Liberec po roce dokončil opravu rušné tepny v centru. Zúžil pruhy autům, přibyl prostor pro jízdu na kole
Opravená Sokolská ulice v Liberci. Foto: Liberec.cz
Ulice má být základem nového městského bulváru.
Ulice má být základem nového městského bulváru.
Dobrý den, šířka komunikace v jednom směru je 5 metrů – 1,5, 0,25 a 3,25, dále jsou tam po 30 metrech mezi ostrůvky výhybny o šířce 2 metry. Ostrůvky mají v místech stromů snížené obruby a jsou zašterkované a zhutněné na možný pojezd. Přidal se jeden přechod z důvodů budoucího propojení s Malým náměstím. Parkování u domů bylo vždy nelegální – byla tam před rekonstrukcí zeleň v podobě keřů. Dále tam byla osazena zákazová značka na parkování. Legální parkování u bývalého Šnytu, jsme plné nahradili blíže ke knihovně ( posun o 60 metrů). Zastávky MHD jsme integrovali dohromady s příměstskou… Číst vice »
Možná by pomohlo nabarvit cyklopruhy v celé délce, aby nebyly opticky součástí silnice. Barva sice může klouzat, ale určitě existuje řešení.
Je to poučení příště je oddělíme materiálové a 2 centimetry zvedneme
Vypadá to mírně lépe, zastávka je hezká – i když málem jsem tam narazil včera do toho bočního skla.. Aspoň se město snaží.. Na druhou stranu.. ubyla zeleň, místa na parkování, přibyly cyklopruhy které teď vedou blíž k domům. U té jednosměrky z Ruprechtické si taky nejsem jistý, doteď tam byl celkem klid a minimální provoz. Navíc až bude i Pastýřská, půjde to pohodově objet..
Zeleně opravdu výrazně přibylo, Legální parkováni bylo plné nahrazeno 1 ku 1. Jen jsme ho posunuli o 60 metru směrem ke knihovně JJ
Tak jsem tudy ráno schválně šel. Kamiony se vejdou. Autobusy taky. Když pojede záchranka, auta uhnou do středu a ZZS projede z části cyklopruhem. Cyklisti narozdíl od spousty řidičů nejsou hluší a záchranku uslyší. Situace je oproti předešlému stavu jen lepší, plynulost průjezdu záchranky závisí hlavně na inteligenci řidičů.
Díky, chystal jsem se tam odpo.
Jezdíval jsem s jedním libereckým spolkem cyklozávody, a účastníci z tohoto města byli vyloženě neporazitelní. Pak jsem viděl ty cyklopruhy na Vítězné a pochopil jsem proč 😁 Proto moc nerozumím, proč se hlavní architekt pořád snaží z LBC udělat cyklistické město, když je tu všechno buď do kopce nebo prší. Mnohem víc by „usedlíkům“, jak je tento pán nazval, pomohlo nerušit parkovací místa, která měli před domem a neblokovat střed vozovky ostrůvkem, který velmi stěžuje zimní údržbu sypačům, sanitkám atd. Nechci to účelně kritizovat, ale opravdu mi přijde úsměvné, zvlášť po mojí návštěvě Kodaně a Stockholmu letos o prázdninách, srovnávat… Číst vice »
Zatím bohatě stačí, že dopravě v Liberci škodí vesničani z okolí: Sviták na kraji + Rychetský na magistrátu na odboru dopravy. Nechte prosím na obyvatelích města, co chtějí. Jinak na severu jsou i jiná města s topografií podobnou Liberci. Běžte tahle moudra o parkovištích a kopcích vykládat třeba do Osla.
Pardon, jako obyvatel Liberce, řidič, chodec, cyklista, MHDčkař a náhodou i návštěvník severských zemí se tedy již nikdy nebudu vyjadřovat k projektům, které nám naši mocipáni zvoleni demokratickou cestou postavili.
Z toho, co píšete, v Liberci fakt nebydlíte.
Cit. „Novinkou je i propojení s Ruprechtickou ulicí, ze které bude nově na Sokolskou. Pouze ale ve směru z Ruprechtické, obousměrné zprovoznění zakázala policie.“
Policie nic nezakazuje, „dopravní inženýři“ PČR vydali negativí NEZÁVAZNÉ stanovisko. Že se odbor dopravy na magistrátu nezávazného stanoviska drží jak h***o košile, je věc jiná.
Jinak hrdlem do Ruprechtické měla být obousměrka pro cyklisty. Šířkově vyhovuje pro motorový provoz jen jednosměrně.
