Liberecký kraj rozdal pokuty dopravcům za neplnění smluv. Na železnici bezkonkurenčně nejvíce Arrivě
Jednotka Siemens Desiro společnosti Arriva vlaky u Jeřmanic. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Podle kraje celkové dochází ke zlepšování kvality veřejné dopravy.
At si Liberecký kraj Arrivu do sytosti užije. Sám si ten paskvil všech paskvilů objednal.
Nekvalitou trpí cestující. A peníze z pokut jdou kam? Třeba do infrastruktury, aby z toho cestující aspoň něco měli?
Nelze předem určit kam půjdou, ani nemusí do dopravy. Pokuty jsou příjmem kraje, kde se musí rozpočtově určit jak s tím naložit.
Tak Arriva je to nejhorší, co českou železnici od revoluce potkalo (KŽC bych dal na druhé místo?). Neuvěřitelné šroty, nefunkční klimatizace, vysoké jednotky na nízkopodlažních spojích,….
V sobotu jsem cestoval na lokálkách kolem Prahy (Rudná-Slaný-Neratovice). Ojeté 810, proti tomu je Arriva luxus.
Je někde k dispozici dokument, kde ty pokuty budou podrobněji rozepsány?
Těch 925 korun u ČD mně přijde naprosto směšných. 😆
Tak by mě jen zajímalo, za co jsme to dostaly.
Arriva je jednoznačné zklamání. Kolem Liberce jednoznačně nejhorší vlakový dopravce. Nejen kvalitou, ale bohužel i personálem.
Souhlasím
DLB se docela snaží arrivu dohnat 🙂 minimálně co se spolehlivosti vozidel týká
Je škoda, že za tou částkou není v závorce ještě objem kompenzace danému dopravci za stejnou dobu.
Ještě by si na Arrivu mělo dupnout MD, jedna jednotka místo dvou na lince R14a je prakticky normální stav.
Tam by měly ty krapy vyměnit za něco lepsiho
To se asi bohužel jen tak nedočkáš. Protože MD se vydalo rovnou hodně do budoucnosti v nové soutěži a až zjistí, jak moc je to drahý, tak se to dočasně vyřeší dodatkem stávající smlouvy a tedy i stávajícíma jednotkama.
ano minimálně o další dva roky se to prodlouží, ale tak to bylo jasný už v létě, když si to tam nacpali do smlouvy
Chybí hlavně ta klimatizace ale ta už tam není od začátku a za to pokutovat nejde 🙁
není pravda, na některých výkonech mají jezdit desira a klima tam je zasmluvněná…bohužel od původních plánů se dost škrtalo…takže teď to je myslím 3 desira a 2 845 jako kmenové pro krajské linky…s tím, že ty desira ani nejsou většinou v plném nasazení, takže poměr je často opačný, ale poslední dobou se to zlepšilo..v létě byly dny, kdy nejezdilo snad ani jedno a když byly nasazeny dvě už to byl svátek..ale např. dneska jezdily desira dokonce 4kousky, evidentně když se chce, tak to de
Smutné je,že se firma snaží šetřit na nesprávných místech,ale platit pokuty krajům jim nevadí🤔🤷
Protože pro firmu je pokuta v takové výši pod rozlišovací schopnosti.
kontroly jsou tak malé, že těch pár drobných to je mnohem lepší, jak spousty věcí plnit dle smlouvy..je to špatný systém tohle, pokuty mají být tak citelné, aby se dopravcům nevyplácelo si kupovat odpustky
A tahle žumpa chce vozit vlaky z Prahy do Chebu.To bude ještě větší katastrofa než jsme doufali.Ale có stát potažmo MD to pěkně zacáloujou.
Zacaluji to daňový poplatníci, nikoli stát, ten žádné peníze nemá
Nějak malá pokuta pro ČD, nechybí tam náhodou číslice?
Určitě chybí, ČD by měly dostávat sankce automaticky, protože jsou to ČD a ty jsou vždycky špatné 😄 Z principu, i když třeba není k sankcím důvod 😄 To jste asi chtěl říct, ne?
Pokuta 925 Kč? To by se v Pardubickém kraji nestalo. Tady si umíme Honeckerů a Regionov považovat…
My si zase považujeme chronické neřazení motorových vozů s jedničkou na trati V2 V HK kraji, to by bylo pokut:-)
A jaké pokuty dostalo KŽC za neplnění smlouvy na lince S34?
100 tisíc Kč.
To je v Libereckém kraji?
