Liberecký kraj řeší založení vlastního železničního dopravce
Česká Lípa první den nového jízdního řádu 2021/2022. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Úvahy o vlastním dopravci přichází v době, kdy kraj řeší zajištění provozu na Jizerskohorské železnici po roce 2026.
Sviták je naprosto vzorový pablb. Kterého si bohužel díky 100% tupé loajalitě vybral Půta za svého nástupce. Jedno, že nepozná rozdíl mezi okolkem a Odkolkem…
Existuje pro to pouze jeden výraz: wtf?
Tak ono asi nic jiného nezbývá. Pusa plná keců že České dráhy nechtějí a Die Landerbahn se nepřihlásil… A teď při zveřejnění svých představ se přiznají, že v týmu je čumák z Arrivy… Takže výběrová řízení a přidělování zakázek po česku. Jen spřátelená šmelina. Možná to funguje u autobusů že koupím pár kusů a jezdím. Ale žel. doprava je trochu náročný koníček. Takže kraj do toho nacpe spoustu financí a pak zakázku regulérně vysoutěží někdo jiný? Ha, ha… kecy, pane Půta, zase jenom kecy…
Tady se už nedá divit vůbec ničemu.
Jen do voleb… 😅
🤣🤣🤣 no dobře, až na to, že tam začnou pracovat ti samí lidé, se stejnou pracovní morálkou a stejnými požadavky, jako u stávajících dopravců. Takže hodně štěstí a držím pěsti 🤣🤣🤣
To as bude průser. Ciwe, Pospíšil s Blažkem, největší amatéři v okruhu 100 km, budou dělat socialistickou dráhu…
Ono se stačí jen podívat na to, jak často tam jsou vypisována VŘ na běžné pracovní pozice, i to o něčem svědčí, když se tam takhle protáčí zaměstnanci…
Napad mozna fajn, ale kdo danovym poplatnikum zaruci, ze takovy dopravce bude skutecne nejlevnejsi, tzn, ze nabagrovani zakazky predem určenemu krajskemu dopravci nebude stat danoveho poplatnika vic? Za me jebtu obrovske nebezpeci male domu znamym vedeni kraje, za oenize nas vsech… Odstatne dukazem budiz ustecka DSUK, kde kilometr u busu je temer (ne li uplne) nejdrazsi v republice.
Tak však i teď jsou státní dráhy pro daňového poplatníka vždycky to nejdražší řešení a stejné to bude u krajských drah, ale vystvětlujte to ČD-fans.
Nějak vám to nekoresponduje s realitou. V Británii mají zdaleka nejdražší vlaky a přitom státního dopravce už přes 20 let nemají. Jestli ono spíš nepůjde o něco jiného…
Teoreticky vzato se nevylučuje mít vlastní firmu a při tom dělat výběrka 😀 jako ministerstvo dopravy.
Konečně to někoho na kraji napadlo .Já bych tomu dal název Liberecká železniční dopravní nebo opak ,a nebo je Liberecká železniční.
a co uniformy, jakou barvu uniforem byste doporucoval?
Pindrusssssak@seznam.cz
Asi normální modrou uniformu .
cca. takhle?
http://www.chzk.cz/index.php/stejnokroje/5-epocha-7-obdobi-let-1966-1996
Tohle jsem se trochu přemačkl.Ale všichni přítomni navrhněte sami nazev liberecke železnice máte určitě nějake navrhy i logo.
Reichenbergbahn
Výborné jsou růžové košile. Je to svěží a žádný dopravce to ještě nemá. To by šlo.
Liberecká expertní železnice. LEŽ.
Blažek + Arriva? No tak to už je v podstatě rozhodnuto…
Vždyť už přece vlastního dopravce mají. To je takový problém u něj o zpracování žádosti o licenci a bezpečnostní osvědčení?
Tak že by vzniklo nové „při průšvihu obětovatelné“ sro, na které by byla licence psaná, to bych chápal 😀 RegioJet (vlaky) taky v počátku provozu byla jiná firma, než Student Agency(autobusy).
Ale jasně, může to být dceřinka.
A kraj na to má peníze ? Sny a realita jsou odlišné věci.
Peníze na veřejnou dopravu kraj pochopitelně má. Otázka je, zda skutečně by bylo výhodnější místo smluv s dopravci na zajištění spojů, koupit nebo pronajmout si jednotky a zaměstnávat k nim strojvedoucí, průvodčí a pracovníky na úklid a údržbu.
tak odpoved je, ze asi neni. viz cokoliv statem provozovane… 🙂
Nebylo. Nikdy a nikde nebylo, není a nebude, vždy byla výhodnější konkurence a soutěž. Ale my si ten nefunkční socialismus musíme zkoušet zas a znova.
Ne všechny evropské země by na to asi měly stejný názor.
