana ale par miliard navic se vybere. Pokud MHD jezdi 900k lidi, pak je dotace na obyvatele 27tis Kc,… Číst vice »

MMXA

Nápad jistě zajímavý, ale zkuste se odprostit od Prahy, kde je člověk schopen se rozumně přepravovat bez vlastnictví auta. Mimo Prahu už je dopravní obslužnost velké části sídel docela tristní a žít zde bez auta je docela problém.

Filip Jirsák

Praha 4 je v Praze. Článek je o Praze 4, proto se bavíme o Praze 4 a Praze.

Gwann

Platit vic za parkovani. Mimochodem, treba v Italii se platill tzv bollo, v podstate silnicni dan pro bezny lid. A bylo to dost penez…cca 500€/rok za auto s 150kW.

Ondra

Ano třeba že vytvářejí parkovací místa na chodníku

Luk

Nebo ruší dětská hřiště, aby vzniklo pár míst navíc.

Pavel Skládaný

Tak u nás se třeba betonují trávníky a lidé (zatím) radnici tleskají. Holt co je (skoro) zadarmo, po tom je poptávka.

Jaaa

Jojo, to je klasika. Chodníků je ve městě moc, ostatně taky třeba dětských hřišť, jak jsme se tu nedávno dozvěděli…

František Josef

Lidé nemají kam dát děcka do školy, školky, někteří nemají zubaře či praktika, rodí se málo dětí, protože se pro rodiny nic nedělá, lidi nemají kde bydlet.
Ale jóó, parkování je právo č. 1 a vše ostatní musí jít stranou. Abyste se z toho autismu nepotento.

Nose Peak

Však už se to řeší – kapacita porodnic už je vyřešená, problém se školkama. Ude vyřešen během příštích cca 3 let a během dalších třî let přestane být problém i s nedostatkem míst pro prvňáky…nakonec se vyřeší i to bydlení, bo kdo se nenarodil, nebude v dospělosti shánět byt, že jo…

PetrH

Nebude. Do Prahy se stěhují lidé. Nemůžete se dívat na celostátní populační křivku a z toho usuzovat, jaké budou nároky na školky a školy v Praze.

Asd

Ono všechno souvisí se vším. Když byrokracie a spousty nesmyslných požadavků dusí nejen ekonomiku, tak to vypadá jak to vypadá. Do toho nějaká ta kurupce klientelismus a je vymalováno.

Gwann

Zmena priorit. Zenske uz nehodlaji sedet doma s deckama a chlapi se bez zenske taky dobre obejdou. Vysledek vidime.

Vetsina stabilnich paru deti ma. Pravda, mene nez mivalo. (Ale jsou i opacne pripady – sestrenice ma 4 a jeji ex krom dvou s ni i dalsi 3 s dalsi).

Jen je docela dost single, at uz dobrovolne nebo nedobrovolne. A tam to pak zacne dost nevychazet – zvlast kdyz se pripoctou zenske, co provahaly vhodny okamzik.

Jaaa

“Prováhaly” je dobrý eufemismus – buďto se v prvních 10 letech zapracujete a naberete praxi, zkušenosti a reference, nebo vám ujel vlak. Tahle společnost nutí ženy nemít děti.

Gwann

Spoluzacka stihla 3 deti i atestaci. Prvni mela snad 2 roky po promoci. Lepsi nez s deckem cekat na atestaci. Pak mozna uz zadne nebude. Dceri od kolegyne je tusim 34, atestaci ma ale decko ne. A neumim si predstavit, ze by ted zustala do 40 doma s dvěma deckama… Kariera prerusena 5 lety materske nekdy po tricitce je dle meho horsi nez kariera, co zacina v 28, 29. Ona treba i diplomka a statnice jdou delat s deckem, tim se to zjednodusi. (Ano, musela by mit chlapa uz s penezma, tedy starsiho, treba i o 10 a vice let.… Číst vice »

Ales

Zatim Praha 4 jen prihlizi jak parkovaci stani mizi… Chteji po lidech, aby tam zili a ne byty pronajimaly, ale to jde bez zaparkovani jaksi tezko… A to se do budoucna ma zrusit opet nekolik stovek parkovacich mist kvuli tramvajovemu moru v ulicich Budejovicka a Jeremenkova… Ono jako v oblastech, ktere uz stoji, se jaksi zadny novy parkovaci dum neobjevi… Takze adios z Prahy 4, byt budu vesele pronajimat, spis formou Aibnb, aby si sousede co nejvice uzili a radnice dosahne sveho. rezidenti budou mizet do mist, ktere pro rodiny neco delaji… Ono ty blaboly ze jde zit i bez… Číst vice »

AFO

Mimo Prahu bych spíš než tramvaj doporučil spíš vlak, autobus, nebo carsharing. Rád jsem poradil, kdybyste měl ještě nějaký dotaz, ozvěte se.

