Liberec – Barcelona vlakem a s dětmi. Cesta za rychlostí 320 km/h na vlastní kůži
Starší vysokorychlostní jednotka španělských železnic na stanici Barcelona na nádraží Estació de França. Foto: Jan Sůra
Letadlo zvládne cestu za dvě hodiny a při troše štěstí na počasí je to i vyhlídkový let přes Alpy. Pro
Jízdenka za stejnou cenu se dá koupit už z Žitavy. Já takto jedu za měsíc ze stejného města do Londýna (95 Euro i s místenkou), stejná cena byla i z Drážďan. Jízdenka platí jak na Trilexu tak na ODEGu. Z výchozí stanice budu odjíždět o hodinu dříve než vy a v Londýně jsem v 18:06 místního času. To z Matičky měst bych jel v 6:28 a na místě byl v 19:57. Jezdím tak (ODEG dopravce-jízdenka koupená u DB) i o sobotách s paní do Berlína za 50 Euro. Vlak Z Chotěbuzi do Berlína má vlastní zastávku Tropical Islands s návaznou… Číst vice »
Dík za tip na zajímavý výlet. Španělsko a Portugalsko už dloho plánujeme.
My jsme se synátorem vyrazili vlakem minulý rok v srpnu na 4 noci do Hamburku.
Včasná jízdenka Děčín – Hamburg cca 850 Kč jedna cesta (dospělý + dítě do 16 let zdarma).
V Hamburku – Miniatur Wunderland, Museum Hamburg (Modelleisenbahn), přístav …
A taky dost dobrej vejlet Rendsburg + ostrov Sylt.
Hamburk je s dětmi rozhodně skvělá destinace, také mohu jen doporučit.
A jaké byly jednotlivé časové délky jednotlivých jízd vlaků?
Drážďany – Frankfurt 4 hodiny, Frankfurt – Mannheim hodina, Mannheim – Avignon 6 hodin, Avignon – Valence 32 minut, Valence – Barcelona 4,5 hodiny
Díky. Je to docela dobrý tip Avignon. Ani by mě nenapadlo, že tam je tak slušné spojení.
V případě napojení do Barcelony dál až tak slušné není: jeden přímý vlak denně. Jinak je na hlavní ose Paříž – Lyon – Marseille, takže vlaků tam zastavuje opravdu dost.
My jsme stejně jantarové. Nahoře dole od nás všude slušné dráhy. A my stavíme s velkou slávou dráhy na 120km/h. Před týdnem jsem jel s ČD dokonce hodinu z Prahy do Kralup nad Vltavou 15km. To bylo za pár let zas naposled. Jedině u nás Praha-Brno-Ostrava, nic jiného už nepojedu.
Z Prahy do Kralup je to 27 km a rychlík to jede 28 minut.
Jo a taky jsme jantarové, že většina lidí jezdí v nějakých vraždách z áček, místo toho, aby si koupili nový fáro jako v Německu. Ještě nám poraďte něco chytrého…
„Ideální je zejména spojovací chodba mezi jednotlivými vozy, kde mohou děti v klidu řádit, aniž by rušily ostatní.“
Modrá armáda právě dostává infarkt a už připravuje žalobu na nezodpovědného rodiče, který ohrozil život svých dětí. Každý přece ví, že dítě nepohybující se po vlaku na vodítku může kdykoliv vypadnout z vlaku. Jo moment, že ve Francii nemají vlaky s náhodným otevíráním dveří za jízdy? Jak je to možné?
Mají tam i takové vlaky. Ale ne na VRT.
Report super. Diky moc ,mam syna ktery je z vlaku uplne „nemocny“ ,tohle by pro neho bylo naprosto famozni.
Jak stare mate deti?
8, 6, 3
Je zřejmé, že mezinárodní cestování vlakem je nyní nejen pekelně drahé, ale navíc i hodně komplikované. Sláva někdejších mezinárodních expresů s přímým spojením Prahy do Francie, Bulharska, Rumunska, Řecka, Dánska a dalších vzdálených měst zmizela v nenávratnu;(
1800 Kč za cestu dlouhou cca 2000 km mi nepřijde jako „pekelně drahé“.
Není to pekelně drahé ani komplikované. Pekelně drahé to bude, když přijdu na mezinárodní pokladnu v Praze a řeknu, že chci do Barcelony. Ano, je smutné, že letadlo bude většinou levnější.
Pokud dokážete koupit jízdenku v předstihu třebas na oebb.at nebo na bahn.de tak není cestování vlakem ani drahé ani komplikované. Dva dospělí a dvě děti (tehdy 13 a 11 let) Marseille-St-Charles – Frankfurt (Main) v první třídě TGV za 138 Euro za všechny je dobrá cena, 7 a půl hodiny je dobrá jízdní doba. Drahá byla donedávna relace Brno – Vídeň v režiji modrých s červenými, po vstupu žlutého je situace lepší.
dobrý čtení, ta fotogalerie by měla být lépe uspořádaná, já nejdříve čtu a potom čučím na fotky. U toho duplexu jsou průchozí na patro nebo se musí sejít aji u tych dveří?
Průchozí jsou obě patra.
díky.
… taky raději nejprve čtu a potom prohlédnu všechny fotky. Dík!
OK, tak jsem udělal kompromis, celá galerka ještě na konci textu:)
Jak to funguje u vcasne jizdenky, kdyz kvuli zpozdeni ujede pripoj. Da se jet dalsim vlakem bez doplatku?
Pokud máte přípoj na jedné jízdence, tak stejně jako u každé jiné, dopravce se má postarat. Pokud ne, je to už problém (i proto jsme měli cestu rozdělenou na dvě jízdenky (cestu do Drážďan nepočítám) přesně tak, kde jsme spali, aby nebyl případně problém.
Rozuměj „cesta vlakem Liberec – Barcelona 320 km/h vlakem“ okamžitě ne, těch 320 km/h jede ten vlak až po asi 5 km za Libercem.
Nee za Libercem to jezdi rychleji, min. 350 km/ 5 h ;-)))
To ale jen za předpokladu, že mezi Hrádkem a Žitavou v Polsku zrovna nehází nikdo na vlak kameny:)