Místo motoráku dodávka s osmi místy. Liberecký kraj omezí vlaky do Jindřichovic
Motorový vůz Stadler RS1 v Jindřichovicích pod Smrkem. Foto: Fotky ze železnice / Mapy.com

Vlaky i autobusy mezi Novým Městem a Jindřichovicemi nahradí poptávková doprava.
Kdo by tím taky jezdil, když se to řítí 40km/h. Zdatný cyklista na elektrokotle bude z NM přes Dětřichovec v Jindřichovicích dřív než ten vlak…
Stejný problém je u všech lokálek. Třeba Rakovník Bečov a Rakovník Kralovice. Uznávám, tam je 40-60, ale kdo by se tím chtěl trmácet. Takové lokálky jsou (bez vylepšení) z dlouhodobého hlediska mrtvé
Kromě té rychlosti se tam taky vlak obrátí pouze 3x denně a to cca v 10h, 12h a 18h. Takže naprosto nepoužitelné na dojížďku pro většinu potenciálních cestujících, i kdyby vlakem chtěli. Spíš to vypadá na další jízdní řád sestavený tak, aby se v dalším kroku mohly vlaky zrušit.
V Jinřichovicích pod Smrkem jsem byl na pionýrském táboře v první třídě. To bylo v pohodě, z Libně jsme měli vlastní vlak (aby taky děti nádražáků neodvezli vlastním vlakem, no dneska by to asi bylo busem, víme jak je to s kapacitou dráhy, narozdíl od silnice neni nafukovací). Sestra nějaký rok poté taky jela na ten pionýrák, ale o nějaký den po začátku, předtím jsme byli na dovolené, tak ji tam táta vezl individuálně a dodnes při vzpomínce na spojení s pěti přestupy a dlouhými přestávkami nadává. To je nějakých 35 nebo snad ještě víc roků (nechce se mi to… Číst vice »
Dalsi dil intenzivni nepretrzite kampane na podporu automobilove dopravy.
Schválně koukněte do mapy… vidíte umístění zastávky Horní Řasnice? Vy byste na ní z vesnice chodil? Mimochodem: zastávka Jindřichovice Skanzen se ještě docela nedávno jmenovala Srbská. Otázka zní stejně: vy byste tím vlakem jezdil?
Je to nějaký trend. Do Trhového Štěpánova se už léta jezdí autobusy. A ono pro lidi, kteří nemají režíku je to lepší, autobus jim staví na návsi, zatímco zastávky vlaku jsou někde v polích, takže ani neni moc protestů.
No a atdy je to zřejmě podobné. Jen nevím, jestli by mě bavilo se někde někoho doprošovat (kdyby ten autobus, co vozí 3-5 lidí zrušili), to už můžu rovnou zavolat příbuzným, ať si pro nás do Vlašimi dojedou.
Nemáte pravdu. Vlak a autobus jsou v Trhovém Štěpánově vzdáleny asi 500 metrů, což není žádný velký rozdíl. Vlak jezdil častěji (zejména o víkendech), přímo do Benešova a oproti těm několika autobusovým linkám s několika variantami tras to bylo i mnohem přehlednější spojení. Navíc silnice jsou tam v dost špatném stavu, zatímco na trati byl před několika lety opraven železniční svršek. Zrušit vlaky do Trhového Štěpánova byl úplný nesmysl a že nejsou protesty také pravda není, město stále o návrat vlaků usiluje.
Přitom Poláci chtěli koleje propojit. Jak to aktuálně vypadá?
Vypadá to tak, že kraj dostal rozum a nebude objednávat vlaky, které vozí max. jednotky cestujících.
Proč mínusy, když tím fakt nikdo nejezdí? Takt, netakt.
Třaba by potom někdo jezdil někdo z Polska do Liberce.
Nebo z Liberce do Polska
Z Liberce do Swieradova jezdíme autobusem…
Vy vidíte v Polsku ve vzdálenosti do 50 km od hranic nějaké významnější místo, které by vygenerovalo dostatečný počet cestujících do Liberce?
Swieradov zdroj ,
Protože uvěřili, že „zdroje jsou“?
Třeba do Polska by jezdili. Za kopcem v Polsku je nádherný lázeňský město .
Navíc ta dodávka je bude vozit odkud bydlí a tam kam potřebuji. Ne do polí.
Tak když z Jindřichovic udělaj novou přímou trať do Frýdlantu, tak to bude mít i smysl. Jinak je to v současné podobě až do Jindřichovic pochopitelně nekonkurenceschopné, stačí se podívat na mapu a je jasno.
Dle posledních zpráv z polské strany Liberecký kraj nemá zájem trať přes hranice obnovit, takže není s kým jednat…
Ano, poláci by obnovili svých 8,5km, ale češi svých 2,5km ne. Vsadím, se, že i kdyby chyběl metr kolejí a Poláci by to čechům zadara propojili, tak to čeští budou schovávat a kolejové propojení k sousedům různě sabotovat. Smutné.
Vidíte – já zase na polské straně jako „smutné“ vnímám čtyřicet let“ sabotování“ rekonstrukce peážního úseku mezi hrádkem a Zittau…
Který už se ale rekonstruuje, tak se porovnávejme s aktuálním Polskem a koukejme do budoucnosti. Z minulosti se žít nedá.
Byla to spíše iniciativa nějakého spolku. Dolnoslezské vojvodství s reaktivací tratě Mirsk – Jindřichovice nepočítá.
Ta trať vede liduprazdnym regionem, těleso je zarostlé prakticky dospělým lesem, chybí mosty, na české straně část tělesa je přeměněna na silnici. Nevěřím, že to někdo někdy zprovozni.
Raději úsilí investovat do obnovy spojení do Zgorzelce přes Zawidow.
Nebýt výluky na trati Liberec- Frýdlant, do Zawidowa už ČD jezdily. Věřím, že bude přestup na Zgorzelec.
Byl by nějaký odkaz? Nemohu ty polské přípoje najít…
Spojení z ČR do Zgorzelce přes Zawidow je jen záležitost dohody, která teoreticky vlastně žádné velké úsilí nepotřebuje, protože tam nikde není potřeba nic investovat – stačí vzít rozum do hrsti a chtít. Naproti tomu obnova propojení Jindřichovic pod Smrkem a Mirsku by se neobešla bez investice, a to rozsáhlé a bohužel také vůbec nikoli levné, jejíž efekt by navíc degradoval závlek stávající trati na kopec do Nového Města pod Smrkem, kde toho ani není nic moc zajímavého – takže bohužel už asi navěky nerealizovatelné.