Místo motoráku dodávka s osmi místy. Liberecký kraj omezí vlaky do Jindřichovic
Motorový vůz Stadler RS1 v Jindřichovicích pod Smrkem. Foto: Fotky ze železnice / Mapy.com

Vlaky i autobusy mezi Novým Městem a Jindřichovicemi nahradí poptávková doprava.
Výborně,jen tak dál,to je začátek konce😕
Dlouho na slunci?
Ne 30 let na dráze 😉
Takoví lidé zde budou mínusováni a uráženi, bohužel. Největší berná mince se dává trolíkům a jejich random výkřiků do tmy ve stylu: zrušit bez náhrady, konečně, nebudeme dotovat šotozábavu, lokálky brání prosperitě čr, apod.
Objednat spoj v jedné „appce“ a jízdenku zaplatit v jiné „appce“. To jako čím víc si člověk zaplevelí telefon aplikacemi, tím lépe? Nebo jaký to má smysl?
V Libereckém kraji se omezuje kde co. Dal jsem si tu práci…
„Vozidla přepravující zdravotně postižené s označením dle platných právních předpisů mají na místní komunikaci vyhrazena místa vyznačená dopravním značením. Parkování na těchto místech mají zdarma po dobu maximálně 3 hodin.“
https://www.mestojablonec.cz/cs/mesto/doprava/parkovani.html
Tato informace by měla být dostupná na VPA !
A nyní se podíváme kolik je oněch vyhrazených parkovacích míst.
https://mapy.com/s/momotuvete
Vtipálci.
Pokud vezmeme jen centrum
https://mapy.com/s/hafoluhoto
Je s podivem, že kdysi bylo vyhrazené misto zde
https://mapy.com/s/mecamubeha
které však zmizelo
https://mapy.com/cs/letecka?pid=86688340&newest=1&yaw=3.009&fov=1.257&pitch=0.093&x=15.1679444&y=50.7236090&q=Jablonec%20n%20Nisou%20vyhrazen%C3%A9%20m%C3%ADsto%20ztp&z=20&ovl=1%2C8
A dnes tam zase jedno je, ale to není ani uvedeno v mapě.
🙁
Začarovaný kruh….lokálky jsou a budou dále neatraktivní, dokud se nezmodernizují, nezrychlí….to se nezrychlí, protože na to nebudou peníze a ty nebudou proto, protože to vse vysávají nikým finančně nehlídané modernizace hlavních tratí, které jsou u nás na km dražší než všude kolem. A pak též ETCS, jehož ceny jsou úplně mimo realitu….kdyby byl ( český) stát opravdu řádným hospodářem, mohlo by být na všechno. Ale ….
A nebo na ně nebudou peníze, protože v oblasti prostě nejsou alespoň trochu odpovídající přepravní proudy.
Kde nic není ani vlak nebere!
Dopravní proudy se naindukují poté, co bude trať narovnána, zrychlena a nasazeny smysluplné spoje.
Dopravní proudy v oblasti kde žije velice málo obyvatel se nenaindukuji.
Jo, ale po zrušení dopravní obsluhy, či dopravních prostředků jich tam bude žít ještě méně. Nevím, proč v Česku příhraniční oblasti tolik šikanujeme, aby se co nejvíce lidí přestěhovalo do okolí Prahy a Brna. Obchody, školy, lékaře, firmy, busy, vlaky, o všechno postupně přicházejí.
Někde stačí upravit autobusové linky (vozidla) tak aby byla zajištěna ZDO, ale bude to slabota a rozhodně ne na vlak, který je vhodný k přepravě větších počtů cestujících.
Pokud tam nejsou ani ve špičce a není je kde brát, tak není nutné trvat na osobce po kolejích.
Jinak jsou příhraniční oblasti se silnou dopravou, např. Opava, Vsetín, Děčín, páč je tam koho vozit…
Správně a další a další problém pro turisty, ale to není novinka každé město každý kraj si vymyslí vlastní novoty a pak dostat se přes sousední město, může byt těžší než do jiného státu.