***** Petr

Mimo Prahu kde nejsou koleje a bus jede jenom někdy ani se sdíleným vozem neuspějes. Ono ve většině měst v republice je i síťovka násobně dražší než v Praze za menší dopravni výkon.

Dálnice

Praha proste časem bude nad vaše finanční síly. Další dotaz?

Asd

A o to větší bude tlak na dopravu. Protože Praha bude potřebovat spousty pracovní síly, která si už dnes nemůže dovolit bydlet ve městě.

Filip Jirsák

Pro zlepšení dopravy v Praze je spousta prostoru. Stačí začít neefektivní individuální automobilovou dopravu nahrazovat jakoukoli jinou, efektivnější dopravou.

Air Traveller

ok, a ty desetisíce lidí teda po praze budete provozovat jak?

vlaky jsou nasekané k prasknutí , metro je nasekané k prasknutí, a tramvaje k tomu nemaj daleko.

nějaké konkrétní řešení, kromě obecných proslovů máte?

Jaaa

Ano – začít v prvé řadě skutečnýma cyklotrasama – to má potenciál víc než 10 % všech cest, hlavně ve špičkách. A do té doby, než se saturují, lze stihnout vysoutěžit a nasadit větší vlaky a dokonce i výstavbu některých tramvajových a vlakových tratí.

Ale to by musela existovat reálná dopravní koncepce téhle republiky a ne bláboly o D20.

Air Traveller

Jste uplne mimo.

Žádné desetisíce lidí na kolo nedostanete. Jen vlhký sen potrhlých cyklistů.

Do tramvají , i když postavíte dvě, tři tratě (zajímalo by mě kde), ty desetisíce lidí nedostanete.

Stejně tak v dohledné budoucnosti (10 let +) v Praze nepostavíte žádné nové tratě, které by řešily dopravu po Praze.

Jediné, co můžete (a to se děje) je využit délku nástupist, která vám pár míst přidá, ale zase toho nic moc nevyřeší, protože délka nástupist jaksi omezuje snahu prodloužit vlaky donekonečna.

Filip Jirsák

Proč je v jiných městech cyklodoprava mnohem využívanější, než v Praze?

Desetitisíce lidí nedostanete ani do aut. A když už se má stavět něco nového, dává smysl stavět infrastrukturu pro efektivní způsoby dopravy.

Štefan Dušík

Třeba kopcovitý terén? Nepříjemné počasí polovinu dní v roce?

Filip Jirsák

Myslíte horší počasí než v severských státech, v Moskvě, v Hamburku?

Kopcovitý terén? V době elektrokol? Když spousta cest vede o rovině? Když se dá vzít kolo do MHD? Když to nevadí v kopcovitějších městech nebo v městech, kde daleko častěji fouká vítr, což je s kopcem srovnatelné?

Filip Jirsák

Konkrétní řešení je zpoplatňovat IAD a ze získaných peněz posilovat ostatní způsoby dopravy. Vzhledem k tomu, že IAD je ten nejméně efektivní způsob dopravy, tak ze získaných peněz dopravíte stejné množství lidí a ještě zbyde.

Air Traveller

Opět bezobsažné řeči.

Dostaneme z vás konečně konkrétně „co“ a „jak“ byste posiloval tak, že by to zvládlo po praze dopravit ty desetisíce lidí (možná i statisíce) co se denně po praze na různých trasách pohybují autem, a to po náhodných trasách, z náhodných míst, do náhodných míst, v náhodně vybraném čase?

Filip Jirsák

Posiloval bych cyklodopravu a MHD (autobusy, trolejbusy, tramvaje, vlaky, v delším časovém horizontu metro). A zavedl bych mýto, parkovací místa převáděl na krátkodobá parkování a zbytek rušil, spolu se zdražováním dlouhodobého parkovného.

Je to tak konkrétní, jak se dá na vaši otázku „desetitisíce lidí po náhodných trasách z náhodných míst v náhodně vybraném čase“.

Mimochodem, zdaleka největší problém nejsou náhodné trasy v náhodném čase, ale to, že jezdí spousta lidí autem v ranní a odpolední špičce po těch stejných trasách, takže způsobují zácpy, které blokují i MHD.

Air Traveller

Nevím, jestli si to uvědomujete, ale pokud dramaticky pražákům omezíte možnost průjezdu / parkování prahou, tak ano – největší problém je to, jakou alternativu jim nabídnete. MHD (a to zejména její „masová“ část – vlaky, metro) mají prstencový charakter. spousta lidí ale nechce jet do centra / z centra, ale potřebujete se dostat po (zjednodušme ) tangentách, a nebo úplně někam jinam. a samozrejmě to nechce mít k zastávce dál, než pět, deset minut, a nechce mít spojení 2x za hodinu, které často v okrajových oblastech prahy je nyní. vlaky, metro – v součastnosti žádná cesta k „posílení “ není.… Číst vice »

Filip Jirsák

Já nechci nic omezovat, já chci jen to, ať si platí větší část nákladů, než platí teď. Po tangentách mohou jezdit autobusy – přesně po těch okruzích, které když se staví, vždy se argumentuje tím, jak tam bude jezdit MHD. A když se to pak otevře, najde se najednou tisíc důvodů, proč tam MHD jezdit nebude. V posledním odstavci jsem nepsal jen o autech jedoucích do Prahy a z Prahy,, spousta těch cest je vnitropražských. Řešení je pořád stejné. Zavést mýto, třeba postupně od centra. Postupně zdražovat parkování, omezovat počet parkovacích míst a zbylá místa převádět na krátkodobé parkování. To bude… Číst vice »

Michal Bartoníček

Budu citovat vás samotného jako reakci na tyhle vaše bláznivé nápady: opět bezobsažné řeči.

