Libereckého „sněhuláka“ odlehčení od dopravy nečeká. Ministerstvo odmítlo další sjezd k obchodům

Jeden z kruhových objezdů v liberecké průmyslové a obchodní zóně Sever. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJeden z kruhových objezdů v liberecké průmyslové a obchodní zóně Sever. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Liberec plánované druhé dopravní napojení průmyslové a obchodní zóny Sever nedostane do připravovaného nového územního plánu. Důvodem je nesouhlasné stanovisko

Liberec plánované druhé dopravní napojení průmyslové a obchodní zóny Sever nedostane do připravovaného nového územního plánu. Důvodem je nesouhlasné stanovisko ministerstva dopravy. Podle primátora Jaroslava Zámečníka (Starostové pro Liberecký kraj) se bude město dál do budoucna snažit, aby druhé napojení vzniklo.

Příjezd k průmyslové a obchodní zóně v Růžodole patří k nejrušnějším a hlavně nejkomplikovanějším v pátém největším městě v zemi. Křižovatku, které se přezdívá sněhulák, tvoří tři na sebe navazující kruhové objezdy. Tento dopravní uzel je napojený i na průtah městem a denně tudy projedou tisíce automobilů. Kolony jsou tam na denním pořádku.

O vytvoření druhého napojení severní zóny se v Liberci mluví roky. V plánu je vést ho za Globusem k nové čerpací stanici ve Stráži nad Nisou a tam napojit na průtah městem, který je zároveň silnicí první třídy. To je také důvod nesouhlasného stanoviska ministerstva dopravy. Ministerstvo argumentuje podle primátora tím, že mít tak blízko sebe nájezdy odporuje normám pro silnice první třídy.

Město s verdiktem ministerstva nesouhlasí

Vedení radnice ale tento argument uznat nechce. „Uvažují (ministerstvo) v takzvaném extravilánu, to znamená, jako kdyby se tato silnice nacházela za městem. My naopak tvrdíme, že tato komunikace protíná město,“ uvedl primátor. Míní proto, že takové pravidlo by v jejich případě platit nemělo. „Mělo by se vnímat, že je to tepna města,“ řekl. Vzhledem k tomu, že nový územní plán chce radnice schválit ještě letos, nebudou podle Zámečníka trasu pro druhé napojení zóny do připravovaného návrhu zakreslovat. „Budeme ale dál bojovat, aby se to v budoucnosti stalo,“ dodal.

Pouze jedno dopravní napojení má i druhá průmyslová zóna v Liberci – Jih, a ani pro ni kapacitně nestačí. V jejím případě se ale s druhým napojením počítá v již platném územním plánu. Měla by to být od průtahu vedoucí dvoupruhová silnice dlouhá 1,4 kilometru. Projekt je ve fázi příprav. Nová silnice by měla odlehčit přetížené ulici České mládeže, která je též napojená na průtah městem. Proti výstavbě druhého napojení jsou obyvatelé Doubí, přes jejichž území by měla vést. Nesouhlasnou petici podepsalo přes 800 lidí. Obávají se, že silnice zničí poslední klidovou zónu bez aut v jejich čtvrti.

Trasa nového napojení do průmyslové zóny Sever v Liberci měla vést od čerpací stanice na silnici I/35. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJeden z kruhových objezdů v liberecké průmyslové a obchodní zóně Sever. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTrasa nového napojení do průmyslové zóny Sever v Liberci měla vést od čerpací stanice na silnici I/35. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJeden z kruhových objezdů v liberecké průmyslové a obchodní zóně Sever. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

ČTK

Tagy I/35 I/35 Liberec liberec
19 komentářů