Liberec si pochvaluje radary, vybírat začne v další části města. Data ukazují, jak na ně řidiči reagují
Radar v ulici Dubice v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Data ukazují zásadní rozdíl z radarů, které pokutují a které jen ukazují rychlost.
Pokud je na rovném přehledném úseku diagnostikováno překročení rychlosti v rozmezí 50-60kmh, proč tedy město nenastaví rychlost úseku na 60kmh a radar též na 60kmh?! Dávalo by to smysl, a nebyla by to pouze šikana co plní něčí peněženku.
a poté bude největší překročení v rozmezí 60-70kmh, proč to tedy rovnou nenastavíme na 130
Proč investovat prostředky do nových značek s 60kou? V obci je i bez značek rychlost daná a proto tam žádné značky s rychlostním omezením být nemusí. Víte kolik by jich muselo být? Za každou křižovatku jedna. Není lepší nechat nastavenou rychlost tak jak je, nic neměnit a přimět lidi aby dodržovali? A pokud necháte jak je a nebudete vymáhat překročení protože tady je přeci rovný a „bezpečný“ úsek tak akorát docílíte toho, že řidiči to budou používat na každém podobně rovném a „bezpečném“ íseku dle svého úsudku. Tam kde jsou přechody pro chodce je 50km/h až dost.
20.6.2025
https://dopravniinfo.gov.cz/-AAfI
Pořád nic 🙁
https://www.semily.cz/stanoveni-dz-pri-uzavirce-silnice-c-iii-2892-ul-bitouchovska-v-semilech/d-21192
https://www.semily.cz/assets/File.ashx?id_org=14724&id_dokumenty=21193
Doporučuji na straně 2,obr.1 zaměřit pozornost na ten Zákaz odbočení vlevo z parkoviště (Husova-Husova-Bitouchovská a na to, jak je zakreslena křižovatka a potom se podívejte na to jak křižovatka vypadá ve skutečnosti.
https://mapy.com/s/nokasadume
Při striktním dodržení Zákazu odbočení vlevo je možné jet jen vpravo, protože pro jízdu přímo je nutné odbočení vlevo 🙂
Blázinec na Ntou a řidiči dělejte jak umíte 🙂
Spíš než rychlost by ten radar mohl umět pokutovat za mobil v ruce.
Telefonisti hlavně v dodávkách a kamionech by jim přinesli víc peněz. Věčně vidím hlavně dodavkaře s mobilem v ruce.
Jéé. Kdyby jenom v dodávkách a kamionech. Tenhle problém se už týká i řidičů autobusů ač je to zcela nepochopitelné.
At se pokutuje i klidně za 51 km/h. V obci se má jezdit od 0 do 50. To je dost velký rozptyl. Ale ať všechny vybrané pokuty jdou bez výjimky do státního rozpočtu. A pak se ukáže, komu jde o bezpečnost a komu jen o prachy.
Do státního rozpočtu né. Ať ty peníze jdou přímo třeba na oběti dopravních nehod, na doplnění svislých značek „přechod pro chodce“ k přechodům pro chodce, úpravy v okolí škol nebo klidně na techniku pro IZS. Prostě ať jdou do zajištění bezpečnosti přímo než aby se použily na něco úplně jiného co s dopravou a bezpečností třeba vůbec nesouvisí.
Existuje asi 2442 míst v Lbc, kde by byl radar smysluplnější, pomáhal a chránil. Až budou radary na těchto exponovaných místech, tak uznám prospěšnost toho praradaru v Dubici. Má paní tam dostala první dvě pokuty v životě za 53 a 51 km. Zámečník žvani nesmysly, se Starosty jsem skončil a to tam mám spoustu kamarádů.
