Liberecký kraj zdraží veřejnou dopravu. Roční jízdenku nabídne na splátky, tarif rozšíří až po Litoměřice
Stanice Česká Lípa hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Kraj od změny jízdního řádu prohloubí spolupráci s Dopravou Ústeckého kraje.
Mam roční idol za 10.000 a pohoda..jezdím do MB denně, dřív jsem autem projel 22000 kc, ted ušetřím a ještě zdarma MHD v Liberci, České Lípe a též vlaky např do Jedlová, Děčín, Mladá Boleslav mj bus do Varnsdorfu,MB a třeba výlety Sloup v Čechách, Nový Bor, Harrachov opět idol .Žádný drobný nehledám stačí oznámení roční síťová…auto min užívám
IDOL by nejlepe udelal, kdyby se nechal od DUK pohltit cely a zanikl. Tech deset let podvodneho nazvu a dalsich protizakaznickych opatreni stacilo.
Pro začátek by stačilo, kdyby konečně už zahodili Idolku a nahradili to DUKapkou.
Přestal jsem z Liberce jezdit vlakem, už se v tom nedá vyznat. Různí dopravci, různé ceny, různé podmínky.. kdy je toho už příliš?
Různí dopravci, stejný tarif IDOL, jednotné přepravní podmínky IDOL. V čem je problém konkrétně?
Že by jezdil přes hranice kraje? Určitě je dobře, že se řeší překryvy se sousedy, možná tak jednou dosáhneme jednoho celostátního IDS.
Tady si to přímo říká o narážku s režijkou. Neplatí Vám?
Sorry, ale tarifní řešení se jmenuje IDOL a mám v kraji vlak, bus i MHD na jeden doklad.
Reálně dieslem se spotřebou 5,5l/100 km (včetně amortizace) už je to dnes cenově v podstatě stejné nebo jen mírně dražší jak jezdit veřejnou meziměstskou dopravou. Elektrikou to vychází ještě trochu líp (zase vyšší pořizovací náklady) a o tom, když jedete dva a víc netřeba mluvit. Přitom pohodlí je neporovnatelné. Auto nabídne v podstatě dveře – dveře cestování a nezávislost na jízdním řádu a též mnohem lepší přepravu věcí a zvířat. Stejně tak komfort v podobě osobní zóny a vlastního bezpečného prostoru, kde se nepotkáte s nežádoucími jevy jako bezdomovci, žebráci či zloději. Jediné nevýhody jsou větší rizikovost nehody v IAD… Číst vice »
Náklady na auto budou někde mezi 4 až 8 Kc / kilometr. Záleží podle nájezdu a ceny vozu. Nejspíš se to vyplatí až se dvěma cestujícími ve voze.
Další výhody / nevýhody jsou velmi individuální.
Roční jízdenka za 9600 Kč, to je tak max. na 2000 km vč.amortizace, finančně si myslím auto nevyjde lépe.
Další nevýhodou je omezení provozu na různá místa, hledání parkování v cíli, stres v podobě ostatních řidičů, u kterých nikdy nemůžete předvídat jejich indispozici nebo chování.
A nějak jsem nezaznamenal nákup samotného auta. Nebo to pro nemajitele aut neplatí?
Ale to je dost běžné, že mnozí srovnávají pouze cenu benzínu (nafty) s cenou jízdenky a už zapomínají na vše okolo – cena samotného auta (za život několik), pojistky, údržba atd., atd. Osobně najezdím veřejnou dopravou (auto nemám) ročně nějakých 40 tisíc kilometrů a zaplatím za to něco málo přes 20 tisíc, maximálně 25 tisíc (předplatní jízdenky + včasné), za život jsem už asi docela dost ušetřil a ušetřené mohl věnovat zálibám.
Tohle žádný řidič nechce slyšet. Realita a pravda bolí 😀
Já si taky žiju dost skvěle a bez auta.
Mám za poslední rok ve veřejné dopravě v Libereckém kraji naježděno v součtu přes sto hodin a za celou dobu jsem nepotkal jediného bezdomovce, žebráka a zloděje. A upřímně, když musím například z Liberce do České Lípy, tak jedu vlakem podstatně radši, protože se nemusím bát v úseku Jítrava – Cvikov závodníků, kteří rádi předjíždějí tam, kde nemají. Těch křížků podél silnice je na můj vkus až moc.
Idol směr Rumburk bude platit i ve vlaku? A bude tam i vlak do Varnsdorfu?
jako sice to je pochopitelné, ale ty nůžky mezi VHD a IAD už jsou silně rozevřeny ve prospěch IAD..nakonec dvě největší města v kraji už jsou poslední roky jedním velkým poposkakujícím parkovištěm.
Veřejná doprava se krom Prahy vyplatí jen studentům, důchodcům a ZTP. Bohužel.
já to říkám už léta, že se z toho dělá socka..jen pro ty, kteří tím „musí“
Je to drahé. Jezdí tam jen chudí nebo neřidiči. Protože kdo může, nepojede s bezdomovcem, feťákem, ožralou v jednom voze, ani nechce chodit kolem žebráků, co se po něm sápou.
Plus dojezdová doba mhd je například u nás 60 minut na 20 km.
Děsivé! 😲 Vy teda máte zážitky! Já IDOL taky využívám a nic takového nezažívám. Kde se to, proboha, děje?