Policie zakázala obousměrný provoz na budoucí nové Pastýřské? Tedy po ní neprojedu od Knihovny k Bazénu a dál třeba ke kasárnám? Chápu to správně, že komunikace, která měla ulovit centru bude tak nějak polovičatá?
Co není jasné na textu „Novinkou je i propojení s Ruprechtickou ulicí, ze které bude nově na Sokolskou. Pouze ale ve směru z Ruprechtické, obousměrné zprovoznění zakázala policie.“?
Bude propojení mezi Sokolskou a Ruprechtickou a to bude pojížděné pouze ve směru z Ruprechtické na Sokolskou.
Text je o Ruprechtické, nikoliv Nové Pastýřské.
Teď na to znovu koukám a beru zpět, protože to bylo mezi klávesnicí a židlí. U čtyřicet let zabetonovaného konce Ruprechtické jsem nějak nepředpokládal, že by se mohl zase zprovoznit. Mea culpa 😀
Ten štěrk se stromy je teda super. Z toho budou ty stromy nadšený… Který s prominutím osel něco takového vymyslel? To je ta zeleň? Štěrk co rozpálí kořenový systém stromů? Ještě ho mohli nastříkat zelenou bio barvou….
To vymyslel přeci umělec přes krásno. Jsem zvědav, kde budou teď parkovat obyvatelé přilehlých domů. Hlavně že se vybudovaly cyklopruhy a uprostřed ostrůvky.
K těmto tématům by se neměli vyjadřovat amatéři. Výsadba do štěrku je naprosto správný postup. Je to součást modrozelené infrastruktury.
https://ekolist.cz/cz/publicistika/priroda/zahradnici-vysadili-strom-do-kameni
díky, byl jste rychlejší:-)
Teoreticky jim to pomůže zasakovat vodu, ale jak to bude nebo nebude světčit stromům, to se dozvíme za pár desítek let.
Jsem dopravák, a nelíbí se mi to (dle fotky). Už jen kvůli tomu, že to město přihřívá, místo ochlazování. Ale poslechněte si odborníka co k tomu říká. čas cca 1:22
https://www.youtube.com/watch?v=hhzlqsDbKX8
To je super článek, ale není v něm ani slovo o tom, jak se to chová, když na to celý den pálí slunko. Jsou tam rozebrané jen výhody, ale ani jedna nevýhoda (divné). Nějak se mi nechce věřit, že rozpálené šutry na 60 st.C nijak substrátu (kořenům) pod ním neškodí, je to divné
Jsem zvědav, kolik stromků (ne)přežije první zimu 🤔
…a v zimě dobře prosadit. hihi
Strom by si s tím měl poradit, u keřů je to minimálně prvních pár let horší. Letos jsem zasadil živý plot, částečně pak dosypal kačírkem a tam, kde kamínky nejsou, vyrostl o polovinu více, než z kačírku a to jsou kamínky světlé. Ale taky sazenice byly poměrně nízké, takže byly blízko rozpálenému povrchu a muselo se opravdu hodně kropit. Tady bych spíš měl obavy z plevele, roundup už by se stromům líbit úplně nemusel…
Ještě si vzpomínám, že jedna z výtek už nad projektem byla od záchranné služby, že v případě kolon na Šalďák bude problém tuto kolonu předjet, neb nebude kudy. To však bylo z radnice smeteno. Předtím se záchranka prostředkem ulice prorvala, teď už to bude mít horší.
Nechme se překvapit, zda někdo dojede pozdě v koloně do špitálu.
Jako že v cyklopruhu neustále narváno a nebude kam uhnout? To je argumentace jak od bývalého dopravního inženýra policie Vlastimila Malého, který po odchodu do penze plně projevil svůj intelekt tím, že v krajských volbách kandidoval za SPD.
Když uhnete do cyklopruhu, tak pro záchranku nebude dostatek místa mezi vámi a ostrůvkem.
Jak je široký pruh vo vozidla a pro cyklisty?
Běžte se tam podívat. Máte tu smůlu, že touto ulicí chodím několikrát týdně.