Michal Bartoníček

Zapomněl jste, že i silnice jsou nasekané k prasknutí. 🙂
Nějaké konkrétní řešení vy máte? Nebo jste si přišel zanadávat?

Air Traveller

já žádné řešení nemám.

ale ani tady netrousím nápady zcela odstřižené od reality.

ono totiž řešení není vůbec jednoduché – řešením totiž není ani postavení dálnice napříč prahou, stejně tak není řešením ani zákaz aut v praze.

Michal Bartoníček

Vy chápete zdražení parkování a mýto jako zákaz? Teda já jsem si o vás žádné iluze nedělal, ale tohle je celkem jasné. 😄

Filip Jirsák

Zákaz aut v Praze ovšem nikdo v této diskusi nenavrhoval. A nenavrhuje ho prakticky nikdo ani mimo tuto diskusi. Naproti tomu dálnice napříč Prahou někdo navrhuje pořád, spousta jich už je a další jsou v různé fázi příprav.

Mýti a tržní parkovné nejsou nápady odstřižené od reality, naopak jsou to nápady, které se v mnoha městech úspěšně realizovaly a realizují.

Jednoduché to není především proto, že malá ale hlasitá skupinky přívrženců aut odmítá vidět fakta, odmítá se inspirovat v zahraničí, a když už neví kudy kam, začne si vymýšlet o zakazování aut v Praze nebo o změně přes noc.

Georg

Výborně, jste ten nejlepší argument pro okamžité zavedení progresívního zdanění nemovitostí. Až landlordi jako vy, přestanou parazitovat na ostatních, tak ceny bytů klesnou. Když budete místo směšných drobných, platit třeba půl milionu ročně, tak ho ještě rád prodáte, někomu, kdo ho narozdíl od vás potřebuje.

tarten

Ceny bytů samozřejmě neklesnou, když se sem chystá přistěhovat další půlmilion obyvatel. Také je směšná představa, že by se dala převážná část dopravy udržet v autech. MHD (včetně vlaků) je jediná racionální možnost.

Asd

A kdo myslíte že to ve finále zaplatí? Majitel bytu asi těžko. Ten to přenese na nájemníka a ten poletí si požádat o příspěvek na bydlení.

Dusmor

A ten někdo bude mít půl melounu ročně na daň z bytu?
Nebo to bude spíše korporace, která bude ten byt pronajímat za pět tisíc za noc?

mic

Daň z nemovitosti pochopitelně nic nevyřeší. Co by pomohlo, je důsledné vynucování využití bytu v souladu s kolaudačním rozhodnutím…

Gwann

Jste blazen. Pul mega dan z nemovitosti v podobe bytu je ekonomicka pitomost – protoze se promitne do vyse najmu – a taky protiustavni – rdousici efekt dane.

Takze – zalez bolseviku.

Air Traveller

A objevil se tu komunista. Každý, kdo má větší majetek, než trabanta a dřevěnou chaloupku, je hned parazit.

Vivá la padesátá.

Filip Jirsák

Je zajímavé, když někdo, kdo obhajuje to, aby město dotovalo ve velkém provoz osobních aut, označuje někoho jiného za komunistu.

Michal Bartoníček

Že se bez auta nedá žít, jsou takové ty ufňukané bláboly, kterými nemá smysl se nějak zabývat. Jejich autoři vesele i nevesele ignorují jak veřejnou dopravu, tak zácpy, které vytvářejí.
Co se týká toho automobilového moru, který se rozšířil jako švábi, tak i tomu bude brzy konec, protože současný stav je dlouhodobě neudržitelný.

Pepa

Nezlobte se ale to je názor Pražáka kterému jezdí každé 3 min metro. Dal bych vás tak na rok na vesnici třeba v západních Čechách kam jezdí autobus 3 x denně

Filip Jirsák

Na Praze 4 totiž žádné metro nejezdí, je to jen nějaká vesnice v západních Čechách.

Zlámalík

Ono obvykle na vesnici nebývá problém, kam s autem, takže jste totálně mimo.

