dkv_obrazok

Liberecký úřad zahájil územní řízení k úsekům D3 u Prahy. V procesu je už celá dálnice

Geotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSDGeotechnický průzkum v koridoru budoucí středočeské D3. Pramen: ŘSD

Všech pět úseků středočeské D3 se má stavět najednou v letech 2028 až 2032.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
troglj

Záměrně skeptický dotaz. Posunula se nějak realizace Vestecké spojky? Protože už bez D3 je na Vídeňské pravidelná zácpa a dostavba sem přivede dalších odhadem 10000 aut denně, jejichž cílem bude centrum Prahy a nejkratším cesta povede tudy.
Bez Věštecké spojky bude možná výhodnější v takovém případě nepoužít novou D3, jet po staré I/3 okolo Benešova a do Prahy přijet po D1, tam je alespoň šestipruh.

troglj

Věšteckou opravte na Vesteckou, holt inteligentní opravovač na mobilu 🙁

Lukáš

Pánové, co to znamená? Znamená to, že do půl roku bude územní rozhodnutí vydané?

Gawain

Proč to nedělá DESÚ?

Tom Matto

Myslim, ze se jede jeste podle stareho zakona.

Ondra K.

Podle nové legislativy ani nelze žádat o samostatné umístění stavby.

Jan

Moc se mi líbí, že to má úřad, který vede čistý hejtman…to se moc nepovozíme

Jméno

Ta „vejtra“ krásně ilustruje stav státních stavebních zakázek.

N.N.

Je to pojízdná dílna, to fakt nemusí být poslední model Mercedesu Unimog.

Mysel

Ta krasne ilustruje jen to, jak jsou na tom vozidla z 50. let minuleho stoleti ve srovnani s vozidly modernimi v pruchodnosti extremne narocnym terenem. To je tak vsechno.

Dusanh

Mno, to by znamenalo, že se těžaři někde v Amazonii nebo Kanadě nedostanou do cíle.
Kupodivu se tam dostanou. A mají na to celkem moderní auta. Jenže ty náklady jsou jinde. Takže pokud si někdo sežene V3S, tak ušetřil majlant. PROTO se používají V3S.

Mysel

Tak o ekonomicke strance veci snad nema smysl diskutovat, ne? Samozrejme neni problem poridit vyrazne drazsi vozidlo s horsimi schopnostmi, ktere i tak mohou byt na vetsinu cinnosti dostatecne.

J.K.

Ta „alternativa“ je co zač, mají nějaké rozumné připomínky, nebo je to NIMBY / „kdybyste jeli vlakem, nepotřebujete dálnici“?

Don Pedro

Myslím si že je to kombinace obojího; často se mluvilo o zkapacitnění I/3 (která by podle mě měla smysl tak jako tak), ale hlavní slovo mají pražští majitelé chat v okolí budoucí dálnice, což je klasická nimby.

Mysel

Ryzi NIMBY. Nic racionalniho.

Jura (jiny)

Přiřadit Praze a Liberci UR pro dálnici? Oni nejsou také podjatí? Až Liberec/Praha bude chtít dálnici, tak SČK jim ji schválí. To je jasné ruka ruku myje! Na starost by UR měl dostat kraj, který dálnice nemá a nechce! Třeba, ehm, no, on takový kraj vlastně neexistuje.

Ted vážně. Takové ustupování od MD je krásná cesta do pekla. Bohužel D0 byl začátek.

David

Liberecký kraj prakticky žádné dálnice nemá, tedy až na těch 5km u Turnova a žádná další dálnice se tam neplánuje. Tedy vlastně vaši podmínku splňuje ze všech krajů nejlépe.
Na území Prahy je pak akorát orkuh (D0) a kousíček D10 a D11.

J.K.

Tak koncept “ podjatosti kraje“ je blbost celkově.

Kraj dálnici chce pro své občany, zároveň jí neplatí tak nemá motivaci to prostřelit zámeckým parkem nebo rezervací aby ušetřil…

TomasB

„To není obstrukce, ale ústavní právo“

A presne kvôli takýmto iritujúcim existenciám ľudia nachádzajú sympatie v poľskom modeli.

Cachting

Držím ŘSD palce aby vše co nejrychleji vyřešila a mohla začít stavět!

