Liberecký kraj podruhé za rok zdraží veřejnou dopravu, časové jízdenky zůstanou na stejné úrovni

Motorový vůz Stadler RS1 přijíždí k přejezdu v Proseči nad Nisou. Vlevo bude tramvajová trať, s kterou bude mít společný přejezd. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorový vůz Stadler RS1 přijíždí k přejezdu v Proseči nad Nisou. Vlevo bude tramvajová trať, s kterou bude mít společný přejezd. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Výnosy ze zdražení pokryjí nárůst nákladů jen částečně.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
novotný

Jestli si myslí radní Kraje, že zdražováním několikrát ročně si budou kompenzovat náklady, tak se jim taky může stát, že cestujících opět bude pomálu ubývat. Jednoduchá matematika. Kraj by měl podporovat veřejnou dopravu a udělat například selekci spojů, kde jezdí opravdu minimum lidí nebo úplně prázdné spoje, čí kde je souběh vlaku / autobusu a jedno z toho neobjednávat v takovém rozsahu a prokládat tyto spoje. Či někde využít méně kapacitní autobusy, když objednává nové dopravní výkony v rámci základní dopravní obslužnosti. Nakonec budou jezdit veřejnou dopravou děti, důchodci, občané z Ukrajiny se slevou a lidé, kteří mají nižší příjmy,… Číst vice »

Vtvt

Hodilo by se napsat ty příklady, kde navrhujete udělat selekci.

Aby to nedopadlo tak, že se ušetří akorát nafta a těch cca 0,07 Kč poplatku pro SŽDC/ujetý kilometr po síti SŽDC, neboť mzda řidičovi vlaku poběží dál, když bude stát

Vtvt

Oprava: těch cca 0,07 Kč poplatku pro SŽDC/sedačku/ujetý kilometr po síti SŽDC

vyhlídka na věčnost

Pá pá veřejná dopravo.

Karel IV.

Nejsem místní, takže asi ani nerozumím místní matematice:
– jízdenka 20 Kč, doplatek kraje 80 Kč (poměr 1:4)
– příjmy 0,4 mld Kč, doplatek kraje 1 mld Kč (poměr 1:2,5)

Může mi někdo znalejší vysvětlit, proč se ty poměry liší?

Vít Jůza

A to kraj fakticky víc doplácí na ty, kdo jezdí s různými slevami např. formou časových jízdenek, než na ty, kdo za 3-8 tarifních jednic většinou zhruba odpovídajících kilometrům vyplázne 20Kč. Vysvětlením je, že pan Sviták v tomto případě něco plácnul, a zrovna se seknul, což se snadno stane, jen podle toho bych jeho kompetentnost neposuzoval.

kix

aspoň už to nikdo nemůže nazvat sockou. Zrovna o víkendu jsem díky nepřezutí auta chtěl využít veřejnou dopravu po delší době, no a velice rychle mě to přešlo, taxíkem to vyšlo v podstatě na stejno a to je co říct a to se to ještě zdraží

Lada

A dokážete říct jméno té ultralevné taxislužby, která jezdí za cenu jako hromadná doprava?

Pat

Tak to asi přestanu jezdit úplně. Již minulý rok jsem svoje jízdy veřejnou dopravou omezil na minimum.

MilanSima

Otázka pro víceznalé pro rozšíření obzorů. Není Liberecký kraj jediný v republice z krajů, který nemá jedinou elektrifikovanou trať?

Lib

Ano. Je jediný

MilanSima

Děkuji

Dash9

Není, v Liberci jezdí tramvaj.

Jarda

pokud myslíte železnice, tak ano, dokonce je to kuriozita, protože kdysi elektrifikované byli, pak se elektrifikace zrušila, no kež by udelali elektrifikaci od dečina přes liberec smer na pardubice, co jezdí rychlíky, pak by už mohli udelat i ty „ocasky“ na mladou boleslav, kde do bolky se stejne elektrifikace planuje, no a vlastně by zbyl defakto ten usek ze 2 stran na tanvald/harrachov a usek frydlant, hradek a směr na litoměřice.

Ex ČD

Které tratě na Liberecku byli a elektrifikované? Když teda pominu par km mezi st. hranici Kořenovem.

