Liberec umístí radary měřící rychlost na přehledný rovný úsek

Ulice Dubice v Liberci. Foto: Google Street ViewUlice Dubice v Liberci. Foto: Google Street View

Město se rozhodlo jít cestou měření úsekové i okamžité rychlosti.

70 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

Úplně stejně a nelogicky to mají Rokycany. Široká rovná silnice oddělené travnatým pruhem od chodníku, přehledné přechody pro chodce a úsekové měření.
V Plzni je na takových místech povolená, ale občas měřená sedmdesátka… To dává smysl.
Naopak v Mirošově také na Rokycansku mají dopravní experti problém usměrnit rychlost a bezpečnost dopravy v centru města, kde je krajská silnice, ale i obchodní centrum, autobusové zastávky a hlavně pohyb dětí ze školy. Tam se čeká na katastrofu! Místo je velmi nebezpečné. Jako řešení navrhují ostrůvek, který situaci ještě zkomplikuje…

Jirik

Drzost. Tady jezdim kilem, proc taky proboha ne?!?

Miloš

To je možná ten důvod toho měření…
Díky.

Vik

Když jde o bezpečnost, nevím proč tam raději nevybudují ostrůvky. Nikdy jsem nepochopil jak radar zabrání srážce

Jan Dolina

Je to rovný a bezpečný úsek, kde je na všechny přechody, semafory a odbočky vidět. Tato úseková měření za miliony z daní občanů jsou výsměch. Někdo potřebuje malou domu! Za ty peníze bych možná dal v jednom místě nadchod. Kolik nehod se na daném úseku stalo? Jinde v Liberci člověk uskakuje, aby přežil a tohle je podle mě nejbezpečnější úsek v kraji.

Tom

A ty co zdržují a bezdůvodně jezdí 30 brzdí provoz budou pokutovat kdy??

Black

Silnice bez chodců mezi dvěma ploty??? vybírat prachy? To snad ne…

M es r

Nechápu že se z radarů a vybraných pokut stal hlavní zdroj rozpočtů města a obcí v Česku to by měla dělat obecní policie a žádný radar a let čemu se tady vůbec divím jsme v Kocourkově a když rozhazujeme peníze jinde musíme někde vybrat bravo

Lukas

Kdyby 90% nejezdili jako blázni a pravidelně 70 na 50, radary vy nikde být nemuseli.
Sami si řidiči za to mohou. A že bude tady? Proč ne, evidentně easy peníze a pak za to koupí jiné radary treba…

Miloš Kariera

No konečně s tím někdo něco dělá. A doufám, že pokuty budou pěkně mastný, nejlépe sebrat i řidičák. Značky platí pro každého a kdo je nerespektuje nemá na silnici co dělat. Howgh.

Black

Ty značko, taky budeš jíst exkrementy, když ti to nějaká značka přikáže, ač to nedává žádný smysl???

Jiří Kocurek

Bude spát pod mostem, když mu do ulice dají zákaz vstupu, protože kopou vodovod.

Kun

Daj tam 30, a pro jistotu lopatu do země. Bude to pak tuty.

ABCD

Takový malý návrh a pokus: Ať poslanci změní zákon, dejme tomu od roku 2027, ať zase jde většinou peněz z pokut do státního rozpočtu. Případně ať je tam nějaká částka (x milionů – obvyklá cena) na splacení toho radaru a techniky, ale peníze můžou jít jen na ní na její amortizaci, provoz a nikam jinam. Ať je stanoveno celostátně částka za jednu jednotku, to se může v dalších letech valorizovat. Holt když jde o bezpečnost, tak ten případný malý rozdíl zaplatí obec ze svého, že?

Joker

Těžaři a regulátoři všech zemí spojte se.

náhodný kolemčtenář

Myslím, že by se mnohem více měla používat značka „doporučená rychlost“. Takto totiž nejspíš nyní většina řidičů chápe ty značky s „nejvyšší povolenou rychlostí“ (soudě podle této diskuse). A jsou místa, kde skutečně ta nejvyšší rychlost je stanovena „pro jistotu“ zbytečně nízko a za vhodných podmínek se řidiči rozhodnou vědomě limit překročit s tím, že se „nic nestane“. Pak panuje všeobecné přesvědčení, že porušovat zákon je normální a snad i žádoucí. Vhodnost omezené rychlosti se nedá posuzovat jen tím, kolik se tam stalo nehod. Ne vždy je omezená rychlost kvůli bezpečnosti provozu na dané silnici, může to být i kvůli… Číst vice »