Karel Endler

Mně se líbí ta fotka. Vrtaři bydlí v nástavbě na Praga S5T? Vyráběla se od 1956 do 1972…

Pavel

To je vétřieska, né espětka. Ta má jen 2 nápravy.

MHD

Ale dodnes se používá…

Martin

Bodejť by ne …. rychle (to jen pro dodržení úsloví, ve skutečnosti ani náhodou 😁), levně, spolehlivě – pri jízdě v terénu.

Kýbl nafty, šikovný ruce (není za az tak potreba) a jede se.

V zimě případně ještě zapalovač a noviny.

To byly časy, jezdit s tímto strojem na vojně 😉

Jiný Petr

protože nic lepšího než V3S pro vrtaře prostě není (technicky jistě ano, ale provozně minimálně 3x dražší, nebo s horší prostupností terénem)

autobusik2

Kdyby v česku fungovalo odstraňování černých staveb jak třeba v Rakousku, tak dvěma třetinám těch stěžovatelů, hlavně z Posázaví, ty jejich chaty už dávno nestojí…

RDP

A nejen chat, je prodloužení metra A do Motola černá stavba ? (povolení má v rozporu s dosud platným UP)

libor

metro je aspoň ve veřejném zájmu narozdíl od těch černých staveb v Posázaví

RDP

To nerozporuji, na druhou stranu stavba za desítky miliard realizovaná veřejnou mocí by měla být formálně vpořádku. Jak moc je správné dupat na člověka, který má načerno terasu nebo kadibudku nebo i ten srub , když nemáme vpořádku miliardové stavby státní a samospráv. Metro je ve veřejném zájmu a hlavně za veřejné peníze. Ty musí být vynaloženy účelně a v souladu se zákonem. Navíc pokud je vůbec možné, že si legislativu vykládají 100x jinak stavební úřady, mmr, soudy, samospráva … pak je zase něco fundamentálně špatně. A nakonec – všechny stavby pod budoucím dálničním přemostěním Sázavy asi černé stavby nebudou.… Číst vice »

Olin

Jj, taky se mi vybavuje doopravená a lehce rozšířená rekreační chajdalupa v okolí Moravské Třebové. Jj, taktéž nelze v tomto kontextu nevzpomenout na drakonické tažení pana soudce v duchu je třeba trestat, trestat a ještě jednou trestat a vůbec, ale vůbec nepochybujte o míře společenské nebezpečnosti tohoto konání. Tak nějak volná reminiscence na motto: „Bohatým jejich peníze a na žebrotu je třeba přísnost“.

Jméno

Je ve veřejném zájmu třeba i nelegální Zoopark? Někdo si chce vozit prdel, někdo chce vidět velké kočičky…

noerf

Při počtu vozidel v satelitních městech okolo, které stáhne D3 z těchto obci se divím protestu místních.

František

On jako proti tomu neprotestuje, na zablokování dálnice vám stačí i jeden Patrik

zlevněme dráhu

Však místní ani zastupitelstva obcí už dávno neprotestují. Naopak intenzivně spolupracují na přípravě staveb. Nyní už je to jen boj s Alternativou a spol.

Sebastian

Plánuje se z Jesenice nějaké napojení na vnitřní městský okruh / Jižní spojku?

platamond

Zkuste si dohledat historii Vestecké spojky aneb jak od přímé dálnice k rozkouskovanému divnému útvaru.

František

Tady tomu 2028 trochu i věřím

FrenkyUL

To budou končit odvolání k UŘ v prvním kole. Bohužel

Fanda

Působí to jako mnohem realističtější, než většina přípravy SŽ na rok 2028 😀

zlevněme dráhu

Právě ve světle přípravy D3 je systém VRT naprosto nerealizovaný.

Martas

Nevěřte, on se totiž ten termín za posledních 5 let posunul o 4 roky. Bude úspěch, když ta dálnice bude reálně 2035 postavena.

PavelM

Proto nechápu, proč to celé nebylo koncepčně rozděleno vč. EIA na dvě části s předělem na úrovni Benešova.

DavidS

Ten spolek to rozhodně na rok 2028 nenechá. Mají na to přeci ústavní právo a rozhodně to nejsou obstrukce. Rozhodně ne…

Tomáš

Rozhodně bych spolek nechal zrušit ve veřejném zájmu ústavu porušuje on