Michal Bartoníček

Zlobit se na vás určitě nebudu. Ale bavíme se o Praze, rozumíme si?
Jinak 20 let jsem bydlel na vsi, kde doteď jezdí autobus 3x denně, a ta nutnost mít auto mi vyloženě vadila. Člověk je na něm závislý a toho jsem se chtěl zbavit. Proto jsem se přestěhoval. Tak mi tady nevykladejte něco o pražských názorech, když o mně nic nevíte, Pražáku. Odpusťte si to pro příště. 👎

Pepa

Jediný správný názor? To se dnes nosí

Michal Bartoníček

Jo, je to na vás vidět.

Asd

Přesně tak. A kdo si myslí něco jiného je….

Pepa

Pražáků znám docela dost a většina si myslí slušně řečeno že nad ně není. To je moje zkušenost. Já si budu myslet švy a vy si taky myslete svy

Michal Bartoníček

Tak ať si to myslí, já Pražák nejsem. 😄
A co jinak? Už jste to s tím parkováním na Praze 4 vyřešil, že jste přešel k jinému tématu a jiné lokalitě? 🙂

Gwann

Mozna mate pravdu – ale Praha 4, ulice Jeremenkova – nema 3 spoje denne

Air Traveller

To není ani názor Pražáka.

To je nazor člověka, který (asi) bydlí v Praze, a paty z baráku vytáhne leda tak do práce (pokud vůbec pracuje), ale jinak ostatní život nulový.

Bohužel jsou ale slyšet.

Filip Jirsák

Ostatní život není točení volantem.

Air Traveller

To opravdu není, ale ani to nikde netvrdím.

Filip Jirsák

No, vzhledem k tomu, že jste se tvářil, že k tomu ostatnímu životu potřebujete auto… K tomu, abyste šel večer do hospody, vám auto nepomůže, spíš naopak – nebudete muset hledat místo na parkování a budete moci pít i alkohol. Když půjdete do kina, do divadla, opět to bez auta bude pohodlnější, nebudete muset hledat místo pro parkování. Do přírody se také dostanete VHD a nemusíte se pak vracet tam, kde jste nechal auto. A i kdybyste do té přírody potřeboval jet o víkendu autem, neznamená to, že vám to auto musí celý týden stát před vchodem do baráku.

Air Traveller

Aha, tak když pro vás je „životem“ chození do hospody, tak to je pak každá diskuse těžká.

Michal Bartoníček

Aha, když si z těch možností vyberete jen chození do hospody, pak je s vámi každá diskuze těžká. 😒

Filip Jirsák

Pokud z každého komentáře zvládnete přečíst jenom jeden a půl věty, těžko můžete o něčem diskutovat.

Michal Bartoníček

Nesuďte mě podle sebe, nevážený. Ještě nikdy se to nikomu nevyplatilo. 🙂 Nejsem na tom tak špatně jako vy, abych měl nulový život.
Ale zajímalo by mě, jak se vždycky dokážete trefit mimo terč. Stává se vám to vždycky nebo je to u mě výjimka? 😄

Forbach

A uvítal byste, kdyby někdo ten tramvajový mor v celém městě zrušil a ten prostor uvolnil pro parkování (tratě, zastávky, vozovny…)?

Jan T.

To by bylo místa parkovat v takové vozovně! Akorát by ráno hodinu trvalo než by z ní vůbec vyjel ven, protože ty zácpy by byly neskutečné, lidi by ještě rádi chodili pěšky, protože by to bylo rychlejší.

Dusmor

No nevím. Z našeho sídliště vedou všeho všudy dvě úzké uličky. Aut je tu tak 600 až 700. K tomu zásobování několika obchodů, škola, školka,… A zácpy nepozoruji.

Michal Bartoníček

V Taškentu už se ho zbavili. Třeba se jim teď bez tramvají žije ještě lépe. 🙂

Luk

V mnoha městech v USA taky. A taky moru bydlení a služeb, aby díky zbourání domů vznikla nová parkoviště.

Gwann

Hmmm, tak az zmizis „nekam, kde neco delaji pro rodiny s detmi“, tak laskave nech ten svuj plechovy křáp pred hranici prahy a ty deti posilej do skol vcetne strednich taky tam. Praga prohibita.

Georg

Sice se to tváří progresivně, ale ve skutečnosti je to jen populismus radnice pro místní voliče, kteří si tak koupí více aut a budou s nimi více zamořovat město. Komplexní řešení by bylo, úplně znemožnit nerezidentům parkování a odkázat je na vlak/MHD, zároveň zredukovat parkovací místa aspoň na polovinu a vrátit veřejný prostor chodcům a cyklistům – lidem.

Zlámalík

Komplexní řešení by bylo zražit parkování na tu úroveň, aby se vyplatilo stavět pakovací domy. Trh řekne, jaká ta cena je. Pak se ulice uvolní, kdo by stál venku, když může levněji pod střechou.

Asd

A co tak to nařídit develeperům? To by nešlo?

Radek

Nařizujeme to developerům už desítky let ve formě povinných parkování. A ti se to snaží všemožně obcházet protože to zkrátka lidi nechtějí za reálné ceny kupovat, když můžou parkovat na ulici skoro zdarma.

