Liberecký kraj koupil ČSAD Liberec. Zkusí podobný experiment jako v Ústí

Autobus Karosa, foto: ČSAD LiberecAutobus Karosa, foto: ČSAD Liberec

Liberecký kraj je druhým krajem v zemi, který bude zajišťovat částečně autobusovou dopravu prostřednictvím své firmy. Radní odsouhlasili nákup podílu

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vendelín

Z toho tedy plyne závěr, že se soutěžení dopravců neosvědčilo??

noerf

Zajímalo by mne, co si paní Volfová představuje pod pojmem komfort cestujících, zda autobusy Iveco Crosway LE či SOR CN a nebo například Iveco Magelys, či Irizar I8, a podobně.

Daniel Mach

Bude zajímavé pozorovat, jaká bude výše dotace na provoz autobusů na Semilsku a Jablonecku, kde se uzavřela smlouva s BusLine, a na zbytku kraje, kde budou jezdit vlastní krajské autobusy. Vždy se tvrdilo, že Jablonecko a Semilsko je ztrátovější, protože je to kopcovitá krajina a spoje jezdí mezi obcemi s malým počtem obyvatel, proto je zde větší ztráta. Snad nám za rok či dva kraj zveřejní výsledky tohoto experimentu a srovnáme si, jak výhodná bude vlastní společnost.

Martinm

To co se v 90 rozkradlo se teď dráze kupuje zpátky. Tak ono je to logické vždycky vyjde levněji si to provozovat, postavit, vyrobit sám než přes někoho dalšího. Lze i mnohem lépe ovlivnit kvalitu. Proto nechápu třeba Ústecký kraj když autobusy si provozuje sám a na vlacích teď aplikuje systém který se u busu neosvědčil. Ale třeba to dopadne že nakonec bude mít každý kraj svého dopravce na vlaky a bídy.

Dash9

Levněji by to mohlo vyjít jen za podmínky, že se z krajské (státní, mětské, …) firmy nestane trafika pro zasloužilé a nebo prostředník pro přelévání peněz jinam. A jedno nebo druhé (případně kombinace obojího) nastává v 99% případů. Nenapadá mě teď žádný příklad, kdy se tak nestalo, ale to neznamená, že výjimky neexistují. Třeba někdo kladný příklad doplní.

X 1

Dash9
Obávám se, že budeš mít asi pravdu.

Bude tedy na krajských politicích aby nám dokázaly, že se oba mýlíme.
Byl bych jenom rád.

Martinm

Já myslím že ne těch různých městských, krajských, státních a dalších organizací jsou stovky a opravdu všude trafikari nejsou. Je samozřejmě pravda že zprávy typu dělá svoji práci pořádně a nekrade, je pomálu ale ne proto že by jich nebyla většina ale proto, že by to nikoho nezajímá. Krom toho je hodně naivní si myslet že to tak nefunguje i když je firma soukromá, naopak bych řekl že je to ještě horší.

noerf

Matinm: Rozdíl je v tom, že vlaky jsou kapitálově náročnější, jejich doba dodání od objednání je delší a provoz má svá specifika. Kdežto autobusů je na trhu celkem dost, nové se dají pořídit do tří měsíců a řidiče přeberete od stávajícího dopravce, parkovat můžete na nějaké volné ploše a servis zajistíte také snáze.
Pokud by jednotlivé kraje chtěli provozovat železniční dopravu, tak první by protestovali odboráři z ČD, protože by ztratili vliv.

Martinm

Protestovat to je asi jediné co by odboráři mohli.
No on třeba Jihomoravský kraj už vozidla nakoupil a to už je kousek od toho aby převzal i průvodčí a strojvedoucí.