To není centrálně řízené. To je neviditelná ruka trhu….
Pokud se trať „narovná“, povede údolím podél potoka Řasnice = bude míjet jediné větší město široko daleko… Jo, to „dává“ smysl…
autobus tak jezdí, ale tady už začal začátek konce dávno
Máte na dráze kartel, cechy nepružné certifikace… kvůli tomu cokoliv stojí raketu. Vlaky, úpravy trati. Pak to prostě nemá šanci byt konkurenceschopné proti klimatizovaným autobusům
A vagon který by se zavřeným okem mohl odpovídat (naftová tramvaj) neexistuje – neprošel by crashtestem s rozjetým nákladním vlakem.
Jo, takže cechy a kartely necháme ničit železnici dál a podpoříme automobilovou a silniční lobby, kde rovněž fungují asfaltérské kartely. To dává smysl. Hezky po česku neřešit příčinu, ale následek. Klíčenku?
Je to právě opačně, vy požadujete železnici za každou cenu, připomínáte Halaska…..
A přitom mohly vzniknout dvě zajímavé linky. Zgorzelec – Frýdlant – Liberec, Lubań Leśna Nové město Frýdlant Bogatynia (-Zittau), křížení spojů ve Frýdlantu…dělat z periferie ještě větší periferii je naprosto nelogické a nikam nevedoucí 🙂 mrk mrk Liberecký kraji
Se závěrem souhlasím, ale s tím už se v těchto směrech přece začalo přerušením vlakové dopravy (akorát z Leśnej to přes hranici nevedlo). A teď se ruší i ty autobusové linky. Jestli by je dlouhodobě zachránilo jejich protažení přes hranici (zejména v pracovní dny), toť otázka. Že to nespasí nutnost objednávek včetně rizika časových posunů a zamítání, když zrovna nebude kapacita, je nasnadě. Možná by stačilo přestat tolik centralizovat, zvětšovat a zároveň vzdalovat vybavenost…
Se zeptejte obyvatel té periferie, co jim chybí k lepšímu životu. Uslyšíte něco o zdravotní péči, atraktivní práci, školách, silnicích. O potřebě železničního spojení křížem krážem nic. Biedronka a Aldi se výhodněji navštěvují autem.
Tak validní spojení hodné 21. století s centry i širšího regionu je základ, do míst na trase přijde život, postupem času přestanou být vnímány jako periferie, není realistické udržovat vedení tratí z 19. století, není realistické ale ty tratě i bez náhrady rušit, nebo např. nahrazovat vlaky autobusy které na nic nenavazují random párkrát za den, dobře – je to region na hranici, ale za tou hranicí není konec světa 🙂 jsou tam další sídla a města…
Bohužel je v dnešní době trend dělat z okrajů regionu jakýsi skanzen…
Do marketu autem jo, ale děti do školy taky autem (když má kazdý jinej rozvrh), do práce autem i když zrovna nic nevezu?
Zobrazí se poptávková doprava ve vyhledávačích spojení typu idos, nebo se budou tvářit jako že nic nejede?
Libercké taxibusy tohle neumí (a je to z principu, jezdí fakt jak taxíky odkudkoli – kamkoli a tak by to nebylo možné do idosu zanést…).
Kdo by tím taky jezdil, když se to řítí 40km/h. Zdatný cyklista na elektrokotle bude z NM přes Dětřichovec v Jindřichovicích dřív než ten vlak…
Stejný problém je u všech lokálek. Třeba Rakovník Bečov a Rakovník Kralovice. Uznávám, tam je 40-60, ale kdo by se tím chtěl trmácet. Takové lokálky jsou (bez vylepšení) z dlouhodobého hlediska mrtvé
K jejich oživování ovšem chybí vůle. To u aut, to je jiná.