Luk

Plus to dělají tak, že autům bývá vyhrazené i celé přízemí. Místo parteru s obchody a službami tak ulice krášlí pohled na auta za pletivem. A aby si člověk zašel něco koupit nebo se třeba nechal ostříhat, musí sednout do auta a zajet někam jinam.

Filip Jirsák

Developerové to mají dávno nařízené. A je to jedna z věcí, která zdražuje byty a komplikuje dopravu v Praze.

Radek

Přesně tak, přesně tak.

Asd

Komplexní řešení je že při každé stavbě či větší rekonstrukci bude vznikat patřičný počet parkovacích míst v podzemních garážích. Tak jak tomu je obvyklé například ve Skandinávii. O tom že by města měla na developery nějaké větší požadavky jsem moc neslyšel. Byty či kanceláře se staví ale doprovodná infrastruktura už hodně pokulhává.

Radek

Předpokládám že teda neděláte ve stavebnictví nebo developments, protože tohle tady celou dobu mame. A zjevně to nefunguje.

Filip Jirsák

Nikoli, komplexní řešení je přesně opačné. Problém je, že je v Praze moc aut – a dosavadní „řešení“, která mají za účel dostat do Prahy ještě víc aut, fakt nejsou řešení.

Parkovací minima v Praze dávno existují a je to jeden z podstatných důvodů, proč jsou ceny bytů tak vysoké. A proč asi existují parkovací minima – protože o garáže není zájem. Protože proč by si někdo draze kupoval garáž, když může na ulici parkovat prakticky zadarmo.

N.G.

Lidi nechají vozit všechno až pod nos a pak se diví, že je moc aut

Luk

Kdyby si jen nechávali všechno vozit pod nos, tak to nebude tak zlé. Totiž jedno auto odveze věci pro víc lidí. Problém je, že navíc k tomuto rozvozu si tam ještě nechávají svá auta, často několik na domácnost, a jezdí s nimi nakupovat.

Gwann

Zase urban legend. V Pegueotu 206, BMW 320d ani Octavii se moc toho nakladu nevozi. Vyjma neci zadnice.

AFO

To je pořád volný trh, volný trh, dokud nejde o parkování, tam ekonomické zákony najednou neplatí.

Jan T.

Ti se u soukromého majetku na ulici bojí tržní ceny jako čert kříže.

Michal Bartoníček

Lidé nemají kam dávat auta? Já nemám kam dávat svoje boty. Zaberu tedy část společných prostor v našem paneláku. Co je mi do toho, že lidi o ně budou zakopávat?
A ta pětikačka za hodinu? Směšné. Tihle pak říkají, že by se měla zdražit roční lítačka.

Frantisek X

No to spíše říkají ti, kteří současně živí i to auto. Mně by dražší nevadila, výměnou za lepší kvalitu – včasnost, návaznosti, snadná dostupnost.

Filip Jirsák

Co je potřeba: parkovací stání v ulicích rušit a zbytek ponechat pro krátkodobé parkování (výstup a nástup, vyložení a naložení nákladu, zásobování, kurýři, řemeslníci, návštěvy). DLouhodobé parkování ať si vyřeší každý sám – tam nefunguje žádné sdílení, naopak každý chce jistotu, že na svém místě zaparkuje. Co dělá Praha 4: Přesný opak. A na magistrátu je to to samé v tmavě modrém. Kdyby se pět metrů kolem každého přechodu a každé křižovatky, kde stejně nesmí parkovat auta kvůli rozhledu, vyhradilo pro parkování kol a koloběžek, bylo by pro koloběžky bambilion parkovacích míst a ty by nepřekážely na chodnících. Ne, Praha… Číst vice »

Pepa

„dlouhodobé parkování ať si každý vyřeší sám“ konkrétní a reálný návrh prosím

Ondra

Pronájem parkovacího místa či garáže ?

Pepa

Pokud se mají parkovací stání v ulicích rušit jak navrhuje p. Jirsák tak kapacita park míst a garáži určitě stačit nebude

Filip Jirsák

Kapacita míst v garážích apod. závisí jenom na ceně, kterou za ně lidé zaplatí.

Pepa

Kapacita míst v garážích bohužel není. Např. pro oblast Proseku kde je asi 9 -10 tis bytů je teď v nabídce asi 10 park stání, Vysočany podobné ostatní MČ na to nebudou lepší

Filip Jirsák

Není, protože město dotuje parkování na ulicích, takže se samozřejmě nikomu nevyplatí garáže stavět.

Mimochodem, ve městě je spousta garáží, které se používají jako skladiště, dílny apod. Jak by ne, když se dá prakticky zadarmo parkovat na ulici, proč zabírat garáž autem.

Pepa

Já osobně nemám problém s parkováním v soukromém park domě za poplatek ale taková kapacita aby se tam všechno vešlo není a ještě dlouho nebude jestli kdy vůbec

Filip Jirsák

Ano, pokud bude město parkování dotovat, tak kapacita nikdy nebude dostačovat. To je obecně známý problém všech dotací čistě soukromých statků.