Dachs

Myslím, že to není o nerespektu. Ale o vědomou reakci povahy již anarchistické. Pěstujeme si ji zvůlí a nelogikou, lesy značek, represí na „výdělečných“ místech, nepostihováním mnohem nebezpečnějších projevů na silnících nebo neodůvodňováním opatření (např. počtem nehod v daném místě, výjezdy, pohyb dětí, hluk). Je toho čím dál víc, jako by ta metodika byla, aby do té pasti jednou spadl každý (mně se to ještě nepovedlo, ale mému otci se slabým HTP hádejte kolikrát…). S doporučenou rychlostí souhlas a přidal bych osvětu a vysvětlování, co je rychlost přiměřená (v závislosti na podmínkách atp.), jak na dálnici, tak někde na třicítce… Číst vice »

mimochodem

Jste v Cesku. Odpovednym budiz ten, koho lze nejsnaze chytit, aniz by pritom nutne muselo dojit k nejakemu naruseni bezpecnosti nebo aniz by dotycny s danym skutkem mel vubec co spolecneho… 🙁 Samozrejme mate naprostou pravdu. Kolikrat to proste nedava zadnej smysl. Prikladmo u nas v horach na jare delaji uklid silnic po zimnim posypu, vetsinou je s tim spojenej obrovskej oblak prachu, skrz kterej neni nic videt. Normalni clovek se spetkou pudu sebezachovy v ten danej moment zpomali, protoze nic nevidi. Jenze tady hodi 30 km/h, cedulku s lopatou, do dalsi krizovatky je to treba pet kilaku, pulka z… Číst vice »

johniee

tak uvidíme, co na to pumpičkáři na kolech, tam se to dá dobře pustit (vtip)
na druhou stranu, je tam zástavba a odbočky k novým barákům a lidi tam občas jezdí jako prasata, stejně jako na Studánku, Žitavskou apod (většinou to jsou ulice z kopce)

L.

Kola nemají SPZ, takže ten tam může prosvištět klidně stovkou a nic se mu nestane.

Gryf

To mi připomnělo, že se v centru města na řadě míst po výměně kabelů teď nově objevily i kamery. Úplně to narušilo vzhled některých ulic, i pěších zón.. si tak říkám, co na to památkáři, protože tohle už je fakt moc 🙁

Jirik

Kde?

Saukendar

Tak nějak město ten bazén za 1,2mld financovat musí. Veškeré prachy z pokut půjdou stavebním firmám

Gryf

Ano, rychlost překračují možná i 3/4 řidičů, ale úplně správně, jet tam pomaleji znamená zbytečně podřadit a třeba v zimě a horším počasí to bude při nízké rychlosti vyloženě nebezpečné a věřím tomu, že spousta aut, i nákladních, se už pak do kopce ani nerozjede 🙂 V zahraničí by na takovém úseku dávno byla značka 70 km/h. No co, budu jezdit po kolejích, jako kdysi..

Zvol

Aha, takže podle motoristů je porušování zákona úplně správně.

náhodný kolemčtenář

Pokud je tam rychlost omezená bezdůvodně, dejte podnět na příslušná místa nebo to dejte k soudu (ale ne vždy je ten důvod na první pohled zřejmý). Dokud se to nevyřeší, nikdo nemá právo porušovat zákon.

Pokud máte vozidlo, se kterým není technicky možné jezdit pomalu nebo je to nebezpečné, je to nejspíš nějaký závodní speciál nezpůsobilý k běžnému provozu na veřejných komunikacích, který se na toto místo dostane maximálně na podvalníku cestou z jednoho závodního polygonu na jiný. Tak kde je problém?

Martin

Řekl zaprděny dědek

SYN

Hm, je to ve městě tak se asi nic moc nedá dělat než dodržovat, ale teda tak třetina té ulice je takový no-mans-land že by si to podle mně i takovou šedesátku zasloužilo…
A co ty protihlukové stěny, nestanou se zbytečnými pokud se tam bude vynucovat padesátka (radarem)? Nebo je tam tak hustý provoz?

Tomáš Marný

Podle fotky silně pochybuju, že je to vůbec v intravilánu, takže už samotné umístění značky začátku obce je poněkud diskutabilní. A když tomu radaru rovnou říkají represivní, i jeho schválení bude nanejvýš pochybné. Korunu tomu pak nasazuje vyjádření města, jak budou udělovat pokuty a kolik tak vyberou (aspoň těch 900 tisíc, že), což z nich ve správním řízení rovnou dělá podjaté. Ostatně samotný fakt, že si ten radar pronajímají, zakládá důvodnou pochybnost o procesní použitelnosti měření…

No není to super, když si z dodržování zákona udělá živnost někdo, kdo tím zákonem v každém svém konání zcela pohrdá?