Je hezké, že si píšete sám se sebou. Čtenář to nevidí, ale já vaši stejnou IP adresu s různými přezdívky vidím. Možná by bylo jednodušší navštívit odborného lékaře.
Škoda, , že zde už nejsou Sudety = platila by německá síťová jízdenka za 49,9 EUR měsíčně… =1200 Kč… a případně členové odborů to mají za 36,í a jedna skupina dokonce asi jen 26,9 eur… neboli nejen že je v Německu vyšší mzda, lepší a levnější jídlo, už je tam dlouhodobě levnější i doprava. Tady v totálním pohraničí to fakt bije do očí..
Máte svobodu, na hranicích není plot, ani vás nikdo při pokusu se odstěhovat nezastřelí. Na co ještě čekáte?
A co třeba ceny denních jízdenek? V Libereckém kraji 150 Kč (platí dnes, bezhotovostní platba), ve ZVONU 16,50 €. Ten Deutschland Ticket je pro uživatele fajn, ale přínosy pro využití veřejné dopravy má hodně diskutabilní, a zrovna tady v bývalé NDR to přináší dopravním podnikům spíš problémy, protože nemají na investice. Ještě že můžou aspoň kupovat tramvaje za finance z programu na podporu oblastí postižených těžbou uhlí…
Praha roční síťová pořád 3650 Kč… tak ať máte pořád co nadávat na pražáky 😢
Praha a celý LK je rozdíl ne?
Je. LK: větší rozlohou, výrazně menší nabídkou spojů.
Cena pražského kuponu je choromyslná.
5 % není ještě tolik, to mi přijde jako snesitelné (byť není tarif IDOL z nejlevnějších). Proti různým skokovým zdražením a změnám podmínek typu PID je to stále rozumný přístup.
Už zas? Tam se zdražování stalo každoročním zvykem snad.
Ono všechno průběžně zdražuje, snad krom benzínu, ten je inflačně odolný 🙂
Po dvou letech zdražit o 5 % je OK, to odpovídá inflaci. Lepší než několik let rýt pusou v písku a pak zdražit skokově o 20 %.
No furt tu máme dražší dopravu než v Praze, s několikanásobně menším komfortem. Nyní sice máme roční MHD za stejnou cenu, ale my tu máme 4xmíň trati a 6x menší pokryté území. MHD Praha přepraví sice 30x víc cestujících než MHD Liberec, ale dopravní podnik od města dostává 60x více než Liberec. Takže přesně tam je zakopaný pes. Pokud teda chceme aby MHD lidí používali víc než svá auta a neucpávali město, tak jim dáváme výhodné jízdné. Ale holt Liberec jde na to opačně. My Vás to pořádně necháme zaplatit a doufáme že budou jezdit. No mne elektroautem vyjde jezdit… Číst vice »
DÚK Litoměřice – Česká Lípa platit nebude?
Asi bude. Jen to DÚK ještě nepustil jako informaci dál.
Na 99% to bude reciproční.
Bude. V ofiko zprávě je přesně uvedeno, že je to propojení tarifů v daných úsecích.
To jsem zvědavý, jak to s tou roční na splátky dopadne, bo s tím to v Praze/tady;-) zkoušel Scheinherr a nic z toho, bo prý hrozně moc složité. Tak se alespoň ukázalo, jestli to nešlo, nebo jestli se hlavně nechtělo. Jinak to považuji za opravdu dobrý nápad zejména v souvislosti s tím, že roční za 3 650 je na jednu stranu už fakt jen ryzí populismus, na stranu druhou prostě akceptuji, že pro některé rodiny by byla nutnost zacálovat najednou přes 10 litrů (dva dospělí) docela problém. Měsíční a 1/4 letní jsou přitom v porovnání s roční neskutečně napálené a… Číst vice »
V ostravě to funguje tak, že když máš po sobě 10 měsíčních jízdenek, tak dostaneš dva měsíce zdarma. Není to tak výhodné, jako roční. Roční stojí 4400, takto tě to vyjde na 5500, ale pokud jis to kupoval po měsících, tak stálo 6600. Osobně by se mi líbilo, kdyby to bylo v poměru 9 zaplacených, 3 zadarmo, pořád by to stálo víc než roční, ale nebyl by to takový rozdíl.
Ještě by to chtělo IDOL Zittau – Rybniste
Tam je problém ZVON a jeho obavy o únik tržeb…
Tak teoreticky by se to dalo použít jen na jízdenku pro nástup a výstup na území ČR
To by teoreticky možné bylo, ale stejně jde o to, že projíždíme přes území cizího objednatele a ten vlak v tu chvíli tedy jede „mimo naši kontrolu“ pokud mám správné informace. Paradoxně je v tomhle případě nejlevnější OneTicket.
Tak třeba z Dolní Poustevny do Děčína třeba platí DÚK, i když se jede přes Německo. Nebo se pletu?
To je ale VVO a ne ZVON bohužel…
To ovšem platí jen pro peáž („koridorové přepravy“), nikoli pro cesty s nástupem či výstupem na území sousedního státu – tomu výstupu sice samozřejmě nelze bránit, ale zaplatit je třeba za celou peážní trasu. A specifickým případem je v tomto případě Žitava, ale tam nějaká dohoda platila už v době, kdy tam osobní dopravu zajišťovaly ještě Č(S)D.
Vždy záleží na tom, jak se objednatelé VHD a dopravci dohodnou – a když se chce, jde leccos. Jen to zejména u nás většinou trvá dlouho, než to těm zainteresovaným dojde.