Dusmor

A proto by dotace neměly vůbec existovat.

Jan T.

Cíl není aby se vešlo všechno (tedy aby ve mstě měl každý byt auto či dvě, ale aby aby se nastavila tržní cena, kde se sejde nabídka s poptávkou a soukromé parkování bude konkurenceschopné. Pak se podnikatelům vyplatí stavět více parkovacích míst, která na trhu nabídnou. Stejně jako se dnes vyplácí stavět nové byty, protože většina existujících bytů se nedotuje výrazně nízkým nájmem.

Radek

Nebude dokud budeme dotovat parkování. Pochopte že při ceně nižší než tržní se vám zkrátka nevyplatí investice. Takze pokud někomu chcete spílat pro nedostatek parkování, tak spílejte politikům, kteří odmítají tržní ceny a vykládají nesmysly a lži o tom, že lze zajistit dostatek parkování pro všechny při těch směšných cenách.

Air Traveller

Stejně jako město automobilistům dotuje parkování a silnice, tak vám dotuje i MHD, a spoustu dalších věcí, kteří zase nevyžujou ostatní.

Takže – věřím, že se po letech dočkám konkrétní odpovědi – když my si začnem sami platit parkování (někteří to už tedy děláme) a silnice – začnete vy si sám platit vzdělání, cyklostezky, chodníky, MHD, vše ostatní?

Neočekávám žádné výmluvy, ale přímou odpověď – ANO/NE.

Filip Jirsák

Ne, není to „stejně tak“. Ty dotace automobilistům jsou mnohem větší. Už jsem vám na to odpověděl mnohokrát, odpovím znova. Nemám problém s tím, aby si každý platil za využití veřejného prostoru. I když osobně si myslím, že MHD je veřejná služba a má být částečně dotována. Ale můžete být klidný, v praxi se stejně v dohledné době nepřenesou veškeré náklady z provozu IAD na provozovatele aut. To, o čem se tu bavíme, je jenom zmenšení dotací, které jdou na IAD. Ne zmenšení na úroveň MHD nebo dokonce cykloinfrastruktury, pořád by IAD byla dotována za všech druhů dopravy nejvíc –… Číst vice »

Radek

Jsem rad, že už jste alespoň přijal to, že i IAD je dotovaná. To je posun.

Michal Bartoníček

A když napíšu ANO, tak se stejně nic nestane, protože systém musí nastavit někdo jiný, ne nějaký Bartoníček z diskuze.
Jinak se samozřejmě mýlíte. MHD využijí naprosto všichni, protože když někdo pojede tramvají, udělá tím prostor autu.
Zkuste se naučit nejdříve rozlišovat, co je služba města a co je soukromá záležitost. Pak poučujte ostatní. 😉 A přijdete mi teda čím dál drzejší a agresivnější.

Dusmor

Kapacita závisí hlavně na tom, jestli město prodá potřebné pozemky a nebude projektům bránit ve stavebním řízení.

Filip Jirsák

Ne, na tom kapacita fakt nezávisí. Kapacita závisí jenom na tom, zda se to někomu vyplatí. Tedy ceny za parkování musí být tak vysoké, aby se ta investice v rozumném horizontu vrátila.

Air Traveller

No, vy jste teda ekonom – vysoká uliční?

Samozřejmě, že kapacita závisí i na dostupnosti potřebných prostor/pozemků/míst, kde se to parkoviště dá vybudovat.

Není to jen o ceně.

A zrovna v Praze toho prostoru potřebného na vybudování potřebného množství parkovacích míst moc není.

Filip Jirsák

Dostupnost potřebných prostor/pozemků/míst, kde se dá parkoviště vybudovat, je ovšem také jen otázkou peněz. I zastavěný pozemek se dá odkoupit, to, co tam stojí zbourat a na místě toho vystavět parkovací dům. Akorát to bude drahé.

No a pokud vám připadá, že je v Praze málo místa, nebude asi nejlepší způsob dopravy individuální automobilová doprava, která je na zabraný prostor zdaleka nejméně efektivní.

Mimochodem, Praha je ve srovnání s podobně velkými evropskými městy velmi řídká. Což je v posledních desetiletích způsobené především tím, že se vše přizpůsobuje autům, což právě vede k řídké zástavbě.

Michal Bartoníček

Řidičům nebude stačit nikdy nic.

Air Traveller

A ta parkovací místa a garáže se tedy v Praze vezmou kde, když parkovací místa chce předřečník zrušit a garáží je tak 0,001% potřeby

Filip Jirsák

Ta se vezmou tak, že je někdo obnoví či postaví, když bude parkovné stát tolik, že se mu to vyplatí. A také jich nebude potřeba zdaleka tolik, protože spousta lidí zjistí, že za skutečné náklady to parkovací místo nepotřebují.