Jiří Kocurek

Kolik se tam stalo nehod? Odpovím si sám…
https://nehody.cdv.cz/statistics.php

2014 srážka se zvěří, nezaqviněno řidičem (71 let), Fabia 1,2
2015 přehlédnutí že byl předjížděn, řidič 63 let, Avia, 10 tun
2018 náraz do překážky, řidič 40 let, Stav řidiče: pod vlivem léků, narkotik!
2018 tři vozidla v sobě, řidič se nevěnoval řízení, Octavia 1,9 TDi.

A to je všecko.

Jiří Kocurek

nechal jsem si vyjet nehody za posledních 10 let.

Takže naprosto zbytečná represe.

Václav

Je to business jako kazdy jiny a dokonce naprosto legalni. Jeste pred 10 lety se kazdy ohanel bezpecnosti silnicniho provozu. Dnes uz to nikdo nedela…

Jiří Kocurek

Normální byznys? Někdo někoho pokutuje za rychlost jízdy s nákupním košíkem?

Václav

„normalni business“ zni blbe, ja s tim nesouhlasim, ale tak to je. Pokud by se uzakonila maximalni rychlost jizdy s nakupnim kosikem, tak by se rychle nasel nekdo, jak na tom vydelat. Ja se ohledne mereni rychlosti nevztekam, ale prizpusobuji se. Kdyz jsem dostal ridicak pred 10-15 lety, tak se celkem dalo spolehnout na jistou toleranci od PČR, ale dneska uz to neplati, protoze meri obce na vydelek. Nikdy jsem nedostal pokutu, ale je to pouze o pravdepodobnosti, kdy ji muzu dostat. Cim vic radaru, tim vyssi pravdepodobnost.

BND30

No to je úplný silniční DOOM. Jestli by nebylo bezpečnější tu silnici zavřít.

Ivo

Tři čtvrtiny řidičů se rozhodne, že na rovném přehledném úseku je možné jet rychleji, než (dosud) polovinou rychlostí. Lidmi volení zástupci se rozhodnou, že je třeba své, de facto zaměstnavatele, trochu chytit pod krčkem a vytáhnout z nich více prachů. Co je špatně, v Česko? Čistá úřednická zlovůle, která by měla být trestně postižitelná!

Gryf

Zase bych to rozlišoval, o tomhle nerozhodují úředníci, ale politici.. a zrovna šolc co mění strany rychleji než názory už tam být dávno neměl. Ale při tom jak u nás obecně funguje politika a kdo se v ní pohybuje, tak je jen málo alternativ, bohužel.

Roman osobně

Na bezpečnost se nehledí, vítězí místo, ze kterého se nejvíc a nejrychleji zaplní městská kasa.

Motorkář

Co kdyby si naopak dali kamery do kanceláří úřadů lidé z Liberce a kontrolovali a pokutovali za ne- činnost uredniky a městskou policii.

Sova

Neskutečné. Už se ani nikdo moc nenamáhá zakrývat, že to mají naplánované jako byznys…

Václav

Kdyz 3/4 ridicu nedodrzuje rychlostni limit, tak je spatne te rychlostni limit. Tech ridicu, co si zaslouzi postih, je podle me tak 10-20%, ale urcite ne 75%. Az to dotahneme do situace, ze kazde auto bude automaticky udavat sveho ridice, tak do te rychlostni pasti spadne uplne kazdy, i ten co rika, ze nikdy neprekracuje rychlostni limity. Taky vidim, ze se uz nepatra po skutecnem ridici, aby se mu udelili trestne body, ale hned se to haze na provozovatele, aby to bylo uredne jednodussi a vice to vynaselo. Jeste mi chybi informace kolik z toho vyvari nejaka soukroma firma at… Číst vice »

J.K.

Tak ještě že to nedaj do centra nebo někam před školu, zbytečně by to chránilo lidi…

Asd

Tady nejde o lidi, ale o peníze. Tady by pomohlo jediné. Aby takto získané peníze nešli městu, ale státu. Pak by se vidělo komu jde o “ bezpečnost“ a komu jen o peníze.

Ketchup1970

Třeba Kolín, tady kamery před školou sice jsou, ale ted začali inkasovat na přivaděči od Ovčár, už mám pozdrav za hrůzný čin 54km/h to nevím jak se mi b té permanentní zácpě a pomalé koloně 16 hodin z 24 povedlo…

martin hodek

Já bych byl za to, ať si města odečtou nějaké normované náklady a zbytek vybraných pokut pak odvádí státu. Pak by se skutečně ukázalo, kdy jde o bezpečnost provozu a kdy o obecní kasu…

PvvS

Proč ? Rychlost se má dodržovat.

martin hodek

A vy jste nikdy 20 m před koncem obce už nezrychloval, že? Vy jste nikdy nejen na 50 třeba 55, že?

