Liberec otočil a zavede letos opět sdílená kola. Každý by se nám smál, vysvětluje náměstek

Sdílená kola nextbike v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSdílená kola nextbike v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Město počítá s podobným počtem stanovišť a kol jako loni.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Ackermann

7500 jízd ročně je asi tak 20 jízd denně, většina z toho do 15 minut, takže plně na náklady města. Za 15 minut se v rámci Liberce na kole dá dojet téměř všude, když vezmu v potaz rozmístění stanovišť. To znamená, že úplně stejně může fungovat využití MHD, jen s tím rozdílem, že za to musíte zaplatit. Takže ve výsledku sdílená kola i ve městě jako Liberec jsou jen další kasičkou pro příživníky, kteří si vysoutěží provozování tohoto individuálního urychlovače, hlavně dotovaného z veřejných peněz. Stejně jako v Jablonci… o nic jiného nejde 😉

Jan Ackermann

Jestliže si dvacet lidí denně ve stotisícovém městě půjčí kolo, tak tím se bude seriózně zabývat jen idiot

Jarda

Tak chce to Liberec pro klima nebo proto, že si myslí, že by se jim smáli?

pozor

V Liberci se dá, pokud tedy už nejsi mládě anebo nějaký Gondík, jezdit na kole pouze po vrstevnicích. Navíc, se jednou sešlo pár chytrých lidí, a vymysleli automobil. Dokonce s ním i nákup domů dovezeš, i dva krámy takto navštívit můžeš.

Jarda

Každý je ekolog, ale když jim sáhnete na jejich plecháč, jsou nerudný. Sdílená mobilita jen koloběžky, dal nic.
Kecy o ucpaných ulicích mají všichni.

Orange pilled

Cyklostezky by mely byt vsude kam lide potrebuji jezdit. Pomohlo by to doslova vsem. Bohuzel lide jsou okradeni o moznost dopravovat se po ceskych mestech na kole, protoze kvuli chybejici infrastrukture to neni bezpecne. Jsou odkazani na auto.

Jan Sova

Znám pár lidí, co mají vlastní kola ale tohle je pro ně prostě sport, půjčit si cizí a stihnout to do časového limitu odevzdat/zaparkovat aby jim to nic nezaúčtovalo z konta. Jinak malé děti na tom s oblibou také jezdí.

Jakub P

Taky mam svoje kola, ale i tak to obcas vyuziju. Ne pro sport, na to jsem linej. Ale kdyz se mi kolo hodi jen na cast cesty a zrovna tam ty sdileny jsou… Typicky kdyz jedu nekam dal tramvaji a pak bych musel presedat a jeste jit kus pesky do cile, je casto rychlejsi presednout na to kolo nez na jinou tramvaj.

Hans N.

Taky jsem to na růžových kolech chvíli hrál, ale když jsem si vyhodnotil přínos, počet hezkých dní, hledání/doufání volného kola ráno v blízkosti domu atd. dlouho mě to nebavilo. A ano, nechtíc platit ani fenik, jsem několikrát slézal z kola relativně daleko od cíle cesty. Přiznávám. Dnes bych řekl, že jsem z toho vyléčen. 🙂

Jarda

Když v lbc byla tak jsem na nich jezdil.

Jan Ackermann

Tak to jste jeden z dvaceti, zprůměrováno 🙂

M82

100 kc za jednu jizdy to se smeju az se za bricho popadam… Co teprve jak se smejou kluci z rekola ci nectbike, kteri oblbnou politiky napric mesty a zmrtveho podnikatelskeho zameru udelaji super dotacni byznys.

Jakub P

Byl to první rok a neúplná sezóna. Tam, kde je to rozjeté, to často vychází o řád míň.

Jakub P

A druhá věc, na kolik myslíte, že město vychází jedna jízda člověka MHD nebo autem? Možná byste se dost divil, ale asi už tolik nesmál…

M82

Ale jak mhd tak auto vyuziva nasobne vic obyvatel, nez tuhle pujcovnu, ktera by bez techto dotacnich penez byla v prde…

Jakub P

To prave MHD a automobilova doprava taky, kdyby ve mestech mely hradit veskere souvisejici naklady.

A u ceny za jizdu jedne osoby je celkovy pocet uzivatelu irelevantni.

jkjk

Zalezi, co a jak si liberecti vyjednaji. Praha platí Rekolům 12 Kč za jízdu, nextbiku 15 Kč.

M82

Coz vzhledem k normalnimu ceniku je predrazene, tak jak byva zvykem…

Radek

Když to srovnate s tím, kolik tisíc až desetitisíc Praha odpouští rezidentům v modrých zónách, tak ta cena vypada dost jinak. Problem je, ze dotujeme veškerou mobilitu (snad kromě pěší a individuální cyklo), tak pak z toho vychazi tyhle zrůdnosti, že se dotuje i bikesharing.

Jan Stejskal

Kecy. Rezidenti platí výpalné v podobě povolení k parkování. Nedostávají za své zaplacené peníze nic.

Radek

Ano. A parkují ve vzduchoprázdnu. Pokud za to nedostávají nic, tak to zrušme a nechme parkování čistě na trhu. Já jsem pro.

Hans N.

Peníze u okna, využitelnost mizivá.

MP22

Já do toho náměstkovi nechci kecat, ale Liberci se každý směje i tak, sdílená kola jsou to poslední…

Jan Novotný

Proč zapojovat sídliště? Každý tam má přece auto, tak si do centra dojede autem ne? To stanoviště by zbytečně zabralo celé jedno parkovací místo, a nedejbože kdyby to lidi začali používat, protože je to pohodlnější než tahat každý den kolo po schodech do sklepa… To by byla katastrofa! Kdo by pak parkoval v tom P+R v centru?

Pavel

To je právě ten problém, kdy každý, kdo má v zadku díru musí za každou cenu tahat do centra svojí plechovku, namísto využívání MHD, případně se po centru pohybovat pěšky.

superhero

Ve Zlíně mě stanoviště Nextbike na sídlišti velmi mile překvapilo. Bylo to poblíž hotelu, kde jsem byl ubytován. Zapojovat sídliště je fajn. Pro začátek by možná stačilo, kdyby města začala na sídlištích hromadně řešit bezpečné stojany pro kola.

Granja

Kdo by pak parkoval v tom P+R v centru?

A co takhle na základě zaparkování v P + R domě vyjednat použití kola zadara?