Vy maté nějaký holport s radničními politiky? Šířka autobusu včetně zrcátek cca 2950mm, šířka sanitního vozu včetně zrcátek cca 2300mm, šířka cyklopruhu 1250mm, šířka pruhu pro vozidla 3250mm. Jasan, takže je vše naprostém pořádku, neb když se bus narve až na obrubník, a sanitka udělá totéž, tak mezi nimi zůstane mezera 10-15cm. Jak rychle asi pojedete ta sanitka, k tomu ještě narvaná na obrubník? Když tam tedy chodíte každý den, tak od města bylo slíbeno, že obrubníky u cyklopruhu budou zkosené, aby tam ta sanitka případně mohla najet na chodník a ty vozidla objet. Nevíte, jestli tam jsou? Já tam… Číst vice »
Tady se jedná o vyhrazené cyklopruhy. Šířky standartně 3,25+1,50. Minimálně 3,00+1,25.
https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Strategie/Mobilita/Cyklodoprava/TP-179-%E2%80%93-Navrhovani-komunikaci-pro-cyklisty/TP179_strucne-predstaveni_2017-09_web_home-print.pdf.aspx
strana 7
Rozhodně, běžte se jich na radnici zeptat, jak mě mají rádi:)Na to zkosení se podívám, upřímně jsem se na to nezaměřoval. Mimochodem, podívejte na StreetView, jak se tam skvěle vyhýbalo v minulosti, když místo cyklopruhu stála auta – zejména pak v úsek od Zhořelecké k Ruprechtické.
Podle zebry přechodu je to celé 5 m široké. A to bude stačit.
Jako dárek k této akci nadělili radniční politici občanům zrušení zastávky MHD Sokolská most. Nyní musí chodit až na zastávku PAD, kde jaksi na to není úplně prostor. To by mě zajímalo, co za tím zase stojí, prý pod mostem bude odstavné místo pro zájezdové busy.
Ach… Posun sice o 10 let vpřed, avšak tak roku 2000 :/ Proč musíme tolik mrhat potenciálem
Fajn krok kupředu, ale stejně pořád nepoučitelní, cyklopruh musí být doplněn betonovým či jiným zátarasem! Stačil by jen 40cm vysoký. Kdekoliv to postaví bez něj, tak začnou řidiči parkovat (samozřejmě jen na 5 minut). Alternativou je obrněný transportér jako to dělal už v roce 2011 starosta Vilniusu https://www.youtube.com/watch?v=V-fWN0FmcIU
Proboha, proč!!! Aby si tam cyklisté rozbili nos o asfalt? Koukám – zas vyjádření člověka, který nikdy nejel na kole po městě,
Ten starosta měl na videu body i za vlastnoruční úklid komunikace. Jen by mně zajímalo, zda a jakou kompenzaci nakonec dostal majitel přejetého vozu.
A proč ne rovnou desetimetrový? Víte, že pak nebude kam uhnout vozidlům s právem přednosti v jízdě?
No ono to možná nebude mkožné ani tak jak to je teď, ta šíře mezi ostrůvkem a chodníkem nedá na auto a sanitku nebo hasiče.
Já teda na ty ulici vidím dost bytových domů s lidmi, kteří nebudou moct kde zaparkovat…žádný rozvozy, balíky, nic. Nebo se dá parkovat někde z druhé strany? Je tam parkovací dům tak do 200m?
Při 6-6.5mio aut a řidičů už asi není dobrý ty potřeby individuální přepravy ignorovat.
Zajímavá logika. A pokud by většina občanů nakoupila třeba plamenomety, jak by na to stát měl reagovat?
Vyhradit zóny pro libovolné zapalování čehokoli a kohokoli?
Nejdůležitější hlasování lidí je peněženkami, takže ano. A i když ne plamenomety, zkuste se někdy podívat do nějakýho lepšího parku – jsou tam pěkně a bezpečna místa pro grilovačky.
Značkou se příště potřebě občas něco dovést (těžší věc, někoho kdo má třeba zlomenou nohou apod) prostě nezrušite. Je lepší nad tím mít kontrolu a udělat to bezpečné a komfortní.
Sázka: za jak dlouho bude v tom cyklopruhu a na novém chodníku parkovat první auto?
Stačí se kouknout na obrázek a zaostřit na červené auto, které už v cyklopruhu parkuje. Prostě automobilisti si nedají říci :-(.
Ty fotky jsou z doby, kdy ještě nebylo otevřeno.
Tak to je jiná. Ale očekávám, že to brzy dopadne stejně, jako je již zachyceno na zmíněné fotce.
To je těžké, když se všechny úpravy dělají ne pro koexistenci různých druhů dopravy, ale pouze s cílem ubrat parkovací místa.
Kdyby to s cyklistickou infra mysleli vážně tak je to oddělené stavebně nebo jako v některých zemích na západě, kde jsou mezi jízdní pruh a cyklopruh umístěna parkující auta. U nás je cyklista vsunut mezi auta a parkující auta , což je totální kravina.
Na rovinu, tady zástupy cyklystů nelze čekat, protože normální lidi pojedou na kole jinudy. Tak možná nějaký zbloudilec.