Úklid

A nešel na červenou…

martin hodek

A ukažte mi někoho, kdo ve městě jezdí na třicítce 30. Zvláště, když příslušná značka je třeba 100 m před místem, kvůli kterému tam je. Nebo značka obec je v polích daleko za skutečným koncem obce.

Zvol

Aha, „ukažte mi motoristu, co neporušuje zákon“, tihle pak chtějí poučovat ostatní.

martin hodek

Já někoho někde poučuji? Kde prosím? Aha, vlastně nikde, tak teda nic.

Martas

To samozřejmě ano, ale proč se radar neumístí někam, kde chodí hodně lidí, děti apod. Umístí se tam, kam chodí podle obrázku tak lišky a v neděli 3 babičky do kostela. (Místo neznám, se omlouvám, pokud bych tím někoho urazil, je to nadneseně).

Asd

Protože jde jen a jen o peníze. Pokud je ten pronájem bude stát necelý milion korun tak předpokládají že vydělají min. 2 – 3.

Úklid

Stejně jako hmotnost kamionů na dálnicích, ale tady kupodivu pověřené obce pokuty vybírat nechtějí = poberou z pokuty málo a zbytek jde státu.

mgr.pavel

Zákony nedokážou postihnout vše, vždy jde o nějaký kompromis mezi „musí být dost volné, aby zbytečně neomezovaly lidi“ a „musí bý dostatečně přísné, aby zamezily většímu nebezpečí“. Jenže stejný zákon se paušálně používá na širokou plejádu životních situací, kde to stejné nařízení je někdy moc přísné a jindy moc mírné.

Na rovné přehledné silnici bez chodců, za dobré viditelnosti atd. je 90kmh moc přísný limit.

V hustém provozu je zase 90kmh moc volný limit.

Co s tím chcete dělat?

SYN

Hm, používat častěji značku „povolená rychlost xx“ a nebát se ji občas i zvýšit (nejen snižovat) teď již to je legislativně možné…

Jiří Kocurek

Ikdyby tam dali 70 km/h, nebo dokonce STOPku!

Jak moc časté jsou tam nehody, aby ta represe byla odpostatněná i za překročení o méně než 10 %, což je lidským okem nerozeznatelné.

Jo, místní fašisti by dávali likvidační pokuty i za překročení o 0,1 km/h, ideálně na místě popravit bez soudu, protože nejel vlakem.

Ketchup1970

To se mají dodržovat i úmluvy pacta sunt servanta ale víme jak to bývá v byznyse a ve státě..

Asd

Proč nějaké náklady městu? Vždyť podle pánů radních jde o bezpečnost silničního provozu a ta přeci za nějakou tu korunu stojí.

SYN

To je rozhodně správná připomínka!

Svoboda

za mě špatná kolonka..železnice

Petr Nick

Zrovna tam je to hlavně o příjmech do městské kasy a pěkný výdělek pro firmu. Mohli tam dát inteligentní značky , v noci klidně 70

kix

tam by mohla být klidně i přes den, spíš bych položil otázku, kolik závažnějších nehod se tam stalo, než to, že tam každej jezdí rychleji, protože to pak opravdu zavání jen snahou vydělat..chodník je oddělený, obytná zástavba má protihlukové stěny, ta silnice má parametry spíše průtahu

o.matas

To samé máme i v Plzni. Ulice U seřadiště – přivaděč k D5 nebo ulice Folmavská v průmyslové zóně, oboje oddělený 4pruh.

SYN

Noc není sama o sobě důvod zvedat rychlost… sice je nižší úroveň provozu, zato je prd vidět. Kandelábry tam moc nevidím že by to bylo nasvětlené jak za dne…

jva

Jojo, nelíp se měří tam, kde obec začíná mezi lesy a loukami. Ještě je důležité, aby systém detekoval značku vozidla, aby nedocházelo k trapným omylům, že se mezi obsílky posílané fabiákům jedoucím 53 dostane nějaká majiteli BMW/Audi, který se coural pouhou sedmdesátkou…

Koro

Normální je neporušovat rychlost. I na rovném přehledném úseku.

Jan Sůra

To píše člověk, který v textu o cyklistech napíše toto?
Automobil zároveň může po předjetí neomezeně sepnout stěrače a odstřikovače

Koro

Ano. A jak dlouho mi ještě budete některé příspěvky schvalovat a některé ne?

Jan Sůra

Už nikdy, trvalý blok. Pro lidi, co chtějí používat ostřikovače na cyklisty, zde není místo.