Místo motoráku dodávka s osmi místy. Liberecký kraj omezí vlaky do Jindřichovic

Motorový vůz Stadler RS1 v Jindřichovicích pod Smrkem. Foto: Fotky ze železnice / Mapy.comMotorový vůz Stadler RS1 v Jindřichovicích pod Smrkem. Foto: Fotky ze železnice / Mapy.com

Vlaky i autobusy mezi Novým Městem a Jindřichovicemi nahradí poptávková doprava.

Odebírat
Upozornit na
guest
80 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
petr

Výborně,jen tak dál,to je začátek konce😕

Svojšín

Dlouho na slunci?

petr

Ne 30 let na dráze 😉

Radomír V.

Takoví lidé zde budou mínusováni a uráženi, bohužel. Největší berná mince se dává trolíkům a jejich random výkřiků do tmy ve stylu: zrušit bez náhrady, konečně, nebudeme dotovat šotozábavu, lokálky brání prosperitě čr, apod.

Hroch

Objednat spoj v jedné „appce“ a jízdenku zaplatit v jiné „appce“. To jako čím víc si člověk zaplevelí telefon aplikacemi, tím lépe? Nebo jaký to má smysl?

Aquinas

V Libereckém kraji se omezuje kde co. Dal jsem si tu práci…

„Vozidla přepravující zdravotně postižené s označením dle platných právních předpisů mají na místní komunikaci vyhrazena místa vyznačená dopravním značením. Parkování na těchto místech mají zdarma po dobu maximálně 3 hodin.“

https://www.mestojablonec.cz/cs/mesto/doprava/parkovani.html
Tato informace by měla být dostupná na VPA !
A nyní se podíváme kolik je oněch vyhrazených parkovacích míst.
https://mapy.com/s/momotuvete

Vtipálci.

Pokud vezmeme jen centrum
https://mapy.com/s/hafoluhoto

Je s podivem, že kdysi bylo vyhrazené misto zde
https://mapy.com/s/mecamubeha

které však zmizelo

https://mapy.com/cs/letecka?pid=86688340&newest=1&yaw=3.009&fov=1.257&pitch=0.093&x=15.1679444&y=50.7236090&q=Jablonec%20n%20Nisou%20vyhrazen%C3%A9%20m%C3%ADsto%20ztp&z=20&ovl=1%2C8

A dnes tam zase jedno je, ale to není ani uvedeno v mapě.

🙁

Jouda

Začarovaný kruh….lokálky jsou a budou dále neatraktivní, dokud se nezmodernizují, nezrychlí….to se nezrychlí, protože na to nebudou peníze a ty nebudou proto, protože to vse vysávají nikým finančně nehlídané modernizace hlavních tratí, které jsou u nás na km dražší než všude kolem. A pak též ETCS, jehož ceny jsou úplně mimo realitu….kdyby byl ( český) stát opravdu řádným hospodářem, mohlo by být na všechno. Ale ….

Svojšín

A nebo na ně nebudou peníze, protože v oblasti prostě nejsou alespoň trochu odpovídající přepravní proudy.
Kde nic není ani vlak nebere!

Radomír V.

Dopravní proudy se naindukují poté, co bude trať narovnána, zrychlena a nasazeny smysluplné spoje.

Svojšín

Dopravní proudy v oblasti kde žije velice málo obyvatel se nenaindukuji.

Radomír V.

Jo, ale po zrušení dopravní obsluhy, či dopravních prostředků jich tam bude žít ještě méně. Nevím, proč v Česku příhraniční oblasti tolik šikanujeme, aby se co nejvíce lidí přestěhovalo do okolí Prahy a Brna. Obchody, školy, lékaře, firmy, busy, vlaky, o všechno postupně přicházejí.

Svojšín

Někde stačí upravit autobusové linky (vozidla) tak aby byla zajištěna ZDO, ale bude to slabota a rozhodně ne na vlak, který je vhodný k přepravě větších počtů cestujících.
Pokud tam nejsou ani ve špičce a není je kde brát, tak není nutné trvat na osobce po kolejích.
Jinak jsou příhraniční oblasti se silnou dopravou, např. Opava, Vsetín, Děčín, páč je tam koho vozit…

Mirek Kaprál

Správně a další a další problém pro turisty, ale to není novinka každé město každý kraj si vymyslí vlastní novoty a pak dostat se přes sousední město, může byt těžší než do jiného státu.

