Liberec otočil, lidi nechá v MHD dál nastupovat pouze předními dveřmi
Tramvaj T2R před poslední otočkou do Vratislavic na terminálu Fügnerova. Foto: Jan Sůra
Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) po tlaku místních politiků ustoupil od minulý týden oznámeného plánu zrušit
Instalace Plus S můžeme zrealizovat na likvidaci odpadů ve městě
Instalace Plus s našima
Nástup předem v Liberci podporuji. A to jezdím prakticky denně. Z busu už před lety vypadly různé smažky a bezďáci, kteří tam trávily zimní nebo deštivé večery. Tedy pokud se je řidič při nástupu nebojí vyhnat. Což se většinou nebojí. Jasně, průmyslová zóna je trochu problém. Ale kde není kontrola, jezdí se zadara. A tady v oblasti plné zahraničních dělníků to platí dvojnásob. Opalující se problém s dodržování jízdních řádů by měla řešit jejich úprava! Pokud vím, že ta půlka Denza nastupuje z odpolední do kloubáku pět minut, tak s tím Kefalín čo? Tak s tím v jízdní řádu počítám.… Číst vice »
Jasně, „smažky a bezďáci potřebují přísnost“. Já bych dal naopak MHD zdarma. Problém bezdomovectví nevyřešíte tím že je vyženete ven. Navíc to je vždy na odpovědnosti řidiče jestli je vyžene nebo ne, nastupování jen předními dvěřmi je idiocie.
Mohl bych zde doplnit, ze o opatreni nastupu prednimi dvermi uvazuje i Most s Litvinovem a to celotydenne od 19 do 4 hod. Je to reakce Dopravniho podniku na neprizpusobive obcany v Moste v lokalite u Zimniho stadionu a u sportovni haly.
Jak to dela ridic MHD, kdyz cestujici ma tu jizdenku (platny kupon) na BČK? Maji vsechny vozy kasu s terminalem? Nebo mu jen ukaze karticku a ridic pokyne, jako ze dobry…?
Terminaly na karty budou i u dveri ridice tramvaje. Ridic ma pak i strojek na vydej jizdenek. Terminal se strojkem je propojeny, takze pipnete kartu a ridic uvidi na strojku zda je karta nabita ci mate na ni kupon – rozsvite se zelena sipka. Pokud nebude mit dostatek penez na karte nebo nebudete mit na ni kupon rozsviti se mu cerveny krizek. Vsechny tramvaje v Moste a Litvinove jsou vybaveny strojky pro vydej jizdenek, protoze jizdenky se kupuji pouze v automatech uvnitr vozu nebo u ridice. V autobusech MHD pak koupite jizdenku pouze u ridice. Vsechny jizdenky jsou prestupni včetně… Číst vice »
V Ostravě je do autobusů a trolejbusů po 20. hodině nástup povolen také pouze předními dveřmi. Ale často když řidič vidí více lidí na zastávce, otevře i druhé dveře a párkrát se mi na výchozí zastávce 48 (Opavská) stalo to, že otevřel všechny dveře, i když do busu mělo namířeno jen 10 lidí a mezi nimi žádný kočárek nebo vozíčkář.
Nebonzuj.
Existují nějaké možnosti „mezi“? Třeba, že by se nastupovalo předními dveřmi, ale řidič plošně nekontroloval lístky. Nebo, že by se nastupovalo všemi nebo jen předními dveřmi na základě úsudku řidiče (když vidí na zastávce nával, respektive když vidí podivná individua). Nevím, jen tak střílím od boku 😉
Statistika DPMB (.PDF): https://dpmb.cz/cs/download/5210
Kontrola lístků řidičem jen ve dvou zónách, v dědinách daleko od Brna. A to proto, že tam naspupuje málo lidí. Beztak na to kašlou, znají se navzájem už roky. Kdo jezdí pravidelně, zdraví šoféra jako by to byl soused. A kolikrát je. 😀
Onehdá nás asi 30 lidí přestupovalo ve Veverské Bítýšce ze zpožděné 312 do 303 (tuto ač regionální linku provozuje dpmb). Řidička nechcouc navyšovat zpoždění zahlásila něco jako: Prosím vás, kdo máte lístek, běžte zadem.
Podobně to mají v Táboře nebo v Trutnově. Kdo má jízdenku, nastupuje všemi dveřmi kromě předních. Kdo jízdenku nemá, nastupuje předními. Jednoduché a účinné. I v takto malých městech, než je Liberec.
Špatně jste to pochopil: text je o večerním a nočním nástupu výhradně předními dveřmi (v Liberci), ne o možnosti nastupovat kterýmikoli a pouze předními jen v případě, že platnou jízdenku nemáte – to, co popisujete, je normální stav i třeba v autobusech v pražské MHD, a to celodenně.
A ten nástup předními dveřmi byl spojen s kontrolou jízdenky řidičem (jak u dvouvozových tramvají)? Nebo proč vlastně byl zaveden? Liberec v noci neznám.
Zřejmě. A dvouvozové tramvaje v Liberci v noci nejezdí. Alespoň jsem se s tím teda ještě nezeptal.
Oprava: nesetkal.
Přesně tak, kontrola probíhá řidičem. Dvouvozové tramvaje v noci nejezdí (mimohodem, v kombinci s nízkou frekvencí spojů to znamená, že je v noci v tramvaji často dost těsno).
Celkem prekvapko pro me, ze v Liberci po 20h nejezdi zadne tram dvouvozove, to je kolem 20h asi na vozovne docela frmol 😀 Je fajn, ze budou dal prudit lidi nastupem prednima, protoze lidem to tak vlastne vyhovuje a podporuji to (dle předsedy dozorčí rady Petra Židka) a vylozene si to uzivaji 😀
Já s tím nemám problém a divila byste se, ale Liberec je po 20. hod. vesnice, kor teď v zimě. Všeci sú doma u kamen.