Tak třeba policie měří s odchylkou +-3Km/h https://policie.gov.cz/clanek/zverejnene-informace-2018-mereni-rychlosti-silnicnich-vozidel.aspx „Za překročení rychlosti může být řidiči uložena sankce, pouze pokud je překročení rychlosti dostatečně prokázáno. Překročení rychlosti je zpravidla prokazováno záznamem z policejního radaru. Radary však nejsou absolutně přesné, a proto je nutné počítat s jejich odchylkou. V ČR jsou radary schvalovány s jednotnou odchylkou ± 3 km/h při zjištěné rychlosti do 100 km/h, respektive ± 3 % při zjištěné rychlosti nad 100 km/h. Tato odchylka není promítnuta do zobrazené rychlosti na radaru, zohlednit ji musí sám policista nebo strážník. Teoreticky může u řádně fungujících radarů nastat situace, že vozidlu, které objektivně… Číst vice »
Pokud bude někdo pořád koukat na tachometr, aby náhodou nejel 51, tak spíš někoho srazí na tom přechodu. Bohužel vyjádření p. primatora, že i 51 je překročení rychlosti a přijde za to pokuta plně nahrává slovům o šikaně ridičů. Hlavně aby platili a DP měl z čeho žít…
Proč si nepustíte tempomat?
Každý odborník Vám řekne, že používat tempomat není vhodné vždy. Třeba pokud je hustý provoz neno pokud je sníh a nebo náledí. Navíc ne všechna auta a jejich tempomaty fungují stejně. U některých aut můžete narazit na to, že tempomat funguje třeba až od nějaké vyšší rychlosti než je 50km/h a nebo, že funguje až u vyšších rychlostních stupňů jako např 4. a 5. Z toho plyne, že tempomat není vždycky a pro každého požitelné řešení i když ho v autě má. No a ti co ho nemají si ho mohou zapínat jak chtějí 🙂
Protože při jízdě z kopce, což je přesně tento případ, vám je to houby platné. Pokud tedy těch několik km nechcete jet na trojku.
Primátor žvaní a žvaní a žvaní.
Však to taky je to jediné, co k primátorství potřebuje, nic jiného umět nemusí.
Často se mě ptají proč jezdím s Waze i tam kde to znám.Hlavně proto, že to upozorní na radar.A tam kde je radar a jezdím denně už je platba za blbost.Pro městské pokladny je to ze začátku dobrý zdroj příjmu, po čase jsou pak radní nasraní, bo jim tam lidi jezdí podle předpisu a výběr nezaplatí ani servis.
Neznal jsem. Odkud to bere data? Jestli odněkud jako Dopravniinfo.gov cz kde jsou hlášeny uzavírky tak na to bacha. Třeba v Semilech byl most otevřen v polovině měsíce a dopravni info i po jeho otevření ukazovalo uzavírku a hnalo lidi objíždkou a to prosím až do konce měsíce. Tedy pokud by podle toho někdo jel tak ho to táhlo objížďkou a to zcela zbytečně. Navíc když do toho WAZE tak koukám tak třeba současná uzavírka ulice Bitouchovské v Semilech tam vůbec není a to trvá už od pondělí 16.6. I když vás tam ta aplikace žene tak tam neprojedete ani… Číst vice »
Waze je dobrá na policajty
Tak to jo. Za prvé doby kdy se mohl řidič setkat se silniční kontrolou jsou už dlouho pryč a dnes jen předem hlášené vleké akce nebo člověka zastavé hlíska která je vpohybu a za druhé kdo jezdí jak má takové informace nepotřebuje.
Rychlost není všechno.
Budu se opakovat, ale sem to patří více:
„Dnes (pozn. včera) Liberec, ulice Husova u nemocnice. Na vozovce je tam kvůli stavební technice vyznačena plná čára která má oddělit dva protisměrné jízdní pruhy. Ale zkuste si jet touto ulicí ve směru na Šalďák. Vždyť v tom vyznačeném jízdním pruhu stojí zaparkovaná auta a nikomu nevadí, že značení umožňující zde parkování je přeškrtáno a je tam přechodné značení Zákaz zastavení s dodatkovou od 12.6.2025. Dnes je 18.6.2025. Takže tady je něco špatně. Divím se, že ta auta nejsou okamžitě odtažena protože vytváří překážku silničnímu provozu. “
https://mapy.com/s/ferulaluzo
breaking: ridic si vsiml, ze ridici nedodrzuji predpisy
Omyl. Řidič to nezjistil, řidič to ví a není to pro něj žádná novinka. Jenže. Víte v čem je také problém? Problém je v tom, že díky tomu jak je prováděno přechodné dopravní značení. Není možné, aby se mohli řidiči podle tohoto striktně řídit. Ani omylem. Musíte přemýšlet co tím chtěl ten kdo ho stavěl řící a proč je tak jak je. Příklad? Opět Semily kde jak já si už delší dobu myslím někdo dělá z řidičů dobrý den. Křižovatka Husova, Bitouchovská, parkoviště u Pošty . Nyní když je Bitouchovská pro dopravu uzavřena a Vy vyjíždíte od Pošty je před… Číst vice »
Aby bylo jasno ta značka zákaz odbočení vlevo je umístěna tam kde má čumák ten stříbrný VW Transporter
A co semafor, který dá při překročení limitu červenou? Řidič si postojí, zdrží sebe i ostatní a příště pojede do limitu. Bezpečnost na důležitých místech (přechody, školy…) splněna, nemusím platit ouřady na posílání pokut, radarová lobby nebude mít co žrát – samá pozitiva.
