Liberecké depo bude kompetenčním centrem pro opravy motorových vozů Stadler RS1

Liberecké depo. Foto: České dráhyLiberecké depo. Foto: České dráhy

Údržbu nabídnou České dráhy i konkurenčním dopravcům.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel Štancl

Mohli by se časem specializovat na všechny kolejové autobusy v okolí. Nejen RS1, ale i Desiro a časem některé Pesy. Kromě našeho žraloka 844 + 847 by mohli mít i kčefty typu SA13x z Polska. Zaměstná to hodně lidí v kraji.

Jarda

no nevím, ale RS1 vypadá, že tu chvíli pobydou, jako náhrada za 810 a pokud budou díly, budou jezdit. ČD má mnoho tratí, kde potřebuje být konkurenční ne na tratích Hodní, Dolní. RS1 je dobré řešení, vzhledem k požadavkům a kapacitou 70 míst. Desira můžou mít taky svůj smysl. Poláci si to opraví sami, museli by být padlý na hlavu vyrábět Žraloky a přitom je jezdit opravovat do Liberce

Šejdr

Koukám, že buzzword Competence Center úspěšně pronikl i do ČD. Dříve používané názvy středisko, odbor nebo úsek už nejsou dostatečně in, ale když se to přejmenuje na kompetenční centrum, tak to konečně zní dostatečně krutopřísně. 😀

Twix

Je to buzzword ale je to tak, zvlášť pokud tomu mají rozumět i cizinci, co tam svoje šuplata budou posílat. U nás ve firmě máme také Competence Centra, zvlášť tam kde sedí pohromadě spousta různých profesí. Ale v naší výrobě ten termín „úsek“ taky ještě někde přežívá, což vypadá docela vtipně, když se to komunikuje se zahraničím. Nicméně v roce 2023 nazvat něco Úsek/Odbor oprav motorových vozů Regioshuttle by bylo celkem komické.

Kamui

Obávám se že tohle je budoucnost ČD – budou více opravce než dopravce.

Elb

Vždyť v současnosti nemají většinou dostatek opravárenských kapacit ani pro svoje vozy, v počtech a komplikovanosti neustále narůstající.

Jiří Kocurek

Nejkoplikovanější stroje, Pendolína tam stejně servisovat nebudou. rychlíkové vozy taky ne, elektrické jednotky ještě dlouho ne.
Specializované depo na několik typů vozidel, na který ale umějí udělat všecko (kromě nové kastle) se určitě na trhu neztratí. A zákazníci v okolí jsou taky, takže za mě paráda.

PvvS

A proč ne ?

Rejpal

Ta vratná převodovka doslova tahá za uši. 🙂

Honza Plomer

Reverzační

Pája

Protože ke změně směru jízdy se mimo jiné možnosti používá reverzační převodovka. Tohle je asi překlad a la google

Dotaz

A až se to centrum ČD vybuduje, vybaví příslušnou technikou a rozjede se naplno opravy, tak by se mohlo privatizovat, jako se to udělalo v devadesátých letech s ŽOS.

Jiří Kocurek

Ty ŽOSky ale do privatizace nešly po rekonstrukci a po vybavení soudobou technikou. Šly do privazitace vyžilené, protože nebylo na investice a tak se hledal investor. Za vylítaný soustruh nedostanece cenu nového.

Šejdr

Jenom pro upřesnění: privatizace ŽOS nejspíš nebyla nápad ČD, ale direktivní rozhodnutí některé z privatizačních komisí. Ty měly z dnešního pohledu zcela nepředstavitelné pravomoci, mohly třeba rozebrat státní či národní podnik na díly a ty privatizovat samostatně, případně podniku sebrat a privatizovat některé jeho provozy nebo dceřiné společnosti.

Sch

Je to dobré umístění, Liberec je centrem motorové trakce v Česku a je. Blízko do Německa k potenciálním zákazníkům odtamtud.

David

Proč je jeden zelený? To zase vymyslel kdo?

Miloš

To prosim vymyslel UK, a podobne premysli u dalsich vlaku a busu na svem uzemi.

PvvS

Vymyslel si to tem kdo za jejich provoz platí.

Rozpadlý Ikarus

Hlavně to nemá co vymýšlet šotoušek s foťáčkem

Střední Čechy stále nejvíc pozadu

Co a kdy bude jezdit na posázavském pacifiku z Prahy přes Vrané do Čerčan místo regionov. Už to někdo ví?

Regionovy a o víkendu patráky, nic jiného se nechystá. A nemyslím si, že zrovna na této trati by to nějak vadilo (snad jen ta předimenzovaná kapacita mezi Davlí a Týncem ve všední dny).