Súdružko, súdružko. V noci jezdí v Liberci jen jednovozvé tramvaje. Bylo to zavedno, protože určitá skupina cestujících jaksi zapomínala za přepravu zaplatit. Současně to vedlo k tomu, že určitá skupina cestujících, se kterými se nechcete potkat ve dne, natož v noci, přestala MHD využívat.
pak je asi vse v poradku, cestujicim nevadi nastupovat prednimi, nikoho to nezdrzuje a eliminovali se neplatici neprizpusobivi
Takto striktně postavená anketa, založená na pouhých dvou extrémních možnostech a jediném neurčitém vyjádření jakéhosi pomyslného středu na principu „nevím, je mi to jedno“, je k ničemu: každý region či lokalita má nějaké specifické potřeby a podmínky, takže není-li z názvu či záhlaví ankety jasné, zda se týká pouze jediného dopravního systému (v tomto případě provozu DPMLJ), nebo je-li myšlena obecně pro celý stát, nelze na ni ani jednoznačně odpovídat. Raději si ani nezkouším takové extrémní řešení představit třeba v Praze při nočních přestupech v Lazarské, nebo v Brně při nočních rozjezdech od hlavního nádraží, ale v Liberci to třeba… Číst vice »
Přesně tak, jako kdybych to napsal sám. Nelze se k tomu jednoznačně vyjádřit.
Obecně mimo Prahu a Brno by mohl být nástup předními dveřmi např v Pardubicích, Olomouc, Hradci až od Půlnoci třeba do 4.
V Olomouci je režim nástupu pouze předními dveřmi u nočních linek, ale na jeho dodržování se dle mé zkušenosti moc nedbá.
V nocnich asi ano (0-4h), i kdyz to je za trest se dohadovat s privozralyma (co chcete,?jizdenku?to my nemame! a my vam radsi zazpivame!), ale ne vecerni provoz (od 20h jako v Lib)
Dovedu si představit kontrolu řidičem v autobusu do Suché Lhoty. Ale opravdu si to nedovedu představit v Brně ve chvíli, kdy skončí hokej/ohňostroje a je potřeba odvozit x tisíc lidí během nějaké rozumné doby.
Přesně tak, o tam, jak je to s MHD v Liberci, víte kulový, nejen vy, ale i další diskutující, a máte potřebu se k tomu vyžvejknout. V podstatě po 20. hodině se nastupuje ve velkém akorát na Fugnerce a Šalďáku a na těch linkách do průmyslové zóny, možná ještě po nějakém koncertu, fotbalu nebo hokeji, ale jinak nástup po trasách minimální. V podstatě MHD večer je spíš rozvoz. Jinak v Liberci řidiči poměrně poctivě lístky kontrolují, i si na to rozsvěcují lampičku.
Ještě že Vás máme pájo. Vy ste nám to vyžvejkla fakt hustě až jsme si z toho kecli na zadek. Opravdu nikoho z nás nenapadlo, že večer je vytížení spojů nižší a obrat cestujících na zastávkách menší krom pár výjimek.
A o tom byl právě můj původní komentář = že v každém místě jsou jiné podmínky a potřeby, a tedy bez uvedení konkrétního případu je takto zjednodušená anketa rozumně k ničemu nepoužitelná hloupost: kdybyste četl důsledně a dokonce o přečteném přemýšlel hlavou (a ne jinou částí svého těla), tak byste možná tak zbytečně agresivně nereagoval (pro jistotu ocituji: „v Liberci to třeba fungovat může“).
Pane sledovateli, pokud je toto reakce na mne tak; Já jsem v první řadě nereagoval na vás ale na Páju, která se nám snaží naznačit že Liberec je něco extra. Není. Pro všechna města platí nějaká dopravní špička a dopravní sedlo a z toho plynoucí zákonitosti. Každé město má nějakou fabriku a nějaké hospody. Napsal sem pouze názor, že by mohlo být řešením pro ostatní města krom Prahy a Brna nástup předními dveřmi dejme tomu od půlnoci, abychom se vyhli silné frekvenci po odpolední směně ale zároveň se ještě zbavili opilých cestujících, kterých bývá po půlnoci více než v 10… Číst vice »
Tak už chápu, že to není reakce na mne, ignorujte prosím mou esej. V těchhle diskuzních vláknech se ještě moc neorientuji, tak nevím přesně, která reakce je či není na mne. Děkuju za pochopení.
Tak to je klasická závist, jako při diskusích k turniketům v metru, eet, … Než aby jeden jel načerno zadarmo, raději utratit násobek ztracené platby za kontroly / snížit komfort všem platícím cestujícím.
Jinak zrovna od „pravicové“ ODS bych očekával nějakou míru důvěry v samostatnost a poctivost občanů…
Vždyť jo. Větší hovadinu nemohli vymyslet. To je výplod tak IQ 60. Hlavně, když jedou lidi v noci domu ze zón po odpolední.
Vzhledem k tomu, ze jsem z Budejc a jsou v clanku citovane muzu rict, ze to neignorovali jen cestujici, ale ridici. Tem ve vetsine pripadu bylo sumak zda nekdo nastoupil i zadnymi dvermi. Proste to ve vetsine pripadu ignorovali vsichni. Proto to nespise DPmCB zrusil, nebot efekt to nemelo zadny, ani ten psychologicky.
V Budějcíh jsem večer vždycky měl jízdenku, ale schválně jsem řidiči ukazoval kartičkový kalendářík. Prošlo mi to vždy, snad 50x, 100x, už nevím. Přitom kdyby řidič chtěl, tak by to poznal na 1. pohled. Jenže nechtěl a bylo mu to fuck.