Jan Sova

To není centrálně řízené. To je neviditelná ruka trhu….

malý bobeš

Pokud se trať „narovná“, povede údolím podél potoka Řasnice = bude míjet jediné větší město široko daleko… Jo, to „dává“ smysl…

Jarda

autobus tak jezdí, ale tady už začal začátek konce dávno

David

Máte na dráze kartel, cechy nepružné certifikace… kvůli tomu cokoliv stojí raketu. Vlaky, úpravy trati. Pak to prostě nemá šanci byt konkurenceschopné proti klimatizovaným autobusům

Leinad

A vagon který by se zavřeným okem mohl odpovídat (naftová tramvaj) neexistuje – neprošel by crashtestem s rozjetým nákladním vlakem.

Radomír V.

Jo, takže cechy a kartely necháme ničit železnici dál a podpoříme automobilovou a silniční lobby, kde rovněž fungují asfaltérské kartely. To dává smysl. Hezky po česku neřešit příčinu, ale následek. Klíčenku?

Svojšín

Je to právě opačně, vy požadujete železnici za každou cenu, připomínáte Halaska…..

Soudný znalec

A přitom mohly vzniknout dvě zajímavé linky. Zgorzelec – Frýdlant – Liberec, Lubań Leśna Nové město Frýdlant Bogatynia (-Zittau), křížení spojů ve Frýdlantu…dělat z periferie ještě větší periferii je naprosto nelogické a nikam nevedoucí 🙂 mrk mrk Liberecký kraji

Frantisek X

Se závěrem souhlasím, ale s tím už se v těchto směrech přece začalo přerušením vlakové dopravy (akorát z Leśnej to přes hranici nevedlo). A teď se ruší i ty autobusové linky. Jestli by je dlouhodobě zachránilo jejich protažení přes hranici (zejména v pracovní dny), toť otázka. Že to nespasí nutnost objednávek včetně rizika časových posunů a zamítání, když zrovna nebude kapacita, je nasnadě. Možná by stačilo přestat tolik centralizovat, zvětšovat a zároveň vzdalovat vybavenost…

Kubrt

Se zeptejte obyvatel té periferie, co jim chybí k lepšímu životu. Uslyšíte něco o zdravotní péči, atraktivní práci, školách, silnicích. O potřebě železničního spojení křížem krážem nic. Biedronka a Aldi se výhodněji navštěvují autem.

Soudný znalec

Tak validní spojení hodné 21. století s centry i širšího regionu je základ, do míst na trase přijde život, postupem času přestanou být vnímány jako periferie, není realistické udržovat vedení tratí z 19. století, není realistické ale ty tratě i bez náhrady rušit, nebo např. nahrazovat vlaky autobusy které na nic nenavazují random párkrát za den, dobře – je to region na hranici, ale za tou hranicí není konec světa 🙂 jsou tam další sídla a města…

Soudný znalec

Bohužel je v dnešní době trend dělat z okrajů regionu jakýsi skanzen…

Leinad

Do marketu autem jo, ale děti do školy taky autem (když má kazdý jinej rozvrh), do práce autem i když zrovna nic nevezu?

Vindaloo

Zobrazí se poptávková doprava ve vyhledávačích spojení typu idos, nebo se budou tvářit jako že nic nejede?

Adam

Libercké taxibusy tohle neumí (a je to z principu, jezdí fakt jak taxíky odkudkoli – kamkoli a tak by to nebylo možné do idosu zanést…).

Happy

Kdo by tím taky jezdil, když se to řítí 40km/h. Zdatný cyklista na elektrokotle bude z NM přes Dětřichovec v Jindřichovicích dřív než ten vlak…

Vvvt

Stejný problém je u všech lokálek. Třeba Rakovník Bečov a Rakovník Kralovice. Uznávám, tam je 40-60, ale kdo by se tím chtěl trmácet. Takové lokálky jsou (bez vylepšení) z dlouhodobého hlediska mrtvé

Frantisek X

K jejich oživování ovšem chybí vůle. To u aut, to je jiná.

MartinS.