Pokuty posílat jen těm, co projedou červenou, jednoduchý.
Obcím jde přece jen o bezpečnost, ne o plnění kasy….
Jeden takový buzerační semafor měli v jednom městysu na Mělnicku. Zkalibrovaný blbě asi na 45 km/h, takže červenou to házelo i těm vzorným. I začalo se reagovat ignorací čili projetím, a nebo troubením. I uprostřed noci, nad ránem, iniciátor nápadu tak v důsledku přivedl k šílenství obyvatele, co bydlí poblíž té skvělé novinky. Ti si stěžovali a vymohli si zrušení. Semafor už tam není, všichni si jedou svých 55 naprosto v klidu, v místě před semaforem totiž nebyla obytná zástavba, ale jen nějaký malý sklad a jinak tráva… Na padesát i méně zpomalí s prvními baráky pak i ti největší… Číst vice »
Souhlasím, že když se to neudělá pořádně, funkci to neplní a sere to lidi. Stejně jako zmínění radar v Liberci, když rozdává pokuty za 51km/h.
V ČB Lednická x U Pramene taky jeden je, přinejmenším do otevření D3 byl (na panoramě Seznamu vidět je).
Semafory usměrňující dopravu nemám rád. Obvykle bývají za vjezdem do obce a na některých místech fungují špatně. Na semaforu je stabilně červená a i když řidič který se k němu blíží jede slušně a v limitu tak semaforu trvá než dá oranžovou a následně zelenou a výsledkem je, že i slušný řidič musí opotřebovávat brzdy a někdy i zastavit. Pokud jedou dvě vozidla s nějakým odstupem tak semafor pustí první vozidlo a po jeho průjezdu se přepíná na červenou a než se tak stane tak další vozidlo stojí. Pokud semafor bude zastavovat vozidla která pojedou rychleji vzniká jiný problém a… Číst vice »
Asi takhle, i já mám pocit, že jsem čím dál častěji za debila, když na padesátce (obec bez chodníků, výjezdy od nemovitostí, zastávka bus…) si dovolím jet 55 tacho, což je u mé káry 51 reál. S divokou gestikulací a vytočeným motorem mě na takovém místě nedávno předjel jeden hyundaista se svým SUV a zmizel v dáli. Byl to borec s C na značce, má to v paži, kam se na něj hrabeme. (V zatáčkách o pár km dál jsem ho dojel, v další vesnici však zase ani nepřibrzdil.) Jedna věc jsou pravidla, druhá kasírování za 54-59 v neděli nad… Číst vice »
Taky pozoruju, ze venkovani vetsinou jedou tech 60-70 obec ne obec. Mimo obec tak docela zdrzuji a v ty obci ohrozuji kde koho.