Zda by kraj měl či neměl mít svého dopravce je dvousečné. Na jednu stranu ano… protože jej nikdo nebude moci vybírat a o klíčových věcech v rámci svého dopravce si bude moci rozhodovat sám. Místo třech různých zázemí třech různých dopravců bude moci mít jedno zázemí . Takže na jednu stranu možná úspora na druhou stranu větší náklady v souvislosti s neefektivitou. Soukromníci dokáží být efektivnější. Čeho se ale bojím je český přístup. Ve vedení firmy vytvoříme dobře placené fleky pro kámoše… dále v dozorčí radě vytvoříme přesně tolik míst, kolik je stran v krajské vládní koalici, aby každá strana… Číst vice »
S dovolením jen stylistická poznámka – chápu, že autora se téma bytostně dotýká, přesto bych odstavec: „Není tak jasné, zda jde o nějaký reálnější plán nebo jen povídání, o kterém měl potřebu se náměstek pochlubit na svém facebooku…“ formuloval trochu jinak, profesionálněji. A nejde o ten slovosled, ale o citové zabarvení. Ï když – pochlubit se o něčem? Snad něčím? Díky.
Přesně to jsem teď chtěl napsat. Hodně neprofesionální věta.
Já za myšlenkové pochody pana Svitáka nemohu a upřímně nerozumím tomu, proč se o takových zásadních úvahách a schůzkách za přítomnosti jiného dopravce dozvídáme z jeho Facebooku
A legislativně je to jak? Opravdu bude moct kraj dopravu zadat svému dopravci bez výběrka napřímo? Není náhodou účelem liberalizace právě to, aby se rozbily tyhle monopoly, ať státní nebo oblastní? Mavíc nikde není garantováno, že cizí dopravce službu nedodá levněji než ten krajský.
Velká města také zadávají dopravu na svém území bez výběrka vlastnímu dopravnímu podniku. Tak proč ne kraje.
Navíc, třeba tady v okolí Brna dělají vozy DPMB výkony i mimo město a naopak krajští dopravci jezdí v zakázce i po Brně. Jinak by to ani snad ani nešlo.
Vzato do důsledku by se klidně do krajské soutěže mohl přihlásit městský dopravní podnik, dokonce i do soutěže mimo vlastní kraj.
Osobně se mi líbí smíšený model, kdy město nebo kraj vlastní dopravní prostředky a nakupuje u jiných firem obsluhu, údržbu, čištění…
Mně se tenhle model naopak nelíbí, protože to dopravce degraduje na půjčovnu personálu, a nedává mu to žádnou pozitivní motivaci (vyšší zisk), ale pouze negativní (sankce).
Tak nikdo dopravce nenutí se těch soutěží účastnit, že no?
Liberecký kraj by si v první řadě měl srovnat Arrivu. Za smluvní Desira jezdí věčně náhrada v podobě 845, třeba na L31 v tomto roce tak v 90% případů.
Buďte rád že jedete, taky by jste mohl chodit pěšky.
Jo, tuhle větu jsem slyšel v předchozích desetiletích každou chvíli, když nějaký cestující například jen vznesl dotaz proč se třeba v zimě netopí. Mému známému dokonce bylo řečeno, že může jet autobusem. Inu není nad profesionalitu jediného správného dopravce a je dobře, že přišla konkurence a tyto arogantní projevy se už skoro nestávají.
Možná, jak naznačuje i tato schůzka, tam jsou nějaké nadstandardní vztahy. Proč by jinak na této schůzce byl jako jediný zástupce Arrivy, a nikoliv také zástupci ČD nebo Die Länderbahn, i když mají všichni tři dopravci v kraji každý cca třetinu?
Nikoliv možná, ale určitě https://zdopravy.cz/vybral-pro-kraj-arrivu-s-jejim-zamestnancem-ma-firmu-soutez-ceka-asi-opakovani-21186/
Spíš to vypadá, že Prokeš chce z Arrivy odejít a hledá ředitelský flek.
Mimochodem, je to Berounského kamarád ze zubačky, takže ten taky nepřijde zkrátka.
a nejen arrivu – dodrzovani razeni (2x MV) na jizerskohorske zeleznici jsem casto zazil takove… volne chapane.
To bude maglajz. Nové kanceláře, mraky nových vedoucích pracovníků.
Že jo, jako u ČD. To se bude modrogumům líbit.
Opět se vynořila rozinka, aby si kopla do ČD, i když o nich nebyla řeč.
Potrefená husa se ozvala!
Když vzniká nová struktura, tak je šance jí udělat štíhlou, při dobré vůli. Zeštíhlovat stávající strukturu, i při stejně dobé vůli, je mnohem težší.
Tohle by se mělo tesat do kamene. Ale je potřeba si přiznat, že současné zákony, nařízení, ale i oddělení dopravní cesty od dopravce a požadavky Správy železnic jednoduše vedou k tomu, že potřeba úředníků roste. To je fak, se kterým nikdo nic neudělá.
krajsky dopravce vznika jako odkladiste pro kamarady. cim vice odkladacich mist tam vznikne, tim lepe.
Téměř nemožné, a to z důvodu provázanosti rodin, známých a těch, kteří na někoho něco ví.
Celkem logické pokud uvažuji rychle vlakové spojení Jelenia Gora – Jablonec – Liberec – Zittau tak jinou možnost nemají.
presne tak. a pak si jeste zalozi vlastni metrostav pro jizersky upatni tunel.
