Liberec čeká velká uzavírka v centru. Šest týdnů neprojedou auta částí Jablonecké
Jablonecká ulice v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Omezení čeká řidiče i na křižovatce u Textilany a pod klášterem.
Omezení čeká řidiče i na křižovatce u Textilany a pod klášterem.
V půlce října začínat opravovat vozovku v Liberci, to chce odvahu nebo dobrou předpověď počasí.
kdysi byl v plánu tunel, právě od Textilany a vyústěním v Sokolské, ale na to jsme moc chudá země …
prednost dostala aréna pro Hc Syner
jsem místní, situaci znám 🙂
já bohužel také.
zase lepší ji opravit nyní, než když se budou příští rok opravovat mosty na průtahu, takto se holt bude jezdit více zadem od Harcova
Tunel byla jen nedokončená vize…nic víc.
To nebyla vize, byl pro něj změněn územní plán.
To ano, byly myslím varianty dvě, ale vše ztroskotalo na financích. Takové stavby v řádech miliard si může se svými rozpočty dovolit Praha, Brno… ne Liberec.
V době, kdy se stavba připravovala, byly náklady rozhodně pod miliardu.
Vy mi dáváte 🙂 Našel jsem zprávu z roku 2011, kdy byl odhad jen na ražbě tunelu 1 mld.
Našel jsem svůj text z roku 2003. Máte pravdu, více než miliarda. Kolik stálo zázemí pro HC Syrovátko + úroky asi víte. Liberec – Čtyři a půl kilometrů dlouhý vnitřní městský okruh má odstranit čím dál horší průjezdnost centra Liberce. Stavba za více než miliardu, která počítá s dvěma novými tunely a výstavbou nových úseků, má nejen zrychlit průjezd městem, ale také zlepšit ovzduší v centru města. Nový okruh, s nímž počítá již několik let územní plán, je ale zatím jen na papíře a s přípravami se ještě nezačalo. „Je nejvyšší čas. S přípravou se musí začít co nejdříve,“ řekl… Číst vice »
Plně s vámi souhlasím, jen mi připadá neadekvátní srovnávat dva různé rezorty. Myšleno obecně. Vždy to vyvolává dohady, a pocit křivdy na jedné nebo druhé straně. O podivném financování v Liberci by se jistě daly napsat celé stránky. Dopravní situaci v centru znám dobře, ještě z dob, kdy řídil dopravu uprostřed „Šalďáku“ policista…nejspíš za trest 🙂
Podobné návrhy existovaly už v 70-tých letech, které měly snahu svést dopravu v centru pod zem. Hustá zástavba, úzké silnice, nestabilní podloží, a s tím spojené vysoké náklady, vše ukončily.
I vámi uvedená varianta hloubeného tunelu byla později ze stejných důvodů zamítnuta.
k tomu by se dalo říci, že v zásadě problém byl už na počátku, jak byl Liberec koncipován v urbanizované linii. Ostatně Liberec je pořád slepenec jedenácti vesnic
Předkládám Vaší ctěné pozornosti knihu p. Bedrníčka Obce vůkolní, třeba nám pak zde po četbě sdělíte z kolika obcí je vlastně dnes slepena Praha ?