Air Traveller

Kde v praze chcete „obnovit“ nebo „postavit“ nová parkoviste? kdyz jaksi není kde?

chápete vůbec, že se nebavíme o potřebě „pár stovek“ parkovacích míst, ale o potřebě desetitisíců?

Michal Bartoníček

Když teda není kde garáže stavět, tak co vlastně chcete? 😄

Air Traveller

Nic.

Jenom aby se cvoci, co by bourali stavajici parkovaci plochy (a odkazovali jejich uživatele na garáže), zakazovali by v praze parkovat a obecně vjezd, a další podobné zhovadilosti, raději začali věnovat něčemu užitečnějšímu.

Michal Bartoníček

Tak se věnujte. Co vám v tom brání? 🙂
Nesnažte se organizovat dopravu v Praze a vůbec v žádném velkém městě, když nevíte jak na to. Uškodíte svojí už tak nevalné pověsti a obyvatelům těch měst.

Lukáš

V clanku se zminuje Praha 4, ve ktere je nejvetsi problem s parkovanim v oblasti panelakovych sidlist, treba Pujmanove, Kotorska, Sturova, Novodvorska… Tam je spousta ploch mezi panelaky, pod kterymi by slo vybudovat podzemni garaze, kgyby se to vyplatilo. Jelikoz je parkovani za hubicku, tak se to nikomu nevyplati.

Michal Bartoníček

Stejně jako jste si koupil nebo pronajal byt, který užíváte jen vy, si kupte nebo pronajměte parkovací místo, které budete užívat jen vy. Není zač.

Pepa

Dobrý večer nezlobte se ale odpovídáte na něco jiného než byl můj dotaz.

Martin Verner

Ale kdepak, to je přesně odpověď na Váš dotaz.
Parkovat máte na svém a za své. Neodkládáte si na veřejné prostranství kalhoty nebo ledničku, tak proč auto?
Prakticky je to samozřejmě problém, který by chtěl čas a odvahu. Čas – dát závazně vědět, že za řekněme deset let parkování v ulicích skončí (leda krátkodobé, silně a progresivně placené), a odvahu to a) dodržet, b) nezlikvidovat milionem výjimek, a c) udělat související kroky – pomoci výstavbě (soukromých, samozřejmě) garáží, podzemních parkovišť a parkovacích domů, a tam, kde jsou parkoviště, jež nemá smysl rušit, je vhodným způsobem privatizovat.

Pepa

Dobrý den já třeba osobně nemám problém s parkováním v soukromém domě za poplatek. Ale co vy navrhujete do toho nikdo nepůjde. Je to sice hezké ale nereálné

Filip Jirsák

Je to jediná možnost. Čím déle se odkládá, tím hůř.

Michal Bartoníček

Jaká odpověď by se vám líbila? 🙂

Pepa

Třeba že je to čistá teorie? Mmch zkuste s vašími programy kandidovat třeba v komunálních volbach

Filip Jirsák

Ta čistá teorie ve spoustě měst funguje. Je jen otázka času, než to bude i v Praze. A současný primátor dělá všechno pro to, aby se to ukázalo v komunálních volbách, protože lidem dojde, že strana zamrzlá v devadesátkách jim nijak nepomůže.

Michal Bartoníček

Proč bych měl někam kandidovat, když takové ambice nemám? 😄

Filip Jirsák

To je starost vlastníků těch aut. Proč by to za ně měl řešit někdo jiný? I bydlení pro lidi si každý musí zařídit sám. Proč by to u aut mělo být jinak?

Air Traveller

Proč by to u MHD, Cyklostezek, školek, škol a dalších, mělo být jinak, než u aut?

Filip Jirsák

Protože to všechno jsou veřejné služby, tedy z jejich existence má prospěch celá společnost. Z parkování auta má prospěch jenom majitel auta.

Air Traveller

Stejně, jako např. z cyklostezky mají prospěch ti, co maj kolo, a využívají ji, tak z silnice/parkovánjí mají prospěch ti, kteří maují auto a využívají jich. takže to parkování (či obecně silnice) je stejně veřejná služba, jako např. ona cyklostezka. takže tohle „rozdělení“ na veřejnou službu dost kulhá, a opět jen potvrzuje, jaký pokrytec jste – co se vám hodí, to chcete dotovat (než abyste si to platil), a co se vám momentálně nelíbí, to nikoli. našstěstí tady jen teoretizujeme – vzhledem k počtu vlastníků aut, a jejich podílů mezi voliči, žádné podobné šílenosti, které tady prezentujete, v dohledné (a… Číst vice »

Filip Jirsák

Dlouhodobé parkování není veřejná služba, protože když někde zaparkujete auto, nemůže tam zaparkovat už nikdo jiný.

