Liberecký kraj zdraží veřejnou dopravu. Roční jízdenku nabídne na splátky, tarif rozšíří až po Litoměřice
Stanice Česká Lípa hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Kraj od změny jízdního řádu prohloubí spolupráci s Dopravou Ústeckého kraje.
jako sice to je pochopitelné, ale ty nůžky mezi VHD a IAD už jsou silně rozevřeny ve prospěch IAD..nakonec dvě největší města v kraji už jsou poslední roky jedním velkým poposkakujícím parkovištěm.
Škoda, , že zde už nejsou Sudety = platila by německá síťová jízdenka za 49,9 EUR měsíčně… =1200 Kč… a případně členové odborů to mají za 36,í a jedna skupina dokonce asi jen 26,9 eur… neboli nejen že je v Německu vyšší mzda, lepší a levnější jídlo, už je tam dlouhodobě levnější i doprava. Tady v totálním pohraničí to fakt bije do očí..
Máte svobodu, na hranicích není plot, ani vás nikdo při pokusu se odstěhovat nezastřelí. Na co ještě čekáte?
A co třeba ceny denních jízdenek? V Libereckém kraji 150 Kč (platí dnes, bezhotovostní platba), ve ZVONU 16,50 €. Ten Deutschland Ticket je pro uživatele fajn, ale přínosy pro využití veřejné dopravy má hodně diskutabilní, a zrovna tady v bývalé NDR to přináší dopravním podnikům spíš problémy, protože nemají na investice. Ještě že můžou aspoň kupovat tramvaje za finance z programu na podporu oblastí postižených těžbou uhlí…
Praha roční síťová pořád 3650 Kč… tak ať máte pořád co nadávat na pražáky 😢
Praha a celý LK je rozdíl ne?
5 % není ještě tolik, to mi přijde jako snesitelné (byť není tarif IDOL z nejlevnějších). Proti různým skokovým zdražením a změnám podmínek typu PID je to stále rozumný přístup.
Už zas? Tam se zdražování stalo každoročním zvykem snad.
Ono všechno průběžně zdražuje, snad krom benzínu, ten je inflačně odolný 🙂
Po dvou letech zdražit o 5 % je OK, to odpovídá inflaci. Lepší než několik let rýt pusou v písku a pak zdražit skokově o 20 %.
No furt tu máme dražší dopravu než v Praze, s několikanásobně menším komfortem. Nyní sice máme roční MHD za stejnou cenu, ale my tu máme 4xmíň trati a 6x menší pokryté území. MHD Praha přepraví sice 30x víc cestujících než MHD Liberec, ale dopravní podnik od města dostává 60x více než Liberec. Takže přesně tam je zakopaný pes. Pokud teda chceme aby MHD lidí používali víc než svá auta a neucpávali město, tak jim dáváme výhodné jízdné. Ale holt Liberec jde na to opačně. My Vás to pořádně necháme zaplatit a doufáme že budou jezdit. No mne elektroautem vyjde jezdit… Číst vice »
DÚK Litoměřice – Česká Lípa platit nebude?
Asi bude. Jen to DÚK ještě nepustil jako informaci dál.
Na 99% to bude reciproční.
To jsem zvědavý, jak to s tou roční na splátky dopadne, bo s tím to v Praze/tady;-) zkoušel Scheinherr a nic z toho, bo prý hrozně moc složité. Tak se alespoň ukázalo, jestli to nešlo, nebo jestli se hlavně nechtělo. Jinak to považuji za opravdu dobrý nápad zejména v souvislosti s tím, že roční za 3 650 je na jednu stranu už fakt jen ryzí populismus, na stranu druhou prostě akceptuji, že pro některé rodiny by byla nutnost zacálovat najednou přes 10 litrů (dva dospělí) docela problém. Měsíční a 1/4 letní jsou přitom v porovnání s roční neskutečně napálené a… Číst vice »
V ostravě to funguje tak, že když máš po sobě 10 měsíčních jízdenek, tak dostaneš dva měsíce zdarma. Není to tak výhodné, jako roční. Roční stojí 4400, takto tě to vyjde na 5500, ale pokud jis to kupoval po měsících, tak stálo 6600. Osobně by se mi líbilo, kdyby to bylo v poměru 9 zaplacených, 3 zadarmo, pořád by to stálo víc než roční, ale nebyl by to takový rozdíl.
Ještě by to chtělo IDOL Zittau – Rybniste