Nevím teda ten počet zpoždění nad 10 minut, ale taková 345 z Prahy do Liberce, to je v čase 8:19 v Liberci na Fugnerově tak odhadem 2/3 roku se zpožděním nad deset minut…..k tomu se to občas nepovede i těm dalším…..ale při tomhle odhadu to je stejně zhruba 180 spojů se zpožděním…..to se mi nechce věřit, že to dohromady je jen tak málo😅
Počítá se to na příjezdu na konečné tak je možné, že to cestou stáhne 😄… Koneckonců ten poslední mezizastávkový interval bývá v IDOLu dost naddimenzovaný
Nad 10 minut…
Ono stačí 5 minut a už nestíháte přestup a někde visite hodinu a nebo přijedete do prace o 15 minut a víc déle.
Pokud chce člověk spolehlivost, tak jedině auto.
Přestup do 5 minut beru vždy jako velmi riskantní a snažím se jezdit dříve, když to jde. Bohužel v autobusové dopravě nebo v kombinaci Bus+vlak ještě nefunguje nějaký systém, který by pozdržel tyto přípojné spoje, což třeba při cestování pouze na železnici velmi vítám, že přípoje bývají takřka vždy zajištěny. (Ano i zde jsou výjimky, ale to už musí být zpoždění vyššího charakteru, ne 5 minut)
Tak třeba DÚK umí podržet vlak, než přijede bus…musí ale cestující říct řidiči aby zavolal dispečink
Řidič ani volat nikam nemusí, už kolikrát se čekalo na bus, ale nikdo nepřestoupil.
Přípoje jsou i v IDS JMK
Jaký je poměr výkonů mezi autobusovými dopravci? Nejvíce pokut obdržel krajský dopravce a druhý Busline.
Na iidol.cz jsou smlouvy co tak vím… Busline jezdí hlavně Semilsko a Turnovsko a ČSAD Liberec prakticky velkou část zbytku. Procenta ale nevím též ¯\_(ツ)_/¯
A tahle firma chce jezdit rychliky Praha – Plzeň ?
A tahle firma chce nahradit ČD, kde ve čtyřech vagonech běžně fungují tři WC a minimálně jeden vůz je retro kousek z 80. let?
ČD mají mnoho chyb, ale jel jste někdy IC do Plzně? Tam zrrovna posilají to nejlepši co mají. Interjet a.t.d.
Velice výjimečně. Z Plzně do Klatov to nejezdí, z Plzně do Chebu nejezdím já a z Plzně do Prahy jezdím s R16 kvůli možnosti využít krajské tarify. A tam je situace taková, jak popisuju.
Tak si nestěžuju když chceš usetrit
Větší část toho balíčku co vyhrála Arriva je hodinový interval do Klatov, menší část je dvouhodinový do Chebu – kde sice jezdí Interjet (posílený o všelijaké vozy), ale ta převažující část v podání ČD je nic moc. Každý vůz jiný, řazení náhodné, nefungující informační systém (v rychlíku co staví každých 10-15 minut je fajn vědět kde zrovna jsem).
Souhlasím ČD mají chyby, ale Arriva je jedna velká chyba
Berounky jsou jiná káva, navíc nově zařízlé v Berouně.
Jojo Praha – Plzeň kde jezdí InterJet opravdu retrokousek z 80tek
Z Plzně do Prahy jezdí i jiné vlaky, než Interjet. Na to nezapomeňte. A třeba do Klatov jsem Interjetem bůhvíproč ještě nejel 😉
Na R16 nikdy Interjet nebude. Interjety se nadále budou točit mezi Ex6 a R15, okrajově Ex1
Ale MD si to evidentně myslí.
Tak se jeď projet Berounkou.
Zrovna R16 my přijde jako jedna z nejlepších běžných “R” linek, BMZ jsou nejlepší rychlíkové vozy druhé třídy co ČD má a občasné nasazení “B” je mrzuté, ale lepší než kdyby byl spoj zkrácen.
Jenže ono je to občasné nasazení B na R16 bohužel na denním pořádku na polovině souprav
Arriva He co se týče vlaku nejhorší v republice
S RJ si mohou podat ruce
rj na ostravu atd. jezdí docela solidně
Což je pořád víc, než když máš dva vagony Arrivy a nefunguje to jedno WC v nich. A pak se musí pouštět cestující na záchod během zastavení v České Lípě…
WC ve vozidlech Arrivy nemohou cestující ucpat, když jsou gravitační. A
arriva má gravitační wc?
Nemá, nedávno jsem byl v vlaku kde byl záchod zamrzlý a lidí museli ve stanici
nebyl spíš plný? jak je u arrivy zvykem, když to protáčí Liberec-Ústí-Liberec-Pardubice-Liberec…koho by to nenapadlo, že za takový oběh se to zaplní..no arrivu 🙂
Nejen chce, ale i bude.
Vy znáte výsledek rozhodnutí ÚOHS?