Jiří Šrámek

Vyjma té z Kořenova do Říše žádná. Libereckou tramvaj teď nepočítám.

Marek

Tramvajová trať je pořád železnice, dle zákona se jedná o drážní těleso. Tak kde je je problém?

Marek

A tady se jedná dokonce o elektrifikovanou meziměstskou tramvajovou železniční trať, protože tramvaj jezdí i do sousedního okresního města Jablonec.

MilanSima

Nemyslel jsem tramvajové tratě.

Jarda

Tarify nezdrazili, takže kdo pravidelně dojíždí a ma tarif, tak se ho to netýká 😉
No hlavně že se ještě nedavno liberec kasal jak nezdraží a ještě svitil autobusák i ve dne 😀 a ted jim asi přišla faktura.

David

Co je to proboha za přirovnání. „Pokud si … lidé pořídí jízdenku za 20 korun … znamená to, že kraj dalších 80 korun musí dopravci doplatit“. Z toho by plynulo, že pokud si jízdenku nepořídím (pojedu třeba jinak), kraj to nebude nic stát, ale to je nesmysl, opak je pravdou. Lepší by bylo říct, že čím víc cestující zaplatí (dohromady) tím víc kraj ušetří v rozpočtu.

Franta Palkoska

Asi se inspiroval u mistra Boreckého ten měl taky podobná chytrá přirovnání a vrcholem bylo, když řekl, že cestující by se měl podílet na nákladech z 50ti %, zajímalo by mě v jaké zemi tohle viděl..

Novotny

Chysta se dalsi odliv cestujicich i kdyz nepatrny z verejne dopravy.

babilon

Jak to bude vypadat s jízdenkou Euro-Nisa? Kdo rozhoduje o její ceně?

Miroslav

Ta byla zdražena v posledním období už několikrát. Celodenní IDOL zůstává v návrhu tarifu na 140 Kč (což se už na některých relacích vyplatí koupit při zpáteční cestě). Předpokládám, že by ENT mohl zůstat také na stávající ceně.

Džamel

Je zajímavé, že Nysa v Polsku stojí 40 zlotek (200 korun)…

MirekP

Dobte info. Dá se koupit online? Dejte prosim odkaz.

FGK

Bohužel online nejde koupit, jen v pokladně a u průvodčího, resp. řidiče. Bohužel 40 PLN platí jen u polských dopravců. Bohužel ENT je v Polsku poměrně málo využívaná…

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Jestli je tarif ČD levnější, tak už je to vážné.

55p

V tarifu ČD předpokládám není zahrnuta možnost využít MHD v počáteční nebo cílové destinaci.

MirekP

To v papírové jízdence IDOL také ne.

Daniel Jablonecký

Na papírové jízdenky dneska jezdí už jen blázen. Co je horší, že řidičům často nefunguje čtečka QR kódů a co je ještě horší, někteří řidiči nemají ani tušení o aplikaci Idolka a k čemu slouží.

kix

a co je horší, že ta aplikace je na dvě věci

Petr Vít

Já jí používám a v pohodě. Jen pes my tam chybí. A když to řidič nezná tak ho poučím 🙂 a vždy v pohodě.

FenyAMG

To je masakr, to tím ještě někdo jezdí? V Plzeňském kraji jsou ceny čtvrtinové…

Surio Mario Martinez Suarez

V Praze:
30 minut – 30 Kč – za tu dobu se nikam nedostanete…
90 minut – 40 Kč

M19

Z hlavního na Černý Most nebo Roztyly, případně Smíchov či Na Knížecí. A příjde mi to dost na to jaký kousek to vlastně je.

Martin

Můžete to dát pěšky, např. z hl.n. na ČM je to něco přes 12km.
V LK zaplatíte za tyto „tarifní jednice“ podobnou částku.

Vít Jůza

Za 30 minut se dá v Praze dostat leckde, za 90 téměř kdykoli odkudkoli kamkoli … absurdní jsou tyto ceny, když člověk někde chce jet jen kousek.

Zdeněk

Jako třeba za cestu jeden kilometr v Plzni 4Kč?