Liberec bude dál prověřovat trasu tramvajové trati na největší sídliště města
Tramvaj na trati z Jablonce a Vratislavic přijíždí na terminál Fügnerova v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Radnice nechá prověřit, zda je nutné vybudovat tunel pod ulicí Košickou a zda je nutné rozsáhlé bourání budov v ulicích Dr, Milady Horákové a Na Žižkově.
Prověřovat? Proč ji rovnou nepostaví? Na co se čeká?
Musejí si nejprve najmout externí poradní firmu, která pro Město zařídí na Městském úřadu vyřízení všech formalit. 😀
4 měsíce před volbami se zadá další studie.
„Vybudováním tramvajové trati do Rochlice se radnice zabývá už od roku 2002. “ – omyl, už od roku 1991, kdy bylo definitivně přijato rozhodnutí zachovat, zrekonstruovat a přerozchodovat stávající havarijní tramvajovou trať Lidové Sady – Rybníček – Horní Hanychov.
A co takhle řešení U Lomu – přes Broumovskou (Sametová, Ševčíkova), směr Zelené údolí a od tamtud navázat na trať z Jablonce U Sila.
To ne.
úplně zcestné řešení to není, šlo by tu trať celou přesunout a nebo přetrasovat linku číslo 5 přes dobiášovku, takové lowcost řešení, ale nemuselo by být úplně marné, obsloužilo by to dvě sídliště navíc (na Broumovskou se teda částečně chodí do lomu pěšky i nyní
Raději do Pavlovic nebo do Rochlice od Lomu, když už něco stavět. Zasekat sjezd z dálnice a všechny navazující komunikace na Košickou, to vymyslel jen chorý mozex. Asi ten samý, cop městě furt trousí ty zbytečné semafory..
No právě proto se vymýšlí tunely a objížďky, aby tramvaj nezasekala dopravu. Právě přes Košickou je toto řešení obslužně nejpraktičtější, ale je extrémně drahé a náročné, kdežto trať od Lomu zas obslouží jenom třetinu sídliště a půlka lidí bude furt jezdit autobusem, což se nevyplatí.
Kvízová otázka – co více zaseká dopravu na Košické? Auta, co tudy jezdí ve špalírech s obsazeností 1-2 lidi na auto, nebo tramvaj, která tu projede jednou za 6 minut s třeba 100 lidmi na palubě?
s tou půlkou bych to tak nepřeháněl, při trasování přes hřiště u zš (s mimoúrovňovým křížením) se dá obsloužit víc jak 2/3 sídliště a při rozumných intervalech a soupravách i pár lidí dojde o pár kroků dál na tramvaj raději než na bus, takže reálně se můžeme bavit o 3/4, což za menší náklady není zas tak špatné. V podstatě se jedná jen o frekvenci zástavky Horní Kopečná, odkud se dá trasovat bus nově na druhou stranu, ale zase se oblouží téměř celá Broumovská a zástavba u ulice Krejčího
a rozšiřování tramvaje na druhou stranu liberce? Směr pavlovice a tyhle části? tam taky jezdí jen busy.
Proč je „dolní varianta“ momentálně preferovaná? Mě tedy ta horní přijda méně konfliktní (zástavba, silniční provoz) a obslouží i Broumovskou. Vedení TT z Rybníčku (Fügnerovy?) směrem k teplárně si moc neumím představit (asi proto těch 60 demolic). Ad absurdum – co takhle varianta Wuppertal – nad korytem Nisy a přes areál teplárny? 🙂
Pokud vím, varianta od Lomu vycházela finančně dráž, kvůli mostům na trase a složitějšímu terénu.
Každopádně mi to přijde spíš jen takové divadélko před volbami a do země se stejně nerýpne. O současném stavu liberecké MHD ať si udělá obrázek každý sam.
Varianta od Lomu je jako primární špatná z řady důvodů. Kde to otáčet v centru města, jak projít kolem Anenského dvora (teď tam jsou ještě nové semafory, vzniká zástavba Perštýna), pak v územní studii Textilany se plánuje další zastávka, zemní práce a výkupy kolem Broumovské, pak kde to zakončit na sídlišti a jak obsloužit ta zbytková místa. I v SUMPu to je až jako doplňková trasa. Akorát že to bylo ve starém územním plánu a snad ještě někdy za Kittnera vznikla taková vizualizace, která dodnes většině lidí vytane na mysl jako první, když se to téma vytáhne. Dolní varianta by… Číst vice »
Zdemolovat si kvůli pohodlí pro auta další kus města, no…
Jsem rozhodně pro, aby zástavba a MHD a priori neustupovaly před rozvojem IAD, a třeba koncepce libereckého městského okruhu dle nového ÚP a SUMPu má právě uvolnit prostor MHD, pěšákům a nakonec i bydlení a podnikání v okolí Šalďáku, což je dnes opravdu nehostinné prostředí zničené tranzitem a zaústěním několika radiál. Jenom říkám, že se má pracovat s dopravními modely, s investičními analýzami a se současnou legislativou, která bohužel k tramvajím v nějaké městotvorné podobě není vůbec nakloněná. Na tom všem to může nakonec krachnout. Zastupitelstvo udělalo svým usnesením jistý úkrok stranou od původního plánu to „rozseknout“, ale zkrátka pokud… Číst vice »
60 demolic se zda dost, ale nevim, jaky je charakter tech objektu. Okem obcasneho navstevnika a srovnanim se starsimi fotografiemi mesta mi pripada, ze Liberec tech bourani zazil uz hodne a nebylo to k lepsimu. O kvalite vetsiny nove vystavby ani nemluvim.
Varianta přes Broumovskou obslouží víc jak 15 tis obyvatel (stav ještě před MS 2009) v docházkové vzdálenosti 400 m (obslouží Haškovu i Sametovou) s konečnou v místě amfiteátru v ZŠ Dobiášova. TT by byla vedena na místě chodníků u garáží, čímž by odclonila případný hluk. V dalších úsecích nekoliduje s žádnou stavbou. Je nutná pouze přeložka ulice Broumovské. Pokud by nevymýšleli po trase různá mimoúrovňová řešení, tak by investiční náklady byly daleko menší. I délka trasy je poloviční. To by měli porovnat s variantou Rybníček. Takhle zase budou prověřovat prověřené. Mně to připadá pouze alibismus Starostů, že se jim do… Číst vice »
Pokud se v Liberci přestane politikařit, tak se to postaví přes Broumovskou.
Pokud se v Liberci přestane politikařit, tak město uzná, že na to nemá a nikdy nebude mít…