„Asi takhle, i já mám pocit, že jsem čím dál častěji za debila, když na padesátce (obec bez chodníků, výjezdy od nemovitostí, zastávka bus…) si dovolím jet 55 tacho, což je u mé káry 51 reál. “ Na 50ce do 55 tacho zcela běžně a nikdy žádná pokuta a i ten info radar mi při hodnotě 54 tacho ukáže 49km/h. I tak jsem často za debila a za ještě většího pokud si dovolím jet na padesátce tacho 50. To už jedu totiž reálně 45km/h a to ne každý dokáže rozdýchat. Ale vždycky si říkám jedno. Jestli chceš jet tak si… Číst vice »
„Smyslem měření není pronásledovat řidiče a za každou cenu je pokutovat. Cílem je prevence a zájem zlepšit bezpečnost v dopravě“
A teď tu o Zvířátkach a loupežnících.
on snad muze za to, ze nekteri ridici jsou pitomci a dobrovolne sponzoruji mestske pokladny?
Ještě by se mělo město vrhnout na nelegální parkování. V centru i na sídlištích naprostá anarchie. Parkuje se na chodnících, v křižovatkách, všude… Řidiči si myslí, že jim vše projde, a mají pravdu.
A hlavně výrazně zredukovat počet parkovacích míst. Auta do města nepatří.
V posledních dnech konečně parkování na chodníku v ulici Dobiášova začala městská policie řešit. Trvalo to rok.
„Město prezentovala data z měření na tiskové konferenci. Ukazují značný rozdíl v dodržování rychlosti tam, kde radar měří a pokutuje a kde jen měří a informuje řidiče o rychlosti.“ A nešlo by aby radar uměl obojí?
Šlo. Některé radary to umějí.
Musím říci, že se to nám to nějak zvrhává. Jezdím 20 let a nikdy jsem nedostal pokutu za rychlost. Až letos už dva kousky, že jsem někde v obci jel 53km/h. Přišlo to s několikaměsíčním zpožděním rovnou s pokynem k zaplacení 600Kč v rámci objektivní odpovědnosti provozovatele vozidla.
Jestli si někdo myslí, že tohle má něco společného s bezpečností nebo prevencí, tak je blázen. Tohle je spíš takový poplatek za průjezd pro neznalé místních poměrů.
Navíc vám to prislo asi jen proto, ze nemate cizí SPZ a nemáte exekuce… vybírají si pak ještě jen ty snadný případy.
53, k tomu pripocteme jeste neco kvuli nastavenemu limitu radaru, ktery se odecita, takze minimalne tak 56 ci 57.
pokud nemate moderni auto, kde uz nepromeruje rychlomer, tak jeste pripocteme chybu rychlomeru. takze na rychlomeru mozna 60.
je tak tezky jet 50?
Konkrétně v tomto libereckém případě jde pouze o výběr peněz. Jde jim o místní řidiče, kteří zde jezdí každý den a prostě se 2x ročně trochu zapomenou. Znásobno tisíci jde o slušnou sumičku. Cizí jezdí na Waze, ti si dají pozor.
Nejde o bezpečnost, ale o naplnění městské pokladny.
Nejde o pokladnu, ale naučit lidi se chovat slušně a dodržovat co mají, když jedou v 1,5 tuny vážícím „zabijáckém“ prostředku. Já tomu stejně furt nerozumím, když dám 55 tacho a tempomat tak si stejně ve městě nepomůžu o víc než pár desítek vteřin podle toho kde zrovna chytím červenou. Ale stejný je to i na dálnici, kde rozdíl 160 vs 140 tacho na cestě z prahy do Pardubic udělá 5,5 minuty (A to beru ideální případ, který v 99% času nenastane). Smysl to má třeba když člověk jede přes to německo někam dál, protože třeba na cestě do Francie… Číst vice »
Sorry, ale já raději budu koukat okolo sebe a za sebe než pořád kontrolovat tachometr. A tak se stane, že někdy jedu 45 a někdy zase 55, prostě tak nějak jak to vyjde s provozem. Některá města to chápou a mají nastavenou toleranci třeba do 60km/h, což mi přijde naprosto fér. Ale někde chtějí, aby to sypalo, tak to dají bez tolerance.
My normální místo koukání na rychloměr používáme tempomat.
Bydlím v radarové oblasti Říčany a za 8 let bez jediné pokuty.
Já jsem v radarové oblasti Říčany taky nikdy pokutu nedostal a to tam ani nebydlím.
My nenormální tempomat nemáme. A stejně rychlost dodržujeme bez „neustálého koukání na tachometr“.