Oživovat mrtvoly je celkem zbytečná práce… maximálně z nich budou zombie… podívejte se, co je možné provozovat na železnici a co na silnici… přece nikdo soudný neinvestuje stamiliony či miliardy, aby převezl vlakem 150 lidí denně a 3 nákladní vagóny za týden. Když totéž investujete do silnice, ty objemy přeprav jsou mnohonásobné. Jiná věc je, investovat do tratí, kde jede ve špičce jednou za 15 – 30 minut zdvojený panter a kapacita nestačí (o elefantech ani nemluvím), tam se investice vyplatí, protože tolik lidí po silnici nepřevezete. Vemte si to na příkladu pražské MHD, metro do Třebonic ze Zličína nikdo… Číst vice »
Ale pak jsou tratě, jako VRT a koridory, které mají obří potenciál, ale stejně se s jejich realizací a modernizací nespěchá. Takže klasicky řeknete A, ale B už nezmíníte. Na stáří už stejně jiný nebudete.
No ještě je také nutné se podívat na tarif, za který se jezdí. V tomto ohledu jsou na tom nejhůře v krajích, kde není krajská tarifní integrace, ale jezdí se stále za kilometrický zlodějský tarif TR10, který je nekonkurenceschopný. To třeba pomohlo na Vysočině, kdy autobus a vlak mezi stejnými místy stojí stejně a výrazně levněji.
Kromě té rychlosti se tam taky vlak obrátí pouze 3x denně a to cca v 10h, 12h a 18h. Takže naprosto nepoužitelné na dojížďku pro většinu potenciálních cestujících, i kdyby vlakem chtěli. Spíš to vypadá na další jízdní řád sestavený tak, aby se v dalším kroku mohly vlaky zrušit.
A proč to bylo v minulosti osekané v kladiva na 3 páry spojů vám asi nedochází, že?
Lidi jako vy většinou při redukci reagují stylem: Nechte alespoň něco.
A pak se argumentuje po čase: Kdo by s tím „něco“ jezdil, to je nepoužitelný. 🙂
Cyklista jezdí na kole, nikoliv na lenošlapu.
Navíc brzy po nové cyklostezce, místo těch kolejí.
Na čistém elektrokole a ne skútru těžko. 😀 Ve 25 km/h se pohon odpojí. Když chci rychleji, musím si to ušlapat proti váze kola nebo pustit z kopce. Do 25 jedu na elektráku líp, nad ně spíš ušlapu něco lehčího.
Kdyby to bylo v hornaté oblasti, kde lokálka posmaží 40 km/h několika tunely a ušetří tak 20 – 30 km jízdy, tak by si do ní lidé i naskočili. Pokud trasu sjedou mnohem rychleji autem a při přibližně stejných kilometrech, přestává to být konkurenceschopné.
V Jinřichovicích pod Smrkem jsem byl na pionýrském táboře v první třídě. To bylo v pohodě, z Libně jsme měli vlastní vlak (aby taky děti nádražáků neodvezli vlastním vlakem, no dneska by to asi bylo busem, víme jak je to s kapacitou dráhy, narozdíl od silnice neni nafukovací). Sestra nějaký rok poté taky jela na ten pionýrák, ale o nějaký den po začátku, předtím jsme byli na dovolené, tak ji tam táta vezl individuálně a dodnes při vzpomínce na spojení s pěti přestupy a dlouhými přestávkami nadává. To je nějakých 35 nebo snad ještě víc roků (nechce se mi to… Číst vice »
Před 50 roky ve Frýdlantu kolovala mezi železničáři skazka o tom, jak prý jednou dovezli takový zvláštní vlak s dětmi do Nového Města pod Smrkem (asi to byl tamní pionýrský tábor Poldovky), šlo ale tenkrát ještě o soupravu, zapřaženou ovšem „kremákem“ (asi v Liberci nic jiného v tu chvíli neměli), a až po příjezdu tam někdo prý najednou zjistil, že „kremák“ nemá na té trati povolenou přechodnost: i nastal problém, jak tu lokomotivu dostat zpět, když regulérně po té trati jet nesmí. Volali prý snad i dispečerům do Hradce Králové, jak to udělat, a nakonec se zjevně nějak dohodli, protože… Číst vice »
Dalsi dil intenzivni nepretrzite kampane na podporu automobilove dopravy.