Oživovat mrtvoly je celkem zbytečná práce… maximálně z nich budou zombie… podívejte se, co je možné provozovat na železnici a co na silnici… přece nikdo soudný neinvestuje stamiliony či miliardy, aby převezl vlakem 150 lidí denně a 3 nákladní vagóny za týden. Když totéž investujete do silnice, ty objemy přeprav jsou mnohonásobné. Jiná věc je, investovat do tratí, kde jede ve špičce jednou za 15 – 30 minut zdvojený panter a kapacita nestačí (o elefantech ani nemluvím), tam se investice vyplatí, protože tolik lidí po silnici nepřevezete. Vemte si to na příkladu pražské MHD, metro do Třebonic ze Zličína nikdo… Číst vice »

Radomír V.

Ale pak jsou tratě, jako VRT a koridory, které mají obří potenciál, ale stejně se s jejich realizací a modernizací nespěchá. Takže klasicky řeknete A, ale B už nezmíníte. Na stáří už stejně jiný nebudete.

Happy

No ještě je také nutné se podívat na tarif, za který se jezdí. V tomto ohledu jsou na tom nejhůře v krajích, kde není krajská tarifní integrace, ale jezdí se stále za kilometrický zlodějský tarif TR10, který je nekonkurenceschopný. To třeba pomohlo na Vysočině, kdy autobus a vlak mezi stejnými místy stojí stejně a výrazně levněji.

Sova

Kromě té rychlosti se tam taky vlak obrátí pouze 3x denně a to cca v 10h, 12h a 18h. Takže naprosto nepoužitelné na dojížďku pro většinu potenciálních cestujících, i kdyby vlakem chtěli. Spíš to vypadá na další jízdní řád sestavený tak, aby se v dalším kroku mohly vlaky zrušit.

Svojšín

A proč to bylo v minulosti osekané v kladiva na 3 páry spojů vám asi nedochází, že?
Lidi jako vy většinou při redukci reagují stylem: Nechte alespoň něco.
A pak se argumentuje po čase: Kdo by s tím „něco“ jezdil, to je nepoužitelný. 🙂

Martin

Cyklista jezdí na kole, nikoliv na lenošlapu.

Jindřich

Navíc brzy po nové cyklostezce, místo těch kolejí.

Leinad

Na čistém elektrokole a ne skútru těžko. 😀 Ve 25 km/h se pohon odpojí. Když chci rychleji, musím si to ušlapat proti váze kola nebo pustit z kopce. Do 25 jedu na elektráku líp, nad ně spíš ušlapu něco lehčího.

Jan Sova

Kdyby to bylo v hornaté oblasti, kde lokálka posmaží 40 km/h několika tunely a ušetří tak 20 – 30 km jízdy, tak by si do ní lidé i naskočili. Pokud trasu sjedou mnohem rychleji autem a při přibližně stejných kilometrech, přestává to být konkurenceschopné.

Petr

V Jinřichovicích pod Smrkem jsem byl na pionýrském táboře v první třídě. To bylo v pohodě, z Libně jsme měli vlastní vlak (aby taky děti nádražáků neodvezli vlastním vlakem, no dneska by to asi bylo busem, víme jak je to s kapacitou dráhy, narozdíl od silnice neni nafukovací). Sestra nějaký rok poté taky jela na ten pionýrák, ale o nějaký den po začátku, předtím jsme byli na dovolené, tak ji tam táta vezl individuálně a dodnes při vzpomínce na spojení s pěti přestupy a dlouhými přestávkami nadává. To je nějakých 35 nebo snad ještě víc roků (nechce se mi to… Číst vice »

Frýdlantský výběžek

Před 50 roky ve Frýdlantu kolovala mezi železničáři skazka o tom, jak prý jednou dovezli takový zvláštní vlak s dětmi do Nového Města pod Smrkem (asi to byl tamní pionýrský tábor Poldovky), šlo ale tenkrát ještě o soupravu, zapřaženou ovšem „kremákem“ (asi v Liberci nic jiného v tu chvíli neměli), a až po příjezdu tam někdo prý najednou zjistil, že „kremák“ nemá na té trati povolenou přechodnost: i nastal problém, jak tu lokomotivu dostat zpět, když regulérně po té trati jet nesmí. Volali prý snad i dispečerům do Hradce Králové, jak to udělat, a nakonec se zjevně nějak dohodli, protože… Číst vice »

Krusty55

Dalsi dil intenzivni nepretrzite kampane na podporu automobilove dopravy.

malý bobeš

Schválně koukněte do mapy… vidíte umístění zastávky Horní Řasnice? Vy byste na ní z vesnice chodil? Mimochodem: zastávka Jindřichovice Skanzen se ještě docela nedávno jmenovala Srbská. Otázka zní stejně: vy byste tím vlakem jezdil?