Mezi voliči klesá podíl těch, kteří si chtějí realizovat sny svého mládí vytvořené v 70. letech. A naopak přibývá těch, kteří mají s těmi šílenostmi zkušenosti ze zahraničí, a všimli si, že se tam po realizaci těch šíleností lidem žije lépe.

mic

KOnkrétní a reálný návrh? No třeba já jsem si garáž a parkoviště postavil sám a za své. A tak by to měl dělat každý. V paneláku taky nemůžu chovat koně. Pokud chci chovat koně, musím mít někde zajištěnou stáj. Pokud chci mít auto – dtto.

Radek

Říká se tomu trh. Dobré ráno, vítejte v kapitalismu.

VojtaZ

No to je teda blábol

Ondra

A nebo přestat udržovat parkovací socializmus a lépe místa nacenit. No tak, nebyla ODS náhodou pravicová?

Dusmor

To už je hooooooooodně dávno.

Redaktor

Nikdy nebyla a to ani náhodou

Vít

A bude Praha stále prodávat víc parkovaveč, než je teoreticky míst, nebo tenhle byznys pojede dál?

Dálnice

Nechtěl byste k te parkovací kartě pro nadlidi za směšnou cenu taky raut, kapelu a osobního hlídače vaši popelnice?

Filip Jirsák

Ale Praha vím neprodává konkrétní parkovací místo. Pokud chcete mít svoje parkovací místo, musíte si ho zaplatit.

Jmeno

Pokud se budou přidávat místa, bude přibývat i aut. Dnes má každý člen rodiny auto.

Náhodný Kolemjdoucí

Nebýt pražského automobilového socialismu, tak by možná místo té divné stavby na úvodním obrázku byl několikapatrový parkovací dům s obchody v přízemí?
Praha 18 má snad také zóny.

Jan

To by nějaký bolševik nejdříve musel zaplatit. A vzhledem k blízkosti metra, tramvaje a autobusové zastávky by ta stavba byla zcela zbytečná. V kapitalismu si každý hradí parkování sám.

mgr.pavel

V kapitalismu si platí parkování každý sám?

V tom pžípadě zde máme tuhý socialismus.

Jaaa

Ano, v oblasti parkování tu tuhý socialismus je. “Každému podle jeho parkovacích potřeb.”

Novotný

Zavádění zón je kontraproduktivní, sebere více parkovacích míst, přesune problém mírně někam do sousední části města a nikam moc ku vzájemnému prospěchu parkujících nevede. Zisk má z toho jen radnice a profitující firma na zavádění a pokutování.

Pokud nemáte garantováno své místo, což nikdy nebude možné, nemá to moc smysl zavádět. Nevím, jak na to radní přišel, ale občané nebo návštěvníci si to asi moc nepřejí.

Chápu zavádění zón parkování v širším centru, ale na sídlištích a v okrajových částech, to opravdu ne.

Luk

Jak sebere parkovací místa? Pokud se jen zavedou zóny (bez ubírání míst pro jiné účely, např. zeleň), počet míst zůstane stejný. Občanům to pomůže, protože za nepatrný poplatek (v porovnání s tržní cenou toho místa) získají větší pravděpodobnost, že zaparkují – na úkor návštěvníků, kteří budou muset začít platit, a to nesrovnatelně víc než občané. Na sídlištích to právě má význam, zvlášť poblíž stanice metra – protože hodně lidí teď přijede z venkova autem, nechá ho zadarmo na sídlišti a pokračuje metrem. Když obyvatel sídliště odpoledne přijede, nemá kde zaparkovat.

Dálnice

Kupte si byt s parkovacím stáním v suterénu nebo rodinný dům s pozemkem či garáži a mate hned kde parkovat. Pokud na to nemáte, přebývá vám auto…

PetrM

Nevim kde bydlíte, ale na severu Prahy (v me oblasti) byla parkovací místa dennodenně obsazována dojíždějícími do Prahy, po zavedení zón najdu místo na zaparkování i v devět večer. Zóny mají pro rezidenty rozhodně smysl.

L.

V devět hodin večer je drtivá většina dojíždějících už dávno pryč.

Filip Jirsák

Jako že dojíždějící do Prahy vám obsazují místa v devět večer?

Grossák

V širším centru ano a na sídlišti ne? Proč?

Filip Jirsák

Garantované svoje místo mít můžete a spousta aut ho má. Akorát se za to obvykle platí tržní cena.

Gwann

Parkovaci zony proste budou v cele Praze v castech souvisle zastavby. Mozna se bez nich obejde predni a zadni kopanina a miskovice. Ale kdyz jsou ve Vrsovicich, tak musi byt ve Strasnicich a kdyz ve Strasnicich, tak i v Malesicich a na Zahradaku atp.

Protoze jinak dojizdeci. A mistni maji smulu.

Jak vysvetlit mistnim, ze takto ne…to uz je vetsi orisek. Protoze v danem miste voli.

vojta.tydli

Doporučil bych radnímu návštěvu Prahy 7. Na čtyřce vždycky zaparkuju.

Erik

Jedinecna prilezitost „vyhandlovat“ za tram na Budejovickou 😇