Liberec má přijít o jednu ze svých ostud. Zázemí pro autobusové nádraží ze stavebních buněk zmizí
Autobusové nádraží v Liberci, v pozadí budova Uran. Foto: Valbekstory.cz
Odbavovací hala vznikne v budově Uran.
Odbavovací hala vznikne v budově Uran.
Zrušení buňkoviště a rekonstrukce Uranu? V tom případě je titulek nepřesný a Liberec přijde o dvě ze svých ostud.
Než to zrealizují, tak už možná lidstvo přejde od dopravy autobusy k nějaké modernější, vhodné pro 22.století.
Ještě fajn dodat, že autorem rekonstrukce jsou re:architekti z Prahy. Celý původní soutěžní návrh je zde: https://rearchitekti.cz/projects/rekonstrukce-administrativni-budovy-uran-v-liberci?parent=7
Za mě je to velmi zdařile zpracovaný projekt se spoustou trablů během přípravy. Doufám, že se konečně dočká realizace. Rozhodně nejde o „nudný“ návrh. Plechový obklad na ocelovém skeletu, který bude stárnout podobně jako obklad ze žuly (liberecká žula je šedá s mírným živcovým nádechem do růžové až hnědé, fojtská šedomodrá), ale vizuálně i fakticky lehčí, efektní nápis URAN na slepé části fasády, členění oken, parapety řešené jako patrová římsa, zubatá atika. Základní členění dožilého pláště zachováno, ale posunuto od modernistických pásů k elegantnímu městskému paláci. Interiér vizuálně vyčištěný. Energetika od Čejky a tak dále. Těch problémů bylo po cestě… Číst vice »
Jakápak ostuda, to je 100% dopravní funkcionalismus. Poměr cena/výkon nejlepší ve městě .-)
Vlastně by to zasloužilo památkovou ochranu… 😉
Pořád lepší buňky, než čekat venku…
Miluji Liberec, lanovka co se zrušila sama, autobusák z buněk, tramvaj k sousedům do Jablonce na okraj …. no region rázovitý. Co Ještěd? Neplánuje se taky nějaká přestavba? -:)
Prý se plánuje zateplit a fasádu natřít meruňkovou barvou.
Zbývá jen doufat, že vstup do „nádražní sekce“ v přízemí Uranu namaluje projektant do první výlohy ve směru od autobusového nádraží. A nespokojí se s hlavním vstupem od tramvajových kolejí. Protože jen málokdo touží chodit do čekárny delší cestou…
Bohužel z vizualizace to moc nevidím a známe to. „Když má Uran jednou dveře od silnice, tak tam taky zůstanou…“
Ta vizualizace vypadá jak pohlednice z roku 1980.
Jaká idea, taková vizualizace. Liberec je evidentně město bez ambicí a bez vize.
Někdy i jen solidně opravit barák je dobrá ambice….
takže nakonec se přesun na vlakáč nekoná? 😀 To bylo slibů, jak odkoupí první kolej a vybudují terminál….
Mohli by případně prodloužit podchod, nebo nějak zkultivovat přestupní cestu. Otázkou je, co bude se sousedním nárožním domem – osobně bych mu přál přežití, ale pokud by zvolili cestu místně oblíbené destrukce, měli by alespoň na možnost příjemnějšího přestupu myslet.
Františku vy už skutečně rozumíte úplně všemu „místně oblíbenou destrukci“ vede stát, který je majitelem tohoto objektu (skloexportu) a přestože se jak město tak kraj již mnoho let snaží budovu získat a využívat – stát se k tomu staví ….jak jen to napsat slušně?? špatně !
I kdyby s tím dál počítali, tipuju, že je to na tak dlouho, že ten autobusák v rekonstruovaným Uranu se využije dost. A upravit ho pak na něco využitelnýho, pokud by se autobusák opravdu přesunul na vlakový nádraží, by nemuselo být náročný (pokud se na to bude dopředu myslet).
Sice mě nětěší že musím čepat z tohoto zdroje, ale o přesunu na vlakáč se pracuje
Odkaz smazán, směřuje na server obsahující pravidelně nesmysly.
