Liberec bude dál prověřovat trasu tramvajové trati na největší sídliště města

Tramvaj na trati z Jablonce a Vratislavic přijíždí na terminál Fügnerova v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTramvaj na trati z Jablonce a Vratislavic přijíždí na terminál Fügnerova v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Radnice nechá prověřit, zda je nutné vybudovat tunel pod ulicí Košickou a zda je nutné rozsáhlé bourání budov v ulicích Dr, Milady Horákové a Na Žižkově.

Zpět na článek
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
robert

Prověřovat? Proč ji rovnou nepostaví? Na co se čeká?

Jiřik

Musejí si nejprve najmout externí poradní firmu, která pro Město zařídí na Městském úřadu vyřízení všech formalit. 😀

tomash

4 měsíce před volbami se zadá další studie.

Jiřik

„Vybudováním tramvajové trati do Rochlice se radnice zabývá už od roku 2002. “ – omyl, už od roku 1991, kdy bylo definitivně přijato rozhodnutí zachovat, zrekonstruovat a přerozchodovat stávající havarijní tramvajovou trať Lidové Sady – Rybníček – Horní Hanychov.

Petr z Prahy

A co takhle řešení U Lomu – přes Broumovskou (Sametová, Ševčíkova), směr Zelené údolí a od tamtud navázat na trať z Jablonce U Sila.

Jirik

To ne.

kix

úplně zcestné řešení to není, šlo by tu trať celou přesunout a nebo přetrasovat linku číslo 5 přes dobiášovku, takové lowcost řešení, ale nemuselo by být úplně marné, obsloužilo by to dvě sídliště navíc (na Broumovskou se teda částečně chodí do lomu pěšky i nyní

Gryphonheart

Raději do Pavlovic nebo do Rochlice od Lomu, když už něco stavět. Zasekat sjezd z dálnice a všechny navazující komunikace na Košickou, to vymyslel jen chorý mozex. Asi ten samý, cop městě furt trousí ty zbytečné semafory..

Kuba R.

No právě proto se vymýšlí tunely a objížďky, aby tramvaj nezasekala dopravu. Právě přes Košickou je toto řešení obslužně nejpraktičtější, ale je extrémně drahé a náročné, kdežto trať od Lomu zas obslouží jenom třetinu sídliště a půlka lidí bude furt jezdit autobusem, což se nevyplatí.

AFO

Kvízová otázka – co více zaseká dopravu na Košické? Auta, co tudy jezdí ve špalírech s obsazeností 1-2 lidi na auto, nebo tramvaj, která tu projede jednou za 6 minut s třeba 100 lidmi na palubě?

kix

s tou půlkou bych to tak nepřeháněl, při trasování přes hřiště u zš (s mimoúrovňovým křížením) se dá obsloužit víc jak 2/3 sídliště a při rozumných intervalech a soupravách i pár lidí dojde o pár kroků dál na tramvaj raději než na bus, takže reálně se můžeme bavit o 3/4, což za menší náklady není zas tak špatné. V podstatě se jedná jen o frekvenci zástavky Horní Kopečná, odkud se dá trasovat bus nově na druhou stranu, ale zase se oblouží téměř celá Broumovská a zástavba u ulice Krejčího

Jarda

a rozšiřování tramvaje na druhou stranu liberce? Směr pavlovice a tyhle části? tam taky jezdí jen busy.

Kubrt

Proč je „dolní varianta“ momentálně preferovaná? Mě tedy ta horní přijda méně konfliktní (zástavba, silniční provoz) a obslouží i Broumovskou. Vedení TT z Rybníčku (Fügnerovy?) směrem k teplárně si moc neumím představit (asi proto těch 60 demolic). Ad absurdum – co takhle varianta Wuppertal – nad korytem Nisy a přes areál teplárny? 🙂

Martin K

Pokud vím, varianta od Lomu vycházela finančně dráž, kvůli mostům na trase a složitějšímu terénu.

Každopádně mi to přijde spíš jen takové divadélko před volbami a do země se stejně nerýpne. O současném stavu liberecké MHD ať si udělá obrázek každý sam.

Rochličák

Varianta od Lomu je jako primární špatná z řady důvodů. Kde to otáčet v centru města, jak projít kolem Anenského dvora (teď tam jsou ještě nové semafory, vzniká zástavba Perštýna), pak v územní studii Textilany se plánuje další zastávka, zemní práce a výkupy kolem Broumovské, pak kde to zakončit na sídlišti a jak obsloužit ta zbytková místa. I v SUMPu to je až jako doplňková trasa. Akorát že to bylo ve starém územním plánu a snad ještě někdy za Kittnera vznikla taková vizualizace, která dodnes většině lidí vytane na mysl jako první, když se to téma vytáhne. Dolní varianta by… Číst vice »

Frantisek

Zdemolovat si kvůli pohodlí pro auta další kus města, no…

Rochličák

Jsem rozhodně pro, aby zástavba a MHD a priori neustupovaly před rozvojem IAD, a třeba koncepce libereckého městského okruhu dle nového ÚP a SUMPu má právě uvolnit prostor MHD, pěšákům a nakonec i bydlení a podnikání v okolí Šalďáku, což je dnes opravdu nehostinné prostředí zničené tranzitem a zaústěním několika radiál. Jenom říkám, že se má pracovat s dopravními modely, s investičními analýzami a se současnou legislativou, která bohužel k tramvajím v nějaké městotvorné podobě není vůbec nakloněná. Na tom všem to může nakonec krachnout. Zastupitelstvo udělalo svým usnesením jistý úkrok stranou od původního plánu to „rozseknout“, ale zkrátka pokud… Číst vice »

jezewec

60 demolic se zda dost, ale nevim, jaky je charakter tech objektu. Okem obcasneho navstevnika a srovnanim se starsimi fotografiemi mesta mi pripada, ze Liberec tech bourani zazil uz hodne a nebylo to k lepsimu. O kvalite vetsiny nove vystavby ani nemluvim.

V. P.

Varianta přes Broumovskou obslouží víc jak 15 tis obyvatel (stav ještě před MS 2009) v docházkové vzdálenosti 400 m (obslouží Haškovu i Sametovou) s konečnou v místě amfiteátru v ZŠ Dobiášova. TT by byla vedena na místě chodníků u garáží, čímž by odclonila případný hluk. V dalších úsecích nekoliduje s žádnou stavbou. Je nutná pouze přeložka ulice Broumovské. Pokud by nevymýšleli po trase různá mimoúrovňová řešení, tak by investiční náklady byly daleko menší. I délka trasy je poloviční. To by měli porovnat s variantou Rybníček. Takhle zase budou prověřovat prověřené. Mně to připadá pouze alibismus Starostů, že se jim do… Číst vice »

Démon

Pokud se v Liberci přestane politikařit, tak se to postaví přes Broumovskou.

Gejza

Pokud se v Liberci přestane politikařit, tak město uzná, že na to nemá a nikdy nebude mít…