Navíc, pokutovat za malé překročení rychlosti je špatně. Na mám autě jen výměna mezi zimními a letními pneu udělá rozdíl 3km/h dle GPS, a to jsou to rozměry pneu dle TP.
Mělo by se pokutovat, když někdo to valí 80+ v obci, ale pokutovat lidi za 55 je čistá buzerace.
Buzerace nebuzerace, pokud je tam 50 km/h, tak máte jet maximálně 50 km/h.
185/ 60 R 14 185- šířka mezi bočnicemi v mm 60-poměr mezi výškou bočnice a šířkou v procentech R-Radiální 14- Průměr ráfku v palcích To, co ovlivňuje rozdíl mezi rychlostí zobrazovanou na tachometru a rychlostí skutečnou je obvod pneu. Proto jsou dány rozměry pneu které je možno na vozidle použít. Je jasné, že pneu určitého rozměru se vzorkem 1,6 mm tedy na hraně použitelnosti bude mít jiný obvod než pneu stejného rozměru s úplně novým zimním vzorkem 7mm. Cyklisté vědí. Když seřizují tacho také měří délku kterou kolo urazí za jednu otáčku. V minulosti tento problém bylo možné pozorovat na… Číst vice »
Tempomat? V Říčanech? Na dálnici možná, ale ve městě?
Zkuste si to, funguje to.
A už jste někdy jel na tempomat z kopce? Ta ulice vede z Ještědu…
Pokud neumíte používat auto, tak se vraťte do autoškoly. Koukat okolo sebe a za sebe a k tomu si hlídat rychlost kterou jedu jsou základní věci potřebné k ovládání automobilu. Pokud to nezvládáte, tak Vás to někdo špatně naučil, nebo jste jen líný dodržovat předpisy a zkoušíte se jen vymlouvat.
On si to leckdo neuvědomuje, ale když jedeš 60 místo 50, tedy o 20 % víc, tak pohybová energie a tedy i brzdná je větší o 44 %. A to je tedy hodně. Jako rozumnou toleranci bych viděl tak 10 %, což v podstatě je, díky tomu, že se odečítají 3 km/h pokuta přijde až za rychlost 54 km/h nebo vyšší.
To ale českému Frantovi nevysvětlíš. Máňa říkala, že to totiž neni směroplatný, stejně jako s cejchovanejma váhama….
prominte, pokud ale nejste schopen udrzet 50, aniz byste nonstop koukal na rychlomer, tak je na case zvazit vraceni ridicaku.
Udělejme myšlenkový pokus. Dejme tomu, že na konci měsíce by se vždycky vybral náhodný dětský domov a Liberec by mu musel poslat 90 procent vybraných peněz jako dar.
Myslíte, že by se liberečtí konšelé hnali do pořizování dalších radarů?
„Policing for profit“ se vždycky nějak zdůvodní. To není nijak specificky český jev, hodně se vyskytuje i ve Spojených státech. Charakteristické je soustředění na přestupky, které se dají snadno dokázat, bez ohledu na jejich míru relativní společenské nebezpečnosti, a maximální snaha o automatizaci procesu.
Stačilo by, kdyby výtěžek z pokut posílali do státního rozpočtu.
A hned by začali kašlat na bezpečnost.
Ještě by se ale měl radar samotný částečně zaplatit.
Samozřejmě. Vždyť i autor článku to podchytil už v titulku. Ne „začne měřit“, „začne zvyšovat bezpečnost“, ale „začne vybírat“.
(Možná podvědomě, tím spíš.)
Nikoliv. Speciálně na Hejnické radar s výběrem měl být dávno. Dubice, to je jiný level.
Uz mi prisla pokuta ze jsem jel 53 na 50 z Nemecka, nebo podobne 54 na 50 z Rakouska. Jasne, mohl bych fnukat ze me buzeruji za prkotinu. Nebo proste uznat ze jsem nedodrzel pravidla, zaplatit a priste si davat vetsi pozor a zpomalit vcas pred vesnici.