Petr

Je to nějaký trend. Do Trhového Štěpánova se už léta jezdí autobusy. A ono pro lidi, kteří nemají režíku je to lepší, autobus jim staví na návsi, zatímco zastávky vlaku jsou někde v polích, takže ani neni moc protestů.
No a atdy je to zřejmě podobné. Jen nevím, jestli by mě bavilo se někde někoho doprošovat (kdyby ten autobus, co vozí 3-5 lidí zrušili), to už můžu rovnou zavolat příbuzným, ať si pro nás do Vlašimi dojedou.

Achilles

Nemáte pravdu. Vlak a autobus jsou v Trhovém Štěpánově vzdáleny asi 500 metrů, což není žádný velký rozdíl. Vlak jezdil častěji (zejména o víkendech), přímo do Benešova a oproti těm několika autobusovým linkám s několika variantami tras to bylo i mnohem přehlednější spojení. Navíc silnice jsou tam v dost špatném stavu, zatímco na trati byl před několika lety opraven železniční svršek. Zrušit vlaky do Trhového Štěpánova byl úplný nesmysl a že nejsou protesty také pravda není, město stále o návrat vlaků usiluje.

Žatečan

Bohužel nemohu se ubránit dojmu, že skutečným důvodem zrušení vlaků do Trhového Štěpánova mohla být politická msta. Stačí se podívat, kdo je v Trhovém Štěpánově největší zaměstnavatel a jaké strany sponzoruje. Nepomohlo ani to, že starosta ani nikdo z vedení města nemá ambice v celostátní politice.

Něco podobného je i na tratích do Ústeckého kraje. Mezi kraji není možné dosáhnout konstruktivní shody, když v jednotlivých krajích vládnou strany, které se na celostátní úrovni vzájemně nenávidí.

Svojšín

Hodit Trhový Štěpánov na autobus, který by tam většinově stejně byl ( i do dalších obcí se zastávkou vlaku) byla naprosto logická volba.

Svojšín

Co se týká víkendů, mohlo to být lepší, škoda, že nezůstala 798 v cca prvotní podobě.
Myslím, že do toho nepěkně hodil vidle i KU v TŠ.

Náhodný Kolemjdoucí

To je problém s dojmy. Za nádražím Vlašim je to prostě slabé – Vlašim zastávka obsluhovala továrnu, ale není nějak zvlášť blízko a i těch dělníků tam dnes je asi dost méně, Bolina a Zdislavice mají zastávky dost daleko za obcí. To samé vlastně i Trhový Štěpánov, kde je to z nádraží pro jistotu celkem do kopce. Autobusy zatím staví všude (nejen) ve středu obce. Rád se tam v létě projedu v motoráku Railway Capital a líbilo by se mi, kdyby tam byl celoročně nějaký vlakový spoj, ale pak by se asi rozpadlo napojení na rychlíky v Benešově. A proč… Číst vice »

55p

Tiše, to se tady nesmí psát… 😀

Miloslav

Přitom Poláci chtěli koleje propojit. Jak to aktuálně vypadá?

malý bobeš

Vypadá to tak, že kraj dostal rozum a nebude objednávat vlaky, které vozí max. jednotky cestujících.

Hans N.

Proč mínusy, když tím fakt nikdo nejezdí? Takt, netakt.

igor

Třaba by potom někdo jezdil někdo z Polska do Liberce.
Nebo z Liberce do Polska

malý bobeš

Z Liberce do Swieradova jezdíme autobusem…

MartinS.

Vy vidíte v Polsku ve vzdálenosti do 50 km od hranic nějaké významnější místo, které by vygenerovalo dostatečný počet cestujících do Liberce?

Jiří

Swieradov zdroj ,

Soudný znalec

Lubań Leśna Nové město Frýdlant Liberec

Soudný znalec

Nebo např. Lubań Leśna Nové město Frýdlant Bogatynia 🙂

MartinS.

