Liberec opravuje terminál MHD. Politici řeší, zda nejde opravit přes noc jako křižovatku u obchodů

Oprava terminálu MHD ve Fügnerově ulici v Liberci, stav 11.11. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czOprava terminálu MHD ve Fügnerově ulici v Liberci, stav 11.11. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Podle vedení radnice nelze opravu křižovatky porovnávat s rekonstrukcí terminálu.

Poněkolikáté musejí letos cestující na terminálu MHD v Liberci ve Fügnerově ulici počítat s omezením dopravy a přesunem nástupišť kvůli opravě povrchů a kolejiště pro tramvaje. Z aktuální opravy se stalo nečekaně i politické téma. Debata o tempu opravy začala jen krátce poté, co se město pochlubilo bleskovou opravou okružní křižovatky u hypermarketu. Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) kritiku odmítl.

„Pro mne jen zůstává nepochopitelné, proč kvůli předláždění pár metrů terminálu bylo nástupiště směr Doubí a Ostašov zavřené minimálně tři měsíce. Pak, když vidím tohle, si říkám, kde jsou priority, kde se myslí na uživatele – a kde ne,“ podivoval se na Facebooku pod příspěvkem o rychlé rekonstrukci okružní křižovatky v liberecké obchodní zóně opoziční zastupitel Jaromír Baxa (LOL – Liberec otevřený lidem). Podobně vyzněly i desítky příspěvků obyvatel města.

Liberec poprvé vyzkouší bleskovou opravu silnice přes noc

„Jsou to naprosto nesouměřitelné stavby. Práce na terminálu se přes noc dělat opravdu nedá,“ řekl náměstek primátora Jiří Šolc. Současné omezení má trvat nejméně do neděle 19. 11.

Technologické lhůty kvůli betonu

Aktuální omezení na terminálu je oproti jiným měsícům větší. Je totiž sloučeno více činností do jednoho termínu. „Provádí se obnova povrchů v jedné polovině terminálu současně s výměnou kolejového křížení. Tomuto právě předcházela výluka v předešlém víkendu, aby nebyl vyloučen provoz tramvají směr Jablonec,“ vysvětlil provozně-technický ředitel Ludvík Lavička. I kvůli tomu musejí nyní tramvaje do Jablonce jezdit přes tramvajovou smyčku v terminálu. Před obnovou vlastního povrchu se ještě mění poškozené štěrbinové žlaby.

Proč se nepracuje i u rekonstrukce terminálu přes noc? Důvodů je více. Kromě hlukových norem pro práci v centru města také technologické lhůty. „Limitujícím faktorem je vytvrdnutí podlití kolejnic na pevné jízdní dráze, výplňového betonu a pokládka litých asfaltů v místě kolejového křížení,“ dodal Lavička.

Podle něj budou asfaltobetony (speciální směs) hotovy dříve tak, aby došlo k dostatečnému vytvrdnutí před obnovením plného provozu. Zároveň je pokládána nová dlažba v kolejišti, kde tyto práce ale nejsou omezujícím faktorem provozu tramvají a autobusů MHD. Další týden bude omezení v další čtvrtině terminálu, kde je mimo obnovy povrchů již vše hotovo. Zbývající poslední čtvrtina bude ihned následovat.

„Určitě příjezd k obchodnímu centru není důležitější než provoz MHD. Tato věta se jeví jako ryze populistická a srovnává nesrovnatelné,“ dodal Lavička.

Lavička současně připomněl, že řadu prací DPMLJ provádí v noci, jen nejsou na první pohled tolik vidět. Jde především o opravy výhybek, výřezy poškozených kolejnic, práce na trolejovém vedení a další.

Oprava terminálu MHD ve Fügnerově ulici v Liberci, stav 11.11. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czOprava terminálu MHD ve Fügnerově ulici v Liberci, stav 11.11. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czOprava terminálu MHD ve Fügnerově ulici v Liberci, stav 11.11. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Tagy Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou DPMLJ liberec
12 komentářů