Radar v Dubici stoji mezi dvema prechody pro chodce, je tam zastavba a pohyb lidi. Dava my smysl. Jestli hledate radar ktery doslova slouzi jenom k buzeraci ridicu tak je to tento: https://www.google.cz/maps/@50.0360953,14.4032682,3a,75y,209.12h,79.62t/data=!3m7!1e1!3m5!1sBZPiKWO7CEiwCo-hSWTkYg!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D10.377130322624168%26panoid%3DBZPiKWO7CEiwCo-hSWTkYg%26yaw%3D209.11948142033825!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYxNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Tohle není radar
Pak je tedy ale naprosto neadekvátní tam buď mít mezi těmi dvěma přechody padesátku, nebo mít padesátku defaultně úplně všude jinde. Jedno si vybrat musíte.
Je absurdní, aby se odlišovala většina úseků s padeskátkou, kde je v pořádku jezdit 55-60, od výjimečných úseků, kde stejná padesátka plati jako tvrdá hranice, pouze tím, zda tam je nebo není radar s prakticky nulovou tolerancí.
Taky bych rekl, ze pokud by ty pokuty byly prijmemem státního rozpočtu a nebo nějakého fondu prevence, tak si z toho spoustu obci nebude dělat živnost
A auta jim tam zase začnou jezdit devadesát…
Stačí jet někde po hlavním tahu a pozorovat rychlost v obci. Pokud je bez radaru, jezdí se běžně okolo 65 km/h, s informativním se jezdí dost náhodně mezi a s vybíracím okolo 45-50 km/h. Osobáky i kamiony. Takže jediná cesta je vybírat (případně vybírání musí být reálná hrozba)…bohužel pro ty slušné, kteří jezdí cca 50 km/h bez ohledu na radar a občas to holt netrefí přesně. Vypozorováno na Olomouc – Bruntál a Svitavy – Brno. Stejně tak v Praze s radary se jezdí více předpisově, než v Brně bez radarů. A profit z toho musí mít ten, kdo ty peníze… Číst vice »
Svitavy-Brno. Tam jsou celkem dva radary a z toho jeden naprosto čerstvě, ne?
Mně to přijde docela chytré. Proč nevydělávat na tom, že někdo porušuje zákon?
Ale jde spíše o to, že takové radary absolutně neslouží k prevenci. Když to člověku někdy ujede, ale oznámení o přestupku přijde až za několik měsíců a vše je naprosto anonymní, chtějí jenom peníze, tak jaký to má smysl pro bezpečnost v daném místě a okamžiku? A jaká je zde výchovná funkce, když ani nezáleží na konkrétním řidiči, který přestupek spáchal, ale platí provozovatel vozidla bez ohledu na osobu, která zrovna byla za volantem? Prostě jen automat na peníze pro neznalé, jehož vedlejším účinkem je, že místní si začnou dávat pozor – odtud ten pokles případů překročení povolené rychlosti.
Vždyť ten výchovný efekt je vidět v těch statistikách, kdy teď rychlost porušuje mnohem méně lidí.
Automat na peníze pro neznalé? Myslíte pro neznalé zákona? Je tam maximální rychlost 50? Tak se tomu přizpůsobím. Pořád nevím, v čem je problém. A když si místní začnou dávat pozor, tak je to jedině dobře.
Souhlas
jezdete na 50 padesatkou a obce si tam ty radary nebudou davat a nebudou kasirovat.
reseni jednoduche.
I kdyby, město a jeho odborníci ty peníze utratí lépe než točvolant za nákup další nafty, aby mohl dát uspokojovat svůj fetiš zbytečnými jízdami.
A jak chcete ty lidi kteří nejsou schopní dodržovat pravidla přimět k tomu, aby je dodržovali? Hodkovice n.Mohelkou-Rádelský mlýn. Ta 90ka co tam v tom úseku na 35ce je pro mnohé pro legraci, asi. 50ka na sjezdu směru Jičín u Turnova je taky pro některé řidiče jen tak. Tedy než je překvapí ten oblouk jak se nájezd ke konci utáhne. Byla tam 60 a dva jízdní pruhy které kousek za značkou s omezením 60 přešly v jeden. Dnes? Jeden pruh dlouho před omezením a omezení 50. Zkušenost? Dříve ten kdo respektoval byl spěchačem předjet. Dnes? Spěchač nemá jinou možnost než… Číst vice »