To asi nezvažují, když mi naposledy odepsali, že mezi Tanvaldem a Libercem to nejde za půl hodiny stihnout, ani kdyby to šlo celé tunelem ….. i když to možná zrovna někdo jen byl v dobrém rozmaru, že tak perlil..
Rychlé vlakové spojení přes Jablonec a Liberec je protimluv.
Takhle to snad neplánovali ani před válkou. Přitom se zvažovala elektrická trakce až do Liberce a ne jen do Kořenova.
Vzhledem k tomu, že provozování autobusových linek, které jezdí krajští dopravci patří k těm nejdražším z celé republiky, tak by to mělo být pro kraje jako výrazné memento, zejména s ohledem na to, že železnice má kapitálově větší vstupy. Naopak lze u výběrových řízení dosáhnout lepší ceny.
I když chápu, že na některé tratě (úzkorozchodné, zubačky), je problém sehnat konkurenční nabídku..
liberecky kraj zadne uzkorozchodne trate ani zubacky neprovozuje. navic se o vyberove rizeni ani nepokusil, takze tento problem nikterak nebyl prokazan…
Jde o to, že chcípácká motorová jednotka Arrivy ř. 845 nevyjela do Kořenova. Na rozdíl od zatracovaných M 152, které tam dříve jezdily.
Nebylo tam lepší M240? Jen se ptám, protože se mi vybavily zkoušky Regionovy na té trati, nic moc teda nepředvedly.
ono spoustu vozidel na trat neni vhodnych. treba 854 tam vyjela pouze solo, coz je zase absurdne nizka kapacita.
nicmene kam tim prispevkem mirite – on nekdo od arrivy poptaval nejake vykony na harrachov a ona je slibila a nesplnila?
854 tam vyjela i s vlekem, stejně tak tam vyjela i 814.2 (třívozová) a i 814.0 (dvouvozová) po úpravě softwaru po zkouškách se tam byla schopná vyškrábat, ale to je zrovna adhezně stejně nevhodné vozidlo jako 845, hnaná pouze 1/4 náprav a ještě k tomu adhezně nezatížená – motor pod podlahou mimo hnanou nápravu, v tom si 814 a 845 nemají co vyčítat, jedině 814 má jinou převodovku, která se v tom kopci neuvaří..ona by tam taky ta 845 za ideálních podmínek vyjela, ta zkouška byla spíš trochu demonstrací, aby to někoho z kraje nenapadlo je tam vážně pravidelně posílat,… Číst vice »
854 tam vyjela i s vlekem, proto se musel nechavat dole?
Normativ na 854 je M20t., takže Bdtn, které je v R tam sama vysunout nemůže.
.. které je v R a váží 44t…
nevím jak je to teď aktuálně v předpisech, ale nahoře s vlekem byla několikrát, pravidelně se pak jezdilo s 010 a dokonce nahoře byla i souprava 854+054+054+854 (mimo zkoušky na pravidelném vlaku) a nebyl žádný problém s tím tam vyjet. Od Pražských R se vlek nechával hlavně z jiných důvodu, musel by se sunout a v Tanvaldě by se nestíhalo objíždět, když kolikrát musel být vlak odřeknout
Pokud sem něco nepřehlédl, tak D40 umožnuje jen,
854.2
854.2+Btn755/ Bdtn756/ Bdtn757 (teda je tam napsáno Bdtm757 – asi chyba)
854.2+854.2. Jiná kombinace v D40 a gestorském výkladu není.
ono tam těch kombinací jelo i více, pravidelně možná rok se jezdilo s 010, jako záskok za 843 se jezdilo i 043, plus d40 samozřejmě umožňuje spojovat jednotlivé povolené soupravy do sebe, na jednom pravidlu jezdilo 854+010+810+010+810. Tady je například první vlaštovka přímých rychlíků z Prahy http://www.zubacka.cz/index.php/zubacka/aktualne/174-primy-vlak-harrachov-praha
854 nahoru s vlekem samozřejmě může, nevím kde jste přišel na těch 20t, v D40 je tato kombinace uvedena https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/ViewDirective.aspx?oid=228978
Ve starších TJŘ.
ale ano, arriva měla hned z kraje zájem jezdit z Tanvaldu do Polska – po zubačce – tak za 1. poláci nejsou na ně zvědavy a za 2. ten arivacký šrot do Kořenova vůbec nevyjel – takže zaplať pán bůh alespoň něco. ale on zase Půta s Adamkou objedou německá šrotiště a nějaký extra super vlak, který se jen tak nevidí, přivezou – no ať vzkvétá železniřní muzeum „Liberecká kraj“:
A ještě ke všemu tam nebude platit režijka.
Nebojte, Pán Bůh alespoň něco zaplatí. Ale při úrovni Vaší češtiny byste snad udělal lépe, kdybyste tu psal svým rodným jazykem.
no aby ses neposral, kamarade modry.
ministerska objednavka je praha-tanvald a k tomu byla vybrana vozidla. zeleznicni muzeum mame ve stredoceskem kraji v podani cd…
A že ten německý šrot vypadá líp než ten modrý co je ještě o pár lete starší….