Schválně koukněte do mapy… vidíte umístění zastávky Horní Řasnice? Vy byste na ní z vesnice chodil? Mimochodem: zastávka Jindřichovice Skanzen se ještě docela nedávno jmenovala Srbská. Otázka zní stejně: vy byste tím vlakem jezdil?
Je to nějaký trend. Do Trhového Štěpánova se už léta jezdí autobusy. A ono pro lidi, kteří nemají režíku je to lepší, autobus jim staví na návsi, zatímco zastávky vlaku jsou někde v polích, takže ani neni moc protestů.
No a atdy je to zřejmě podobné. Jen nevím, jestli by mě bavilo se někde někoho doprošovat (kdyby ten autobus, co vozí 3-5 lidí zrušili), to už můžu rovnou zavolat příbuzným, ať si pro nás do Vlašimi dojedou.
Nemáte pravdu. Vlak a autobus jsou v Trhovém Štěpánově vzdáleny asi 500 metrů, což není žádný velký rozdíl. Vlak jezdil častěji (zejména o víkendech), přímo do Benešova a oproti těm několika autobusovým linkám s několika variantami tras to bylo i mnohem přehlednější spojení. Navíc silnice jsou tam v dost špatném stavu, zatímco na trati byl před několika lety opraven železniční svršek. Zrušit vlaky do Trhového Štěpánova byl úplný nesmysl a že nejsou protesty také pravda není, město stále o návrat vlaků usiluje.
Bohužel nemohu se ubránit dojmu, že skutečným důvodem zrušení vlaků do Trhového Štěpánova mohla být politická msta. Stačí se podívat, kdo je v Trhovém Štěpánově největší zaměstnavatel a jaké strany sponzoruje. Nepomohlo ani to, že starosta ani nikdo z vedení města nemá ambice v celostátní politice.
Něco podobného je i na tratích do Ústeckého kraje. Mezi kraji není možné dosáhnout konstruktivní shody, když v jednotlivých krajích vládnou strany, které se na celostátní úrovni vzájemně nenávidí.
Hodit Trhový Štěpánov na autobus, který by tam většinově stejně byl ( i do dalších obcí se zastávkou vlaku) byla naprosto logická volba.
Co se týká víkendů, mohlo to být lepší, škoda, že nezůstala 798 v cca prvotní podobě.
Myslím, že do toho nepěkně hodil vidle i KU v TŠ.
To je problém s dojmy. Za nádražím Vlašim je to prostě slabé – Vlašim zastávka obsluhovala továrnu, ale není nějak zvlášť blízko a i těch dělníků tam dnes je asi dost méně, Bolina a Zdislavice mají zastávky dost daleko za obcí. To samé vlastně i Trhový Štěpánov, kde je to z nádraží pro jistotu celkem do kopce. Autobusy zatím staví všude (nejen) ve středu obce. Rád se tam v létě projedu v motoráku Railway Capital a líbilo by se mi, kdyby tam byl celoročně nějaký vlakový spoj, ale pak by se asi rozpadlo napojení na rychlíky v Benešově. A proč… Číst vice »
Tiše, to se tady nesmí psát… 😀
Přitom Poláci chtěli koleje propojit. Jak to aktuálně vypadá?
Vypadá to tak, že kraj dostal rozum a nebude objednávat vlaky, které vozí max. jednotky cestujících.
Proč mínusy, když tím fakt nikdo nejezdí? Takt, netakt.
Třaba by potom někdo jezdil někdo z Polska do Liberce.
Nebo z Liberce do Polska
Z Liberce do Swieradova jezdíme autobusem…
Vy vidíte v Polsku ve vzdálenosti do 50 km od hranic nějaké významnější místo, které by vygenerovalo dostatečný počet cestujících do Liberce?
Swieradov zdroj ,
Lubań Leśna Nové město Frýdlant Liberec
Nebo např. Lubań Leśna Nové město Frýdlant Bogatynia 🙂
Já samozřejmě myslel na polské straně. Fakt myslíte, že Lubań, Leśna, Olszyna, Gryfów a Mirsk vygenerují denně 1000 lidí (nebo alespoň 500), kteří chtějí jet do Nového Města, Frýdlantu nebo Liberce vlakem?
