posily_do_teamu

Liberecký kraj rozdal pokuty dopravcům za neplnění smluv. Na železnici bezkonkurenčně nejvíce Arrivě

Jednotka Siemens Desiro společnosti Arriva vlaky u Jeřmanic. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Siemens Desiro společnosti Arriva vlaky u Jeřmanic. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Podle kraje celkové dochází ke zlepšování kvality veřejné dopravy.

Odebírat
Upozornit na
guest
62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Tmej

At si Liberecký kraj Arrivu do sytosti užije. Sám si ten paskvil všech paskvilů objednal.

MiG

Nekvalitou trpí cestující. A peníze z pokut jdou kam? Třeba do infrastruktury, aby z toho cestující aspoň něco měli?

platamond

Nelze předem určit kam půjdou, ani nemusí do dopravy. Pokuty jsou příjmem kraje, kde se musí rozpočtově určit jak s tím naložit.

Jirka Karny

Tak Arriva je to nejhorší, co českou železnici od revoluce potkalo (KŽC bych dal na druhé místo?). Neuvěřitelné šroty, nefunkční klimatizace, vysoké jednotky na nízkopodlažních spojích,….

Luboš Beneš

V sobotu jsem cestoval na lokálkách kolem Prahy (Rudná-Slaný-Neratovice). Ojeté 810, proti tomu je Arriva luxus.

Ruzian1

Je někde k dispozici dokument, kde ty pokuty budou podrobněji rozepsány?
Těch 925 korun u ČD mně přijde naprosto směšných. 😆
Tak by mě jen zajímalo, za co jsme to dostaly.

Martin1

Arriva je jednoznačné zklamání. Kolem Liberce jednoznačně nejhorší vlakový dopravce. Nejen kvalitou, ale bohužel i personálem.

Aprivall@centrum.cz

Souhlasím

Jarda

DLB se docela snaží arrivu dohnat 🙂 minimálně co se spolehlivosti vozidel týká

Gajda

Je škoda, že za tou částkou není v závorce ještě objem kompenzace danému dopravci za stejnou dobu.

Dan

Ještě by si na Arrivu mělo dupnout MD, jedna jednotka místo dvou na lince R14a je prakticky normální stav.

Jan pesina

Tam by měly ty krapy vyměnit za něco lepsiho

Gajda

To se asi bohužel jen tak nedočkáš. Protože MD se vydalo rovnou hodně do budoucnosti v nové soutěži a až zjistí, jak moc je to drahý, tak se to dočasně vyřeší dodatkem stávající smlouvy a tedy i stávajícíma jednotkama.

Jarda

ano minimálně o další dva roky se to prodlouží, ale tak to bylo jasný už v létě, když si to tam nacpali do smlouvy

Tomáš

Chybí hlavně ta klimatizace ale ta už tam není od začátku a za to pokutovat nejde 🙁

Jarda

není pravda, na některých výkonech mají jezdit desira a klima tam je zasmluvněná…bohužel od původních plánů se dost škrtalo…takže teď to je myslím 3 desira a 2 845 jako kmenové pro krajské linky…s tím, že ty desira ani nejsou většinou v plném nasazení, takže poměr je často opačný, ale poslední dobou se to zlepšilo..v létě byly dny, kdy nejezdilo snad ani jedno a když byly nasazeny dvě už to byl svátek..ale např. dneska jezdily desira dokonce 4kousky, evidentně když se chce, tak to de

Pan Miloš

Smutné je,že se firma snaží šetřit na nesprávných místech,ale platit pokuty krajům jim nevadí🤔🤷

Kamui

Protože pro firmu je pokuta v takové výši pod rozlišovací schopnosti.

Jarda

kontroly jsou tak malé, že těch pár drobných to je mnohem lepší, jak spousty věcí plnit dle smlouvy..je to špatný systém tohle, pokuty mají být tak citelné, aby se dopravcům nevyplácelo si kupovat odpustky

Jaroslav

A tahle žumpa chce vozit vlaky z Prahy do Chebu.To bude ještě větší katastrofa než jsme doufali.Ale có stát potažmo MD to pěkně zacáloujou.

Verrr2

Zacaluji to daňový poplatníci, nikoli stát, ten žádné peníze nemá

Jarda

Nějak malá pokuta pro ČD, nechybí tam náhodou číslice?

XP3

Určitě chybí, ČD by měly dostávat sankce automaticky, protože jsou to ČD a ty jsou vždycky špatné 😄 Z principu, i když třeba není k sankcím důvod 😄 To jste asi chtěl říct, ne?

Jan

Pokuta 925 Kč? To by se v Pardubickém kraji nestalo. Tady si umíme Honeckerů a Regionov považovat…

Zdeněk

My si zase považujeme chronické neřazení motorových vozů s jedničkou na trati V2 V HK kraji, to by bylo pokut:-)

nikola

A jaké pokuty dostalo KŽC za neplnění smlouvy na lince S34?

X 1

To je v Libereckém kraji?