Sorry, tenhle blábol web sem fakt nepatří.
ok taky mě to netěšilo, ale byl to nejrychlejší odkaz který jsem našel – omlouvám se 🙁
Odkaz je přímo v textu: https://zdopravy.cz/misto-casti-koleji-autobusove-nadrazi-kraj-s-libercem-odhalily-jizdni-rad-na-novy-terminal-79771/. Studie, vizualizace, plány. jak daleko je k realitě asi víte:)
Některé věci jsou lepší, když uzrají. Central Station se zabýval myslím už architekt Lejčar u (díkybohu) zavrhnutého Regiotramu. Jistým způsobem na to navázali studenti v Janďourkově ateliéru, který řešil Korytářem poptanou Vizi pro Liberec. Než z toho vznikly nějaké výstupy, už Korytář seděl zase v opozici. Když se pak vrátil jako náměstek, neměl to objektivně lehké; vztahy s Půtou bídné, lidí jemu nakloněných na „silových“ odborech magistrátu rovněž minimum. Tak dělal zbrkle ty dotační projekty. Soutěž, kterou vyhrál Stolín, měla své mouchy a výsledek podle toho vypadal. Další koalice to hodila na Kraj a… jasně, dá se to interpretovat tak,… Číst vice »
Navic co ja si pamatuji, tak je tam jeste jeden uvaden aspekt ktery dela odsun autobusaku nurnym: vrchni deska tunelu neni v tak do rem stavu, aby snasela stale provoz na autobusaku. Tim je zduvodnovano, ze v strednedobem horizontu musi autobusaku byt nahrazen parkem.
Ano, územní plán s parkem nad tunelem (k jeho opravě má dojít v nejbližších letech a rozsah prací je samostatnou otázkou) počítá, rovněž má být obnovena ulice Matoušova. Tím se celá ta plocha výrazně zmenšuje. Stolínův návrh se s tím všelijak pral. Nejsem si jist, jestli hodně komplikovaný autobusový terminál a hned vedle park by byly tím pravým ořechovým. Rovněž platí, že si město a kraj dělají zálusk na opuštěný Skloexport, k němuž by mohl stavební úřad v případě jeho opravy vyžadovat zřízení nějakého počtu parkovacích míst. Tedy vytvořit spíš blok s administrativou, bydlením a parkováním, ostatně má jít o… Číst vice »
Tak Liberec ma prumyslovy puvod a viditelne vlny zivelneho rozvoje a pak obdobi klidu. A to se samozrejme na urbanisticke tváři podepise. Z dnesniho pohledu mel byt ten tunel I/35 delsi, ale budme radi ze se za totace postsvilo alespon toto. Puvodni reseni s autobusakem na nem, take byla podle me dobra myslenka. A k budove Skloexportu? Co by tam kraj nebo město chtel presunout? Ja si pamatuji divoke teorie o presunu uradu prace nebo kuloveho blesku bernak do Skloexportu a urad prace misto bernaku. Ale rozumne vyuziti to ma jedine jako pozemek pro novou budovu. Pak by bylo i… Číst vice »
Dospěl jsem k názoru, že tranzitní silniční doprava měla jít spíš po současném tělese železniční tratě na Českou Lípu s tím, že ta by se směrem od Lípy stočila v Ostašově na sever a připojila asi ne hned úrovňově k hrádecké a frýdlantské. Tím by byly kvalitně napojeny průmyslové zóny. Na dopravní kostru v kotlině proběhla soutěž někdy na začátku 20. století, pak po roce 1938 byla plánována tzv. sudetská dálnice, ale dál byly bohužel řešeny četné sanace centra a projekty sídlišť dost odděleně. Mantrou se stala „sběrná komunikace“. Na konci 80. let se objevily tendence třeba zastavovat proluky v… Číst vice »
tak doufám, že se to zrealizuje, tohle už mělo být dávno, přestup z busu na vlak je někdy fakt peklo, když spoj místo ve 20/25 přijede až ve 32 a vlak odjíždí z nástupiště 2 ve 35, to sem myslel že někde nechám plíce….
KDyby to bylo už sloučené, tak by se přestupovalo na ten vlak o dost lépe.