Protože uvěřili, že „zdroje jsou“?
Třeba do Polska by jezdili. Za kopcem v Polsku je nádherný lázeňský město .
Navíc ta dodávka je bude vozit odkud bydlí a tam kam potřebuji. Ne do polí.
Tak když z Jindřichovic udělaj novou přímou trať do Frýdlantu, tak to bude mít i smysl. Jinak je to v současné podobě až do Jindřichovic pochopitelně nekonkurenceschopné, stačí se podívat na mapu a je jasno.
Podívejte se na počet obyvatel Jindřichovic, děkuji.
Nepochopení? Ta nová přímá trať by přece neměla být jen kvůli Jindřichovicím, ale jako zásadní předpoklad pro vůbec nějaký smysl obnovení trati do Mirsku, nemyslíte?
Že k tomu už nikdy nedojde, je jiná záležitost: když to tak nevybudovali rovnou před těmi asi 130 roky, kdy nejezdila žádná auta a autobusy, tak teď už to, bohužel, samozřejmě nikdo nově stavět nebude.
Dle posledních zpráv z polské strany Liberecký kraj nemá zájem trať přes hranice obnovit, takže není s kým jednat…
Ano, poláci by obnovili svých 8,5km, ale češi svých 2,5km ne. Vsadím, se, že i kdyby chyběl metr kolejí a Poláci by to čechům zadara propojili, tak to čeští budou schovávat a kolejové propojení k sousedům různě sabotovat. Smutné.
Vidíte – já zase na polské straně jako „smutné“ vnímám čtyřicet let“ sabotování“ rekonstrukce peážního úseku mezi hrádkem a Zittau…
Který už se ale rekonstruuje, tak se porovnávejme s aktuálním Polskem a koukejme do budoucnosti. Z minulosti se žít nedá.
Naprostý souhlas
Z minulostí se žít nedá = nastal čas opustit část lokálky postavené v době kdy v politickém okrese Frýdlant existovaly jednotky automobilů
V době, kdy cestovní rychlost 30 km/hod považovali za úžasný pokrok… Koukejme se do budoucnosti.
Upravdu myslíte, že ta částice „už“ je po 40 letech nečinnosti vhodná?
Poláci obnovují v této době „cokoliv“, stejně jako v jiných částech „cokoliv“ zase ruší, třeba spojení do velkých měst.
Oprava: časech
Byla to spíše iniciativa nějakého spolku. Dolnoslezské vojvodství s reaktivací tratě Mirsk – Jindřichovice nepočítá.
Ta trať vede liduprazdnym regionem, těleso je zarostlé prakticky dospělým lesem, chybí mosty, na české straně část tělesa je přeměněna na silnici. Nevěřím, že to někdo někdy zprovozni.
Raději úsilí investovat do obnovy spojení do Zgorzelce přes Zawidow.
Nebýt výluky na trati Liberec- Frýdlant, do Zawidowa už ČD jezdily. Věřím, že bude přestup na Zgorzelec.
Byl by nějaký odkaz? Nemohu ty polské přípoje najít…
Počet vlaků nákladních a osobních jedoucích z Frýdlantu do polska – Zawidova je za poslední roky nula. Není o toto spojení zajem tak je logické tam vlak neposílat.
Spojení z ČR do Zgorzelce přes Zawidow je jen záležitost dohody, která teoreticky vlastně žádné velké úsilí nepotřebuje, protože tam nikde není potřeba nic investovat – stačí vzít rozum do hrsti a chtít. Naproti tomu obnova propojení Jindřichovic pod Smrkem a Mirsku by se neobešla bez investice, a to rozsáhlé a bohužel také vůbec nikoli levné, jejíž efekt by navíc degradoval závlek stávající trati na kopec do Nového Města pod Smrkem, kde toho ani není nic moc zajímavého – takže bohužel už asi navěky nerealizovatelné.