Já samozřejmě myslel na polské straně. Fakt myslíte, že Lubań, Leśna, Olszyna, Gryfów a Mirsk vygenerují denně 1000 lidí (nebo alespoň 500), kteří chtějí jet do Nového Města, Frýdlantu nebo Liberce vlakem?

malý bobeš

Protože uvěřili, že „zdroje jsou“?

Jiří

Třeba do Polska by jezdili. Za kopcem v Polsku je nádherný lázeňský město .

David

Navíc ta dodávka je bude vozit odkud bydlí a tam kam potřebuji. Ne do polí.

fabec

Tak když z Jindřichovic udělaj novou přímou trať do Frýdlantu, tak to bude mít i smysl. Jinak je to v současné podobě až do Jindřichovic pochopitelně nekonkurenceschopné, stačí se podívat na mapu a je jasno.

Svojšín

Podívejte se na počet obyvatel Jindřichovic, děkuji.

Frýdlantský výběžek

Nepochopení? Ta nová přímá trať by přece neměla být jen kvůli Jindřichovicím, ale jako zásadní předpoklad pro vůbec nějaký smysl obnovení trati do Mirsku, nemyslíte?
Že k tomu už nikdy nedojde, je jiná záležitost: když to tak nevybudovali rovnou před těmi asi 130 roky, kdy nejezdila žádná auta a autobusy, tak teď už to, bohužel, samozřejmě nikdo nově stavět nebude.

Aleš

Dle posledních zpráv z polské strany Liberecký kraj nemá zájem trať přes hranice obnovit, takže není s kým jednat…

Radomír V.

Ano, poláci by obnovili svých 8,5km, ale češi svých 2,5km ne. Vsadím, se, že i kdyby chyběl metr kolejí a Poláci by to čechům zadara propojili, tak to čeští budou schovávat a kolejové propojení k sousedům různě sabotovat. Smutné.

malý bobeš

Vidíte – já zase na polské straně jako „smutné“ vnímám čtyřicet let“ sabotování“ rekonstrukce peážního úseku mezi hrádkem a Zittau…

Sova

Který už se ale rekonstruuje, tak se porovnávejme s aktuálním Polskem a koukejme do budoucnosti. Z minulosti se žít nedá.

malý bobeš

Naprostý souhlas
Z minulostí se žít nedá = nastal čas opustit část lokálky postavené v době kdy v politickém okrese Frýdlant existovaly jednotky automobilů
V době, kdy cestovní rychlost 30 km/hod považovali za úžasný pokrok… Koukejme se do budoucnosti.

MartinS.

Upravdu myslíte, že ta částice „už“ je po 40 letech nečinnosti vhodná?

Svojšín

Poláci obnovují v této době „cokoliv“, stejně jako v jiných částech „cokoliv“ zase ruší, třeba spojení do velkých měst.

Svojšín

Oprava: časech

Miroslav

Byla to spíše iniciativa nějakého spolku. Dolnoslezské vojvodství s reaktivací tratě Mirsk – Jindřichovice nepočítá.

Ta trať vede liduprazdnym regionem, těleso je zarostlé prakticky dospělým lesem, chybí mosty, na české straně část tělesa je přeměněna na silnici. Nevěřím, že to někdo někdy zprovozni.

Raději úsilí investovat do obnovy spojení do Zgorzelce přes Zawidow.

Petr Sládek

Nebýt výluky na trati Liberec- Frýdlant, do Zawidowa už ČD jezdily. Věřím, že bude přestup na Zgorzelec.

malý bobeš

Byl by nějaký odkaz? Nemohu ty polské přípoje najít…

Petr

Počet vlaků nákladních a osobních jedoucích z Frýdlantu do polska – Zawidova je za poslední roky nula. Není o toto spojení zajem tak je logické tam vlak neposílat.

Frýdlantský výběžek

Spojení z ČR do Zgorzelce přes Zawidow je jen záležitost dohody, která teoreticky vlastně žádné velké úsilí nepotřebuje, protože tam nikde není potřeba nic investovat – stačí vzít rozum do hrsti a chtít. Naproti tomu obnova propojení Jindřichovic pod Smrkem a Mirsku by se neobešla bez investice, a to rozsáhlé a bohužel také vůbec nikoli levné, jejíž efekt by navíc degradoval závlek stávající trati na kopec do Nového Města pod Smrkem, kde toho ani není nic moc zajímavého – takže bohužel už asi navěky nerealizovatelné.