LOT 3a leaderboard

Liberec chystá ke kruhovému objezdu v centru semafory. Kvůli chaosu na přechodu

Tramvaj z Vratislavic přejela Lípovou ulici v centru Liberce (přechod na pravé straně). Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTramvaj z Vratislavic přejela Lípovou ulici v centru Liberce (přechod na pravé straně). Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Světelná signalizace má zabránit častým konfliktním situacím.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta

Dobrý den, páni radní jaksi ale zapomněli zmínit, že se stavbou signalizace před Plauditem se bude zároveň budovat i světelně řízený přechod mezi OC Forum a nadzemníma garážema u Fora (stávající neřízený). Podle mého to kapacitu celého úseku zabije, a pány zmiňovaná plynulost provozu nám jaksi půjde do kytek… no uvidíme.

Hara_Pes

Zajímavé, že v Liberci ODS dalo přednost aréně pro hokejový klub, zatímco v Praze paní Udzenija zimní stadiony bourala i přes zákazy památkářů apod…
Holt podřadný pražský klub z pralesní ligy neplatí tolik.

Arnošt

„přednost ale za vlády ODS dostaly“
No jo, volby na krku a tak těch podprahových sdělení bude čím dál víc…

Jindra

Proč takhle plácáte? ODS vládla v Liberci dobrých dvacet, pětadvacet let pevnou rukou (čti s dostatečným množstvím koaličních hlasů si dělala co chtěla). To není žádná předvolební kampaň.
ODS za 1,7 miliardy postavila Arénu a zadlužila město. To jde prostě za ní. Stejně jako neexistující semafory na Fünerce.

Karlos

Semafor tam přece je, ale jen kvůli průjezdu tramvaje. Stačí jen úprava na cykly. Chodci v tom místě, hlavně ti, co si myslí, že mají absolutní přednost, opravdu chodí jak korze. Řidiči si musí kolikrát jízdu vynutit, aby se vůbec pohnuli.

Jindra

Mínusy očekávám dávají ti, co tam nejezdí. Nejednou mi tam pod kola autobusu skočil borec, co se tam prostě musel nacpat. Nestačilo, že před ním už skupina lidí prošla. On musel taky a hned! Semafor pro chodce tam chybí dlouhé roky.

Anatol J.

Tak když si vezmu, že se na několika tratích má zastavit pro 50 mega, a tady kvůli pár metrům jde o 5 mega, tak by si v Liberci mohli vypůjčit nějakého rozpočtově odpovědného politika, přechod zrušit, nevznikaly by zácpy, tramvaje měly přednost, chodci nebyli zdržováni, a auta by to objela po dálnici….;-);-);-);-)

Yellowhammer

Jo v kombinaci semaforu na tramvajovém přejezdu to bude super 😁 zvlášť v ranní a odpolední špičce kdy projíždí jak tram č.5, tak 11 a ještě do toho sladit přechod.. no 👍

Alibaba

Tak tady bych předpokládal (s odřenýma ušima) pevný cyklus, kdy bude mít zelenou zároveň tramvaj a chodci.

Terminál

Já bych to neviděl tak černě. Pokud si odmyslím, že politici objevili Ameriku, tak celý prostor je již v zemi pod kolejemi a vozovkou pro tuto signalizaci“vytrubkován“ již od roku 2008. Nejdříve se čekalo, kdo zvítězí a postaví obchodní centrum, zda Galerie (zůstala po ní díra) nebo Forum. V případě Galerie by kruháč zanikl a byla by zde světelní křižovatka. Nestalo se tak. Zvítězila tak ta horší varianta. Kruháč díky malému akumulačnímu prostoru před přechody bude stále ucpaný. Poslední varianta světelné křižovatky byla zpracována v roce 2018 tak, aby tramvaj byla co nejméně brzděna (musí se přihlásit od Vratislavic docela… Číst vice »

Rochličák

Akorát si říkám, že jednoho dne, až bude v nějaké podobě fungovat obchvat Šalďáku a horní části Sokolské Pastýřskou a dalšími, tak by mohl logicky poklesnout i provoz v Malé Moskevské a Lipové. Vadit pak bude spíše Plaza než Forum. A nová zástavba na Perštýně už má myslím stavební povolení k první etapě.

V této situaci by mi dávalo smysl okružní křižovatku zrušit, semafory umístit spíše k Perštýnu, Na Pláni bude součástí okruhu a Lipová normální městskou ulicí akorát s ostrůvkovým přechodem.