Marťas

Nevím teda ten počet zpoždění nad 10 minut, ale taková 345 z Prahy do Liberce, to je v čase 8:19 v Liberci na Fugnerově tak odhadem 2/3 roku se zpožděním nad deset minut…..k tomu se to občas nepovede i těm dalším…..ale při tomhle odhadu to je stejně zhruba 180 spojů se zpožděním…..to se mi nechce věřit, že to dohromady je jen tak málo😅

Adam

Počítá se to na příjezdu na konečné tak je možné, že to cestou stáhne 😄… Koneckonců ten poslední mezizastávkový interval bývá v IDOLu dost naddimenzovaný

Jarda

Nad 10 minut…
Ono stačí 5 minut a už nestíháte přestup a někde visite hodinu a nebo přijedete do prace o 15 minut a víc déle.
Pokud chce člověk spolehlivost, tak jedině auto.

Marťas

Přestup do 5 minut beru vždy jako velmi riskantní a snažím se jezdit dříve, když to jde. Bohužel v autobusové dopravě nebo v kombinaci Bus+vlak ještě nefunguje nějaký systém, který by pozdržel tyto přípojné spoje, což třeba při cestování pouze na železnici velmi vítám, že přípoje bývají takřka vždy zajištěny. (Ano i zde jsou výjimky, ale to už musí být zpoždění vyššího charakteru, ne 5 minut)

Iss

Tak třeba DÚK umí podržet vlak, než přijede bus…musí ale cestující říct řidiči aby zavolal dispečink

VCHHA

Řidič ani volat nikam nemusí, už kolikrát se čekalo na bus, ale nikdo nepřestoupil.

Verrr2

Přípoje jsou i v IDS JMK

noerf

Jaký je poměr výkonů mezi autobusovými dopravci? Nejvíce pokut obdržel krajský dopravce a druhý Busline.

Adam

Na iidol.cz jsou smlouvy co tak vím… Busline jezdí hlavně Semilsko a Turnovsko a ČSAD Liberec prakticky velkou část zbytku. Procenta ale nevím též ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

Pavel

A tahle firma chce jezdit rychliky Praha – Plzeň ?

Martin

A tahle firma chce nahradit ČD, kde ve čtyřech vagonech běžně fungují tři WC a minimálně jeden vůz je retro kousek z 80. let?

Pavel

ČD mají mnoho chyb, ale jel jste někdy IC do Plzně? Tam zrrovna posilají to nejlepši co mají. Interjet a.t.d.

Martin

Velice výjimečně. Z Plzně do Klatov to nejezdí, z Plzně do Chebu nejezdím já a z Plzně do Prahy jezdím s R16 kvůli možnosti využít krajské tarify. A tam je situace taková, jak popisuju.

Jan pesina

Tak si nestěžuju když chceš usetrit

Twix

Větší část toho balíčku co vyhrála Arriva je hodinový interval do Klatov, menší část je dvouhodinový do Chebu – kde sice jezdí Interjet (posílený o všelijaké vozy), ale ta převažující část v podání ČD je nic moc. Každý vůz jiný, řazení náhodné, nefungující informační systém (v rychlíku co staví každých 10-15 minut je fajn vědět kde zrovna jsem).

Honza

Souhlasím ČD mají chyby, ale Arriva je jedna velká chyba

Luboš Beneš

Berounky jsou jiná káva, navíc nově zařízlé v Berouně.

Zoffrey

Jojo Praha – Plzeň kde jezdí InterJet opravdu retrokousek z 80tek

Martin

Z Plzně do Prahy jezdí i jiné vlaky, než Interjet. Na to nezapomeňte. A třeba do Klatov jsem Interjetem bůhvíproč ještě nejel 😉

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Na R16 nikdy Interjet nebude. Interjety se nadále budou točit mezi Ex6 a R15, okrajově Ex1

VCHHA

Ale MD si to evidentně myslí.

Ares

Tak se jeď projet Berounkou.

PeterM

Zrovna R16 my přijde jako jedna z nejlepších běžných “R” linek, BMZ jsou nejlepší rychlíkové vozy druhé třídy co ČD má a občasné nasazení “B” je mrzuté, ale lepší než kdyby byl spoj zkrácen.

2101

Jenže ono je to občasné nasazení B na R16 bohužel na denním pořádku na polovině souprav

Jan pesina

Arriva He co se týče vlaku nejhorší v republice

Verrr2

S RJ si mohou podat ruce

Jarda

rj na ostravu atd. jezdí docela solidně

fabec

Což je pořád víc, než když máš dva vagony Arrivy a nefunguje to jedno WC v nich. A pak se musí pouštět cestující na záchod během zastavení v České Lípě…

Karel

WC ve vozidlech Arrivy nemohou cestující ucpat, když jsou gravitační. A

Jarda

arriva má gravitační wc?

Honza

Nemá, nedávno jsem byl v vlaku kde byl záchod zamrzlý a lidí museli ve stanici

Jarda

nebyl spíš plný? jak je u arrivy zvykem, když to protáčí Liberec-Ústí-Liberec-Pardubice-Liberec…koho by to nenapadlo, že za takový oběh se to zaplní..no arrivu 🙂

Daniel Jablonecký

Nejen chce, ale i bude.

XP3

Vy znáte výsledek rozhodnutí ÚOHS?